خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بتن ریزی با بتونیر

شخص در حال ساخت بتن به کمک بتونیر

فهرست مطالب

در گذشته ترکیب نمودن موادی همچون شن، ماسه و آب با روش‌های دستی و استفاده از بیل و کلنگ انجام می‌گرفت. امروز با تولید ماشینی با نام بتونیر، این عملیات بسیار تسریع یافته و روش‌های دستی منسوخ گردید. استفاده از دستگاه میکسر بتن سرعت عملیات ساخت بتن را افزایش داده، تعداد نیروهای انسانی را کاهش داده و سبب کاهش هزینه‌ها می‌گردد. 

مزایای بتن‌ریزی با بتونیر

  • ایجاد و ساخت بتنی همگن با کیفیت مناسب و ذرات همگن را فراهم می‌آورد. 
  • سرعت ساخت بتن به میزان چند برابر افزایش یافته و نیاز به نیروی انسانی کمتر می‌گردد.
  • وجود چرخ زیر دستگاه بتونیر سبب گردیده بتوانیم بتن ساخته شده را به راحتی به هر محلی که نیاز است، حمل کنیم.
  • به هر میزان که نیاز است و بدون محدودیت می‌توانید بتن تولید نمایید. 
  • ترکیب سیمان و آب با نسبت مناسب و ساخت بتنی با کیفیت عالی را مقدور می‌سازد. 

مراحل ساخت بتن در بتونیر

اضافه کردن آب در داخل دیگ 

در ابتدا دیگ میکسر بتن را با میزان آب کافی پر نمایید. اطمینان از این نکته که میزان آب ریخته شده به درستی و با توجه به حجم بتنی که قرار است تولید کنید، انتخاب شده است الزامی است. اگر میزان آب اضافه شده زیاد باشد، بتن نازک و ضعیف گردیده و هنگام اتمام بتن‌ریزی به سختی خشک خواهد شد و مقاومت پایینی خواهد داشت. اگر آب اضافه شده به میزان کمی باشد، بتن تولیدی ضخیم بوده و مواد به درستی ترکیب نخواهد شد و قابلیت بتن‌ریزی را نخواهد داشت. 

اضافه کردن آب در داخل دیگ  بتونیر

اضافه کردن سیمان در داخل دیگ 

همان طور که می‌دانید سیمان به عنوان اصلی‌ترین جز در ساخت بتن به حساب می‌آید. کیسه 50 کیلویی سیمان را باز نموده و محتویات آن را به طور کامل داخل دیگ دستگاه بریزید. 

اضافه کردن سیمان در داخل دیگ بتونیر

روشن نمودن دستگاه

پس از ریختن مواد در داخل دیگ، اقدام به روشن نمودن دستگاه بتونیر نمایید. چنانچه دستگاه برقی است، آن را به برق متصل نمایید.همچنین اگر از نمونه‌های بنزینی و دیزلی استفاده می‌نمایید، پس از چک کردن روغن موتور شروع به هندل زدن و راه‌اندازی موتور نمایید. 

هم خوردن مواد

پس از آنکه دستگاه را به طور کامل با مواد پر نمودید، اجازه دهید ترکیب آب و سیمان به طور کامل هم بخورد و هیچ گونه گرد سیمانی باقی نماند. به طور معمول ساخت بتن در بتونیر نیاز به تایم زیادی ندارد. 

تخلیه مواد از داخل دستگاه

قبل از آنکه اقدام به تخلیه مواد از داخل دستگاه نمایید، دستگاه را به طور کامل خاموش نمایید.  همچنین اطمینان حاصل کنید که هنگام تخلیه دیگ به صورت ناگهانی روشن نگردد. 

تخلیه مواد از داخل دستگاه بتونیر

استفاده از فرغون جهت حمل بتن

پس از آنکه مراحل ساخت بتن را طی نمودید، می‌توانید از یک فرغون جهت انتقال به محل دقیق استفاده نمایید. مطمعنا تا هر میزان که می‌توانید باید دستگاه را نزدیک محل بتن‌ریزی مستقر نمایید، چون بتن با سرعت زیادی خشک می‌گردد.

استفاده از فرغون جهت حمل بتن

تمیز نمودن دستگاه 

پس از آنکه عملیات ساخت بتن با میکسر بتن به پایان رسید، اقدام به تمیز نمودن و شستشوی دستگاه با آب پرفشار نمایید. چنانچه مواد و بتن در داخل دیگ دستگاه بماند، خشک گردیده و تمیز نمودن آن‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود. 

تمیز نمودن دستگاه میکسر بتن

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر