خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور پمپ دیزل کوپ (koop)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

با موتور پمپ دیزلی کوپ، آب رسانی در حجم بالا داشته باشید

در دنیای ماشینی شده امروز دیگر منطقی نیست تا بخواهیم با روش‌ های کلاسیک آب ها را در سطح زمین های زراعی و یا هر هدف دیگری جابجا کنیم.

کافی است با توجه به سطح دبی آبی که قرار است جابجا شود، موتور پمپ دیزلی، بنزینی و یا برقی مناسبی را تهیه کرده و با استارت این موتور پمپ ها شاهد حجم مقدار بالایی از آب باشیم.

ایده استفاده از موتور پمپ در زمین ‌های کشاورزی عالی است؛ اما این ایده می ‌تواند در فضا های مسکونی، تخلیه استخر ها، انتقال فاضلاب ها و حتی مصارف صنعتی نیز کاربرد داشته باشد.

به شرط آنکه ظرفیت پمپ با سطح دبی آب هدف تناسب کافی داشته باشد. برای این منظور در این فضا قصد معرفی موتور پمپ دیزلی کوپ را داریم.

موتور پمپ دیزلی کوپ از سوخت گازوئیل برای فعالیت خود استفاده می کند و می تواند قدرت بالای این موتور دیزلی را با هدف انتقال حجم قابل توجهی از آب به کار گیرد.

قاعده کلی از استفاده در موتور پمپ دیزلی کوپ برای تامین سطح دبی بالایی از حجم آب های روان و یا مانده در اعماق چاه ها می باشد.

لذا اگر به هر ترتیبی قدرت بالایی در انتقال آب را طلب می ‌کنید، داشتن یک موتور پمپ کوپ می ‌تواند در بهبود هر چه کاملتر فعالیت های شما موثر باشد.

مختصری از موتور پمپ دیزلی کوپ

موتور پمپ دیزلی کوپ از دسته پمپ های آب با قدرت بالا است که توسط کمپانی کوپ از مجموعه شرکت ‌های ریشه ‌دار در صنایع ژاپن طراحی و تولید می ‌شود.

البته موتور پمپ کوپ در سطح بازار های داخلی، محصول کارخانجات چینی تحت نظارت مستقیم برند اصلی است. کوپ برای رسیدن به بازار های هدف همراه با صرف هزینه های کمتر تصمیم به تولید محصولات خود در کشور چین کرده است.

لکن محصولات کوپ خصوصا موتور پمپ دیزلی کوپ همچنان رنگ و بوی کیفیت برتر در محصولات اصیل ژاپنی را دارند.

موتور پمپ دیزلی کوپ در حال حاضر از بهترین ‌های بازار های داخلی است و در نزد اهل فن از مقبولیت و در عین حال محبوبیت قابل توجهی برخوردار است.

این موتور پمپ برای تامین قدرت بالا در مکش آب با دبی زیاد از موتور های قدرتمند دیزلی استفاده می کند. چنین موتور های قدرتمندی نیاز به شاسی مستحکمی نیز دارند.

لذا طراحی موتور پمپ دیزلی کوپ همراه با یک شاسی بسیار خوش ساخت و قدرتمند از جنس آلومینیوم است که در کنار این استحکام بالا از وزن نسبتاً سبکی نیز برخوردار می باشد.

در طراحی موتور پمپ دیزلی کوپ، برند سازنده متوجه حضور دائمی آب است. عنصری که در زنگ زدن تجهیزات فلزی نقش کاملاً جدی و تخریبی دارد. لذا برند کوپ در طراحی شاسی از متریال آلومینیومی و برای اتصالات از پیچ های برنجی استفاده کرده است.

در این حالت می ‌توان تمام شاسی در این موتور پمپ دیزلی را ضد زنگ دانست.

طراحی شاسی در موتور پمپ دیزلی کوپ به شکلی است که می توان به راحتی آن را از هم باز کرده و دوباره مونتاژ نمود. در ضمن تمام وزن و قدرت موتور بر اهرم های موازی منعطف نصب شده در زیر شاسی قرار می ‌گیرد.

این اهرم های منعطف می ‌توانند لرزش های موتور دیزلی را در حین کار خنثی نموده و حداقل لرزش را برای دستگاه موتور پمپ دیزلی کوپ فراهم آورند. در ضمن در طراحی دستگاه ایده کارآمدی برای جابجایی هر چه ساده تر آن اعمال شده است.

برای این منظور می ‌توانید از دو میله که به شاسی دستگاه جوش داده شده اند، استفاده کنید. چرا که وزن موتور دیزلی به مراتب بالاتر از نمونه ‌های بنزینی است و این موضوع تاثیر مستقیم بر سنگین شدن موتور پمپ دیزلی کوپ خواهد گذاشت.

با مشخصات فنی انواع موتور پمپ دیزل کوپ آشنا شوید

موتور پمپ کوپ مدل KDP 50L

موتور پمپ کوپ مدل KDP 50L مدل 2 اینچ می باشد و دارای یک دبی مناسب 600 لیتر بر دقیقه می باشد و شما می توانید از این موتور پمپ درکار های کشاورزی یا تخلیه استخر استفاده کنید اما برای کار هایی مثل آبیاری قطره ای و تحت فشار این موتور پمپ توصیه نمی شود.

 میزان هد این مدل 18 متر  و میزان مکش آن 7 متر می باشد، از مزیت های موتور پمپ کوپ 2 اینچ میزان مصرف سوخت آن می باشد که 0.7 لیتر بر ساعت هست و با یک باک پر  شما می توانید بیشتراز 11 ساعت از موتور پمپ استفاده کنید.

این موتور پمپ دارای وزن 41 کیلوگرم  و دارای ابعاد مناسبی می باشد و شما می توانید موتور پمپ را به مکان های مختلف حمل کنید و از خودروی خود برای حمل آن استفاده کنید.

مشخصات فنی موتور پمپ کوپ مدل KDP 50L

مدل

KDP 50L

قطر مکش

2 اینچ

دبی

600 لیتر بر دقیقه

ارتفاع

18 متر

حداکثر ارتفاع و زمان مکش

7 متر - 70 ثانیه

مدل موتور

KD 170F

حجم موتور

 212 سی سی

قدرت موتور

3.8 اسب

حجم مخزن سوخت

12.5 لیتر

مصرف سوخت

0.7 لیتر بر ساعت

ابعاد ( mm )

650 × 455 × 550

وزن ( kg )

41 کیلوگرم

موتور پمپ کوپ مدل KDP 80L

یکی از پرمصرف ترین سایز های موتور پمپ ها سایز 3 اینچ می باشد و شما می توانید در کار های کشاورزی در مقیاس وسیع استفاده کنید، دارای قیمت مناسبی بوده و  با موتور پمپ سایز 2 اینچ اختلاف قیمت زیادی ندارد، بنابراین می توانید به راحتی ان را تهیه کنید موتور پمپ کوپ مدل KDP 80L دارای سایز دهانه 3 اینچ می باشد و دبی ان 1000 لیتر بر دقیقه می باشد که میزان ایده الی محسوب می شود و در هنگام آبیاری از نظر حجم  آب رسانی به مشکل بر نخواهید خورد.

میزان ارتفاع پاشش این مدل 19 متر و حداکثر عمق مکش ان 7 متر می باشد، مخزن آن 12.5 لیتری بوده و 1.1 لیتر در ساعت میزان  مصرف سوخت آن می باشد.

موتور پمپ کوپ مدل KDP 80L دارای وزن و ابعاد مناسبی بوده و شما از نظر حمل و جا به جایی آسوده خاطر خواهید بود. و نکته آخر اینکه این مدل مثل مدل KDP 50L برای کار هایی مثل آبیاری قطره ای و تحت فشار توصیه نمی شود.

مشخصات فنی موتور پمپ کوپ مدل KDP 80L

مدل

KDP 80L

قطر مکش

3 اینچ

دبی

1000 لیتر بر دقیقه

ارتفاع

19 متر

حداکثر ارتفاع و زمان مکش

7 متر - 120 ثانیه

مدل موتور

KD 178F

حجم موتور

 296 سی سی

قدرت موتور

5.4 اسب

حجم مخزن سوخت

12.5 لیتر

مصرف سوخت

1.1 لیتر بر ساعت

ابعاد ( mm )

680 × 455× 560

وزن ( kg )

49 کیلوگرم

 

موتور پمپ کوپ مدل KDP 100L

موتور پمپ های 4 اینچ و بالاتر برای مصارف خاص استفاده می شود، با توجه به دبی بالای این تیپ موتور پمپ ها در جایی که حجم و زمان آب دهی مهم باشد از موتور پمپ بزرگ استفاده می کنند، موتور پمپ کوپ مدل KDP 100L دارای دهانه 100 میلیمتر یا 4 اینچ بوده و دبی ان برابر با 1600 لیتر بر دقیقه می باشد که عدد بزرگی می باشد و حجم بالایی از آب را می توان انتقال داد، برای مثال می توان از ان برای آب رساندن به چند زمین کشاورزی استفاده کرد، این موتور پمپ با همه مزیت هایی که دارد مثل مدل های قبلی برای آبیاری قطره ای و تحت فشار مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 میزان هد این مدل 21 متر و حداکثر ارتفاع مکش ان 7 متر می باشد، حجم باک این مدل مثل مدل های قبل می باشد و میزان مصرف ان 1.8 لیتر در ساعت می باشد.

مشخصات فنی موتور پمپ کوپ مدل KDP 100L

مدل

KDP 100L

قطر مکش

4 اینچ

دبی

1600 لیتر بر دقیقه

ارتفاع

21 متر

حداکثر ارتفاع و زمان مکش

7 متر - 180 ثانیه

مدل موتور

KD 186FA

حجم موتور

 418 سی سی

قدرت موتور

9 اسب

حجم مخزن سوخت

12.5 لیتر

مصرف سوخت

1.8 لیتر بر ساعت

ابعاد ( mm )

780 × 500× 650

وزن ( kg )

69 کیلوگرم

موتور پمپ کوپ مدل KDP 150L

موتور پمپ کوپ مدل KDP 150L، موتور پمپ سایز 6 اینچ محسوب می شود و مسلما با حجم دبی بسیار بالا 2830 لیتر بر دقیقه دیگر برای  کارهای با حجم پایین مورد استفاده قرار نمی گیرد، یکی از استفاده های این مدل می توان از آن در مناطقی که دچار سیل شده اند برای انتقال آب وارد شده  به  معابر و خانه ها به مکان دیگر استفاده کرد، که در این موارد  باید میزان حجم انتقال آب بالا باشد.

میزان ارتفاع پاشش و مکش این موتور پمپ به ترتیب 21 متر و 7 متر می باشد، دارای یک باک بزرگ 31 لیتری و میزان مصرف سوخت آن 4.4 لیتر بر ساعت می باشد، وزن آن 180 کیلوگرم می باشد و با ابعاد بزرگی که دارد نمی توان با خودرو های سواری آن را جا به جا کرد.

 

مشخصات فنی موتور پمپ کوپ مدل KDP 150L

مدل

KDP 150L

قطر مکش

6 اینچ

دبی

2830 لیتر بر دقیقه

ارتفاع

21 متر

حداکثر ارتفاع و زمان مکش

7 متر - 210 ثانیه

مدل موتور

KD 292F

حجم موتور

 997 سی سی

قدرت موتور

23 اسب

حجم مخزن سوخت

31 لیتر

مصرف سوخت

4.4 لیتر بر ساعت

ابعاد ( mm )

810 × 650× 900

وزن ( kg )

180 کیلوگرم

موتور پمپ کوپ مدل KDP 50CLA

کمپانی کوپ موتور پمپ های با ارتفاع بالا را هم تولید و ارائه کرده است و فرقی که با موتور پمپ های قبلی دارد در مورد میزان ارتفاع پاشش آن هست، موتور پمپ کوپ مدل KDP 50CLA سایز 2 اینچ می باشد و دارای ارتفاع پاشش 92 متر می باشد که بسیار کاربردی می باشد و در جاهایی که ارتفاع پاشش مهم هست یا بخواهیم آب را به نواحی بالا تر انتقال بدهیم، استفاده می شود.

این موتور پمپ دارای دبی 600 لیتر بر دقیقه می باشد و حداکثر ارتفاع مکشی که این موتور پمپ می توان مکش کند 8 متر می باشد، وزن موتور پمپ کوپ مدل KDP 50CLA 75 کیلوگرم می باشد و برای حمل آن نیاز به کمک شخص دیگری می باشد.

 

مشخصات فنی موتور پمپ کوپ مدل KDP 50CLA

مدل

KDP 50CLA

قطر مکش

2 اینچ

دبی

600 لیتر بر دقیقه

ارتفاع

92 متر

حداکثر ارتفاع و زمان مکش

8 متر - 180 ثانیه

مدل موتور

KD 186FA

حجم موتور

 418 سی سی

قدرت موتور

9 اسب

حجم مخزن سوخت

12.5 لیتر

مصرف سوخت

1.8 لیتر بر ساعت

ابعاد ( mm )

800 × 500× 570

وزن ( kg )

75 کیلوگرم

موتور پمپ کوپ مدل KDP 80CL

موتور پمپ کوپ مدل KDP 80CL، محصول دیگر کمپانی کوپ می باشد که ارتفاع بالا می باشد و تا 106 متر ارتفاع پاشش دارد، سایز این مدل 3 اینچ  و دارای میزان خروجی 700 لیتر بر دقیقه می باشد، از این موتور پمپ در مواقعی که باید آب را به ناحیه ای بالاتر برسانند برای مثال زمین های کشاورزی که آب باید شیب تندی را طی کند تا برسد به این زمین ها، از این موتور پمپ ها استفاده می کنند، در حالی که موتور پمپ های قبلی این توانایی را نداشتند.

موتور استفاده شده در این موتور پمپ آب دارای توان 499 سی سی می باشد و با وزن 80 کیلوگرم یک مقدار جا به جایی آن سخت می شود اما وجود چرخ برای ان باعث شده که حمل آن به آسانی انجام بگیرد و ابعاد آن به شکلی هست که بتوان با خودرو های سواری جا به جا کرد.

مشخصات فنی موتور پمپ کوپ مدل KDP 80CL

مدل

KDP 80CL

قطر مکش

3 اینچ

دبی

700 لیتر بر دقیقه

ارتفاع

106 متر

حداکثر ارتفاع و زمان مکش

8 متر - 180 ثانیه

مدل موتور

KD 192FE

حجم موتور

 499 سی سی

قدرت موتور

11.7 اسب

حجم مخزن سوخت

12.5 لیتر

مصرف سوخت

2.4 لیتر بر ساعت

ابعاد ( mm )

800 × 500× 570

وزن ( kg )

80 کیلوگرم

رویکرد فنی در شناخت موتور پمپ دیزلی کوپ

یک موتور پمپ از هر مدلی که باشد، از کنار هم قرار گرفتن موتور ها در کنار پمپ ها تحت چارچوبی محکم تشکیل خواهد شد.

لذا موتور همراه با پمپ، مشخصه های فنی در تحلیل هر موتور پمپی را آشکار خواهد ساخت. در تحلیل موتور پمپ دیزلی کوپ نیز از موتور قدرتمند آن آغاز می کنیم.

بدون تردید می توان موتور در طراحی پمپ دیزلی کوپ را در جمع قدرتمند ترین های بازار در نظر گرفت. این ویژگی برای بسیاری که در تکاپوی داشتن قویترین پمپ ها هستند، ملاک با اهمیتی است.

از انتقال آب های تمیز تا کثیف، جمع آوری آب های سطحی، مکش از چاه ‌های نیمه عمیق و... همراه با قدرت قابل توجه موتور دیزلی این پمپ انجام شدنی است. چرا که در موتور پمپ دیزلی کوپ با یک موتور دیزلی چهار زمانه که می تواند همراه با حجم موتور ۲۹۶ سی سی نهایت قدرت ۷ اسب بخار را تامین کند، مواجه هستیم.

اگر تجربه فعالیت های جدی در جابجایی آب ها دارید، قطعاً می دانید که قدرت ۷ اسب بخاری شوخی بردار نیست. این قدرت آنچنان است که می تواند حجم بالایی از آب ‌های سطحی را در اندک زمانی تخلیه نماید.

موتور مذکور از یک سیستم راه انداز هندلی با استارت سریع برخوردار می‌ باشد. برای خاموش کردن دستگاه نیز فقط کافی است دکمه پاور در بدنه دستگاه را در حالت خاموش قرار دهید. این موتور از انواع دیزلی است.

لذا سوخت مطلوب و مورد نظر برای راه اندازی موتور پمپ دیزلی کوپ گازوئیل می باشد. برای تامین سوخت گازوئیل، موتور مذکور از یک باک مخزن سوخت 12.5 لیتری بهره مند شده است.

روانکاری در کار موتور دیزلی مورد نظر ما شرایط مستقلی دارد. این موضوع از چهار زمانه بودن موتور مذکور در نظر گرفته شده است.

مخزن روغن جهت روانکاری موتور، 1.1 لیتر است. در هنگام کار با موتور پمپ دیزلی کوپ در نظر داشته باشید که روغن موتور از جمله اقلام مصرفی محسوب شده و در عین حال همراه با کار موتور های دیزلی به سرعت دچار فرسایش و یا آلودگی ها خواهد شد.

لذا به عنوان یک فرد حرفه ای در کار با انواع موتور پمپ آب های متداول در بازار باید متوجه تعویض روغن دائمی موتور دیزلی مورد نظر باشید.

در موتور پمپ دیزلی کوپ از یک سیستم کنترل مکانیکی استفاده شده است. موتور مذکور در مدل ‌های هواخنک بوده و می تواند با کارکرد تک سیلندری که دارد، نهایت قدرت را بسیار فراتر از نمونه ‌های مشابه در سطح بازار تولید نماید.

ویژگی های کاربردی در موتور پمپ دیزلی کوپ

اولین مشخصه قابل توجه در تحلیل ویژگی های کاربردی در کار با موتور پمپ دیزلی کوپ شرایط کارکرد آن در محیط خشکی می ‌باشد. این موتور پمپ آب توانایی شناور شدن در سطح و یا عمق آب را ندارد.

از این رو لازم است تا با کمک لوله هایی که در سیال انداخته می ‌شوند، مکش لازم برای پمپاژ سیال مورد نظر شما را ایجاد کند.

موتور پمپ دیزلی کوپ با تمام قدرت بالایی که دارد، در مشخصه‌ های حداکثر عمق برداشت تا حداکثر ارتفاع تامین، اندکی از مدل های متداول بنزینی عقب‌ تر است.

در این حالت حداکثر عمقی که می توانید سیال را از آنجا همراه با موتور پمپ دیزلی کوپ بیرون بکشید تا ۷ متر است و در عین حال تنها می ‌توانید تا ۱۷ متر آب پمپاژ شده را راهی ارتفاع کنید.

این مقدار به ظاهر اندک همراه با قدرت قابل توجه موتور دیزلی، اندکی غیرقابل باور است؛ اما دلیل آن در سایز بزرگتر لوله های ورودی و خروجی است. چرا که این تجهیز در مدل‌ های موتور پمپ دیزلی ۳ اینچ و موتور پمپ دیزلی ۴ اینچ طراحی می ‌شود.

افزایش قطر لوله ها باعث رشد مطلوب سطح دبی است؛ اما قدرت بالاتری برای فرستادن سیال طلب خواهد کرد.

در طراحی موتور پمپ دیزلی کوپ اگر چه قدرت موتور بسیار بالا است؛ اما این شرایط تامین قطر بالای ورودی و خروجی سیال در پمپ مانع از حداکثر ارتفاع کردن آب در سمت خروجی و یا مکش هر چه کامل تر آن در سمت ورودی خواهد شد.

نصب شیلنگ بر موتور پمپ دیزلی کوپ بسیار ساده است. شما می توانید سر شیلنگ را با یک حرکت نیم دایره به طور کامل بدون نیاز به هر گونه بستی در سر شفت گردان پمپ نصب کنید.

برای باز کردن نیز می توانید به راحتی با انجام یک حرکت نیم دایره ای، درست عکس اتفاق قبلی، شیلنگ مذکور را باز کنید.

به هر صورت همراه با قدرت بالای موتور دیزلی در طراحی موتور پمپ دیزلی کوپ می توانید قطر های بزرگتر از شیلنگ تأمین آب تا نمونه ‌های ۳ و ۴ اینچی را بسازید.

موتور پمپ دیزلی ۴ اینچ در کنار موتور پمپ دیزلی ۳ اینچ از مدل های برند کوپ در جمع قدرتمند ترین و البته کارآمد ترین محصولات بازار قرار دارند.

در شرایط متنوع کاری گاهاً با حجم بسیار بالایی از سیالات مانند آب مواجه هستیم که باید در اندک زمانی تخلیه شوند.

از آبیاری زمین های بسیار بزرگ زراعی تا تخلیه آب های راکد مانده از یک سیل بی‌ موقع و شاید هر دلیل دیگری

چنین حالت هایی را نمی توان همراه با موتور پمپ آب های ساده بنزینی با ظرفیت‌ های کم در ابعاد 1 یا ۲ اینچی پاسخگو شد. چنین فضا هایی نیاز به پمپ آب های قدرتمندی دارند. آنها که می توانند قطر لوله های بزرگ ۳ الی ۴ اینچی را پاسخگو شوند.

موتور پمپ دیزلی کوپ یکی از همین نمونه های قدرتمند است که می ‌خواهد از قدرت بالای موتور های دیزلی برای تامین هر چه بهتر تخلیه آب ها در حجم های بالا استفاده کند. موتور پمپ دیزلی کوپ یک نمونه خاص از این دست ماشین ها می باشد که مصارف بزرگ و خاص را پوشش خواهد داد.

در این بین قطعا قیمت موتور پمپ دیزلی ۴اینچ به نسبت نمونه های بنزینی بالاتر است. این تفاوت فاحش در قیمت موتور پمپ دیزلی ۴اینچ برای ابعاد بزرگتر در کنار قیمت بالاتر موتور های دیزلی است. به هر صورت در هر فضایی که باشید قیمت موتور پمپ آب کشاورزی اهمیت پیدا می کند.

چرا که به هیچ حالت نمی توان از کنار قیمت موتور پمپ آب کشاورزی عبور کرد. در این صورت لازم است تا با صرف هزینه بالا از یک نمونه خوش ساخت و در عین حال قدرتمند بازار مانند موتور پمپ دیزلی کوپبهره مند باشید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5