خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نکات ایمنی کار با هیلتی

فهرست مطالب

نکات ایمنی کار با چکش های تخریب

در این مقاله نکات ایمنی هنگام استفاده از چکش تخریب را بررسی خواهیم نمود. استفاده از چکش تخریب، ذاتا عملی خطرناک است و از آنجائی که این ابزار ، یک ابزار قدرتمند و سنگین است  استفاده از آن نیز کمی سخت می باشد.

قدرتی که یک چکش تخریب دارد به راحتی می تواند باعث ایجاد عدم تسلط در فرد شود چکش های تخریب ابزاری هستند که به طور کلی دارای یک سر فولادی لغزنده با قدرت تخریب بالا می باشندکه در عین کارآمد بودن می توانند در صورت عدم رعایت اصول ایمنی و حرفه ای در محیط کارگاه بسیار خطر آفرین باشند، در این مقاله نکاتی را که هنگام استفاده از چکش تخریب لازم است رعایت شود بررسی خواهیم کرد.

اصول کلی و الزامی کار با هیلتی

1-برای حفاظت از چشم ها همیشه از عینکی که دارای حاشیه محافظ می باشد استفاده نمایید. 

2- از مناسب بودن وزن چکش تخریب خود متناسب با کاری که انجام می دهید اطمینان حاصل نمایید.

3- به هیچ عنوان از یک چکش برای کوبیدن و یا ضربه زدن به چکش دیگر استفاده نکنید.

4- همیشه چکش را به صورت عمودی پایین آورید تا کار از زیر آن در نرود.

5- در صورتی که دسته چکش ها دارای شکستگی و تو رفتگی بود آن را تعویض نمایید.

6- سر و صدای بلند می تواند منجر به از دست دادن شنوایی شود بنابراین همیشه هنگام استفاده از چکش تخریب از گوشی صدا گیر استفاده کنید.

7-بهتر است که هنگام استفاده از تجهیزات عایق استفاده کنید چرا که احتمال اینکه سیم پیچی داخلی یا سیم اتصال منبع انرژی (برق) با مته یا قلم دستگاه تخریب اتصال پیدا کند وجود دارد بنابراین استفاده از سطوح عایق می تواند دربرابر بسیاری از خطرات احتمالی از اپراتور محافظت کند.

8- توصیه میشوداپراتور هنگام کار با چکش تخریب حتما از کلاه ایمنی و ماسک ضد گرد غبار استفاده نماید.

9_ قبل از استفاده از چکش تخریب ابزاررا چک کنید تا مطمئن شوید که تمامی قطعات به درستی در جای خود قرار گرفته اند به عنوان مثال مته یا قلم محکم در جای خود قرار گرفته باشد حتی ممکن است بر اثر لرزشی که ایجاد می شود پیچ ها شل شوند بنابراین لازم است قبل از کار با دستگاه آن را به خوبی بررسی نمایید.

10- در نحوه  گرفتن دستگاه دقت لازم را داشته باشید،دستگاه چکش تخریب را با دو دست به صورت محکم بگیرید و حتما مطمئن باشیدکه هنگام کار با دستگاه  پاهای شما در حالت درستی قرار دارد شخصی که عمل تخریب را با چکش تخریب انجام می دهد نباید دقیقا به صورت مستقیم عملیات تخریب را انجام دهد ، بدین معنی که نقطه ای که قرار است تخریب شود باید با کمی زاویه مورد تخریب قرار گیرد و حتما بدن اپراتورباید به نسبت محیط تخریب کمی زاویه دار باشد. 

11- هنگامی که در ارتفاعات مشغول به فعالیت هستید اطمینان پیدا کنید که کسی در نزدیکی محیط کاری شما حضور ندارد چرا که وجود افراد در محل ممکن است باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیر شود.

12- هنگامی باید دستگاه را روشن کنید که می خواهید از آن استفاده کنید در غیر این صورت نباید دستگاه را روشن کرد همچنین رها کردن دستگاه هنگامی که روشن است قطعا کار اشتباهی می باشد.

13- پس از استفاده از دستگاه بلافاصله دست به مته و نواحی نزدیک به آن نزنید چرا که مته هنوز داغ است و می تواند موجب آسیب گردد.  

14- هیچ گاه چکش تخریب را به سمت کسی نگیرید زیرا امکان دارد مته به طرف شخص پرتاب شود و این اتفاق می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد و شدیدا به فرد صدمه بزند.

15-برای اهداف تخریبی بزرگ  جهت ایجاد ایمنی بیشتر آرام و با حوصله کار کنید و ابتدا از گوشه‌ها شروع کنید و به سمت مرکز حرکت کنید.

16- استفاده از چکش تخریب نیاز به یک فشار سنگین و محکم دارد ، اگر شخص استفاده کننده از چکش تخریب در هنگام استفاده فشار محکم و پایداری را به دسته چکش تخریب وارد نماید ، عمل تخریب به خوبی انجام می گیرد اما اگر این فشار دارای عدم ثبات باشد و فشار محکمی بر روی دسته چکش تخریب صورت نپذیرد ممکن است که سر چکش تخریب دچار لغزش شود و این عمل باعث ایجاد یک مشکل جدی خواهد شد بنا بر این کار با چکش تخریب نیاز به قدرت بدنی نسبتا بالا و تجربه کافی دارد درصورت آموزش به فرد مبتدی رعایت اصول ایمنی را بسیار جدی بگیرید.  

17- رعایت کردن تمام اصول و قواعد ایمنی برای همه الزامی و حیاتی است حتی کسانی که در استفاده از این ابزار تجربه و مهارت کافی دارند باز هم ضروری است که تمامی اصول ایمنی را رعایت کنند چرا که حادثه هیچ گاه خبر نمی کند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر