خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

قیچی میلگرد بر هیدرولیک یا برقی؟

میلگرد در سایزها و جنس های مختلف

فهرست مطالب

انواع قیچی میلگرد بر در سطوح مختلف ساختمان سازی و یا دیگر صنایع که به نوعی با میلگرد ها سر و کار دارند، کاربرد های وسیعی پیدا کرده اند. میلگرد از متریال های پایه در اسکلت بندی ساختمان های امروزی است و برای برش دهی تا حالت دهی این متریال مهم و پایه، نیاز است تا از دستگاه های میلگرد بر هیدرولیک و یا گونه‌ های دیگر از قیچی میلگرد بر استفاده شود.

میلگرد در سایزها و جنس های مختلف

قیچی میلگرد بر هیدرولیک یا برقی، انتخاب شما کدام است؟

انواع قیچی میلگرد بر در سطوح مختلف ساختمان سازی و یا دیگر صنایع که به نوعی با میلگرد ها سر و کار دارند، کاربرد های وسیعی پیدا کرده اند. میلگرد از متریال های پایه در اسکلت بندی ساختمان های امروزی است و برای برش دهی تا حالت دهی این متریال مهم و پایه، نیاز است تا از دستگاه های میلگرد بر هیدرولیک و یا گونه‌ های دیگر از قیچی میلگرد بر استفاده شود.

سابق بر این برای برش و یا حالت دهی انواع میلگرد ها، استفاده از قیچی میلگرد بر با ساز و کار دستی مورد استفاده قرار می گرفته است؛ اما سختی میلگرد آنچنان است که مانع از افزایش سرعت در کار با قیچی میلگرد بر دستی می باشد.

از طرفی در مواجه با میلگرد های بسیار ضخیم دیگر نمی توانستید بر توانمندی های پایین در قیچی میلگرد بر دستی اکتفا نمایید. حالت دهی بر میلگرد ها نیز از مشکلات کار با قیچی میلگرد بر دستی بوده است. تمام این مباحث، ضرورت استفاده از یک دستگاه ماشینی که بتواند همراه با نیرو هایی فراتر از توان محدود انسانی عملیات برش و حالت دهی میلگرد را به انجام رساند، احساس می ‌شد. ضرورتی که منجر به خلق قیچی میلگرد بر ماشینی شده است.

در این بین همراه با ورود سیستم های ماشینی در طراحی تا ساخت قیچی میلگرد بر، انواع گوناگون از این ابزار ساخته شده است. از میلگرد بر هیدرولیک تا گونه ‌های برقی که شاخص‌ ترین در نمونه های رایج از قیچی میلگرد بر می باشند.

قیچی میلگرد بر تا قطر 25 تکفاز

اگر شما با قصد خرید قیچی میلگرد بر راهی بازار باشید، احتمالاً با این دو گونه یعنی میلگرد بر هیدرولیک و یا برقی مواجه خواهید شد. آنگاه کدام یک را برای تکمیل کار خود انتخاب خواهید کرد؟ معیار های شما برای خرید قیچی میلگرد بر کدام است؟ در این مقاله قصد داریم به این انتخاب میان قیچی میلگرد بر هیدرولیک یا برقی سر و سامانی داده باشیم. همراه با یک مقایسه جامع سعی خواهیم داشت تا آن نگرش کلی در انتخاب میان این دو را برای شما فراهم آوریم.

آشنایی با قیچی میلگرد بر برقی

در طراحی ماشینی قیچی میلگردبر لازم است تا قدرت بسیاری از جانب سیستم های موتوری تامین شود و این قدرت به گونه ‌ای هدایت شده با هدف خم کردن و یا برش زنی انواع میلگرد مورد استفاده قرار گیرد. با درک این تعریف می ‌توان متوجه شد که در طراحی قیچی میلگرد بر برقی چه نوع ساز و کاری حاکم شده است. تامین قدرت لازم برای برش از طریق نیروی برق تک فاز و یا سه فاز همراه با استفاده از یک گیربکس قدرتمند حاصل خواهد شد.

البته در ادامه طراحی دستگاه قیچی میلگرد بر برقی، ساز و کاری مکانیکی تعریف شده است که می‌ تواند نیرو های گردشی موتور تا گیربکس را تبدیل به یک قدرت بالای قیچی گونه نموده تا همراه با برش میلگرد توانایی خم زنی تا حالت دهی آن نیز فراهم باشد.

قیچی میلگرد بر دو چرخ پیکانی تکفاز

نحوه ی کارکرد در میلگرد بر هیدرولیک چگونه است؟

در میلگرد بر هیدرولیک نیز از نیرو های برقی به جهت تامین قدرت برای برش تا حالت دهی میلگرد ها استفاده می شود. تفاوت در طراحی میلگرد بر هیدرولیک با انواع قیچی خم و برش میلگرد برقی، در حذف گیربکس و جایگزینی آن با یک عدد پمپ هیدرولیک می باشد.

در واقع همراه با این ایده که می ‌توان قیچی میلگرد بر را با استفاده از یک سیستم سیلندر پیستونی به آسانی و همراه با قدرت بالا خلق کرد، طراحی میلگرد بر هیدرولیک مطرح شده است. طراحی ای که نیاز است تا در آن از یک پمپ هیدرولیک استفاده شود.

در کارکرد میلگرد بر هیدرولیک، اساس طراحی به این گونه است که یک موتور الکتریکی سه فاز و یا تک فاز، قدرت گردش پمپ هیدرولیک را فراهم نموده و این پمپ می تواند همراه با پمپاژ سیال در مدخل های سیلندری که با هدف برش میلگرد طراحی شده است، عملیات برش تا فرم دهی میلگرد را به انجام رساند.

تفاوت ها میان قیچی میلگرد بر هیدرولیک و برقی چیست؟

-   اولین تفاوت قابل توجه در انواع قیچی خم و برش میلگرد در گونه های برقی تا هیدرولیکی، مقدار اندازه کلی دستگاه است. مدل برقی و یا به اصطلاح مکانیکی به نسبت انواع هیدرولیک بزرگتر و سنگین تر هستند. همین اندازه بزرگتر باعث خواهد شد که نتوان از آن به راحتی در سطح عملیات‌ های عمرانی استفاده کرد.

عمده کاربرد قیچی خم و برش میلگرد برقی که گاها آن را مکانیکی می شناسند، در سطح کارگاه ها آن هم به شکل یک دستگاه ثابت می باشد. در مقابل، حجم و وزن پایین تر میلگرد بر هیدرولیک باعث شده است تا این دستگاه انعطاف بالایی داشته باشد و بتوان از آن در سطح کلان ساختمان سازی استفاده کرد.

انواع مختلفی از قیچی های میلگرد بر در کنار یکدیگر

مقایسه سرعت کاری میلگرد بر هیدرولیک و برقی

تفاوت در سرعت اجرای کار، دومین مشخصه بارز میان این دو نوع از قیچی میلگرد بر می باشد. در قیچی خم و برش میلگرد برقی، سیستم برگشت خودکار تعریف شده است. این سیستم برگشت خودکار باعث خواهد شد تا کار با قیچی میلگرد بر برقی به نسبت انواع هیدرولیک که فاقد آن هستند، بسیار بیشتر باشد.

در انواع میلگرد بر هیدرولیک می توان تنها با یک الکتروپمپ تک فاز، قدرت برش میلگرد های بسیار ضخیم را نیز فراهم آورد. این از بارزترین مشخصه های سیستم های هیدرولیکی است. چرا که موتور های کوچک با قدرت های پایین در طرح یک سیستم هیدرولیک می توانند همراه با به حرکت در انداختن پیستون در سیلندر ها، قدرت های بسیار بالایی را تولید کنند.

به همین دلیل اگر در فضای کارگاه ساختمانی، محدودیت در تامین برق سه فاز وجود داشته باشد، با استفاده از یک میلگرد بر هیدرولیک تک فاز قادر به انجام عملیات های وسیعی از برش تا حالت دهی میلگرد ها هستید.

انواع مدل های قیچی خم و برش میلگرد داخل کارگاه

تفاوت قیمتی میلگرد بر هیدرولیک و برقی:

اگر هزینه به جهت خرید قیچی خم و برش میلگرد برای شما اهمیت دارد، بهتر است بدانید که انواع قیچی میلگرد بر برقی همراه با سیستم ‌های گیربکس به ‌مراتب از قیمت میلگرد بر هیدرولیک گرانتر خواهند بود اما در عض سرعت کارکرد بالاتری را تامین خواهند نمود.

تفاوت از قیچی میلگرد بر هیدرولیک تا انواع برقی تفاوت در قدرت تا سرعت و البته قیمت می باشد. اینکه شما کدام یک را برای هدفی که دارید انتخاب میکنید نتیجه ی نیاز سنجی است که از سطح پروژه تا کار خود خواهید داشت. اما غالبا در سطح کارگاههای ثابت ساختمانی از انواع برقی و برای کارگاه های ساختمانی در بطن فضا های ساخت و ساز از انواع هیدرولیکی استفاده می شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر