خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

ماشین آلات ساختمانی

ماشین آلات ساختمانی

    مرتب‌سازی محصولات:

  • پیش‌فرض
  • ارزان‌ترین
  • گران‌ترین
  • جدید‌ترین
  • پرفروش‌ترین
  • پربازدیدترین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فهرست مطالب

ماشین آلات ساختمانی سری تجهیزات موتوری شده هستند که برای سادگی و یا سرعت بخشیدن به ساخت ‌و ساز طراحی‌ شده‌اند. این ماشین‌ها ساخته شده‌اند تا فعالیت‌های سخت در کارگاه‌های ساختمان‌سازی را هر چه ساده‌تر، مؤثرتر، بهتر و کارآمدتر سازند.

ساختمان‌سازی صنعتی بزرگ، پیچیده، با روش‌های فنی و مهندسی بسیار زیاد است. هر ساختمان از ابتدا تا انتهای عملیات عمرانی در انبوه فعالیت‌های ریز و درشت احداث می‌شود. فعالیت‌هایی که هر کدام نیاز به مصالح مناسب و ماشین آلات تخصصی دارند. ماشین آلات ساختمانی بخش جدایی‌ناپذیر از عملیات‌های عمرانی هستند. بدون حضور انواع ماشین آلات ساختمانی انجام بسیاری از کارهای عمرانی و حتی ساخت‌ و سازهای سبک غیرممکن است. حالا در هر کارگاهی با هر سطح از فعالیت عمرانی که حضور پیدا کنید، تنوع کاملی از انواع ماشین آلات ساختمانی را پیدا خواهید کرد.

ماشین آلات ساختمانی سری تجهیزات موتوری شده هستند که برای سادگی و یا سرعت بخشیدن به ساخت ‌و ساز طراحی‌ شده‌اند. این ماشین‌ها ساخته شده‌اند تا فعالیت‌های سخت در کارگاه‌های ساختمان‌سازی را هر چه ساده‌تر، مؤثرتر، بهتر و کارآمدتر سازند. اگر مجری کارگاه‌های عمرانی هستید و یا در هر بخش از فعالیت‌های ساختمان‌سازی کار می‌کنید، قاعدتاً از حضور قدرتمند و ضروری ماشین آلات ساختمانی اطلاع دارید. هر مجری فعالیت‌های عمرانی می‌داند که تنها با حضور قدرتمند، ایمن و سالم ماشین آلات ساختمانی است که می‌تواند ساختمانی را بنا نهاده و یا سازه‌ای را پایه‌گذاری کند.

 

ماشین آلات ساختمانی

 

فعالیت‌های ساختمانی متنوع هستند. انواع ماشین آلات ساختمانی نیز برای پوشش تنوع گسترده فعالیت‌های عمرانی طراحی شده‌اند. از محوطه‌سازی تا اجرای فونداسیون، آرماتوربندی، بتن‌سازی، بتن‌ریزی، آجرچینی و... سلسله عملیات‌های اصلی در هر فعالیت ساختمان‌سازی است. فعالیت‌هایی که با حضور ماشین آلات موتوری شده در نهایت سادگی و با دقت بالایی انجام می‌شوند. برای خرید و یا اطلاع از لیست قیمت ماشین آلات ساختمانی می‌توانید از خدمات فروش آنلاین سایت نیکا کورپ استفاده کنید.

نیکا کورپ مجری مستقیم پخش ماشین آلات ساختمانی در سراسر کشور است. در صورت نیاز کارشناسان نیکا کورپ آماده هستند تا به شما برای تحلیل فنی و بررسی قابلیت‌های کاربردی لیست ماشین آلات ساختمانی و راهسازی خدمات مشاوره‌ای لازم را ارائه نمایند. البته اگر علاقه دارید تا اطلاعاتی مفید و مختصر از انواع ماشین آلات ساختمانی داشته باشید، ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

انواع ماشین آلات ساختمانی کدام‌اند؟

ساختمان‌سازی بدون استفاده از ابزارها غیرممکن است. ما با استفاده از انواع ابزار می‌توانیم سلسله فعالیت‌های سخت و سنگین ساختمان سازی را انجام دهیم. البته تا زمانی‌ که از ابزارهای دستی استفاده می‌کنید، زنجیره فعالیت‌هایی کند و کم‌اثر با بهره‌بری و کیفیت پایین دارید. لیست ماشین آلات ساختمانی در تعریفی ساده همان ابزارهای ساختمانی هستند که حالا در قامت تجهیزات موتوریزه شده برای انجام کاری خاص با قدرت زیاد و سرعت بالا طراحی‌ شده‌اند.

همگی ماشین آلات ساختمانی به ‌ترتیبی از قدرت موتورهای الکتریکی، بنزینی، گازی و یا دیزلی استفاده می‌کنند. البته برخی نمونه‌ها ساختار پنوماتیکی دارند که به هر صورت تأمین توان آنها نیز از یک محرک خارجی تأمین خواهد شد. انتخاب نوع موتور و قدرت آن بستگی به قابلیت کاربردی، اصول طراحی و ظرفیت کار دستگاه دارد. با این پیش ‌فرض، انواع ماشین آلات ساختمانی به‌ قرار زیر دسته‌بندی می‌شوند.

  • انواع بالابر ساختمانی
  • انواع کمپکتور صفحه‌ای و قورباغه‌ای
  • انواع ماله پروانه ای
  • انواع بتونیر برقی و بنزینی
  • ستون ریز ریلی و گردان
  • انواع میلگرد بر و خاموت زن
  • شمشه ماله موتوری
  • انواع کاتر آسفالت بر و بتن ب
  • انواع ویبراتورهای مکانیکی، ویبراتور بنزینی و ویبراتور دریلی
  • و...

این دستگاه‌ها طراحی و کاربردی متفاوت دارند. هر کدام از آنها در زیرشاخه‌های متنوع برای قابلیت‌های کاربردی متفاوت دسته‌بندی می‌شوند. اما به ‌هر حال در هر عملیات عمرانی به حضور همگی آنها نیاز داریم. در ادامه به بحثی مختصر در آشنایی با انواع ماشین آلات ساختمانی می‌پردازیم.

 

ساخت بناهای عظیم با ماشین آلات ساختمانی پیشرفته

 

بالابر ساختمانی چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

بالابر ساختمانی دستگاه حمل عمودی مصالح تا ارتفاع بالای ساختمان‌های در حال ساخته شدن است. هر ساختمان در مسیر ساخته شدن به انبوه مصالح که همگی آنها حجیم و سنگین هستند، نیاز دارند. این در حالی است که بناهای امروزی در طبقات بلند و به ارتفاع زیاد ساخته می‌شوند. بدون حضور بالابر ساختمانی جابجایی مصالح در طبقات بالای فضاهای عمرانی غیرممکن است.

هر بالابر ساختمانی یک استراکچر تمام فولادی است که در بالاترین نقطه ساختمان نصب خواهد شد. تمامی بالابرهای ساختمانی از موتورهای الکتریکی برای تأمین توان استفاده می‌کنند. بالابرهای ساختمانی در مدل‌های 250، 400، 750 و 1000 کیلویی طراحی می‌شوند. برای طراحی مدل‌های کوچک 250 کیلویی از موتورهای تک‌فاز 3 اسب بخار استفاده می‌شود. اما برای طراحی بالابرهای قدرتمند 750 و 1000 کیلویی از الکتروموتورهای سه فاز در حد توان 7.5 الی 10 اسب بخار استفاده می‌کنند.

در طراحی شاسی هر بالابر ساختمانی از ریل‌هایی برای جابه‌جایی کالسکه بالابر استفاده ‌شده است. کالسکه چارچوب فلزی است که محل استقرار موتور، گیربکس، وینچ (قرقره)، سیم بکسل و کلید کنترل بالابر است. گیربکس از مهم‌ترین بخش‌های فنی بالابر ساختمانی است. در طراحی انواع بالابر از سری گیربکس‌های حلزونی در تیپ‌های VF86 و بالاتر استفاده شده ‌است .

بالابر ساختمانی از طریق سیم بکسل و قلاب وصل شده به باکت مصالح ساختمان سازی را به شکل عمودی به سمت بالا و یا پایین جابه‌جا می‌کند. جهت چرخش موتور مسیر حرکت بالا رونده و یا پایین رونده باکت را معین می‌کند. با چپگرد و راستگرد کردن جهت چرخش موتور می‌توانیم مصالح را در امتداد ارتفاع عمودی ساختمان جابه‌جا کنیم.

ویژگی‌های بالابر ساختمانی ایده‌آل

همگی بالابرهای ساختمانی اصول طراحی یکسانی دارند. اما کیفیت ساخت و قابلیت کاربردی همگی آنها یکسان نیست. در هنگام خرید بالابر ساختمانی به این نکات توجه کنید.

  • پایه‌ها از قوطی‌های فولادین با ضخامت کافی در اتصال محکم تهیه شده باشد.
  • قدرت موتور با ظرفیت حمل بار دستگاه همخوانی داشته باشد. برای بالابر ساختمانی 250 کیلویی از موتورهای 3 کیلو وات استفاده‌ شده باشد.
  • از الکتروموتور تک‌فاز دو خازنه در طراحی بالابر ساختمانی استفاده ‌شده باشد.
  • مشخصات گیربکس با قدرت موتور همخوانی داشته باشد. گیربکس بدنه چدنی با چرخ‌دنده برنجی VF86 مناسب بالابرهای 250 کیلویی است.
  • وینچ یکپارچه فلزی با اتصالات محکم فولادین باشد.
  • از سیم بکسل نمره 8 به بالا البته به تناسب ظرفیت بالابر ساختمانی استفاده شده باشد.

بالابر ساختمانی از کلیدی‌ترین ماشین آلات ساختمانی است. نصب اصولی و کارکرد مطمئن این دستگاه در بهبود سرعت ساخت ‌و ساز کاملاً تأثیرگذار است. لکن برای کار با آن لازم است تا نهایت ملاحظات ایمنی را رعایت کرده باشید. گروه نیکا کورپ مجری مستقیم پخش ماشین آلات ساختمانی در فضایی تخصصی انواع بالابر و همچنین تجهیزات اصلی آن را عرضه می‌نماید.

 

کار با دستگاه بالابر ساختمانی

 

کمپکتور چیست؟ انواع آن کدام‌اند؟

کمپکتور ماشین کوبش خاک است و در مقدمات عملیات‌های عمرانی برای زیرسازی استفاده می‌شود. سازه‌های عمرانی وزن سنگینی دارند. این در حالی است که خاک زیر پای سازه‌ها ساختار متراکم برای پذیرش وزن بالای ساختارهای عمرانی را ندارد. اگر بدون انجام عملیات‌های زیرسازی، ساختمان‌ها را طراحی کرده و بسازیم، در اندک زمانی با چالش‌های بزرگی مانند ترک‌های عمیق، نشست خاک و... مواجه می‌شویم. این در حالی است که می‌توانیم به ‌سادگی با استفاده از دستگاه جمع‌وجور کمپکتور خاک زیر پای ساختمان‌ها را کاملاً محکم و متراکم سازیم.

انواع کمپکتور برای فشرده‌سازی خاک در فضاهای محدود طراحی ‌شده‌اند. قاعدتاً با انواع غلتک‌های راهسازی که قدرت مانور بالایی در کوبش خاک دارند، آشنا هستید. اما وقتی محوطه عمرانی در فضایی کوچک و محدود طراحی ‌شده باشد، استفاده از غلتک‌ها غیر ممکن است. برای چنین شرایطی انواع کمپکتور را طراحی کرده‌اند. انواع کمپکتور به قرار زیر هستند.

  • کمپکتور صفحه‌ای: از یک صفحه کوبنده خاک ساخته ‌شده است. این صفحه ابعادی تقریباً بزرگ و وزنی تقریباً سنگین دارد. صفحه تحت عملکرد موتور بنزینی و یا دیزلی و گاهاً موتورهای الکتریکی و طراحی سازوکاری مکانیکی، قابلیت کوبیده شدن به سطح زمین را دارد. صفحه سنگین و فولادین کمپکتور صفحه‌ای تحت فرکانس ثابت محکم بر سطح زمین کوبیده می‌شود تا خاک محوطه عمرانی را کاملاً متراکم سازد. هراندازه ابعاد صفحه فلزی بزرگتر باشد، قدرت کوبش آن نیز بالاتر است. اما در مقابل از قابلیت مانور کمتری برخوردار خواهد شد.
  • کمپکتور قورباغه‌ای: اساس کار کمپکتور قورباغه‌ای نیز متکی بر کوبش صفحه فلزی بر سطح خاک است. با این تفاوت که به‌ جای بلند کردن و کوباندن صفحه فلزی، کل دستگاه در حرکتی جهش‌گونه بلند شده و هر بار ضربه‌های سنگین و کوبنده به سطح خاک وارد می‌شود. صفحه کوبش کمپکتور قورباغه‌ای کوچک است و مخصوص فعالیت در فضاهای بسیار کوچک طراحی ‌شده است.

ویژگی‌های دستگاه کمپکتور ایده‌آل

در آغاز عملیات‌های عمرانی مرحله زیرسازی و کوبش خاک را جدی بگیرید و برای این جدی گرفتن به دستگاه کمپکتور قدرتمند و کارآمد نیاز دارید. در هنگام خرید و یا کار با چنین دستگاه‌هایی نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • صفحه‌ی فلزی کوبنده از جنس فولاد سخت کاری شده و ضد سایش باشد.
  • دستگاه با ابعاد مناسب برای فعالیت عمرانی تهیه کنید.
  • از موتور با قدرت مکانیکی کافی در طراحی کمپکتور استفاده شده باشد. موتورهای ضعیف قدرت کوبش لازم را تأمین نمی‌کنند.
  • از قابلیت تنظیم سرعت کوبش برخوردار باشد.
  • دارای شاسی مقاوم با طراحی ارگونومیک و دسته‌های ضد لرزش باشد.

 

انواع مدل های مختلف دستگاه کمپکتور

 

انواع ماله پروانه ای

ماله پروانه ای دستگاه تخصصی پرداخت نهایی بتن است. این دستگاه در انتهای عملیات‌های بتن‌ریزی و برای و برای محوطه سازی استفاده می‌شود. با دستگاه ماله پروانه ای سطوح بتنی را یکدست کرده و با تراز کردن بتن به سطحی صیقلی و کاملاً صاف دست پیدا می‌کنیم.

بتن از اصلی‌ترین متریال‌های عمرانی است. بتن ماده‌ای بسیار سخت و ماندگار است که می‌تواند تا سال‌ها سالم و مفید باقی بماند. کف‌سازی بتن از سلسله عملیات‌های متداول عمرانی است. از کف‌سازی بتن برای طراحی حیاط منازل، محوطه‌های ساختمان‌های مسکونی و اداری، محوطه کارخانجات و انبارها، بنادر، سطح فرودگاهی، پیاده‌روها، طراحی پارکینگ و... استفاده می‌شود. البته در تمامی کاربردها نیاز به کف‌سازی بتن داریم. چرا که بتن در فاز مقدماتی سیالی کاملاً چگال است که هیچ علاقه‌ای به توزیع یکنواخت و یکدست و کاملاً تراز شده ندارد.

دستگاه ماله پروانه ای برای تراز کردن بتن در عملیات‌های بزرگ کف‌سازی طراحی‌ شده است. این دستگاه دارای پروانه ای با چهار عدد پره پهن شبیه به بال هلیکوپتر است. گاهاً از این دستگاه با عنوان ماله هلیکوپتری نیز یاد می‌کنند. پره‌های پهن ماله در موازات سطح زمین توسط موتور بنزینی و در مواردی موتور برقی با سرعت کمی می‌چرخد. کل بخش‌های فنی اعم از موتور، گیربکس و تیغه‌های پروانه ای دستگاه بر روی یک شاسی گرد با قاب محافظتی نصب است. تیغه‌های ماله پروانه ای در موازات سطح زمین با تماس به حجم بتن ریخته شده می‌چرخند و با این روش سطح بتن را صاف و تراز شده می‌کنند. عمده قابلیت‌های کاربردی ماله پروانه ای به‌ قرار زیر هستند.

  • مسطح سازی بتن
  • تراز کردن سطوح بتنی در عملیات‌های متنوع کف‌سازی
  • فشرده‌سازی بتن و فرو کردن دانه ماسه‌های سنگین در اعماق بتن
  • حباب گیری از بتن
  • پرداخت نهایی و صیقل زدن سطح بتن

دستگاه ماله پروانه ای از مهم‌ترین ماشین آلات ساختمانی است که تماماً در کف سازی‌های خیلی بزرگ کارایی دارد. این دستگاه در سایزهای استاندارد 60، 90 و 120 سانتی‌متری طراحی می‌شود. البته در پاره‌ای از موارد مانند زمانی ‌که عمق بتن زیاد است و یا بتن به درجه خشکی مناسب نرسیده است، باید از سینی ماله پروانه ای استفاده کنیم. سینی ماله پروانه ای یک سطح فلزی کاملاً گرد با چنگک هایی است که قابلیت نصب شدن بر روی تیغه‌های ماله پروانه ای را دارند. سینی ماله پروانه ای همراه تیغه‌ها برای مسطح سازی بتن می‌چرخد و مانع از گیر کردن و یا فرو رفتن تیغه‌ها در داخل بتن می‌شود.

 

کار با دستگاه ماله پروانه ای سرنشین دار

 

ویژگی‌های دستگاه ماله پروانه ای ایده‌آل

  • دارای تیغه های فولادی با آلیاژ کربن ضد سایش و ضد زنگ هستند.
  • از شاسی مقاوم با درجه حفاظت کامل برخوردار هستند.
  • قدرت موتور با ابعاد تیغه‌ها هماهنگ است. در بهترین شرایط برای طراحی ماله پروانه ای سایز 60 از موتور 5 اسب بخار و ماله پروانه ای سایز 90 از موتور 6.5 اسب بخار استفاده می‌شود. در عین ‌حال برای طراحی ماله پروانه ای 120 سانت به موتور با حداقل قدرت 12 اسب بخار نیاز است.
  • از طراحی ارگونومیک با دسته‌های هدایت مناسب و کنترل ساده برخوردار باشد.

انواع بتونیر برقی و بنزینی

بتونیر یا همان میکسر بتن از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ماشین آلات ساختمانی است. این دستگاه برای ساخت بتن در شرایط استاندارد و حرفه‌ای طراحی ‌شده است. بتونیرها در انواع گوناگون قابلیت تولید بتن با حجم زیاد و کیفیت بالایی را دارند. لذا برای پیشبرد سریع و با کیفیت عملیات‌های متنوع عمرانی از مهم‌ترین ماشین آلات ساختمانی و راهسازی هستند.

بتن متریال بسیار محکم و البته کاربردی در تمامی فعالیت‌های عمرانی است. این متریال مقاوم مسیر ساخت ساده‌ای دارد. کافی است مصالح مقدماتی مانند ماسه، سیمان، آب و دیگر افزودنی‌ها مانند الیاف بتن را به نسبت مناسب با یکدیگر مخلوط کنید تا در اندک زمانی بتن با کیفیت مرغوب تهیه شود. اگر چه این مسیر به ‌ظاهر ساده است؛ اما اجرای آن اندکی چالش ‌برانگیز است. چرا که مصالح ساخت بتن سنگین‌ وزن و حجیم هستند. مخلوط کردن آنها با یکدیگر بدون استفاده از ماشین آلات ساختمانی غیرممکن است.

بتونیر دستگاه مخلوط‌کن مصالح ساخت بتن است. هر دستگاه بتونیر دارای دیگ گردان است که در داخل آن تیغه‌هایی فلزی و ضد خراش تعبیه شده ‌است. مصالح ساخت بتن اعم از آب، سیمان و ماسه و... در داخل دیگ گردان دستگاه بتونیر ریخته می‌شوند تا همراه با چرخش دیگ ملات نهایی بتن تهیه شود.

مکانیزم طراحی انواع بتونیر متکی بر چرخش دیگ طراحی شده ‌است. اما روش طراحی دیگ و چگونگی چرخش آن تا الگوی بارگیری و تخلیه در انواع بتونیر متفاوت است. ظرفیت دیگ معیار اصلی برای دسته‌بندی انواع میکسر بتن می‌باشد. برای این منظور انواع میکسر بتن را در دسته‌بندی 120، 250، 400، 750 و 1000 لیتری دسته‌بندی می‌کنند.

میکسر بتن 250 لیتری کوچکترین سایز کارگاهی است. این در حالی است که میکسر بتن 120 لیتری برای حضور در فضاهای آزمایشگاهی طراحی ‌شده است. این میکسرها آن‌قدر کوچک هستند که با استفاده از انواع الکتروموتورهای تک‌فاز قدرت کافی برای چرخش آنها را تأمین نماییم. اما در حجم‌های بزرگتر مانند میکسر بتن‌های 750 لیتری از الکتروموتورهای سه فاز و یا موتورهای بنزینی و دیزلی استفاده می‌شود.

 

ساخت بتن در بتونیر 120 لیتری

 

مکانیزم چرخش دیگ نیز از دیگر روش‌های دسته‌بندی انواع بتونیر است. الگوی دنده زیر دیگ مناسب طراحی میکسر بتن های کوچک است. الگوی دنده دور کمر دیگ مکانیزم متداولی است که از میکسرهای کوچک تا نمونه‌های سنگین 750 لیتری کارایی دارد. برای طراحی میکسرهای خیلی سنگین 1000 لیتری از الگوی چرخش دیگ رولیک لاستیک فشرده استفاده می‌شود.

ویژگی‌های دستگاه بتونیر ایده‌آل

  • از دیگ با طراحی مقاوم برخوردار باشد. معمولاً دیگ با طراحی حرفه‌ای طرح ساخت دو تکه دارد. برای بخش بالایی از ورق‌های 3 میلی و بخش پایینی از ورق 5 میلی استفاده می‌شود.
  • بخش تخلیه دیگ مجهز به فرمان گیربکسی باشد.
  • بتونیر دارای شاسی مقاوم چرخ‌دار باشد. چرخ‌های پیکانی بهترین الگوی طراحی چنین دستگاهی است. چرا که قابلیت جابجایی ساده و سریع در فضاهای کارگاهی فراهم است.
  • قدرت موتور با ظرفیت دیگ همخوانی داشته باشد. معمولاً برای طراحی میکسر بتن های کوچک 250 لیتری از موتورهای 3 کیلو وات تک فاز الکتریکی استفاده می‌شود. در طراحی بتونیرهای 400 و 750 لیتری استفاده از موتورهای بنزینی با محدوده توان 5 الی 7.5 اسب بخار متداول است. در طراحی بتونیرهای 1000 لیتری نیز از موتورهای دیزلی با حد توان دهی فراتر از 10 اسب استفاده می‌شود.

دستگاه کاتر آسفالت بر

دستگاه کاتر آسفالت بر وسیله‌ی تخصصی برای برش زنی سریع و دقیق سطوح سخت عمرانی است. این دستگاه بسته به نوع تیغه کاتری که در داخل آن نصب شده باشد، توانایی برش انواع سطوح سخت مانند آسفالت، بتن، سنگ، سرامیک، موزاییک و... را دارد. کاتر آسفالت بر در دسته ماشین آلات ساختمانی با عملکرد برش زنی قرار می‌گیرد. دستگاهی قدرتمند است که برای کار با آن ملزم به رعایت نکات ایمنی کامل و آموزش کافی هستیم.

دستگاه کاتر آسفالت بر الگوی طراحی ساده‌ای دارد. این دستگاه برای بریدن سطوح از تیغه‌های دیسکی شکل در ابعاد بزرگ 35 الی 60 سانتی‌متری استفاده می‌کند. این تیغه‌ها از جنس فولاد ضد زنگ با آلیاژ کروم هستند که قدرت انعطاف مناسب برای برش زنی سطوح سخت را دارند. حاشیه طرح دیسکی شکل تیغه به شکل دندانه‌های بلند مخصوص برش زنی سطوح طراحی ‌شده است. الگوی طراحی دندانه‌ها مقدار قابلیت برش زنی تیغه در سطوح مختلف اعم از آسفالت تا بتن و حتی سنگ را معین می‌کند. انواع تیغه کاتر در مدل‌های آسفالت بر و یا بتن بر طراحی و ساخته می‌شوند.

تیغه‌های بتن بر مخصوص برش سطوح متراکم مانند بتن و سنگ طراحی‌ شده‌اند. البته قابلیت برش زنی سطوح مانند آسفالت را دارند. اما برای برش آسفالت از تیغه‌های تخصصی آسفالت بر استفاده می‌کنند. این تیغه‌ها در دو مدل خشک و تر ساخته می‌شوند. تیغه کاترهای خشک حین کار نیاز به خنک شدن ندارند. اما برای کار با تیغه کاترهای تر باید از نازل‌های آب‌پاش دستگاه کاتر آسفالت بر برای خنک کردن هر دو سطح تیغه استفاده کنید.

هر دستگاه کاتر آسفالت بر دارای شاسی با طراحی خاصی است که قابلیت تنظیم ارتفاع تیغه و عمق برش زنی را دارد. برای طراحی کاترهای بزرگتر که قدرت برش زنی عمیق‌تری دارند، از شاسی‌های بزرگ با صفحه‌ی زیرین ضخیم‌تری استفاده می‌شود. موتور قدرتمند دستگاه که توان بالای گردش تیغه کاتر را تأمین می‌نماید، در داخل این شاسی سوار است. معمولاً در طراحی دستگاه کاتر آسفالت بر از موتورهای قدرتمند بنزین سوز استفاده می‌شود. در طراحی نمونه‌های بزرگ از موتورهای دیزلی نصب می‌کنند. نمونه‌های برقی چندان متداول نیستند.

 

برش آسفالت با دستگاه کاتر آسفالت بر

 

کاربرد کاتر آسفالت بر برای برش زنی منظم و سریع سطوح سخت عمرانی است. این توانایی برای عملیات ترمیم و بازسازی معابر، نصب تأسیسات، تعمیر و بازسازی تأسیسات، تعمیر و بازسازی محوطه‌های ساختمانی و... کارایی دارد. کاترها از جمله کاربردی‌ترین ماشین آلات ساختمانی و راهسازی هستند که سطح کاربردی گسترده در بازسازی‌ها و انجام تعمیرات دارند.

ویژگی‌های دستگاه کاتر آسفالت بر ایده‌آل

  • از شاسی با صفحه‌ی زیرین مقاوم که ضخامت کافی دارند، استفاده می‌کنند. شاسی با ضخامت 5 میلی‌متر نمونه‌ی ایده‌آل در طراحی کاترهای قدرتمند است.
  • از نازل‌های دوطرفه برای خنک‌سازی هر دو سطح تیغه کاترهای آسفالت بر و یا بتن بر برخوردار هستند.
  • قابلیت گسترده برای تنظیم تیغه کاتر در برش زنی عمیق سطوح دارند.
  • از موتور با قدرت مناسب در طراحی آنها استفاده ‌شده است. بهترین کاترها دارای موتورهای بنزینی با عملکرد چهار زمانه هستند.
  • مخزن آب فلزی با دریچه منحنی‌ شکل دارند.

چکش تخریب (هیلتی)

دسته بزرگی از ماشین‌آلات ساختمانی در گروه ابزارهای اتوماتیک با توانایی تخریب قرار می‌گیرند. چکش تخریب یا هیلتی از چنین تجهیزاتی است. تخریب بخش مهمی از فعالیت‌های ساختمان‌سازی است. تخریب ساختمان‌های قدیمی و یا تخریب بخش‌هایی از ساختمان تازه ‌تأسیس شده به ‌جهت نصب تأسیسات و یا درب و پنجره از چنین فعالیت‌هایی هستند. در تمامی این موارد با ساختارهای بسیار مقاوم ساختمانی مواجه هستیم که باید آن‌ها را به ‌سرعت و با کمترین آسیب به بخش‌های دیگر ساختمان تخریب کنیم.
انواع چکش تخریب یا هیلتی ابزار خراب کردن هدفمند هستند. از این ماشین‌آلات ساختمانی برای سوراخ کردن دیوارهای بتنی به‌ جهت نصب تاسیسات، کندن دیوارهای ساختمان به‌ جهت نصب درب و پنجره و یا دیگر بازشوها، تخریب سنگ و کاشی‌های قدیمی به ‌جهت بازسازی ساختمان، کندن زمین برای نصب و یا تعمیر تاسیسات ساختمان و فضاهای شهری و... استفاده می‌شود.

هر چکش تخریب دستگاه‌های کوبنده با طراحی مته‌های فولادین است. انواع چکش تخریب یا هیلتی در مدل‌های الکتریکی و بادی طراحی می‌شوند. چکش‌های الکتریکی نمونه‌های سبک‌تری هستند که قدرت کوبش کمتری به نسبت از نمونه‌های قدرتمند بادی دارند. اما با قدرت مانور کوبش زیاد مناسب فعالیت‌های سبک ساختمان با شرایط جابه‌جایی زیاد هستند. انواع چکش تخریب را بر اساس وزن دستگاه دسته‌بندی می‌کنند. چکش‌های سنگین‌تر دارای موتورهای قدرتمندتری هستند که قدرت کوبش بالاتری دارند. در عین ‌حال نرخ تولید ضربه و همچنین قدرت هر ضربه به ژول از دیگر معیارهای کلیدی در ارزیابی کیفی و کاربردی انواع چکش تخریب است.

بتن کن در دسته مدل‌های چکش تخریب قرار دارد، با این تفاوت که به ‌جای قدرت کوبش از قدرت چرخش برای خراب کردن سطوح سخت استفاده می‌کند. بتن کن ها عملکردی دریلی شکل دارند. آن‌ها از مته‌های بزرگ برای سوراخ‌کاری قطور و عمیق دیوارهای بتنی استفاده می‌کنند.

چکش تخریب در هر مدل با هر نوع قابلیت کاربردی از مهم‌ترین ماشین ‌آلات ساختمانی است که سرعت اجرای عملیات‌های بازسازی، تعمیر و سرویس و حتی نصب تاسیسات ساختمانی را سریع‌تر و بهینه‌تر و مفیدتر خواهد کرد. این ابزارهای موتوری عموماً در مدل‌های برقی ارائه می‌شوند. در داخل آن‌ها از مکانیزم مکانیکی متکی بر سیلندر بزرگ روغنی برای ایجاد ضربات ارتعاشی و کوبنده مته‌ها استفاده شده ‌است. البته در نمونه‌های بتن کن با مته دریل گونه ساختار طراحی دستگاه متکی بر نصب موتور الکتریکی قفس سنجابی قدرتمند است که گشتاور بالایی دارد.

برای خرید انواع چکش تخریب و هیلتی می‌توانید از خدمات نیکا کورپ مجری فروش ماشین‌آلات ساختمانی در سراسر کشور استفاده کنید. در صورت نیاز کارشناسان نیکا آماده هستند تا به شما برای تحلیل فنی و قابلیت‌های کاربردی انواع چکش تخریب و یا بتن کن خدمات مشاوره لازم را ارائه نمایند.

دستگاه ستون ریز

ستون از ارکان اصلی در طراحی اسکلت ساختمان‌های بلندمرتبه است. در حال‌ حاضر طراحی ساختمان‌های اسکلت بتنی متداول است. ستون‌های بتن‌آرمه اصل کلیدی در طراحی چنین سازه‌هایی است. البته تزریق بتن در داخل قالب ستون‌های بتن‌آرمه سخت و چالش ‌برانگیز است. زیرا در ارتفاع بلند سه متری این ستون‌ها هیچ تکیه‌گاهی تعبیه نشده است. اما با استفاده از ستون ریز به ‌راحتی می‌توانیم حجم بتن قابل ‌توجه را در داخل ستون‌های قالب بندی شده تزریق نماییم.

دستگاه ستون ریز از ماشین آلات ساختمانی است که حضور آن سرعت اجرای پروژه و همچنین دقت عملیات بتن‌ریزی را افزایش می‌دهد. دستگاه ستون ریز در مدل‌های ریلی و گردان طراحی می‌شود. ستون ریز گردان مخصوص عملیات‌های خیلی بزرگ طراحی ‌شده است. این دستگاه نوعی طراحی جرثقیل گونه برای حمل بتن تا ارتفاع بالای قالب ستون‌های آرماتوربندی شده دارد. ستون ریز ریلی نمونه متداول‌تر است. این دستگاه از یک شاسی مثلثی ‌شکل به ارتفاع بلند ستون‌های ساختمانی طراحی ‌شده است. وتر این شاسی محل ریل برای جابه‌جایی باکت حمل بتن می‌باشد. الگوی طراحی باکت به شکلی است که در پایین‌ترین نقطه‌ی ریل به‌ راحتی بارگیری شده و با حمل به وسیله سیم بکسل تا ارتفاع بالا در دهانه قالب ستون بتنی کشیده می‌شود. باکت در انتهای مسیر حرکت ریل قابلیت تخلیه خودکار بتن را دارد.

شاسی ستون ریز ریلی با چرخ طراحی ‌شده تا شرایط جابه‌جایی آن در کنار ستون‌ها ساده باشد. با استفاده از ستون ریز ریلی سرعت تخلیه بتن در قالب ستون‌های آرماتوربندی شده سریع‌تر انجام می‌شود. از طرفی بتن با شرایط بهتر و حجم حباب کمتر در توزیع یکنواخت‌تر وارد قالب ستون خواهد شد. در نتیجه ساختار بتن مقاوم‌تر و مستحکم‌تر با رعایت استانداردهای بالاتری تهیه خواهد شد.

 

کار با دستگاه ستون ریز ریلی توسط کارگر

 

ویژگی‌های ستون ریز ریلی ایده‌آل

  • شاسی چرخ‌دار با شرایط جابه‌جایی ساده دارند.
  • از باکت حمل بتن با طراحی مقاوم و روش تخلیه ساده و اتوماتیک استفاده می‌کنند.
  • شرایط تنظیم ارتفاع دارند.
  • در طراحی آنها از موتور با قدرت کافی مانند الکتروموتورهای تک‌فاز 3 اسب بخار دو خازنه استفاده ‌شده است.

دستگاه میلگرد بر

ساختمان‌های مدرن سازه‌های مقاوم بتنی هستند که در ساختار یکپارچه آرماتوربندی شده شکل می‌گیرند. آرماتوربندی از مراحل اصلی و طولانی و البته سخت در ساختمان‌سازی است. برای این مرحله تعداد زیاد میلگردهای فولادین را در اندازه‌های گوناگون و اشکال هندسی متنوع برش زده و فرم دهی می‌کنند. از اتصال این میلگردها ساختار آرماتوربندی شده ساز شکل می‌گیرد. البته چالش اصلی در برش زنی تعداد زیاد میلگرد و حتی فرم دهی آنها است. برای این منظور دستگاه میلگرد بر هیدرولیک طراحی ‌شده است. این دستگاه وظیفه دارد تا میلگردهای سرسخت فولادین را با سرعت مناسب و مقدار توان کم برش بزند.

دستگاه میلگرد بر ماشین هیدرولیکی است. این دستگاه دارای فک برش میلگرد می‌باشد. این فک‌ها از جنس فولاد ضد خش با لبه‌های تیز هستند که تحت تأمین توان مکانیکی زیاد قدرت برش زنی میلگردها را دارند. هر دستگاه میلگرد بر دارای یک فک ثابت و یک فک متحرک است که توسط سیستم هیدرولیکی جابجا می‌شود.

دستگاه میلگرد بر از جمله مهم‌ترین ماشین آلات ساختمانی است. در طراحی این دستگاه از سیستم هیدرولیکی برای تأمین توان در جابجایی فک برش میلگرد استفاده شده ‌است. سیستم مذکور الکتروموتور تک‌فاز و در مواردی از الکتروموتور سه فاز دارد. این موتور برای تأمین توان پمپ هیدرولیک دستگاه است. سیستم هیدرولیک نصب شده توسط شیر کنترل هدایت می‌شود تا در نهایت از طریق تزریق و یا تخلیه سیال در جک هیدرولیکی قدرت جابجایی فک برش میلگردها توسط قیچی دستگاه فراهم آید. قدرت هیدرولیکی دستگاه میلگرد بر برای برش زنی میلگردها بسیار زیاد است. این دستگاه به روش سرد میلگردها را در مقطع گرد برش می‌زند.

انواع دستگاه میلگرد بر براساس قابلیت برش زنی میلگردهای 8 الی 32 میلی‌متری طراحی شده‌اند. اما در یک دسته‌بندی کلی انواع این دستگاه در دو تیپ میلگرد بر 25 و میلگرد بر 32 میلی‌متری طراحی می‌شود. هر اندازه قطر میلگردها بالاتر باشد، به قدرت هیدرولیکی بالاتری برای برش زنی آنها نیاز داریم. لذا ابعاد فک قیچی دستگاه تا طراحی سیلندر هیدرولیکی آن حجیم‌تر است و از موتورهای قدرتمندتری در طراحی سیستم هیدرولیکی آن استفاده ‌شده است.

 

برش میلگرد با قیچی میلگرد بر هیدرولیک

 

ویژگی‌های میلگرد بر ایده‌آل

  • از موتور الکتریکی با قدرت کافی در طراحی آن استفاده ‌شده باشد. سری موتورهای تک‌فاز 3 اسب بخار مناسب مدل‌های 25 میلی‌متری و نمونه‌های 5 اسب بخار برای طراحی میلگرد برهای 32 میلی‌متری استفاده می‌شود.
  • دستگاه دارای طراحی شاسی چهار چرخ پیکانی با قابلیت جابه‌جا شدن ساده در محیط کارگاهی باشد.
  • از اتصالات اصلی و برند معتبر در طراحی سیستم هیدرولیک استفاده‌ شده باشد.
  • از شیر کنترل مقاوم با بدنه استیل در طراحی دستگاه استفاده ‌شده باشد.
  • دستگاه میلگرد بر قابلیت خمکاری نیز داشته باشد.

دستگاه خاموت زن

دستگاه خاموت زن مخصوص طراحی خاموت برای اجرای آرماتوربندی ساخته ‌شده است. خاموت زن در اصل نوع خاصی از دستگاه میلگرد بر است که الگوی طراحی مخصوص فرم دهی خاموت دارد. این دستگاه نیز به مانند میلگرد برها در دسته ماشین آلات هیدرولیکی که با قدرت موتورهای الکتریکی کار می‌کنند، قرار می‌گیرد.

خاموت جزء کوچک اما کلیدی در طراحی سیستم‌های آرماتوربندی شده ‌است. در طراحی سیستم‌های آرماتوربندی رسیدن به فرم مشخصی از سازه اهمیت بالایی دارد. میلگردها در کنار هم قرار می‌گیرند تا الگوی هندسی معینی از سازه را فراهم آورند. خاموت برای نظم بخشیدن به چگونگی استقرار میلگردها در کنار هم طراحی ‌شده است. خاموت فرم هندسی خمکاری شده از میلگردهای نازک است که در اطراف میلگردهای اصلی آرماتوربندی قرار می‌گیرد تا در نهایت شکل هندسی نهایی سازه را طراحی نماید. خاموت‌ها در اشکال متداول مربع، مستطیل، لوزی و یا مثلثی و حتی گرد تهیه می‌شوند.

دستگاه خاموت زن دارای فک متحرک خمکاری میلگردها است. این فک متحرک توسط بازوی مکانیکی هیدروالکتریکی دستگاه جابه‌جا می‌شود. برای کنترل این فک از یک سیستم پدالی و شیر کنترل بوبین دار استفاده ‌شده است. فک‌های ثابت نیز در طراحی خاموت زن حضور دارند که وظیفه آنها نگهداری میلگرد برای آغاز عملیات خمکاری است. معمولاً برای خمکاری و ایجاد فرم نهایی خاموت از شابلون استفاده می‌شود.

خاموت زن سرعت عملیات آرماتوربندی را ارتقا می‌بخشد. در عین ‌حال دقت طراحی خاموت‌ها را افزایش می‌دهد. خاموت زن از ماشین آلات ساختمانی با کارکرد استراتژیک نیست. بدون حضور این دستگاه نیز می‌توانیم فعالیت ساختمانی را با خرید خاموت آماده ادامه دهیم. اما در پروژه‌های بزرگ عمرانی که قرار است حجم آرماتوربندی بسیار زیادی اجرا شود، نیاز به تعداد زیاد خاموت در اشکال هندسی متنوع داریم. لذا حضور دستگاه خاموت زن برای پیشبرد فعالیت چنین پروژه‌هایی الزامی است.

 

دستگاه خاموت زن هیدرولیک تکفاز

 

دستگاه شمشه ماله موتوری

شمشه ماله موتوری از سری ماشین آلات پرداخت بتن است که در عملیات‌های کف‌سازی فضاهای کوچک ساختمانی کارایی دارد. شمشه ابزار تراز کردن بتن می‌باشد. هر شمشه تیغه بلند فلزی است که سطح صاف و یکدستی دارد. این تیغه بر روی سطوح بتنی کشیده می‌شود و آن را صاف و تراز می‌نماید. شمشه‌های کلاسیک مدل‌های دستی هستند که قابلیت آنها در تراز کردن بتن و حتی یکدست‌سازی بتن محدود است. شمشه موتوری نمونه اتوماتیک شده ‌از شمشه‌های دستی است که قابلیت‌های بهتری در تراز کردن بتن دارد.

در طراحی دستگاه شمشه موتوری از تیغه‌های بلند و کاملاً صاف فلزی که ضد زنگ و ضد خش هستند، استفاده ‌شده است. این تیغه‌ها مجهز به بخش موتوری هستند. موتور الکتریکی نصب شده دستگاه برای ایجاد ارتعاش بر روی تیغه است. وقتی موتور الکتریکی دستگاه فعال است، تیغه با سرعت بالایی شروع به حرکت ارتعاشی کرده و شرایط بهتری در مسطح سازی بتن دارد.

ارتعاش تیغه شمشه باعث خارج شدن حباب‌های هوا از داخل بتن می‌شود. لذا به استحکام فیزیکی بتن کمک می‌کند. در عین ‌حال باعث از بین رفتن اصطکاک میان ذرات بتن شده که در نهایت باعث ایجاد ساختار همگن بتن می‌شود. در آخرین قابلیت نیز توان مسطح سازی و تراز کردن کامل بتن را دارد.

شمشه موتوری در اندازه‌های 2 الی 6 متری طراحی می‌شود و در کل مناسب ماله‌کشی در فضاهای محدود ساختمانی است. عمده قابلیت کاربردی شمشه ماله موتوری در کف‌سازی اتاق‌های ساختمان، سالن‌های نمایشگاهی، فضاهای ورزشی و محوطه سازی‌های کوچک است.

 

دستگاه شمشه ماله موتوری بنزینی

 

دستگاه شیلنگ ویبراتور مکانیکی

شیلنگ ویبراتور از اصلی‌ترین ماشین آلات ساختمانی است که عملکرد آن باعث افزایش کیفیت بتن خواهد شد. این دستگاه برای ایجاد ارتعاش در داخل بتن و خارج کردن حباب‌های هوا از داخل بتن طراحی ‌شده است. استفاده از شیلنگ ویبراتور باعث خلق بتن مقاوم‌تر و در نهایت سازه‌ی مستحکم‌تری است.

بتن متریال بسیار مقاومی است. اما در فاز مقدماتی زمانی‌ که هنوز شرایط سیال گونه دارد، به‌ خاطر چگال بودن توزیع یکنواختی ندارد. بتن ریخته شده در فضای قالب‌ها مقدار زیادی حباب هوا را در عمق خود نگه می‌دارد. اگر بتن با وجود این حباب‌ها خشک شود، ساختاری شکننده دارد. برای ساختن سازه‌های مستحکم بتنی باید این حباب‌های هوا را از عمق بتن خارج کنیم. تنها راه‌حل این کار ایجاد ارتعاش در داخل بتن است. با ایجاد ارتعاش در داخل بتن علاوه‌بر حذف اصطکاک میان ذرات بتن باعث خارج شدن حباب‌های هوا و توزیع یکنواخت بتن نیز می‌شویم. دستگاه شیلنگ ویبراتور ماشین مخصوص ایجاد ارتعاش در داخل بتن است.

شیلنگ ویبراتور مکانیکی دستگاه ارتعاش بتن است. این شیلنگ از محور منعطف فلزی با غلاف پلاستیکی و ضدآب ساخته ‌شده است. یک سمت شیلنگ به فلنچ موتور ویبراتور متصل می‌شود و در سمت دیگر آن قطعه فنی دیگری به اسم پوکر حضور دارد. پوکر بخش ایجاد ارتعاش شیلنگ ویبراتور است.

موتور ویبراتور وظیفه دارد تا قدرت مکانیکی گردش محور شیلنگ را تأمین نماید. این محور در انتها به سمت پوکر متصل است. پوکر تحت تأمین توان مکانیکی محور چرخان شیلنگ ویبراتور حرکت ارتعاشی تولید می‌کند. هر اندازه ابعاد پوکر بزرگتر باشد، توانایی ایجاد ارتعاش قوی‌تری دارد. البته برای ارتعاش قوی‌تر پوکرهای بزرگتر نیز نیاز به شیلنگ با قطر محور بزرگتر و همچنین موتور ویبراتور قوی‌تر داریم.

برای تحلیل فنی و قابلیت‌های کاربردی انواع شیلنگ ویبراتور از دو معیار استفاده می‌شود. قطر پوکر و طول شیلنگ معرف قابلیت‌های فنی این دستگاه ارتعاش است. پوکر قطورتر قدرت ارتعاش بالاتری دارد و می‌تواند در حجم بیشتری از بتن فعالیت کند. در عین ‌حال طول شیلنگ بیشتر قابلیت نفوذ عمیق‌تر برای ارتعاش بتن را فراهم می‌کند. به ‌این ‌ترتیب می‌توانیم فضاهای عمیق‌تری را تحت ارتعاش داشته باشیم.

موتور ویبراتور از بخش‌های کلیدی در این سبک از ماشین آلات ساختمانی است. برای این منظور از انواع موتورهای الکتریکی، بنزینی، دیزلی و حتی مولدهای پنوماتیک استفاده می‌شود. به حضور این سیستم که تعریف مجزا از موتور ویبراتور در کنار شیلنگ ویبراتور است، اصطلاحاً ویبراتور مکانیکی گفته می‌شود. این دستگاه با ایجاد ارتعاش در اعماق بتن باعث خارج شدن حباب‌ها و فرم یکدست بتن شده که در نهایت ساختار بتن را هر چه مستحکم‌تر خواهد کرد.

 

ویبره زنی با استفاده از شیلنگ ویبراتور

 

دستگاه ویبراتور دریلی

ویبراتور دریلی دستگاه کوچک ارتعاش بتن است که مخصوص فعالیت در فضاهای کوچک از عملیات‌های بتن‌ریزی طراحی‌ شده است. ویبراتور دریلی نوع ارتقاء یافته با ابعاد کوچک از دستگاه شیلنگ ویبراتور است که با قابلیت حمل‌ و نقل ساده طراحی ‌شده است. این دستگاه می‌تواند حجم‌های کوچک از قالب‌های بتن‌ریزی را ویبره زنی نماید و حجم حباب را از اعماق بتن خارج کند.

ویبراتور دریلی مخصوص ویبره زنی در فضاهای کوچک و یا نقاط با دسترسی سخت طراحی ‌شده است. پوکر ویبراتور دریلی ارتعاش سبک با فرکانس زیاد تولید می‌کند. ارتعاش ویبراتور دریلی مناسب فضاهای کوچک بتن‌ریزی شده ‌است. زیرا مانع از به ‌هم خوردن حجم بتن شده و نمی‌گذارد تا ذرات سنگین بتن ته‌نشین شود. در عین ‌حال از آنجا که با قابلیت حمل‌ و نقل ساده طراحی ‌شده است، مناسب فعالیت در فضاهای دوردست، نقاط با دسترسی سخت، شیلنگ‌های مکانیکی و یا کار در ارتفاع بلند فضای آرماتوربندی شده مانند دهانه قالب ستون‌های بتنی ساختمان است. ویبراتور دریلی نمی‌تواند وظایف سنگین موتور ویبراتورهای مکانیکی در ایجاد ارتعاش فراگیر را تأمین نماید. اما می‌تواند به ‌عنوان ویبراتور کلیدی برای کار در فضاهای محدود و دور از دسترس کارایی بالایی داشته باشد.

ویبراتور دریلی مدل قابل حمل از دستگاه‌های ارتعاش بتن است. این دستگاه به شکل دریل‌های ساده‌ای که می‌شناسید، در ابعاد کوچک و قابل حمل شدن طراحی ‌شده است. کار کردن با ویبراتور دریلی ساده است. اما قدرت ارتعاش کمی دارد. این دستگاه با شیلنگ یکپارچه در طول‌های 1.5 الی 4 متری و برای ایجاد ارتعاش در فضاهای کوچک طراحی ‌شده است. با ویبراتور دریلی نمی‌توانید حجم‌های سنگین بتن را حباب گیری کنید. اما برای حباب گیری ساختارهای کوچک مانند ستون‌های بتن‌ریزی شده دست توانمندی دارید.

 

ویبره زنی بتن با دستگاه ویبراتور دریلی

 

جمع بندی در ارتباط با ماشین آلات ساختمانی

تنوع ماشین آلات ساختمانی بسیار زیاد است. اگر چه در این مطلب دسته‌بندی کلی و کاملی از آنها را معرفی کرده‌ایم؛ اما هر کدام از این دسته‌بندی‌ها در گونه‌های مختلف با قابلیت‌های کاربردی متفاوت و همچنین طراحی تخصصی محصول برندهای متنوع بازار طراحی و تولید می‌شوند. به ‌عنوان مجری حرفه‌ای فعالیت‌های ساختمانی باید ترتیبی هدفمند از تعدادی ماشین آلات ساختمانی را تهیه کنید. به هر صورت بدون حضور این تجهیزات فعالیت عمرانی شما نیز دچار اختلال خواهد شد. اما در نهایت همگی ما به ماشین آلات ساختمانی خوش قیمت، با کیفیت، برند اصلی و قابلیت‌های کامل کاربردی نیاز داریم.

برای خرید و کار با ماشین آلات ساختمانی لازم است که به بررسی قابلیت‌های کاربردی هر محصول و همچنین مشخصات فنی آنها بپردازید. کسب اطلاعات دقیق و بررسی و تحلیل مناسب فنی و جایگاه کاربردی هر کدام از انواع ماشین آلات ساختمانی مسئله مهمی است. چرا که با مطالعه دقیق قابلیت‌های فنی می‌توانید در باب توانمندی‌های محصول پیش‌ داوری کنید. این ‌همه زمانی انجام می‌شود که به فضایی از بستر مطمئن و حرفه‌ای اطلاعاتی دسترسی داشته باشید.

نیکا کورپ مجری فروش و پخش ماشین آلات ساختمانی در سراسر کشور فضای تخصصی است که می‌تواند به شما برای کسب اطلاعات فنی از انواع ماشین آلات ساختمانی یاری رساند. در فضای این فروشگاه به بررسی فنی و قابلیت‌های کاربردی هر محصول از منظر تخصصی پرداخته‌ایم. کارشناسان خبره نیکا کورپ هر محصول را به ‌طورکلی و با جزئیات دقیق بررسی می‌کنند تا برای شما از مرجع اطلاعاتی مفید و سودمند تهیه کرده باشند. در نهایت فروشگاه نیکا کورپ متعهد است که خدمات فروش و پخش ماشین آلات ساختمانی را در بالاترین استانداردهای فنی و فروشگاهی برای عرضه در سراسر کشور و با بهترین قیمت ارائه نماید.

 

ساخت بناهای عظیم با ماشین آلات ساختمانی نوین

 

برای خرید و یا اطلاع از قیمت ماشین آلات ساختمانی می‌توانید از خدمات فروش آنلاین سایت نیکا کورپ استفاده کنید. در صورت نیاز کارشناسان نیکا کورپ آماده هستند تا به شما برای تحلیل فنی و قابلیت‌های کاربردی هر کدام از ماشین آلات ساختمانی خدمات مشاوره‌ای لازم را ارائه نمایند. برای دستیابی به برندهای اصلی، تنوع بازار، محصولات کاربردی و بررسی دقیق و فنی ماشین آلات ساختمانی تا تأمین آنها با بهترین قیمت، فضای تخصصی فروشگاه اینترنتی نیکا کورپ دایر است و می‌تواند به شما خدمات تخصصی در صنعت ساختمان سازی را ارائه نماید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر