خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

ویبراتور دریلی چیست؟

ویبراتور تفنگی پوسته فلزی تکفاز

فهرست مطالب

امروزه ویبراتور دریلی به عنوان یکی از پراستفاده ترین انواع ویبراتور برقی بتن شناخته می  گردد. در این مقاله قصد داریم پس از معرفی ویبراتور دریلی به بررسی کاربردهای دستگاه شیلنگ ویبراتور دریلی بپردازیم و مهمترین نکاتی که هنگام خرید ویبره دریلی بتن باید به آن ها توجه داشته باشید را برای شما بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

عملیات حباب گیری یا هواگیری بتن:

بتن پس از ریخته شدن دارای هوا و حباب های بسیار زیادی می باشد، که اگر این حباب ها از بین نرود بتن ساختار بسیار ضعیفی داشته و به راحتی ترک خورده و می شکند. از همین جهت یکی از مهمترین عملیات در حین بتن ریزی عملیات حباب گیری به واسطه شیلنگ ویبراتور می باشد. عملیات حباب گیری بتن به استحکام بتن کمک نموده و استحکام سازه را به طرز اعجاب آوری افزایش می دهد. مناسب ترین ابزار برای عملیات حباب گیری شیلنگ ویبراتور بوده که در انواع شیلنگ ویبره بادی، برقی، دریلی و مکانیکی تولید شده و نیروی خود را از موتور ویبراتور برقی، بنزینی، دیزل، کانورتور و یا کمپرسور باد تامین می نماید.

ویبراتور تفنگی پوسته فلزی تکفاز

آشنایی با ویبره دریلی بتن:

یکی از ابزارهای مناسب جهت ارتعاش در بتن و کار در فضاهای محدود،  ویبره دریلی یا دستی بتن است. این دستگاه که از یک شلنگ ویبراتور و موتور به صورت یکسره ساخته شده به عنوان راحت ترین و ایده آلترین شیلنگ ویبراتور بتن برای کار در فضاهای محدود می باشد.

ویبراتور دریلی در قطر شیلنگ 1.5 اینچ و با طول شلنگ های 1، 1.5، 2، 2.5 و 3 متر به بازار عرضه شده که در این میان طول های 2، 2.5 و 3 متر به عنوان پراستفاده ترین ویبره دریلی شناخته می گردند.

ویبراتور دریلی یکی از پرطرفدارین ویبراتورهای برقی بتن:

ویبره دریلی به عنوان پراستفاه ترین ویبراتور برقی موجود در بازار شناخته می گردد، از آن جهت که:

1-    قیمت تمام شده ویبراتور برقی دریلی نسبت به انواع شیلنگ ویبراتور و موتور ویبراتور بتن بسیار ارزان تر است.

2-    به دلیل یکسره بودن شلنگ ویبراتور دریلی و موتور ویبراتور برقی و وزن سبک آن، اپراتور به راحتی می تواند آن را در محل پروژه حمل نماید.

3-    ویبره دریلی بتن به عنوان ایده آل ترین ابزار جهت بتن ریزی در مکان ها با محدودیت فضا به شمار می رود.

نکات طلایی هنگام خرید ویبراتور برقی دریلی:

1- توجه به قدرت موتور ویبره دریلی:

اگر قدرت موتور ویبراتور برقی دریلی به اندازه کافی نباشد، از پس ویبره کردن بتن برنمی آید، از همین جهت شلنگ ویبره دریلی با طول 1 متر را با موتور 800 وات، با طول 2 متر را با موتور 1050 وات و با طول 3 متر را با موتور 1250 وات طراحی می کنند تا در هنگام کار به مشکل برنخورد. در هنگام خرید ویبراتور دریلی با شلنگ 3 متری حتما توجه داشته باشید که موتور دستگاه 1250 وات باشد تا در حین کار کم نیاورد.

ویبره دستی بتن پوسته پلاستیکی

2- پوسته ویبراتور دریلی:

ویبراتور دریلی از لحاظ جنس پوسته موتور ویبراتور در دو مدل با پوسته های مختلف طراحی می شوند: 1- ویبراتور دریلی پوسته پلاستیک 2- ویبراتور دریلی پوسته آلمینیوم

الف- ویبره دریلی پوسته پلاستیک:

در این نوع از شیلنگ ویبره دریلی پوسته موتور تماما پلاستیکی بوده که این امر باعث کاهش چشمگیر وزن کلی دستگاه شده و راحتی اپراتور در حین کار را حاصل خواهد گردید.

ویبره دستی بتن 1200 وات تکفاز

 از ضعف های ویبراتور دریلی پوسته پلاستیک می توان به آسیب پذیری در برابر ضربات مختلف اشاره نمود.

ویبره دستی تکفاز 1200 وات پلاستیکی

ب- ویبره دریلی پوسته آلمینیوم:

در این نوع از ویبراتور دریلی، پوسته موتور آلمینیومی بوده که این امر باعث افزایش چشمگیر طول عمر دستگاه و مقاومت آن در برابر ضربات و صدمات مختلف می گردد. در هنگام خرید ویبراتور دریلی به این مورد توجه داشته باشید که شیلنگ ویبره دریلی پوسته آلمینیوم پرکابردتر از نوع پلاستیکی می باشد.

قیمت ویبراتور دریلی:

همچنین به این مورد توجه داشته باشید که قیمت ویبراتور برقی دریلی تحت تاثیر پارمترهایی همچون: 1-قدرت موتور دستگاه 2- طول شلنگ نصب شده بر روی دستگاه 3- پوسته آلمینیوم و یا پوسته پلاستیکی بودن ویبراتور دریلی می باشد و هر چه طول شلنگ ویبراتور دریلی و قدرت موتور ویبراتور متصل به آن افزایش پیدا کند به همان نسبت قیمت دستگاه افزایش پیدا خواهد نمود. همین طور هنگام خرید ویبراتور دریلی به این مورد توجه کنید که قیمت شلنگ ویبره دریلی پوسته آلمینیوم از نوع پوسته پلاستیکی بیشتر است.

ویبراتور برقی دریلی تکفاز

راهکارهای مهم جهت کار با ویبراتور برقی دریلی:

1-به دلیل ارتعاش زیاد وارد شده به اپراتور در حین عملیات و همچنین داغ شدن دستگاه ویبراتور دریلی به هیچ وجه به صورت مداوم و یکسره با دستگاه ویبراتور دریلی کار نکنید و بین بازه های کاری وقفه ایجاد نمایید.

2-همیشه قبل از کار با دستگاه ویبراتور برقی دریلی، از سلامت سیم برق دستگاه اطمینان کامل حاصل نمایید.

3-همیشه پس از اتمام کار با شیلنگ ویبراتور دریلی، دستگاه را از برق کشیده و ویبراتور را از بتن پاک نمایید تا به ویبراتور دریلی آسیب وارد نشود و طول عمر مفید آن افزایش پیدا نماید.

4-در زمان استراحت یا وقفه های کاری حتما ویبراتور دریلی را از برق بکشید تا امکان روشن شدن ناگهانی دستگاه از بین برود.

5-در هنگام نصب شیلنگ ویبراتور دریلی بر روی موتور به این مورد توجه داشته باشید که جهت چرخش رزوه شلنگ بر خلاف جهت گردش موتور دستگاه می باشد.

6-از ضربه زدن پوکر ویبراتور دریلی به سطوح سخت خودداری کنید، این عمل باعث آسیب رسیدن به دستگاه و قسمت پوکر خواهد گردید.

7-اپراتوری که به صورت دائم با دستگاه ویبراتور برقی دریلی کار می کند به صورت دوره ای تحت نظارت پزشک باشد، تا از شیوع بیماری هایی همچون انگشت سفید جلوگیری به عمل آید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر