خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور پمپ کوشین ژاپن

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

به جرات می توان گفت یکی از بهترین برند های موتور پمپ بنزینی و نفت و بنزین در ایران، موتور پمپ روبین ژاپنی اصلی می باشد. فقط کافیست به شمال کشور سر بزنید تا به مصرف بسیار زیاد این موتور پمپ در مزارع شمال کشور مطلع گردید.  کیفیت بالا و عمر طولانی از مزیت های اصلی موتور پمپ روبین به شمار می رود. در این بخش سعی خواهیم داشت. 

برای کشاورزی و پرورش محصولات مختلف ما نیاز به سیستم آبیاری داریم به همین دلیل قبل از هر چیز به یک پمپ آبیاری نیاز داریم که آب را از یک حوضچه یا منبع به زمین خشک و محصولات ما برساند. پمپ آبیاری که با عنوان های موتور پمپ آبیاری و موتور پمپ کشاورزی هم شناخته می شود. در این مطلب قصد داریم انواع موتور پمپ کوشین ژاپن را که در 5 سایز 1، 11/2، 2، 3 و 4 اینچ تولید می شود را معرفی کرده و همچنین نحوه کار پمپ کوشین و قیمت موتور پمپ کوشین بیان خواهد شد.

تشخیص اصلی بودن موتور پمپ روبین

قطر ورودی و خروجی موتور پمپ آب بنزینی روبین سوبارو ژاپن 3 اینچ می باشد که حدوداً برابر با 75 میلیمتر می باشد و جزو پمپ های با آبدهی بالا محسوب می گردد. موتور راه انداز این پمپ یک موتور چهار زمانه به صورت هوا خنک هست که 1.5 لیتر در ساعت بنزین استفاده می کند. چون ظرفیت مخزن سوخت موتور پمپ آب بنزینی روبین سوبارو ژاپن 3 اینچ 3.8 لیتر می باشد ، تک باک بوده و بدون نیاز به روغن محلول می باشد. روغن 30 یا 40 برای این موتور مناسب است و کل وزن موتور پمپ آب بنزینی روبین سوبارو ژاپن 3 اینچ با متعلقات حدود 28 کیلوگرم می باشد. ابعاد بسته بندی موتور پمپ آب بنزینی روبین سوبارو ژاپن مدل PTG307  527*368*417 میلیمتر است که این ابعاد بسیار مناسب بوده و حمل دستگاه را آسان می نماید.

موتور پمپ کوشین ژاپن 

شرکت کوشین ژاپن همواره یکی از معتبرترین کمپانی های تولید کننده ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و آبیاری بوده است. کوشین همواره پمپ هایی قدرتمند و با کیفیت را به بازار عرضه کرده است. پمپ های آبیاری این کمپانی را می توان در مصارف خانگی، باغبانی و کشاورزی استفاده کرد.

نحوه مکانیزم موتور پمپ کوشین 

موتور پمپ کوشین از ترکیب یک موتور احتراقی و یک پمپ سانتریفیوژی گریز از مرکز تشکیل شده است. سوخت مصرفی موتورهای این نوع پمپ ها بنزین، نفت، نفت – بنزین و گازوییل می باشد. در ادامه به بررسی نحوه عملکرد موتور و پمپ موتور پمپ آبیاری کوشین می پردازیم. 

نحوه عملکرد موتور کوشین 

موتور این موتور پمپ ها با نام های روبین، هوندا و ... با توان های مختلف تولید و به پمپ متصل می شود. تمامی این موتور ها از نوع 4 زمانه بوده و از نوع بنزینی یا دیزلی می باشند. در این موتور ها مخزن روغن و بنزین جدا از یکدیگر است و طی 4 مرحله زیر انرژی شیمیایی سوخت به انرژی مکانیکی در میل لنگ تبدیل شده و باعث چرخش محور پمپ می شود.

  • مرحله اول: پیستون به سمت پایین حرکت کرده و به علت افزایش حجم در بالای پیستون خلا ایجاد شده و با باز شدن سوپاپ هوا، هوا وارد محفظه سیلندر می شود. (مکش)
  • مرحله دوم: در این مرحله هر دو سوپاپ دود و هوا بسته مانده و سوخت و هوا با یکدیگر مخلوط و متراکم می شود. (تراکم)
  • مرحله سوم: در این مرحله با جرقه شمع مخلوط سوخت و هوا محترق شده و پیستون را به سمت پایین می راند. (احتراق)
  • مرحله چهارم: در این مرحله سوپاپ هوا بسته مانده و سوپاپ دود باز می شود تا دودهای حاصل از احتراق از محفظه بالای پیستون خارج شود. (تخلیه)

نحوه عملکرد پمپ کوشین 

این نوع پمپ ها از نوع مکانیکی سانتریفیوژی یا همان گریز از مرکز می باشد که یکی از پرکاربرد ترین و رایج ترین نوع پمپ ها جهت انتقال مایعات می باشد. به بیانی ساده در این نوع پمپ ها با چرخش پروانه (ایمپلر) و به وجود آمدن نیروی گریز از مرکز باعث حرکت آب می شود. جهت انتقال سیال از نقطه ای به نقطه دیگر استفاده از پمپ گریز از مرکز یک انتخاب مناسب می باشد. این نوع پمپ ها عموماً در صنایع و حوزه هایی همچون کشاورزی، آب و فاضلاب، نیروگاه ها، صنعت نفت، معادن، صنایع شیمیایی و داروسازی و ... کاربرد دارد. یک مزیت عالی پمپ سانتریفیوژی مقدار دبی خروجی بسیار بالای پمپ است و می توان برای استفاده های مختلف آبیاری و کشاورزی از آن استفاده کرد. 

پمپ های گریز از مرکز برای مایعاتی نظیر روغن های سبک و آب که دارای ویسکوزیته پایین هستند طراحی شده است. پمپ های گریز از مرکز برای ایجاد دبی یا انتقال مایع از یک سطح پایین به سطحی بالاتر مورد استفاده قرار می گیرند. مکانیزم این نوع پمپ بسیار ساده است به طوری که انرژی دورانی حاصل از احتراق در موتور را به انرژی حرکتی در مایعات تبدیل می کند. 

دو قسمتی که وظیفه تبدیل انرژی را بر عهده دارند پروانه و محفظه پمپ می باشد. پروانه پمپ عضو متحرک پمپ بوده و محفظه پروانه که اطراف پروانه قرار گرفته است و باعث محکم نگه داشتن پروانه می شود. در این پمپ آب از ورودی وارد محفظه پمپ شده و به سمت پره های در حال دوران پروانه می رود. پس از آن آب به صورت مماسی و شعاعی ایمپلر را ترک کرده و وارد دیفیوزر می شود. عبور آب از پروانه سبب می شود که آب دارای فشار و سرعت شود.

کاربرد موتور پمپ کوشین ژاپن

  • آبیاری زمین کشاورزی
  • کشت و باغبانی
  • پمپاژ آب چاه
  • تغذیه آب مخازن
  • تغذیه یا تخلیه آب حوضچه ها
  • تغذیه یا تخلیه استخرهای پرورش ماهی
  • شست و شوی احشام

انواع موتور پمپ آب کشاورزی 

شرکت کوشین ژاپن تولیدکننده انواع موتور پمپ آب کشاورزی و آبیاری می باشد که در ادامه مشخصات فنی موتور پمپ های 1، 2، 3 و 4 اینچ آورده شده است. 

موتور پمپ کوشین ژاپن مدل SE50X 

موتور پمپ کوشین ژاپن مدل SE50X با کیفیت بالا توسط شرکت کوشین برای آب آشامیدنی با ذرات جامد تا ۳ میلیمتر طراحی و و عرضه گردیده است. این پیشرفت در ساخت موتور باعث ارائه کیفیت بالا، ظرفیت تحویل این پمپ (حداکثر ۶۲۰ لیتر در دقیقه ) و یا کل سر تا ۲۵ متر گشته است. این محصول دارای یک قاب لوله رول قوی، ورودی و خروجی ۲ “، مسطح آلومینیومی ریخته گری، ناهموار موتور چهار سکته ای، هشدار روغن کم، مخزن سوخت ۳٫۶ لیتری، موتور، فیلتر، ۲ کوپلینگ شلنگ و سه نوار شلنگ می باشد.


در عین حال در بسیاری از زمین های کشاورزی، دسترسی آسان به برق وجود ندارد. همین علت موجب شده که امکان استفاده از موتور پمپ های برقی وجود نداشته باشد. در نتیجه در این شرایط پمپ های آب نفت و بنزینی، دیزلی و بنزینی گزینه های بسیار مناسب تری خواهند بود.  هر کدام از این موتور پمپ ها نیز بر اساس قدرت موتور، سوخت، قدرت مکش و پرتاب آب با یکدیگر متفاوت هستند.


ویژگی های موتور پمپ کوشین ژاپن مدل SE50X:
 

حداکثر سر:تا ۲۸ متر

حداکثر جریان:تا ۸۵۰لیتر در دقیقه

قوی و سبک وزن

مناسب برای آبگیری، آبیاری،کشت باغی، پمپاژ آب ازچاه، تغذیه یا تخلیه آب ازحوضچه یا فاضلاب یا مزارع ماهی،شتشو گاو یا انبار و ………

 

 

موتور پمپ 1 اینچ کوشین KOSHIN 

موتور پمپ 1 اینچ کوشین دارای یک موتور 4 زمانه است که می تواند آب به همراه ذرات جامد تا قطر 2 میلیمتر را مکش کند. محرک این موتور پمپ موتورهای روبین و هوندا تک سیلندر می باشد و دارای دستگیره مقاوم جهت سهولت در حمل و نقل است. قطر پورت ورودی و خروجی این پمپ 1 اینچ بوده و همچنین بدنه پمپ از جنس آلومینیوم ریخته گری شده (دایکست) است.

موتور پمپ کوشین 1 اینچ در 5 مدل تولید و طراحی شده است که تمامی اطلاعات این 5 مدل در جدل زیر آورده شده است.

مدل

SE-25F

SE-25FH

SHE-25L

SHE-25H

SEM-25F

قطر پورت

25 میلیمتر (1 اینچ)

نوع رزوه

رزوه خارجی

هد (ارتفاع)

35 متر

42 متر

32 متر

43 متر

35 متر

دبی خروجی

110 لیتر/دقیقه

125 لیتر/دقیقه

115 لیتر/دقیقه

135 لیتر/دقیقه

 140 لیتر/دقیقه

ماکزیمم عمق مکش

8 متر

نوع موتور

4 زمانه بنزینی هوا خنک

مدل موتور

Robin EH025

Robin EH035

Honda GX25

Honda GXH50

Mitsubishi GM82

حجم خروجی

24.5 سی سی

33.5 سی سی

25 سی سی

49.4 سی سی

80 سی سی

توان خروجی

0.81 کیلووات

1.18 کیلووات

0.72 کیلووات

1.6 کیلووات

1.8 کیلووات

سوخت

بنزین بدون سرب

 

 

 

 

حجم مخزن سوخت

0.5 لیتر

0.65 لیتر

0.58 لیتر

0.77 لیتر

0.4 لیتر

ماکزیمم زمان کار

60 دقیقه

50 دقیقه

60 دقیقه

50 دقیقه

2 ساعت و 50 دقیقه

نوع استارت

دستی هندلی

تجهیزات اضافه

1 عدد صافی، 2 عدد شلنگ کوپلینگ، 3 عدد بَست، 1 عدد ابزار تنظیم

وزن ناخالص

6.6 کیلوگرم

9.5 کیلوگرم

7 کیلوگرم

12.5 کیلوگرم

17 کیلوگرم

ابعاد

398*300*355

465*360*390

شرکت کوشین همچنین موتور پمپ 1 اینچ سری Superlight با موتور 2 زمانه بنزینی عرضه کرده است که مشخصات این نوع موتور پمپ به شرح زیر است.

 

 

مدل

SEV-25L

قطر پورت

25 میلیمتر

دبی آب خروجی

110 لیتر/دقیقه

ماکزیمم هد

32 متر

حجم خروجی

25.4 سی سی

حجم مخزن سوخت

0.6 لیتر

موتور

KOSHIN K26

نوع موتور

2 زمانه بنزینی

ماکزیمم توان خروجی

0.82 کیلووات

موتور پمپ 2 اینچ کوشین KOSHIN 

در موتور پمپ 2 اینچ کوشین ژاپن به علت اینکه جنس مکانیکال سیل پمپ از کربن سرامیک است  باعث شده است که عمر پمپ افزایش یابد. شاسی و قاب محکم و وزن سبک موتور پمپ از دیگر ویژگی های سایز 2 اینچ کوشین است.

مدل

SE-50X

قطر پورت

50 میلیمتر

دبی آب خروجی

600 لیتر/دقیقه

ماکزیمم هد

30 متر

حجم خروجی

143 سی سی

حجم مخزن سوخت

2.8 لیتر

موتور

Robin EY15

نوع موتور

4 زمانه بنزینی

ماکزیمم زمان کار

2 ساعت و 40 دقیقه

وزن

23 کیلوگرم

موتور پمپ 3 اینچ کوشین KOSHIN 

موتور پمپ 3 اینچ کوشین یکی از پرکصرف ترین موتور پمپ آب کشاورزی در ایران می باشد. سایز 3 اینچ همانند سایز 2 اینچ از مکانیکال سیل کربن سرامیک برخوردار بوده و شاسی محکم موتور پمپ دوام و کارآیی آن را افزایش داده است.

مدل

SE-80X

قطر پورت

80 میلیمتر

دبی آب خروجی

930 لیتر/دقیقه

ماکزیمم هد

26 متر

حجم خروجی

183 سی سی

حجم مخزن سوخت

3.8 لیتر

موتور

Robin EY20

نوع موتور

4 زمانه بنزینی

ماکزیمم زمان کار

3 ساعت

وزن

34 کیلوگرم

موتور پمپ 4 اینچ کوشین KOSHIN 

موتور پمپ 4 اینچ کوشین نسبت به سایز های 2 و 3 اینچ کم مصرف تر است اما در جایی که نیاز به تامین دبی بالا باشد بهترین انتخاب جهت آبیاری زمین های کشاورزی می باشد. در ادامه جدول مشخصات فنی سایز 4 اینچ را مشاهده می کنید.

مدل

SE-100EX

SEH-100X

قطر پورت

100 میلیمتر

دبی آب خروجی

1350 لیتر/دقیقه

1450 لیتر/دقیقه

ماکزیمم هد

27 متر

28 متر

حجم خروجی

265 سی سی

242 سی سی

حجم مخزن سوخت

6.1 لیتر

5.3 لیتر

موتور

Robin EX27

Honda GX240

نوع موتور

4 زمانه بنزینی

ماکزیمم زمان کار

2 ساعت و 30 دقیقه

وزن

55 کیلوگرم

59 کیلوگرم

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5