خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

عوامل موثر بر قیمت میکسر بتن

عوامل موثر بر قیمت میکسر بتن

فهرست مطالب

چه عواملی بر قیمت میکسر بتن تاثیرگذار هستند؟

در عملیات های بتن ریزی، قبل از آنکه بتن در محل پروژه ریخته شود، از سخت شدن آن جلوگیری می کنند. چرا که اگر بتن تا قبل از محل مورد نظر سخت شود دیگر به این سادگی ها نمی توان آن را جدا سازی نمود و یا اینکه کاملاً هدر خواهد رفت. عملیات های بتن ریزی از این جهت نسبت به مقوله ی زمان بسیار حساس هستند. هر گونه کوتاهی و یا اختلال می تواند مقدار قابل توجهی از مصالح به جهت ساخت بتن را به هدر رساند.  بدین جهت است که تجهیزات انتقال بتن تا قبل از استفاده در محل پروژه، جزو مهمترین تجهیزات در امر ساختمان سازی محسوب می ‌شوند. تجهیزات کوچک و بزرگی که در اصطلاح کلی با نام میکسر بتن از آنها یاد می‌ شود. البته در این مقاله قصد پرداختن به قیمت میکسر بتن را داریم. چرا که هر سازنده ‌ای در دل ساخت و ساز های ساختمانی خود، لاجرم به این تجهیز نیازمند خواهد شد. از این رو است که دانستن قیمت میکسر بتن و عوامل تاثیرگذار بر این قیمت می ‌تواند برای هر مجری عملیات ساختمان سازی با اهمیت باشد.

 قیمت میکسر بتن

میکسر بتن چیست؟

هر تجهیزی که می ‌تواند بتن را منتقل کند، الزاماً میکسر بتن یا بتن ریز خواهد بود. چرا میکسر؟! خب، خیلی ساده است. این تجهیز تنها در حالتی می تواند بتن را جا به جا کند که مانع از سخت شدن آن بشود و برای این منظور باید ساز و کاری به جهت گردش دائمی بتن داشته باشد و استفاده از میکسر تنها راه ساخت این تجهیزات است. میکسر بتن در انواع گوناگون و در حجم های متنوع ساخته می شود؛ اما در نهایت در هر میکسر بتن این دو فعالیت به طور همزمان اتفاق خواهد افتاد.

  •         ترکیب مصالح به جهت ساخت بتن.
  •         گردش دائمی بتن به جهت ممانعت از سخت شدن و یا آنکه گرانروی سیال بتن از حد استاندارد بیشتر نشود.

اهمیت بتن ریز ها و یا همان میکسر بتن تا اندازه ‌ای است که می ‌توان از این تجهیز به عنوان یکی از متداول ترین تجهیزات ساختمان سازی یاد کرد. البته میکسر بتن را بسته به حجم بتنی که می‌ تواند جا به جا کند دسته ‌بندی می ‌کنند و قیمت میکسر بتن نیز تابع همین دسته بندی میباشد. از این رو می ‌توان این تجهیزات را در سایز های ۱۲۰، ۲۵۰، ۷۵۰ و ۱۰۰۰ لیتری در سطح بازار جست و جو نمود.

ساز و کار حاکم بر میکسر بتن که می ‌تواند مخزن این تجهیز را به چرخش درآورد، در سه نوع دنده زیر، دنده کمر و رولیک لاستیک فشرده طراحی می شوند که در این بین نوع دنده کمر متداول ترین در انواع طراحی ها به جهت انتقال نیروی محرکه برای گردش مخزن می باشد. نیروی محرک در به چرخش درآوردن مخزن همراه با موتور های الکتریکی، بنزینی و یا دیزلی می باشد. قیمت میکسر بتن برقی از شرایط مناسب تری برخوردار هستند. این قیمت میکسر بتن برقی مناسب تر باعث متداول تر شدن آنها به نسبت دیگر انواع شده است.

میکسر بتن برقی تکفاز

با دانستن چه نکاتی از قیمت میکسر بتن در مسیر خرید آن باشیم؟

بعد از آشنایی مختصر با بتن ریز و انواع آن، حالا که قصد خرید این تجهیز را دارید، بهتر است اندکی در شرایط تاثیرگذار بر قیمت میکسر بتن بحث مختصری داشته باشیم و مواردی کلی از این ماجرا را مطرح نماییم. مواردی که می تواند دید بهتری برای شما در زمان خرید به جهت اطلاع از قیمت میکسر بتن ایجاد نماید. بدین جهت در بیانی مختصر شرحی بر عوامل موثر بر قیمت میکسر بتن داریم.

-    تا چه اندازه می خواهید بتن جا به جا کنید:

شما با توجه به نیازی که دارید، تجهیزات مورد نظر خود را خریداری می کنید. از این رو هرگز با هدف خرید فراتر از نیاز خود اقدام نخواهید کرد. در خرید میکسر بتن نیز بهتر است با در نظر گرفتن ابعاد نیازی که برای آن راهی بازار شده اید، دست به خرید میکسر بتن بزنید. چرا که اولین عامل در قیمت میکسر بتن ظرفیت و یا بهتر بگوییم تناژ آن است. ظرفیت میکسر بتن تاثیر عمیقی بر قیمت میکسر بتن خواهد گذاشت. چرا که ظرفیت بیشتر، ابعاد بزرگتر می آورد و در نتیجه موتور قویتر و بزرگتری را طلب می‌ کند. قدرتی که لزوما قیمت میکسر بتن را افزایش خواهد داد.

-    می ‌خواهید میکسر شما با چه نیرویی بچرخد:

مخزن یک میکسر بتن به هر روشی باید بچرخد. این بدیهی ‌ترین انتظار از این تجهیز هست؛ اما در مقوله ی قیمت میکسر بتن خیلی مهم است که مخزن این میکسر چگونه می چرخد؟ با یک موتور برقی و یا بنزینی و شاید هم دیزلی. به هر حال قیمت میکسر بتن برقی به نسبت دیگر روش ها بسیار مناسب تر است.

هر کدام از این موتور ها برای چرخش مخزن، تاثیر خود را بر قیمت میکسر بتن خواهند گذاشت؛ اما این طور نیست که ارزانترین آنها یعنی موتور ‌برقی انتخاب اول و آخر شما باشد؛ بلکه در نظر گرفتن دسترسی و یا عدم دسترسی به نیروی برق است که می تواند تاثیر خود را بر نیاز شما بگذارد. کارکرد تجهیز در آینده نیز مهم خواهد بود. مثلاً شاید در یک پروژه دسترسی آسان به برق تامین شود و در پروژه ی بعدی خبری از برق نباشد.

کار با میکسرهای بتن بزرگ

-    می ‌خواهید میکسر بتن شما چطور بچرخد:

 اگر در لیست قیمت میکسر بتن اندکی دقت کنید به خوبی شاهد تاثیر این انتخاب بر قیمت میکسر بتن خواهید بود. همان طور که در ابتدای این گفتار اشاره کردیم، نحوه ی انتقال نیرو از موتور به مخزن میکسر در سه نوع دنده کمر (دور)، دنده زیر و رولیک لاستیک فشرده خواهد بود؛ اما هر یک از این روش ها در انتقال نیرو تاثیر خود را بر قیمت میکسر بتن خواهند گذاشت.

ولی ممکن است سوال پیش آید که اصولا منظور از این سه عنوان چه چیزی است؟ و چگونه کار می کنند؟ از این رو شاید بد نباشد که اندکی با اصول حاکم بر این سه روش آشنا شوید.

o       میکسر بتن دنده دور:

 رایج ترین و موثرترین روش در انتقال نیروی موتور به جهت گردش میکسر با یک اصل ساده همراه شده است. یک چرخ دنده ی بزرگ که دور کمر مخزن قرار گرفته و همراه با چرخ دنده ای کوچک بر سر موتور، مخزن را به گردش می‌ اندازد. شاید این روش به آن جهت که برای ساخت میکسر های کوچک مناسب است، متداولترین نوع در روش‌ های قید شده قرار گرفته است. چرا که از این روش برای ساخت میکسر های کوچک تا ۴۰۰ لیتر بهره می ‌برند.

میکسر بتن دنده کمر

o       میکسر بتن دنده زیر:

در این نوع از بتن ریز، نیروی موتور از طریق دنده هایی که در زیر مخزن قرار دارند منتقل می ‌شود. درگیری کمتر دنده ها و تعداد کمتر آنها باعث صدای پایینتر تجهیز در کنار گردش نرم تر و روان تر مخزن خواهد شد. از طرفی هر چه دنده کمتر باشد، خرابی هم کمتر خواهد بود. از این رو این این نوع از بتن ریز، طول عمر بیشتری به نسبت نوع قبلی دارد؛ اما توان بالاتری را طلب می‌ کند. به این خاطر این سیستم یک روش منطقی در ساخت میکسر های کم حجم در حد ۲۵۰ الی ۳۰۰ لیتر می‌ باشد. قیمت میکسر بتن در این روش از نوع دنده کمر بالاتر است.

o       رولیک لاستیک فشرده:

دنده های دور کمر و یا زیر مخزن تا جایی می توانند قدرت چرخش مخزن سنگین پر از بتن را تامین نمایند. برای ظرفیت‌ های بالا دیگر نمی توان به کارایی چرخ دنده ها اکتفا نمود. از این رو برای حجم های بالا در ساخت میکسر بتن نیازمند یک روش کارآمد تر هستیم. روشی که با عنوان رولیک لاستیک فشرده از آن یاد می‌ شود و برای ساخت ظرفیت ‌های بیشتر از ۵۰۰ لیتر مناسب است. قیمت میکسر بتن با بهره گیری از رولیک لاستیک فشرده به مراتب به نسبت دیگر انواع انتقال نیرو بالاتر می باشد.

-    می خواهید میکسر بتن شما چگونه جا به جا شود:

به هر حال هدف از ساخت میکسر بتن، جا به جایی بتن در حین گردش مخزن می باشد. پس این تجهیز باید توانایی جا به جایی داشته باشد. در لیست قیمت میکسر بتن به وضوح شاهد تاثیر این فاکتور بر تنوع قیمتی میکسر خواهید بود. این تجهیز به جهت جا به جایی در دو شکل دو چرخ و یا چهار چرخ طراحی می ‌شود. بتن ریز های کم حجم مانند انواع 1۲۰، ۲۵۰ و ۳۰۰ لیتر که در حین فعالیت از وزن کمتری برخوردار هستند، اصولاً همراه با دو چرخ ساخته می ‌شوند؛ اما برای حجم های بالاتر دیگر نمی‌ توان به تحمل دو چرخ اعتماد نمود. از این رو میکسر را همراه با چهار چرخ می سازند. این دو یا چهار چرخ شدن میکسر می تواند تاثیر بسزایی بر قیمت میکسر بتن داشته باشد. چرا که دو چرخ اضافه تمامی ساختار شاسی را تغییر خواهد داد.

-    ضخامت ورق دیگ میکسر بتن را از یاد نبرید:

کار سخت و سر و کار داشتن با سیالی خشن مانند بتن مایع هرگز این اجازه را نخواهد داد تا در ساخت مخزن میکسر بتن از ورق با ضخامت کم استفاده شود. ضخامت ورق در ساخت مخزن میکسر بسیار بر قیمت میکسر بتن تاثیرگذار است. اصولا برای ساخت مخزن از دو نوع ضخامت ورق بهره می برند. ضخامت 3 میلی متر برای قسمت های زیرین مخزن و ورق با ضخامت 5 میلی متر برای قسمت بالایی مخزن.

اصولا اگر برای کاهش قیمت میکسر بتن تولیدکننده اقدام به استفاده از ضخامت نامناسب ورق داشته باشد، میکسر تولید شده به راحتی در حین کار سوراخ خواهد شد.

بتونیرهای سایز کوچک

-    می خواهید میکسر بتن را دستی پر کنید و یا بنشینید و دستگاه را تماشا کنید:

 از جمله عوامل اصلی در قیمت میکسر بتن نحوه ی پر کردن مصالح در مخزن آن می باشد. غالبا برای میکسر های کوچک این ماجرا به شکل دستی خواهد بود؛ اما برای میکسر های بزرگ می توان دستگاه را همراه با یک سیستم هیدرولیکی با هدف تغذیه ی مخزن میکسر نمود. وجود این سیستم هیدرولیکی تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت میکسر بتن خواهد گذاشت.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر