خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

علف تراش پشتی هوندا

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
علف زن هوندا GX35
  • علف زن هوندا GX35
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

علف زن پشتی هوندا:

علف تراش پشتی هوندا یکی از با دوام ترین علف زن های موجود در بازار بوده که دارای وزن سبک، کارآیی مناسب و قدرت و راندمان بالایی می باشند. علف زن پشتی هوندا به کار سرعت بخشید، زحمت اپراتور در حین کار را به حداقل رسانده و یکی از بادوام ترین دستگاه های علفتراش موجود در بازار بوده که طول عمر بسیار طولانی دارند. این دسته از علف زن ها به موتور هوندا GX35، بنزینی، 4 زمانه مجهز بوده که دارای قدرت و توان بسیار بالا و مناسبی جهت علفزن می باشند.

علف تراش هوندا مدل پشتی

مزایای علف تراش پشتی هوندا:

1- ایده آل برای وظایف طولانی: علف تراش پشتی هوندا داری یک کوله پشتی راحت برای حرکت مناسب اپراتور بوده بدون آنکه وزن سنگینی را بر روی پشت اپراتور اعمال نماید.

2- علف تراش پشتی هوندا دارای موتور اورجینال چهار زمانه هوندا با بالاترین بازدهی می باشد. از ویژگی های منحصر به فرد موتور علف زن هوندا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- بالا بودن دور موتور علف تراش هوندا

2- توان خروجی بالای موتور

3- قابلیت اطمینان بالا موتور هوندا

4- در دسترس بودن قطعات یدکی

5- کاهش مصرف 50 درصدی سوخت در مقایسه با موتورهای دو زمانه

6- عدم نیاز به ترکیب روغن و بنزین جهت سوخت موتور

7- کاهش 70 درصدی آلودگی در مقایسه با موتورهای 2 زمانه

8- کاهش 30 درصدی صدای علفتراش پشتی هوندا در مقایسه با مدل های دو زمانه

9- کاهش 40 درصدی ارتعاش علفزن در مقایسه با موتورهای دوزمانه

10- استارت خوردن راحت و سریع دستگاه موتور علف زن پشتی هوندا

11- دوام بسیار بالای موتور

12- قابلیت حمل آسان و وزن سبک

علف زن هوندا کوله ای مدل پشت بلند

علف تراش پشتی هوندا دستگاهی بی نظیر:

علف زن پشتی هوندا از جمله نمونه های تقریباً کامل بازار است. ماشینی که در یک نگاه کاملاً حرفه ‌ای و مهندسی شده توسط برند هوندا طراحی شده است، این ماشین در بهره ‌مندی از یک موتور خوش‌ ساخت چهار زمانه می تواند در مصرف سوختی اندک همراه با راندمان کاری مطلوب نظر مساعد هر حرفه ‌ای را در کار تامین نماید به هر صورت اصولا نگاه حرفه ‌ای‌ ها در داشتن علف زن ها متوجه مدل ‌های دوشی است. چرا که آنها چندان نظر مساعدی در کار با مدل ‌های پشتی ندارند یک دلیل ساده در عدم توانایی علف زن های دوشی برای کارکرد های پرفشار در مدت زمان ‌های طولانی می باشد؛ اما برند هوندا در طراحی علف زن دوشی خود سعی داشته تا به ترتیبی با این دیدگاه در تقابل باشد و اتفاقاً برای تقابل با این دیدگاه موفق نیز ظاهر شده است.

علف زن دوشی هوندا به ‌راحتی از پس انواع فعالیت های پرفشار در فضا های زراعی برآمده و می ‌تواند سطح بالایی از گیاهان در فضا های زراعی تا باغی را بتراشد کارکرد طولانی ‌مدت برای این علف زن تعریف شده است. به هر صورت در مواجهه با علف زن پشتی هوندا در کنار یکی از بهترین ‌های بازار هستیم.

البته این بهترین بودن بر قیمت علف زن هوندا نیز تاثیرگذار است. قیمت علف زن هوندا را نمی ‌توانید در دسته نمونه ‌های ارزان ‌قیمت بازار قرار دهید به هر حال برند مطرح در کنار کیفیت مطلوب در ساخت، شاخص‌ های ارزشی مخصوص به خود را نیز خواهند داشت جدا از این مبحث، اصولاً قیمت علف زن هوندا در نمونه ‌های کره‌ ای با مونتاژ تایوانی بالاتر از مدل ‌های تایلندی می باشد نمونه ‌های تایوانی از کیفیت ساخت بهتری برخوردار هستند. دستگاه علف زن پشتی هوندا یک ماشین تمام ‌عیار با قابلیت های کافی در کار برای انواع فعالیت های پرفشار کشاورزی است. ماشینی که حرفه ‌ای طراحی شده است تا نظر مساعد حرفه‌ ای‌ ها را نیز داشته باشد.

هر آنچه از علف زن پشتی هوندا باید بدانید

علف زن پشتی هوندا می ‌تواند در مقام یکی از کاربردی‌ ترین ابزار های کشاورزی مدرن معرفی شود. چرا که این علف زن با طراحی ایده ‌آلی که دارد، می ‌تواند در عین راحتی طیف بسیار بزرگی از فعالیت‌ های گوناگون کشاورزی را پاسخگو باشد اگر فکر می ‌کنید که می ‌توانید با حضور ابزار های دستی کلاسیک در مقام یک کشاورز مدرن و حرفه ‌ای امروزی ظاهر شوید، قطعاً نمی ‌توانید پا به پای نیاز دنیای رو به رشد فضا های زراعی قدم بردارید.

در دورانی هستیم که لازم است تا برای هر یک از فعالیت ‌های کشاورزی برنامه داشته باشیم. زمان ماهیت باارزشی است آنچنان که نمی ‌توانیم آن را در گیر و دار با انواع ابزار های دستی بیهوده تلف کنیم. دنیای مدرن با تمام همت مهندسی شده خود در همه جنبه ‌های جاری برای انجام فعالیت ‌های کشاورزی مجهز شده است.

در ایامی به سر می بریم که تقریباً برای هر فعالیتی یک ماشین کارآمد ساخته اند. لکن بهره ‌مند بودن از علف زن های موتوری در واقع هوشمند شدن در فضا های زراعی است چرا که می‌ توانیم با صرف اندک زمانی همراه با صرف انرژی کمی، حجم بالایی از گیاهان را تراشیده و اهداف زراعی خود را تداوم بخشیم در این بین همراهی با علف زن های بی کیفیت با قدرت اندک جز دردسر چیز دیگری نخواهد داشت، کشاورزی مدرن، ابزار مدرن و باکیفیت می ‌خواهد. مانند علف زن پشتی هوندا که از نمونه ‌های بسیار خوش ‌ساخت بازار امروز داخلی است.

علف زن هوندا در مدل ‌های پشتی و حتی نمونه ‌های دوشی از آن از یک طراحی با وزن سبک بهره ‌مند می باشد در عین سبک بودن دارای موتور های قدرتمند و تخصصی با راندمان کاری بالا هستند و در نهایت می ‌توانند در هر فضای باغبانی سطح کارایی بالایی را تامین نمایند در کشاورزی همراه با علف زن پشتی هوندا می ‌توانید به مقدار قابل‌ توجهی در کار خود سرعت ببخشید و در عین ‌حال کمترین انرژی را صرف پرداختن به تراشیدن انواع گیاهان کرده باشید با این ‌همه وقتی علف تراش پشتی هوندا را در دستان خود می گیرید، مطمئن هستید که از یک ماشین با طول عمری بالا که البته تمام قطعات یدکی آن به ‌راحتی در سطح بازار پیدا می شود، میزبانی می ‌کنید.

کنترل کامل اپراتور هنگام کار با علف زن پشتی هوندا GX35:

علفزن پشتی هوندا GX35 با یک کوله پشتی فوق راحت و تخصصی تجهیز شده که دارای پشتی بلند و قابل تنظیم برای اپراتور است، کوله علف زن پشتی هوندا دارای ویژگی های منحصر به فردی نسبت به انواع مشابه در بازار بوده، که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود.

ویژگی های منحصر به فرد علف زن پشتی هوندا GX35

1- پشتی بلند برای حداکثر راحتی اپراتور

2- محافظ پشت

3- بندهای چرمی نرم و پهن

4- بندهای قابل تنظیم جهت به حداقل رساندن فشار روی اپراتور

5-سیستم پشتیبانی موتور با سه فنر ارتعاش گیر

6- دارای کیسه ابزار دستی

همچنان علفزن پشتی هوندا به موتور چهارزمانه هوندا GX35 مجهز بوده که نسبت به موتورهای دوزمانه دارای دوام و طول عمر بیشتری بوده، میزان گشتاور و قدرت بیشتری ایجاد نموده و طول عمر آن نسبت به علف زن های دوزمانه بسیار بیشتر است.

ایده طراحی علف تراش های پشتی

قبل از پرداختن به تحلیل فنی در باب آشنایی با علف زن پشتی هوندا بهتر است نگرشی در مورد ایده طراحی علف زن های پشتی داشته باشید. در واقع علف زن های پشتی در امتداد نمونه ‌های دوشی ابداع شده ‌اند در ابتدا ایده طراحی علف زن های موتوری بر اصل حضور یک موتور بنزینی در کنار یک شفت بلند و فلزی بوده ‌است که در انتهای خود پره هایی با قدرت برندگی را به گردش اندازند. در این ایده اگر چه انتظار ایجاد دستگاهی کارآمد را داریم؛ اما حضور کامل دستگاه در کنار اپراتور و تحمل تمامی وزن آن بر دستان اپراتور وجه خسته کننده ‌ای را ایجاد می ‌کرد. لذا طراحان تصمیم به جابجایی قسمت عمده ‌ای از وزن ماشین علف زن گرفتند آنها سعی داشتند تا به ترتیبی بتوانند وزن موتور بنزینی و سنگین علف زن‌ ها را از روی دستان اپراتور ها بردارند. این ایده در نهایت منجر به خلق علف زن های پشتی شده است. چرا که موتور به حالتی کوله ای تعبیه شده بر اسکلتی که همراه با بند هایی است، بر دوش اپراتور ها سوار خواهد شد. به ‌این ‌ترتیب علف زن پشتی ساخته شده ‌است.

در علف زن پشتی یک شاسی که بر آن بند هایی در نظر گرفته شده است، وظیفه نصب تا حمل موتور را بر عهده دارد. این شاسی با کمک بند های پهن خود به شکل کوله ‌ای بر دوش اپراتور ها سوار شده و تقریباً هیچ وزن و یا انرژی منفی بر دستان آنها وارد نمی ‌کند. اتصال موتور تا پره های برنده دستگاه علف زن از طریق یک فنر با قابلیت ارتجاعی بالا تامین خواهد شد. این فنر همراه با گردش شفت موتور به گردش افتاده و در آن سوی خود با اتصال به شفت پره‌ های برنده دستگاه، آنها را نیز به گردش می‌ اندازد. فنر مذکور در یک غلاف مستحکم فلزی در حفاظت کامل قرار دارد.

آنچه تشریح کردیم تحلیلی بود بر ایده طراحی علف زن های پشتی. البته هر برندی نگاه طراحی تا الزامات مهندسی شده خود را در تولید این مدل از علف زن ‌ها دارد. مانند علف زن پشت بلند هوندا که در نمونه ‌های شاخص بازار قرار گرفته و از نگاه طراحی تا کارایی توانسته است جنبه‌ های بسیار مثبتی را حاصل آورد. به هر صورت حالا که توانسته ‌ایم نگاه عمیق‌ تری بر اسلوب طراحی علف زن های پشتی داشته باشیم، بهتر می ‌توانیم در تشریح فنی علف تراش هوندا وارد شویم.

بررسی فنی علف زن پشتی هوندا

هوندا برای علف زن های خود از یک موتور اختصاصی با نام GX35 استفاده می ‌کند. این موتور با یک طراحی ایده ‌آل مناسب برای نصب در علف زن ها در نظر گرفته شده است. لذا در هر دو مدل علف زن پشتی هوندا و علف زن دوشی هوندا شاهد حضور این موتور توانمند هستیم، موتور علف زن هوندا مدل GX35 از نمونه ‌های تک سیلندر است که با یک طراحی چهار زمانه همراه شده و با بهره ‌مندی از تنفس طبیعی می باشد ایده چهار زمانه بودن برای موتور علف زنی هوندا برای رسیدن به یک عملکرد نرم و روان در نظر گرفته شده است. به هر صورت ویژگی برتر موتور های چهار زمانه در کارکرد ملایم همراه با مصرف سوخت کمتر آنها می باشد، به ‌این ‌ترتیب در نهایت همراه با عملکرد علف تراش هوندا چهار زمانه شاهد تولید صدای اندکی هستیم که همراه با تولید آلودگی ‌های محیطی معقولی است و در نهایت راندمان کاری بالایی دارد. موتور مذکور از وزن خالص 3.5 کیلوگرمی برخوردار می باشد و در طراحی آن از یک مخزن 0.76 لیتری برای حضور بنزین استفاده شده است. مزیت برتر موتور علف زنی هوندا GX35 در عدم بهره ‌مندی از سوخت‌ های ترکیبی است.

در حالت کلی همراه با ایده ‌های مهندسی برند های مختلف، طراحی موتور های کوچک با حضور سوخت ‌های ترکیبی صورت می ‌گیرد. از نگاه مهندسی شده این برند ها، حضور سیستم روانکاری مستقل برای موتور باعث افزایش حجم و البته افزایش وزن دستگاه خواهد شد در نتیجه با حذف بخش روانکاری همراه با تعریف سوخت ‌های ترکیبی از اختلاط چند قطره روغن با بنزین مسیر روانکاری موتور را تأمین می ‌نمایند این ایده اگر چه باعث کاهش حجم و وزن موتور خواهد شد؛ اما در نهایت ما را در همه حال متوجه حضور چند قطره روغن در بنزین مصرفی دستگاه خواهد کرد. این موضوع باعث می ‌شود که کار کردن با علف زن ‌ها اندکی سخت باشد اما هوندا در طراحی علف تراش هوندا چهار زمانه نگاه دیگری دارد. آنها برای رسیدن به وزن اندک، استقلال سیستم روانکاری را زیر سؤال نبرده ‌اند؛ بلکه برعکس، در یک طراحی برتر توانسته اند موتوری با بهره ‌مندی از یک سیستم روغنکاری مجزا داشته باشند، موتور علف زن هوندا قادر به تامین حداکثر قدرت 1.5 اسب بخار می باشد و برای رسیدن به این قدرت نیاز به حداکثر دور 5800 بر دقیقه خواهد داشت. البته با حضور یک سیستم گیربکس قدرتمند شاهد سرعت 3600 دور در دقیقه برای پره ‌های دستگاه هستیم.

علف تراش پشتی هوندا چه توانمندی‌ هایی دارد؟

 قطعاً حضور موتور علف زن هوندا اولین و شاخص ‌ترین برگ برنده آن است. موتوری خوش ‌ساخت که کاملاً تخصصی برای این ماشین طراحی شده است. در طراحی موتور علف زنی هوندا فاکتور های اصلی مانند کم ‌حجم بودن و یا سبک بودن به‌ درستی رعایت شده است. لکن در عین تامین کامل این فاکتور ها، هوندا سعی داشته تا بتواند موتور مذکور را در ویژگی ‌های تخصصی‌ تری همراه سازد. ویژگی ‌هایی مانند:

  1. دور موتور در علف زن بنزینی هوندا بسیار بالا است. این دور موتور بالا با توجه به شرایط ویژه در کار علف زنی انتخاب شده است و می ‌تواند به نوعی اولین فاکتور در تعریف ویژگی ‌های تخصصی موتور مذکور باشد.
  2. علف زن پشتی هوندا از قدرت موتوری بالایی نیز بهره مند می باشد. تامین 1.3 قدرت اسب بخار، عدد تقریباً درشتی برای حضور در یک علف زن است. این قدرت قابلیت کارآیی علف زن هوندا در مواجهه با انواع گیاهان ساقه دار و حتی شاخه ‌های ضخیم درختان را فراهم خواهد کرد.
  3. هوندا از شبکه قدرتمندی در تامین و توزیع قطعات یدکی بهره ‌مند می ‌باشد. شما با در دست داشتن یک علف زن پشتی هوندا و یا علف شزن دوشی هوندا به ‌راحتی می ‌توانید به تمامی قطعات یدکی در سطح بازار دسترسی داشته باشید.
  4. مصرف سوخت در علف زن هوندا اصلی بسیار کمتر از نمونه ‌های دیگر بازار است. یک دلیل اصلی در این مصرف سوخت اندک، بهره ‌مندی علف زن هوندا اصلی از یک موتور چهار زمانه می باشد. چرا که موتور های چهار زمانه به‌ مراتب از موتور های دو زمانه مصرف سوخت کمتری دارند.
  5. وزن سبک با قابلیت حمل آسان نیز در طراحی علف زن پشتی هندا در زمره ویژگی ‌های برتر آن قرار دارد. در این علف زن طراحی دستگاه با المان ‌های طراحی برای داشتن ماشین با قابلیت حمل و نقل ساده همراه کمترین فشار می باشد علف زن پشتی هوندا بسیار سبک ‌وزن است و در طراحی کوله ایی که دارد، کاملاً بر پشت اپراتور ها سوار شده و همراه با بند های پهن با متریال ساخت مرغوب، عاری از هر گونه فشار بالا بر دوش اپراتور ها قابلیت حمل ‌و نقل مطلوبی پیدا کرده است.
  6. موتور علف زن هوندا از لرزش بسیار اندکی در حین کار برخوردار می باشد. ویژگی موتور های چهار زمانه در عملکرد روان آنها است. عملکردی که در نهایت لرزش ملایمی برای موتور تامین خواهد کرد در نظر داشته باشید که موتور در علف زن های پشتی تماماً بر پشت اپراتور ها سوار است و لرزش بالای آنها در حین کار می تواند غیر قابل ‌تحمل باشد طراحی علف زن پشتی هوندا آنچنان است که توانسته است به نسبت موتور مدل ‌های عادی بازار از حدود 40 درصد کاهش ارتعاش برخوردار باشد.

علف زن پشتی هوندا برای پرداختن به فعالیت ‌های پرفشار در مدت زمان طولانی کاملاً ایده ‌آل می‌ باشد. اصولاً حضور فنر منعطف در علف زن های پشتی یک نقطه ضعف محسوب می ‌شود چرا که این فنر در کارکرد های طولانی ‌مدت اسیر خرابی ‌های متعددی خواهد شد. خصوصاً که در محل اتصال آنها با شفت موتور بسیار ضعیف هستند. لذا اصولاً از علف زن پشتی برای پرداختن به فعالیت ‌های پرفشار و طولانی مدت استفاده نمی ‌شود برای همین است که عموماً علف زن های پشتی را در دسته علف زن های حرفه ای قرار نمی ‌دهند. البته هوندا با طراحی برتر برای علف زن پشتی هوندا این ایده کلی را به چالش کشانده است علف زن هوندا کره در مدل پشتی آنچنان است که می ‌توانید از آن برای انجام فعالیت ‌های بسیار پرفشار باغبانی نیز استفاده کنید. همچنین در تأمین فعالیت ‌های طولانی مدت نیز کارایی لازم را دارد.

اینکه هوندا توانسته است در طراحی موتور کوچک خود از یک سیستم روانکاری مخصوص بهره ‌مند باشد، هنر مهندسی شده این برند در دنیای موتورسازی را نشان می دهد. بهتر است بدانید که در موتور های کوچک روانکاری از طریق حضور چند قطره روغن در مخزن بنزین حاصل می ‌شود در چنین موتور هایی اپراتور ها در هر بار سوختگیری موظف ریختن این چند قطره روغن هستند. این وظیفه، سلامت موتور آنها را تداوم خواهد بخشید. البته وظیفه تقریباً طاقت ‌فرسایی نیز برای آنها همراه خود خواهد داشت چرا که در صورت فراموش کردن ریختن این چند قطره روغن باید انتظار سوختن موتور را کشیده باشید. لکن هوندا با طراحی یک سیستم روغنکاری مجزا از مسیر تامین سوخت در طراحی دستگاه علف زن هوندا عملاً پرداختن به چنین مسئولیت سنگینی را مرتفع نموده است.

موتور چهار زمانه علف زن پشتی هوندا با راندمان کاری مطلوب بهتر از موتور های دو زمانه سوخت را می ‌سوزاند لذا جدا از مصرف سوخت کمتر، میزان آلودگی کمتری نیز تولید می ‌کند. در یک برآورد انجام شده، مشخص است که میزان آلودگی در موتور چهار زمانه GX35 تا 70 درصد کمتر از موتور های دو زمانه معمولی می باشد عملکرد روان موتور در علف زن پشتی هوندا باعث لرزش کمتر و در نتیجه تولید صدای کمتر نیز خواهد شد در این موتور شاهد کاهش 30 درصدی میزان صدای موتور هستیم. این کاهش صدا برای موتوری که قرار است بر پشت افراد سوار شده و عملکرد آن دقیقاً در زیر گوش اپراتور ها می باشد، اهمیت خودش را نشان خواهد داد زمانی که با کاهش صدا می توان به ترتیبی آسوده ‌تر همراه عملکرد قدرتمند علف زن پشتی هوندا باشیم.

نگاه هوندا در طراحی کوله ‌ای علف زن پشتی هوندا

وقتی قرار است یک علف زن کوله ‌ای طراحی کنیم، باید به نحوی این تجهیز را کاملاً مناسب برای هر اندامی در نظر گرفته باشیم اما آیا می توان به صرف داشتن یک طرح ثابت پاسخگوی تمام اندام ‌ها باشیم؟ به هر حال اپراتور ها در کار با ماشینی مانند علف زن پشتی قابلیت ‌های فیزیکی متفاوتی دارند، از یک انسان قد بلند و یا قد کوتاه تا انسانی با اندام های چاق و ورزیده و شاید خیلی لاغر مشخصه‌ های اندامی خاص خود را دارند. لذا باید نگاه طراحی در علف زن های پشتی همسو با تامین شرایط متنوعی باشد این موضوع در نگاه طراحان برند هوندا برای ساخت علف زن پشتی هوندا در نظر گرفته شده است. برای این منظور در طراحی علف زن پشتی هوندا از یک پشتی با قابلیت تنظیم ارتفاع استفاده شده است به ‌این ‌ترتیب علف زن پشتی هوندا با یک شاسی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد، کاملاً مناسب برای هر اندامی با هر قد و قواره ‌ای خواهد شد. کافی است بتوانید پشتی بلند این علف زن را با توجه به ویژگی ‌های اندامی ای که دارید تنظیم کرده باشید.

امکانات ویژه در طراحی علف زن پشتی هوندا

بهره ‌مندی از یک محافظ پشت با ضخامت کافی. این پشتی با هدف حداکثر محافظت از اندام اپراتور ها در نظر گرفته شده است. به ‌هر حال در بطن طراحی علف زن های پشتی یک موتور احتراق داخلی حضور دارد این موتور های بنزینی هر اندازه در طراحی برتر و یا مهندسی شده با ضریب ایمنی بالایی باشند، باز هم شرایط کاری توام با خطرات احتمالی را همراه خود دارند لذا باید در زمانی که همراه با یک تجهیز کوله ای هستند، حایل مطمئنی میان آنها و اندام اپراتور ها برقرار شده باشد. علف زن پشتی هوندا دارای این حایل محکم با ضخامت کافی می باشد.

بهره ‌مندی از بند های چرمی که از متریال بسیار نرم با طراحی پهن برخوردار هستند. این بند ها کلیت علف زن پشتی هوندا را به ‌صورت یک ابزار کوله ای بر اندام اپراتور ها سوار خواهند کرد. طراحی پهن آنها همراه با متریال چرمی و نرمی که دارند، قابلیت حمل هر چه راحت‌ تر علف زن پشتی هوندا را فراهم کرده اند.

بهره ‌مندی از یک سیستم ارتعاش گیر حرفه ‌ای. هر اندازه موتور علف زن هوندا از عملکردی نرم و روان با حداقل لرزش برخوردار باشد، باز هم نمی ‌توان از کنار کوچکترین لرزش ‌ها نیز عبور کرد این لرزش‌ ها تحت هیچ حالتی نباید بر اندام اپراتور ها برسند. لذا در طراحی علف زن پشتی هوندا میان موقعیت نصب موتور تا شاسی دستگاه از سه فنر با قابلیت جذب ارتعاش استفاده شده است به ‌این ‌ترتیب می‌ توانیم حداکثر جذب ارتعاش را در عملکرد نهایی علف زن پشتی هوندا شاهد باشیم. عملکردی که در نهایت حداکثر آرامش در حین کار برای اپراتور های خود را فراهم خواهد آورد.

بهره ‌مندی از یک کیسه مخصوص با طراحی مناسب و البته متریال مقاوم جهت استفاده برای نگهداری از ابزار های دستی. در سطح فضای باغ در حین عملیات علف زنی، احتمالاً لازم است تا برخی ابزار های دیگر نیز همراه ما باشند این ابزار ها باید به ترتیبی اصولی همراه ما شوند. هوندا برای این منظور ایده ساده ای دارد. چرا که از قبل برای شما یک کیسه مناسب با ظرفیت کافی به جهت قرار دادن هر نوع ابزاری در نظر گرفته است.

چالشی برای داشتن علف زن هوندا اصلی

یکی از مشکلات محصولات خوب و مطرح در سطح بازار ها، حضور همیشگی نمونه ‌های کپی شده می باشد. این نمونه ‌های کپی شده سعی در استفاده دروغین از اعتبار و جایگاه کیفی محصولات اصلی دارند مانند علف زن پشتی هوندا که باید در سطح بازار و هنگام خرید آن دقت کافی را به کار بسته باشید تا اسیر نمونه ‌های تقلبی آن نشوید. لکن چگونه بتوانیم نمونه ‌های اصلی و تقلبی را از هم تشخیص دهیم؟

در سطح بازار با عناوین مختلف مانند علف زن هوندا اصلی در کنار جملاتی مانند علف زن هوندا کره و یا علف زن هوندا تایلند مواجه خواهید شد از آنجایی‌که کشور های تولیدکننده این علف زن ها متفاوت می باشند، چالش اصلی و یا تقلبی بودن آنها نیز مطرح می باشد. ایا می توانیم به صرف حضور نام کره و یا تایلند در انتهای نام علف زن پشتی هوندا قضاوتی در باب اصلی و یا کپی بودن آنها کرده باشیم؟ بهتر است بدانید که هوندا یک برند ریشه ‌دار ژاپنی است. لذا ماهیت کره‌ ای و یا تایلندی بودن آن دلیل بر اصلی تا کپی بودن آن در مقابل هم نمی ‌شود لکن این برند ژاپنی خیلی سال است که دیگر طیف بزرگی از محصولات خود را در کشور ژاپن تولید نمی ‌کند؛ بلکه خطوط تولیدی در کشور های تایلند، کره،  تایوان و حتی چین راه ‌اندازی کرده است، یک علف زن پشتی هوندا می ‌تواند محصول تولید شده کارخانجات هوندا در هر کدام از این کشور ها باشد. لکن محصول نهایی تولید شده در مقام علف زن هوندا اصلی مطرح خواهد شد به ‌این ‌ترتیب هر دو محصول علف زن هوندا تایلندی و یا علف زن هوندا کره ای در دسته مدل‌ های اصلی از برند هوندا قرار می ‌گیرند و این محصولات از کارخانجات هوندا در کشور های مذکور آمده ‌اند البته علف زن هوندا کره تنها قسمتی از شفت خود را در کشور کره تولید می کند. لکن باقی قسمت ‌های این علف زن پشتی هوندا محصول کشور تایوان می باشد، مدل ‌های تایوانی در قیمت علف زن هوندا اندکی بالاتر از مدل‌ های تایلندی می باشند. چرا که مدل‌ های تایوانی اندکی در کیفیت ساخت بهتر از مدل ‌های تولید شده در تایلند هستند.

نحوه نصب و روشن کردن علف زن پشتی هوندا:

در این قسمت با تصاویر کامل نحوه مونتاژ علف زن پشتی هوندا و همچنین راهنمای نصب سیم گاز و شفت دسته علف زن را آموزش داده ایم تا در هنگام نصب و راه اندازی این نوع علف زن با مشکل مواجه نشوید، همچین نحوه روشن نمودن موتور علف تراش نیز با عکس برای شما به نمایش گذاشته شده است.

نحوه نصب سیم گاز علف زن پشتی هوندا :

اگر تا به حال نصب علفزن را انجام نداده اید و بار اول است که اقدام به نصب علف زن پشتی می نمایید، حتما به مراحل زیر توجه کامل کنید.

نحوه نصب سیم گاز علف زن هوندا

نحوه نصب شفت علفزن پشتی هوندا :

نصب شفت علفزن پشتی بسیار ساده بوده، اما به این نکته توجه داشته باشید که حتما شفت به طور کامل در قسمت کوله پشتی جا بخورد و بست نگهدارنده آن به طور کامل محکم شود.

نصب شفت علف زن پشتی هوندا

نحوه روشن کردن علفزن پشتی هوندا :

 روشن کردن علف زن هوندا پشتی دارای سلسله مراتبی است که اگر به درستی انجام شود به آسانی روشن خواهد شد.

نحوه روشن کردن علف زن هوندا

مشخصات کلی دستگاه علف تراش هوندا:

برند موتور دستگاه علف تراش

هوندا

کشور تولید کننده

کره

نوع دستگاه و کاربری

علف تراش، علف زن

نوع علف تراش

پشتی

متعلقات دستگاه

توپی نخ، آچار شمع

مشخصات فنی دستگاه علف تراش هوندا:

عرض برش

35 سانت

سرعت چرخش تیغه

3600 دور در دقیقه

وزن دستگاه

7.8 کیلوگرم

مشخصات موتور علف تراش هوندا

مدل موتور

هوندا GX35- 4 زمانه

قدرت موتور

1.3 اسب بخار

حجم موتور

36 سی سی

سوخت

بنزین

نوع استارت

هندلی

میزان دور موتور

6500 دور در دقیقه

گنجایش باک بنزین

1 لیتر

گنجایش مخزن روغن

0.1 لیتر

نوع سیستم خنک کاری

هوا خنک

روغن مناسب موتور علف تراش پشتی

روغن 40

وزن موتور

4.7 کیلوگرم

 

نکات ایمنی در هنگام استفاده علف تراش پشتی هوندا:

  1. تنها افراد باتجربه که با دستگاه علفزن پشتی هوندا آشنایی کامل داشته، مجوز کار کردن با دستگاه را دارند.
  2. در زمانی که تحت تاثیر الکل و یا دارو هستید و حالت عادی ندارید، از علف تراش پشتی هوندا استفاده نکنید.
  3. کار با علف زن پشتی هوندا را با دقت و مراقبت بالا انجام دهید.
  4. فقط افرادی که در شرایط جسمانی مناسب و سلامت کامل هستند، مجوز کار با علف تراش را دارا می باشند.
  5. به هیچ وجه دستگاه علفزن پشتی هوندا را در شرایط خواب آلودگی و خستگی به کار نبرید.

استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی:

حتما در هنگام کار با علفزن پشتی هوندا از لباس ایمنی استفاده کنید. لباس پوشیده شده باید مناسب و کاربردی باشد، همچنین لباس باید کاملا محکم بوده تا در هنگام کار به دستگاه علفزن یا شاخه ها گیر نکند. فردی که با دستگاه کار می کند نباید از طلا و جواهر استفاده کند، همچنین داشتن موهای بلند در هنگام کار با علفزن خطرآفرین خواهد بود، برای جلوگیری از آسیب به سر، چشم، دست، پا و همچنین محافظت از گوش ها، پوشیدن تجهیزات حفاظتی همچون کلاه ایمنی، محافظ گوش، عینک ایمنی و دستکش استفاد کنید.

نکات ایمنی حین راه اندازی علفزن پشتی هوندا:

  1. اطمینان حاصل کنید که هیچ فردی در 15 متری محدوده کاری علف زن هوندا نیست، همچنین از عدم وجود حیوانات در منطقه کاری اطمینان حاصل نمایید.
  2. قبل از عملیات همیشه مطمئن شوید که دستگاه کاتر برای عملیات ایمن است:
  3. امنیت تیغه برش را بررسی کنید، اطمینان حاصل کنید که مهره نصب تیغه کاملا محکم است، اهرم دریچه گاز برای عملکرد مناسب، نرم و راحت چک گردد.
  4. عملکرد صحیح قفل دریچه گاز چک شود، تیغه برش در حالتی که علفزن پشتی هوندا خاموش است، نباید بچرخد.
  5. دسته علفزن پشتی هوندا به دور روغن و بنزین نگه داری شده و همچنین عملکرد سوئیچ توقف اضطراری حتما چک گردد.
  6.  هنگام روشن کردن علفتراش پشتی هوندا توجه داشته باشید که حتما دستگاه بر روی زمین باشد و به هیچ وجه هنگامی که علفزن بر روی دوش قرار دارد آن را روشن نکنید.
  7. تنها بر اساس دستورالعمل ذکر شده در کاتالوگ، دستگاه علفزن پشتی هوندا را روشن نمایید و از روش دیگری برای روشن کردن موتور استفاده نکنید.
  8. از دستگاه علفزن پشتی هوندا تنها برای کاربردهای مشخص شده استفاده کنید.
  9. قبل از شروع کار با دستگاگه علفزن هوندا مطمئن شوید که تیغه ها تماسی با اجسام، شاخه ها و سنگ ها ندارد.
  10. علفزن را تنها پس از مونتاژ کلیه ابزارها بر روی دستگاه روشن کنید. کار با دستگاه علفزن هوندا تنها پس از اینکه کلیه لوازم بر روی دستگاه مونتاژ گردید و متصل شد، مجاز است.
  11. در صورتی که موتور علفزن هوندا دچار مشکل است، حتما باید دستگاه متوقف و مشکل آن به طور کامل برطرف گردد.
  12. اگر تیغه برش به سنگ یا اجسام دیگر برخورد نمود، لازم است دستگاه علفزن را متوقف و تیغه برش را بررسی کنید.
  13. در فواصل زمانی مشخص تیغه علف تراش را بررسی نمایید تا فاقد هرگونه صدمه و یا آسیب باشد. (تشخیص ترک های مویی تیغه با استفاده از آزمون ضربات و صدای آن) صدای گوش آشنایی باید به گوش برسد.
  14. با قرار دادن بندهای علفتراش پشتی بر روی شانه، دستگاه را حمل کنید. به این نکته توجه داشته باشید که حتما قبل از قرار دادن علفزن باید بندهای آن را به درستی تنظیم کنید، نکته: تنظیم بندهای علفتراش برای کاربر قبل از راه اندازی و کار با دستگاه الزامی بوده تا از خستگی اپراتور در حین عملیات علف زنی و یا از دست رها شدن علفزن در حین کار جلوگیری به عمل آید.
  15. هرگز دستگاه علفزن را با استفاده از یک دست حمل نکنید و در حین عملیات دستگاه علفزن پشتی را با استفاده از هر دو دست نگه دارید.
  16. به هیچ وجه با علفزن پشتی هوندا در محیط های محصور و فاقد تهویه کار نکنید زیرا به دلیل خروج مونوکسید کربن از اگزوز موتور امکان خفگی و مسمومیت وجود دارد.
  17. در هنگام استراحت و یا وقفه، به هیچ وجه دستگاه را در حالت روشن رها نکنید.
  18. به هیچ وجه علفزن پشتی هوندا را در حالتی که موتور آن داغ است بر روی علف خشک یا مواد قابل احتراق که امکان آتش سوزی ایجاد می کند، قرار ندهید.
  19. همیشه تیغه برش علفتراش باید با گارد محافظ مناسب به کار گرفته شود. هرگز با دستگاه علف زن بدون قاب محافظ کار نکنید.
  20. در هنگام کار با علفزن پشتی هوندا باید تمامی قطعات محافظ و گاردها همراه دستگاه باشد.
  21. به هیچ وجه موتور علفزن هوندا را با موتوری که اگزوز و خارج کننده دود آن دچار مشکل استفاده نکنید.
  22. در هنگام حمل و نقل علف زن هوندا حتما دستگاه را به طور کامل خاموش نمایید.
  23. برای جلوگیری از نشت سوخت، حتما در هنگام حمل و نقل علفزن پشتی سوخت را از داخل موتور تخلیه نمایید.

سوخت گیری علفتراش هوندا و نکات ایمنی

  1. برای کاهش خطر آتش سوزی و آسیب دیدگی، هنگام سوخت گیری بسیار مراقب باشید و تمامی نکات ایمنی را رعایت کنید. همچنین در حین عملیات پرکردن مخزن سوخت علفزن، از سیگار کشیدن خودداری نموده و سوختگیری به دور از مکانی با قابلیت احتراق انجام گیرد.
  2. در هنگام سوخت گیری از تماس با مواد نفتی خودداری نموده و از دستکش های مخصوص جهت این امر استفاده کنید.
  3. هنگام پر کردن مخزن سوخت و روغن دستگاه علفزن مراقب باشید تا روغن و بنزین بر روی موتور و علفتراش نریزد، در صورت ریختن روغن و بنزین بر روی دستگاه، حتما دستگاه را کاملا تمیز نموده و سپس اقدام به روشن کردن آن نمایید.
  4. در فواصل زمانی مشخص از سلامت درب باک بنزین مطمئن شوید و اطمینان حاصل کنید که به درستی بسته شده است.
  5. مهره قفل شونده مخزن سوخت را کاملا محکم کنید.
  6. برای روشن کردن، موتور را از حداقل 3 متر از محل سوخت گیری دور نمایید.
  7. هرگز سوخت گیری را در مکان های بسته انجام ندهید، زیرا بخارات سوخت جمع شده و خطر انفجار به وجود می آید.
  8. به هیچ وجه موتور علفزن هوندا را در حالتی که گرم است، سوختگیری نکنید.

نکات ایمنی در کار با علف زن پشتی هوندا نباید فراموش کرد!

  1. علف زن پشتی هوندا یک ماشین کاملاً قدرتمند موتوری است که با هدف برش دادن انواع گیاهان در سطح زمین های زراعی مجهز به یک تیغه قدرتمند شده است. از موتور بنزینی تا شفت فنری و منعطف علف زن پشتی هوندا در کنار پره ‌های برنده آن همگی مستعد انواع خطرات برای جان اپراتور ها و حتی اطرافیان آنها تا خود دستگاه علف زن پشتی هوندا می باشد. برای همین است که تحت هر حالتی در کار با علف زن پشتی هوندا رعایت اصول ایمنی را جدی می‌ گیرند، نکاتی مانند:
  2. در کار با علف زن پشتی هوندا باید تجربه کافی را داشته باشید. هرگز این ماشین را بر دوش افراد تازه ‌کار، بدون نظارت مستقیم افراد آگاه قرار ندهید. اگر تازه ‌کار هستید و به هر حال قصد دارید تا با این ماشین، علف‌ های گیاهان سطح باغ خود را بتراشید، لازم است تا در گام اول قبل از هر اقدام عملی شناخت کافی از ماشین مورد نظر پیدا کنید. مطالعه کامل دفترچه راهنما، فراگرفتن دقیق در نحوه راه ‌اندازی دستگاه تا چگونگی کار با علف زن پشتی هوندا، مقدمات اقدامات جدی با آن می باشند. در نهایت لازم است تا اندک زمانی را در کنار یک فرد آگاه صرف آموزش کار با علف زن پشتی هوندا داشته باشید. سپس در مقام یک کشاورز مدرن اقدام به تراشیدن گیاهان در سطح مزارع و باغات نمایید.
  3. تنها کسانی می‌ توانند با علف زن پشتی هوندا کار کنند که از سلامت کامل جسمی و همچنین روانی برخوردار باشند. هر گونه نقص عضو در اندام می ‌تواند عملکرد صحیح و یا ایمن با علف زن پشتی هوندا را تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی حضور یک ذهن آگاه در کار با علف زن پشتی هوندا ضرورت دارد. افراد مست و یا تحت تاثیر مواد مخدر نمی‌ توانند وجه کامل از امنیت در کار با این ماشین را تامین نمایند.
  4. استفاده از علف زن پشتی هوندا در زمانی که خیلی خسته از کار هستید و یا در حالت خواب ‌آلودگی به سر می ‌برید، به هیچ حالت توصیه نمی ‌شود. چرا که در این احوال کاملاً مستعد خلق انواع خطرات جدی برای جان خود و یا سلامت دستگاه خواهید بود.
  5.  امنیت تیغه نصب ‌شده بر علف زن پشتی هوندا در هر بار آغاز عملیات برش گیاهان را چک کنید. این تیغه‌ ها با کمک مهره های مخصوصی که در خلاف جهت حرکت تیغه بسته شده ‌اند، سوار بر علف زن پشتی هوندا می باشند. این مهره باید در همه حال با نصب اصولی و البته کاملاً محکم سوار بر دستگاه علف زن پشتی هوندا باشد.
  6. قفل دریچه گاز باید از عملکردی کاملاً صحیح و ایمن برخوردار باشد.
  7. چرخیدن تیغه تیز دستگاه در زمان ‌هایی که قرار به استفاده از دستگاه نمی ‌باشد، مستعد بروز خطرات است. لذا به ترتیبی از ترمزی خاص در زمان خاموش شدن علف زن پشتی هوندا برای عدم چرخش تیغه ‌ها استفاده شده ‌است. در این حالت زمانی که دستگاه علف زن پشتی هوندا خاموش است، تیغه مذکور همراه با عملکرد صحیح ترمز قید شده، قابلیت گردش آزاد را از دست خواهد داد. بهتر است در همه حال سلامت کار این ترمز را چک کنید.
  8. تمام مراحل راه ‌اندازی، کارکرد، خاموش که کردن و نگهداری از علف زن پشتی هوندا را طبق دستورالعمل‌ های قید شده در دفترچه راهنما انجام دهید. در نظر داشته باشید که علف زن پشتی هوندا ماشینی طراحی شده از برند هوندا می باشد. لکن هر گونه راه ‌اندازی و یا نحوه نگهداری شخصی از ماشین ‌های مشابه، اگر چه می ‌تواند مفید باشد؛ اما نمی ‌تواند تمام دستورالعمل ‌های تخصصی موردنظر را تامین نماید. لذا تجربه کار شما با دیگر علف زن ها قطعاً مفید بوده؛ اما کافی برای اصول حرفه ‌ای در کار با علف زن پشتی هوندا نمی‌ باشد. پس اگر در مقام یک فرد حرفه ‌ای در همه حال، وقتی برای اولین بار با یک ماشین مواجه هستید، دنبال کاتالوگ آموزشی آن بوده تا هر چه بهتر و البته حرفه ‌ای ‌تر بتوانید با ابزار مذکور فعالیت جدی را آغاز کنید.
  9. محل نگهداری از علف زن پشتی هوندا نباید در نزدیکی محل نگهداری از انواع سیالات اشتعال زا مانند روغن ها، بنزین، نفت و... قرار گیرد. قطعات فلزی در کنار تجهیزات موتوری علف زن پشتی هوندا مستعد بروز جرقه هستند.
  10. هرگز از علف زن پشتی هوندا خارج از کاربری ‌های تعریف شده در چارچوب استاندارد برند هوندا استفاده نکنید. لازم است از هر تیغه در هدف برش گیاهان تعریف ‌شده برای آن تیغه بهره ‌مند باشید. استفاده از تیغه ‌ها در برش گیاهان با ساقه ‌های سخت یا شاخه ‌های قطور و شاید تنه درختان خطرآفرین است. مگر آنکه تیغه مذکور برای این برش‌ ها تعریف شده باشد.
  11. در لحظه راه ‌اندازی علف زن پشتی هوندا اطمینان کافی داشته باشید که تیغه ‌ها در تماس با اجسام سخت مانند سنگ و یا سطح زمین نیستند. بهتر است ببینید که سر دستگاه در محل حضور تیغه ‌ها در هوای آزاد به صورتی که هیچ احتمالی در برخورد با انواع سطح سخت وجود ندارد، قرار گرفته است.
  12. دستگاه علف زن پشتی هوندا از کنار هم قرار گرفتن طیف بزرگی از قطعات ساخته شده است. برخی از این قطعات در مسیر فعالیت ‌های جاری دستگاه از روی دستگاه باز شده و تحت نظافت، تعمیرات و یا تعویض و سرویس قرار می ‌گیرند. لذا دقت داشته باشید که در هر حالتی دستگاه را در مونتاژ کامل قطعات آن روشن کنید. هرگز دستگاه را در یک مونتاژ ناقص فعال نکنید.
  13. باید خرابی در موتور علف زن پشتی هوندا به طور جدی مورد توجه شما قرار گیرد. هر گونه عملکرد ناقص، تغییر صدای موتور و یا ضعیف شدن عملکرد آن مشخصه خرابی هستند. این خرابی ‌ها در صورت کم توجهی شما می توانند سلامت نهایی دستگاه را تهدید کنند. لذا در صورت مشاهده هر گونه خرابی و یا عملکرد ناقص در موتور علف زن هوندا از راه ‌اندازی آن تا بعد از برطرف شدن کامل عیب مذکور، جداً خودداری کنید.
  14. دستگاه علف زن پشتی هوندا از دسته دستگاه های کوله ای می باشد. لذا باید به شکل کوله ‌ای همراه با بند های کاملاً سالم و مستحکم قرار گرفته و مورد استفاده عملیاتی قرار گیرند. هر گونه راه ‌اندازی و کار با علف زن پشتی هوندا در حالتی غیر از کوله ای سوار بر اندام اپراتور ها ممنوع می باشد. از طرفی لازم است تا بند های پشتی قابل تنظیم علف زن هوندا را با توجه به فیزیک اندام اپراتور ها تنظیم کرده باشید.

تعمیر و نگهداری علفتراش پشتی هوندا:

مشکل

سیستم

ملاحظات

دلیل

موتور روشن نمی شود یا به سختی روشن می گردد

سیستم احتراق

جرقه سیستم احتراق مناسب است

خطا در سیستم تامین سوخت یا سیستم احتراق، نقص مکانیکی

جرقه ندارد

عملکرد سوئیچ توقف اضطراری، خطا در سیم کشی یا اتصال کوتاه، سری شمع معیوب یا اتصال معیوب، سیستم احتراق معیوب است.

تامین سوخت

مخزن سوخت پر شده است

موقعیت اشتباه ساسات، کاربراتور معیوب، مسیر سوخت مسدود یا کثیف شده، سوخت کثیف

تراکم

فشرده سازی انجام نمی گیرد زمانی که بیش از حد سوخت پر شده باشد

واشر انتهایی سیلندر معیوب، آب بندهای میل لنگ آسیب دیده، رینگ های پیستون و سیلندر معیوب یا شمع های خراب و نامناسب

مشکل مکانیکی

استارت کار نمی کند

فنر استارت شکسته، یا قطعات شکسته داخل موتور

مشکل گرم شدن در شروع

مخزن جلوی ایجاد جرقه را می گیرد.

کاربراتور کثیف شده، آن را تمیز کرده اید

موتور روشن می شود اما خفه می کند

تامین سوخت

پر بودن مخزن سوخت

تنظیم اشتباه سرعت هرزگرد، آلودگی کاربراتور

سوخت مخزن معیوب است، خط تامین سوخت کثیف بوده، کابل یا سوئیچ توقف اضطراری معیوب است.

توان خروجی پایین علف تراش پشتی

چندین مورد ممکن است تاثیر بگذارد

سرعت موتور پایین است

فیلتر هوا کثیف، کاربراتور کثیف، ارتعاش گیر مسدود، مجرای اگزوز در داخل سیلندر مسدود گردیده است.

چک لیست علف تراش پشتی هوندا:

موارد

نوع عملیات

قبل از عملیات

بعد از روغنکاری

روزانه (10 ساعت)

30 ساعت

50 ساعت

200 ساعت

خاموش کردن جهت استراحت

روغن موتور

بازرسی/تمیز نمودن

جایگزین نمودن

محکم بودن قطعات (پیچ، مهره)

بازرسی نمودن

مخزن سوخت

تمیز کردن/بازرسی

تخلیه سوخت

اهرم گاز

چک کردن عملکرد

سوئیچ استپ

چک کردن عملکرد

تیغه برش دهنده

بازرسی کردن

چرخش با سرعت کم

بازرسی/تنظیم

فیلتر هوا

تمیز نمودن

سری جرقه زن

بازرسی کردن

مجرای خنک کننده

تمیز نمودن/بازرسی

لوله سوخت

بازرسی کردن

جایگزین نمودن

گریسکاری گیربکس

پرکردن مجدد

فیلتر سوخت

تمیز کردن/جایگزین کردن

مجرای سوخت

بازرسی کردن

فاصله بین دریچه ورودی هوا و شیر تخلیه هوا

تنظیم نمودن

تعمیر اساسی موتور

کاربراتور

تخلیه سوخت

لیست عیب یابی علف تراش پشتی هوندا:

وضیعت غیرطبیعی

علت احتمالی (سوء عملکرد)

نحوه رفع عیب

موتور روشن نمی شود

ناتوانی در پمپاژ اولیه

7 تا 10 بار فشار بدهید

آرام کشیدن هندل

هندل را محکم بکشید

کمبود سوخت

موتور علفزن را سوختگیری کنید

کثیفی فیلتر سوخت

تمیز نمایید

شکست در مجرای سوخت

مجرای سوخت را درست کنید

جریان سوخت ضعیف

سوخت دچار مشکل است، مخزن را خالی و مجددا سوختگیری کنید.

جایگزینی سوخت هر ماه یکبار

مکش بیش از حد سوخت

دریچه گاز را از سرعت متوسط به سرعت بالا تنظیم کنید و تا زمانی راه افتادن موتور، هندل را بکشید. زمانی که موتور روشن شد، تیغه علفزن شروع به چرخش می کند. به تیغه برش توجه کامل کنید.

اگر موتور باز هم روشن نمی شود، شمع ها را جدا کنید و از خشک بدن سر شمع ها اطمینان حاصل کنید و سپس آن ها را بسته و مجددا امتحان کنید.

سری شمع ها جدا شده

از اتصال اطمینان حاصل کنید

کثیفی شمع ها

تمیز کنید

فاصله بین شمع ها

فواصل بین شمع ها را تنظیم کنید

اختلال و مشکل در شمع ها

تعویض گردند

تنظیم کاربراتور

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

هندل کشیده نمی شود

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

موتور سریع متوقف می گردد

سرعت موتور افزایش پیدا نمی کند

گرم شدن ناکافی موتور

عملیات گرم کردن را انجام دهید

دریچه ساسات بر روی حالت بسته تنظیم شده، با این وجود که موتور گرم است

سوپاپ را بر روی حالت باز قرار دهید

فیلتر سوخت کثیف

تمیز نمایید

فیلتر هوا تمیز

تمیز نمایید

مشکل در کاربراتور

از متخصصین فنی کمک بگیرید

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

تیغه برش علفتراش نمی چرخد

(لازم است موتور را متوقف کنید)

شل بدن تیغه علفزن پشتی و مهره آن

مهره را محکم کنید

وجود کثیفی و بقایای علف ها و شاخه بر روی تیغه علفزن

تیغه و قاب را کاملا تمیز کنید

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

میزان ارتعاش غیرطبیعی است (لازم است موتور را متوقف کنید)

تیغه علفتراش شکسته، ساییده یا خم شده

تیغه علفزن پشتی را جایگزین کنید

شل بودن مهره علفزن

مهره

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک بگیرید

تیغه برش علفزن متوقف نمی شود (لازم است موتور را متوقف کنید)

سرعت هزر گرد بالاست

تنظیم گردد

جدا شدن سیم گاز

سیم گاز را متصل کنید

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک بگیرید

موتور متوقف نمی شود (موتور را در حالت هرزگرد گذاشته و دریچه گاز را تنظیم کنید)

مشکل در سیستم الکتریکی

از متخصصین فنی کمک بگیرد.

تعمیر و نگهداری علفتراش پشتی هوندا:

مشکل

سیستم

ملاحظات

دلیل

موتور روشن نمی شود یا به سختی روشن می گردد

سیستم احتراق

جرقه سیستم احتراق مناسب است

خطا در سیستم تامین سوخت یا سیستم احتراق، نقص مکانیکی

جرقه ندارد

عملکرد سوئیچ توقف اضطراری، خطا در سیم کشی یا اتصال کوتاه، سری شمع معیوب یا اتصال معیوب، سیستم احتراق معیوب است.

تامین سوخت

مخزن سوخت پر شده است

موقعیت اشتباه ساسات، کاربراتور معیوب، مسیر سوخت مسدود یا کثیف شده، سوخت کثیف

تراکم

فشرده سازی انجام نمی گیرد زمانی که بیش از حد سوخت پر شده باشد

واشر انتهایی سیلندر معیوب، آب بندهای میل لنگ آسیب دیده، رینگ های پیستون و سیلندر معیوب یا شمع های خراب و نامناسب

مشکل مکانیکی

استارت کار نمی کند

فنر استارت شکسته، یا قطعات شکسته داخل موتور

مشکل گرم شدن در شروع

مخزن جلوی ایجاد جرقه را می گیرد.

کاربراتور کثیف شده، آن را تمیز کرده اید

موتور روشن می شود اما خفه می کند

تامین سوخت

پر بودن مخزن سوخت

تنظیم اشتباه سرعت هرزگرد، آلودگی کاربراتور

سوخت مخزن معیوب است، خط تامین سوخت کثیف بوده، کابل یا سوئیچ توقف اضطراری معیوب است.

توان خروجی پایین علف تراش پشتی

چندین مورد ممکن است تاثیر بگذارد

سرعت موتور پایین است

فیلتر هوا کثیف، کاربراتور کثیف، ارتعاش گیر مسدود، مجرای اگزوز در داخل سیلندر مسدود گردیده است.

چک لیست علف تراش پشتی هوندا:

موارد

نوع عملیات

قبل از عملیات

بعد از روغنکاری

روزانه (10 ساعت)

30 ساعت

50 ساعت

200 ساعت

خاموش کردن جهت استراحت

روغن موتور

بازرسی/تمیز نمودن

جایگزین نمودن

محکم بودن قطعات (پیچ، مهره)

بازرسی نمودن

مخزن سوخت

تمیز کردن/بازرسی

تخلیه سوخت

اهرم گاز

چک کردن عملکرد

سوئیچ استپ

چک کردن عملکرد

تیغه برش دهنده

بازرسی کردن

چرخش با سرعت کم

بازرسی/تنظیم

فیلتر هوا

تمیز نمودن

سری جرقه زن

بازرسی کردن

مجرای خنک کننده

تمیز نمودن/بازرسی

لوله سوخت

بازرسی کردن

جایگزین نمودن

گریسکاری گیربکس

پرکردن مجدد

فیلتر سوخت

تمیز کردن/جایگزین کردن

مجرای سوخت

بازرسی کردن

فاصله بین دریچه ورودی هوا و شیر تخلیه هوا

تنظیم نمودن

تعمیر اساسی موتور

کاربراتور

تخلیه سوخت

لیست عیب یابی علف تراش پشتی هوندا:

وضیعت غیرطبیعی

علت احتمالی (سوء عملکرد)

نحوه رفع عیب

موتور روشن نمی شود

ناتوانی در پمپاژ اولیه

7 تا 10 بار فشار بدهید

آرام کشیدن هندل

هندل را محکم بکشید

کمبود سوخت

موتور علفزن را سوختگیری کنید

کثیفی فیلتر سوخت

تمیز نمایید

شکست در مجرای سوخت

مجرای سوخت را درست کنید

جریان سوخت ضعیف

سوخت دچار مشکل است، مخزن را خالی و مجددا سوختگیری کنید.

جایگزینی سوخت هر ماه یکبار

مکش بیش از حد سوخت

دریچه گاز را از سرعت متوسط به سرعت بالا تنظیم کنید و تا زمانی راه افتادن موتور، هندل را بکشید. زمانی که موتور روشن شد، تیغه علفزن شروع به چرخش می کند. به تیغه برش توجه کامل کنید.

اگر موتور باز هم روشن نمی شود، شمع ها را جدا کنید و از خشک بدن سر شمع ها اطمینان حاصل کنید و سپس آن ها را بسته و مجددا امتحان کنید.

سری شمع ها جدا شده

از اتصال اطمینان حاصل کنید

کثیفی شمع ها

تمیز کنید

فاصله بین شمع ها

فواصل بین شمع ها را تنظیم کنید

اختلال و مشکل در شمع ها

تعویض گردند

تنظیم کاربراتور

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

هندل کشیده نمی شود

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

موتور سریع متوقف می گردد

سرعت موتور افزایش پیدا نمی کند

گرم شدن ناکافی موتور

عملیات گرم کردن را انجام دهید

دریچه ساسات بر روی حالت بسته تنظیم شده، با این وجود که موتور گرم است

سوپاپ را بر روی حالت باز قرار دهید

فیلتر سوخت کثیف

تمیز نمایید

فیلتر هوا تمیز

تمیز نمایید

مشکل در کاربراتور

از متخصصین فنی کمک بگیرید

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

تیغه برش علفتراش نمی چرخد

(لازم است موتور را متوقف کنید)

شل بدن تیغه علفزن پشتی و مهره آن

مهره را محکم کنید

وجود کثیفی و بقایای علف ها و شاخه بر روی تیغه علفزن

تیغه و قاب را کاملا تمیز کنید

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

میزان ارتعاش غیرطبیعی است (لازم است موتور را متوقف کنید)

تیغه علفتراش شکسته، ساییده یا خم شده

تیغه علفزن پشتی را جایگزین کنید

شل بودن مهره علفزن

مهره

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک بگیرید

تیغه برش علفزن متوقف نمی شود (لازم است موتور را متوقف کنید)

سرعت هزر گرد بالاست

تنظیم گردد

جدا شدن سیم گاز

سیم گاز را متصل کنید

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک بگیرید

موتور متوقف نمی شود (موتور را در حالت هرزگرد گذاشته و دریچه گاز را تنظیم کنید)

مشکل در سیستم الکتریکی

از متخصصین فنی کمک بگیرد.

تعمیر و نگهداری علفتراش پشتی هوندا:

مشکل

سیستم

ملاحظات

دلیل

موتور روشن نمی شود یا به سختی روشن می گردد

سیستم احتراق

جرقه سیستم احتراق مناسب است

خطا در سیستم تامین سوخت یا سیستم احتراق، نقص مکانیکی

جرقه ندارد

عملکرد سوئیچ توقف اضطراری، خطا در سیم کشی یا اتصال کوتاه، سری شمع معیوب یا اتصال معیوب، سیستم احتراق معیوب است.

تامین سوخت

مخزن سوخت پر شده است

موقعیت اشتباه ساسات، کاربراتور معیوب، مسیر سوخت مسدود یا کثیف شده، سوخت کثیف

تراکم

فشرده سازی انجام نمی گیرد زمانی که بیش از حد سوخت پر شده باشد

واشر انتهایی سیلندر معیوب، آب بندهای میل لنگ آسیب دیده، رینگ های پیستون و سیلندر معیوب یا شمع های خراب و نامناسب

مشکل مکانیکی

استارت کار نمی کند

فنر استارت شکسته، یا قطعات شکسته داخل موتور

مشکل گرم شدن در شروع

مخزن جلوی ایجاد جرقه را می گیرد.

کاربراتور کثیف شده، آن را تمیز کرده اید

موتور روشن می شود اما خفه می کند

تامین سوخت

پر بودن مخزن سوخت

تنظیم اشتباه سرعت هرزگرد، آلودگی کاربراتور

سوخت مخزن معیوب است، خط تامین سوخت کثیف بوده، کابل یا سوئیچ توقف اضطراری معیوب است.

توان خروجی پایین علف تراش پشتی

چندین مورد ممکن است تاثیر بگذارد

سرعت موتور پایین است

فیلتر هوا کثیف، کاربراتور کثیف، ارتعاش گیر مسدود، مجرای اگزوز در داخل سیلندر مسدود گردیده است.

چک لیست علف تراش پشتی هوندا:

موارد

نوع عملیات

قبل از عملیات

بعد از روغنکاری

روزانه (10 ساعت)

30 ساعت

50 ساعت

200 ساعت

خاموش کردن جهت استراحت

روغن موتور

بازرسی/تمیز نمودن

جایگزین نمودن

محکم بودن قطعات (پیچ، مهره)

بازرسی نمودن

مخزن سوخت

تمیز کردن/بازرسی

تخلیه سوخت

اهرم گاز

چک کردن عملکرد

سوئیچ استپ

چک کردن عملکرد

تیغه برش دهنده

بازرسی کردن

چرخش با سرعت کم

بازرسی/تنظیم

فیلتر هوا

تمیز نمودن

سری جرقه زن

بازرسی کردن

مجرای خنک کننده

تمیز نمودن/بازرسی

لوله سوخت

بازرسی کردن

جایگزین نمودن

گریسکاری گیربکس

پرکردن مجدد

فیلتر سوخت

تمیز کردن/جایگزین کردن

مجرای سوخت

بازرسی کردن

فاصله بین دریچه ورودی هوا و شیر تخلیه هوا

تنظیم نمودن

تعمیر اساسی موتور

کاربراتور

تخلیه سوخت

لیست عیب یابی علف تراش پشتی هوندا:

وضیعت غیرطبیعی

علت احتمالی (سوء عملکرد)

نحوه رفع عیب

موتور روشن نمی شود

ناتوانی در پمپاژ اولیه

7 تا 10 بار فشار بدهید

آرام کشیدن هندل

هندل را محکم بکشید

کمبود سوخت

موتور علفزن را سوختگیری کنید

کثیفی فیلتر سوخت

تمیز نمایید

شکست در مجرای سوخت

مجرای سوخت را درست کنید

جریان سوخت ضعیف

سوخت دچار مشکل است، مخزن را خالی و مجددا سوختگیری کنید.

جایگزینی سوخت هر ماه یکبار

مکش بیش از حد سوخت

دریچه گاز را از سرعت متوسط به سرعت بالا تنظیم کنید و تا زمانی راه افتادن موتور، هندل را بکشید. زمانی که موتور روشن شد، تیغه علفزن شروع به چرخش می کند. به تیغه برش توجه کامل کنید.

اگر موتور باز هم روشن نمی شود، شمع ها را جدا کنید و از خشک بدن سر شمع ها اطمینان حاصل کنید و سپس آن ها را بسته و مجددا امتحان کنید.

سری شمع ها جدا شده

از اتصال اطمینان حاصل کنید

کثیفی شمع ها

تمیز کنید

فاصله بین شمع ها

فواصل بین شمع ها را تنظیم کنید

اختلال و مشکل در شمع ها

تعویض گردند

تنظیم کاربراتور

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

هندل کشیده نمی شود

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

موتور سریع متوقف می گردد

سرعت موتور افزایش پیدا نمی کند

گرم شدن ناکافی موتور

عملیات گرم کردن را انجام دهید

دریچه ساسات بر روی حالت بسته تنظیم شده، با این وجود که موتور گرم است

سوپاپ را بر روی حالت باز قرار دهید

فیلتر سوخت کثیف

تمیز نمایید

فیلتر هوا تمیز

تمیز نمایید

مشکل در کاربراتور

از متخصصین فنی کمک بگیرید

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

تیغه برش علفتراش نمی چرخد

(لازم است موتور را متوقف کنید)

شل بدن تیغه علفزن پشتی و مهره آن

مهره را محکم کنید

وجود کثیفی و بقایای علف ها و شاخه بر روی تیغه علفزن

تیغه و قاب را کاملا تمیز کنید

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک گرفته شود

میزان ارتعاش غیرطبیعی است (لازم است موتور را متوقف کنید)

تیغه علفتراش شکسته، ساییده یا خم شده

تیغه علفزن پشتی را جایگزین کنید

شل بودن مهره علفزن

مهره

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک بگیرید

تیغه برش علفزن متوقف نمی شود (لازم است موتور را متوقف کنید)

سرعت هزر گرد بالاست

تنظیم گردد

جدا شدن سیم گاز

سیم گاز را متصل کنید

مشکل در سیستم درایو

از متخصصین فنی کمک بگیرید

موتور متوقف نمی شود (موتور را در حالت هرزگرد گذاشته و دریچه گاز را تنظیم کنید)

مشکل در سیستم الکتریکی

از متخصصین فنی کمک بگیرد.

قیمت علف زن هوندا :

ردیف

شرح

قیمت (تومان)

1

قیمت علف تراش پشتی هوندا

5،600،000

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5