خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور بتونیر دیزل

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
موتور بتونیر دیزلی
  • موتور بتونیر دیزلی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

بتونیر چیست ؟

امروزه در صنعت  ساخت از این  دستگاه استفاده زیادی می شود. در واقع بتونیر، که با نامهای میکسر بتن ، مخلوط کن بتن ، ملات ساز و خلاطه بتن نیز معرفی  شده است به ماشینی گفته می شود که بتن را به چرخ در می آورد  تا  موجب مخلوط شدن آن گردد. از سوی دیگر این گرداندن بتن منجر می شود تا قبل از مصرف نهایی بتن به اصطلاح خود را نگیرد. به مخزن مدوری که بتن برای اختلاط و گرداندن در آن ریخته می شود دیگ یا درام می گویند .

اجزای اصلی بتونیر ( جام و موتور )

در هر بتونیر، محفظه‌ی مدوری به نام جام موجود است که مواد بتن در آن مخلوط می گردد. جام به وسیله‌ی یک موتور گرداننده به چرخش درمی‌ آید تا مواد موجود در آن به خوبی میکس شوند. موتور گرداننده می ‌تواند از نوع الکتریکی، بنزینی، دیزلی یا انواع دیگر باشد؛ اما در نتیجه آخر وظیفه تمامی این موتورها به گردش در آوردن محفظه‌ی بتونیر می باشد.

 

اجزای اصلی بتونیر

انواع بتونیر از نظر نوع موتور

به طور کلی همه ی  بتونیر ها از نظر نوع موتور به چند دسته تقسیم می شوند. میکسر بتن یا مخلوط کن بتن علاوه بر ظرفیت های مختلف همراه با كوپله با موتور بنزينی، ديزلی يا الكتروموتور برقی تك فاز و سه فاز، ساده و گیربکس دار عرض و تولید می گردند. همچنین می توانید  جهت امکان جابجایی بتونیر آن را به صورت دو چرخ و چهار چرخ طراحی نموده و توزیع کرد.

نکته ای لازم به ذکر در مورد میکسر های بتن ، موتور گرداننده دیگ میکسر یا همان درام آن می باشد. این موتور می تواند از نوع برقی، بنزینی یا دیزلی باشد. همچنین سرعت گردش این مخزن بر حسب دور در دقیقه از 13 تا 17 میتواند متغیر باشد.

انواع موتورهای یک دستگاه میکسر بتن را با توجه به سوخت مصرفی می توان به انواع زیر دسته بندی  کرد  که قصد داریم در ادامه مقاله  در رابطه با موتور بتونیر دیزلی بیشتر توضیح دهیم.

بتونیر دیزلی

بتونیر دیزلی در شرایط بسیار سخت محیط با رطوبت بسیار بالا توانایی بالایی را دارد. بتونیر دیزلی می ‌تواند در راندمان بالایی فعالیت نماید و در نتیجه  آخر بازدهی خوبی را ارائه دهد؛ اما در مقابل تمام این ویژگی های ایده آل از قدرت بالا در کنار سرسخت بودن، کارکرد آنها همراه با تولید آلاینده ‌های بالایی می باشد. همچنین صدای تولید شده از موتور های دیزلی نیز خیلی بالاتر از آن می باشد که بشود از آن ها به عنوان ابزاری در فضا های شهری سودی به دست آورد.

 البته این ایراد ها با مهندسی برتر امروز در ساخت موتور های دیزلی تا حدود قابل توجهی رفع گردیده است. موتور های دیزلی امروزی همراه با تولید آلایندگی به مراتب کمتر در کنار کارکردی روان تر می باشند؛ ولی هنوز هم نمی ‌توان آنها را به عنوان ابزاری مناسب در جهت استفاده محیط های مسکونی به شمار آورد.

همانطور که از نام این ابزار ها مشخص می باشد، بتونیر های دیزلی  با استفاده از موتورهایی با سوخت گازوئیل طراحی و عرضه می شوند. همچنین اغلب آنها با قدرت بیش از 6 اسب بخار به بالا تولید می شوند. برند های مختلفی از آنها وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان به موتور مارگو، موتور لیستر، موتور کوپ، موتور کاما اشاره داشت.

 

بتونیر دیزلی با موتور کاما

مزایای بتونیر دیزلی کدام است ؟

1-بدون نیازمند بودن به برق که امکان کار با بتونیر را در مناطقی که دسترسی به برق وجود ندارد را آسوده کرده است و دردسرهای ناشی از کار با بتونیر برقی را به طور کامل از بین می برد.

2-از ایمنی بالا و از بین رفتن خطراتی از جمله برق گرفتگی برای اپراتور برخوردار است.

3-قدرت بالاتر موتور دیزل نسبت به انواع بنزینی و برقی منجر به آ« شده تا به هیچ وجه در هنگام چرخش دیگ بارگیری شده و سنگین موتور کم توان نباشد.

4-در موتور دیزلی نسبت قدرت تولید شده بسیار بیشتر از میزان سوخت مصرفی می باشد، به همین جهت مصرف سوخت در بتونیر دیزلی نسبت به نوع بنزینی کمتر می باشد.

5-با توجه به سوخت مصرفی در بتونیر گازوئیلی خطرات احتراق و آتش سوزی به حداقل میزان ممکن کاهش می یابد.

6-موتورهای دیزل منواکسید کربن کمتری نسبت به بتونیر بنزینی تولید می کنند.

7-سوخت گازوئیل مورد استفاده در بتونیر گازوئیلی بسیار ارزان تر از بنزین می باشد، همین امر موجب شده تا هزینه سوخت بتونیر دیزلی از بتونیر بنزین بسیار کمتر باشد.

8-هزینه تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل نسبت به نوع بنزینی بسیار کمتر می باشد و از نظر دوام و طول عمر نیز موتور گازوئیلی نسبت به نوع برقی و بنزینی بسیار بالاتر می باشد.

تفاوت های بتونیر برقی و دیزلی در چیست؟

 همانطور که می دانید در دنیای امروزی بتن از پرکاربردترین مصالح ساخت و ساز به حساب می آید. مصالحی که با استفاده از دستگاهی با عنوان بتونیر به ساخت برسد. در زبان عامیانه از بتونیر با نام هایی مانند میکسر بتن نیز معرفی می شوند. این دستگاه شامل مخزن های بزرگی در سایز های متنوعی می باشند که توسط یک نیروی موتوری به چرخش در می آیند و همراه با این گردش می باشد که طرح مخلوط شدن بتن صورت می گیرد.

همچنین در انتخاب نوع بتونیر جدا از اهمیت دادن به تمام اجزای تشکیل دهنده آن، نوع موتور می باشد که از جایگاه بالایی بر خوردار می باشد. انواع متداول از بتونیر برقی، بتونیر بنزینی و البته بتونیر دیزلی در سطح وسیعی استفاده می شوند.

 

ساخت بتن داخل دستگاه میکسر بتن

ویژگی های میکسر بتن دیزلی

از این دستگاه می توان هنگام مخلوط کردن بتن  به دو صورت خشک و تر استفاده کرد. تمامی میکسر ها برای چرخش دیگ به یک منبع انرژی نیازمند می باشند. میکسر یا بتونیر دیزلی با استفاده از گازوئیل و با قدرت و تعداد معینی اسب بخار به مشتری ارائه می گردد که در مناطق دور افتاده و غیر شهری که دسترسی به برق میسر نیست هم استفاده می گردد.

به دلیل دارا بودن مقاومت بالا که این میکسرها دارند از آنها در مناطق گرم وخشک یا با رطوبت بالا و با شرایط کاری سخت و دشوار استفاده زیادی می گردد که همین موضوع منجر شده تا قیمت مدل دیزلی از بنزینی و برقی بالاتر باشد ولی عملکرد میکسر بتن دیزلی در مناطق سردسیر کمی کاهش می یابد که این یکی از ایراد و معایب های این دستگاه بتن ساز محسوب می شود.

 میکسر های بتنی و بنزینی داغ می کنند و هر یک ساعت یک بار به خاموش شدن احتیاج پیدا می کنند اما میکسرهای دیزلی نیاز به خاموش کردن ندارند و می توانند ساعت ها فعالیت داشته باشند. ظرفیت این میکسر ها از 120 تا 1000 لیتر می باشد.

استفاده و کار با بتونیر

طرز کار میکسر بتن بسیار راحت می باشد و نیازمند به تخصص خاصی ندارد. در ابتدا موتور دستگاه را روشن نمایید. زمانی که دیگ شروع به حرکت کرد آن را در حال بارگیری قرار دهید. سپس مواد ساخت را در دیگ  بارگیری نمایید.

بعد از مخلوط شدن کامل و تولید ماده مورد نظر باید دیگ را تخلیه نمایید. بارگیری یا به صورت دستی بوده یا به وسیله باکت هیدرولیکی صورت می گیرد. تخلیه دیگ نیز یا به صورت دستی و گیربکسی یا به طریقه خروجی معکوس انجام می شود.

همچنین نیاز به یادآوری این نکته است که  از اضافه بار زدن در بتونیر پرهیز نمایید. به ویژه در مورد سنگ دانه های بسیار سنگینی مانند ذرات پانچی فولادی ، توصیه می شود میزان بار را تا حدود ۵۰٪ ظرفیت ماشین کاهش داد.زیرا بار اضافی باعث وارد شدن آسیب به ماشین و کاهش عملکرد آن می گردد. همچنین باعث عدم دستیابی به کیفیت مورد نظر در بتن  می شود.

نکته قابل ذکر درباره بتونیر این است که پیمانه کردن مصالح باید توسط اپراتور انجام شود. در نتیجه کاربر مذکور نیاز به آموزش کافی و دقت لازم در انجام این امر دارد.

 

استفاده و کار با بتونیر

نکات ایمنی هنگام کار با میکسر بتن

  • هنگام روشن کردن میکسر بتن اطمینان  خاطر داشته باشید که تمامی ابزارها و تجهیزات از آن جدا شده اند.
  • میکسر بتن فقط تنها در هنگام بارگیری یا تخلیه مصالح باید در حال گردش باشد.
  • دیگ دستگاه را بیش از اندازه پر نکنید. پر کردن بیش از حد دیگ به دستگاه آسیب خواهد زد.
  • ظرفیت مجاز جهت پر کردن 70 درصد ظرفیت دیگ است.
  • هیچگاه دستگاه بتونیر را بدون مراقب و اپراتور در حالت روشن رها ننمایید.
  • بهیچ وجه میکسر بتن را در حالت روشن جا به جا ننمایید. این عمل باعث آسیب رسیدن به موتور یا بیرون ریختن بتن از دیگ خواهد شد.
  • در هنگام حمل دستگاه آن را به طور کامل در حالت خاموشی قرار دهید و سیم برق را جدا کنید. مطمئن شوید در داخل دیگ هیچ مصالحی باقی نمانده و به طور کامل همه مواد خارج شده است.
  • جهت تعویض لوازم بتونیر، تنها لوازم یدکی همان شرکتی که خرید بتونیر را از آن انجام داده اید، پیدا کنید.
  • قبل از انجام هرگونه عملیات سرویس و تعمیر و نگهداری، موتور را به طور کامل خاموش کنید و سیم بتونیر را از برق جدا نمایید همچنین سوئیچ ایمنی را در حالت خاموش بگذارید تا خطر روشن شدن آن در حین عملیات سرویس و تعمیر و نگهداری به حداقل میزان خود برسد.
  • تمیز نمودن بتونیر پس از انجام عملیات را در منطقه ای مخصوص انجام دهید تا باعث آلوده شدن محیط زیست و آسیب به طبیعت نشوید.
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5