خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

ویبره دریلی هیساکی (Hisaki)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

ویبراتور دریلی هیساکی و کاربرد در عملیات حباب گیری

در مراحل ساخت بتن، هر اندازه دقیق باشید و بخواهید از بهترین مصالح با دقیق ترین پیمان زنی، بتن مورد نظر خود را بسازید، در نهایت وقتی می توانید سازه مستحکم خود را داشته باشید که از همگن شدن بتن اطمینان داشته باشید.

بتن در فاز مقدماتی، درست در زمانی که هنوز به شکل سیالی چگال و بدقلق است، مقدار هوای بسیار زیادی را به شکل حباب های ریز و درشت در بطن خود نگه می دارد. اگر نسبت به حضور این حباب ها بی تفاوت باشیم، قطعاً سازه بتن مرغوبی نخواهیم داشت.

برای همین است که عملیات ویبره زنی با هدف خارج کردن حباب ها از داخل بتن بسیار مورد توجه قرار دارد. در این بین اهمیت استفاده از ویبره دریلی بر هیچ اهل فنی پوشیده نیست. لذا با توجه به اهمیت ماجرا، قصد داریم تا از ویبراتور دریلی هیساکی به عنوان یکی از نمونه ‌های خوش‌ ساخت بازار رونمایی کنیم.

ویبره دریلی هیساکی

همه فضاهای بتن ریزی شده دارای اهمیت عمرانی هستند. اما برخی از فضاها به عنوان بخش های حیاتی سازه باید با حساسیت بیشتر و دقیق تر بتن ریزی شوند. مانند ستون های قالب بندی شده سازه های اسکلت بتنی که حجم هایی کم اما بسیار با اهمیت هستند.

بهتر است بدانید که انواع ویبراتور دریلی به شکل تخصصی برای یکدست کردن بتن در چنین حجم های کمی طراحی شده اند. در این بین ویبراتور دریلی هیساکی نیز در دسته نمونه ‌های تخصصی است که با هدف تکمیل عملیات بتن ریزی برای فضاهای محدود ساختمان سازی عملیاتی خواهد شد.

ویبراتور دریلی هیساکی از مدل های شیلنگ جدا است؛ اما برای عملکرد مطلوب آن باید از شیلنگ ویبره دریلی هیساکی مخصوص خود دستگاه با نام تجاری ZX35 استفاده کنید. ویبره دریلی هیساکی به نسبت از رقبای سرسخت خود در بازارهای داخلی از کیفیت مناسبی در مونتاژ قطعات بهره ‌مند است.

در ویبراتور تفنگی هیساکی شاهد بهره مندی از یک شیلنگ با سایز مناسب هستیم. در عین حال وزن ویبره دریلی بدنه آلومینیومی هیساکی اندک و مقاومت آن قابل قبول است.

در یک کلام بهره مندی از یک موتور خوش‌ ساخت و توانمند که وزن مناسبی دارد، این مدل از ویبراتورهای دستی محصول برند هیساکی را تا حدود قابل قبولی خوش دست و کارآمد کرده است. به شکلی که در حین کار کاملا روان و عاری از ایجاد ضربه و داغ شدن های زود هنگام می باشد.

به هر صورت ویبره زنی فضاهای محدود در عملیات‌ های عمرانی بخش تخصصی است که باید در آن از انواع ابزارهای حرفه ‌ای که مناسب این کار تدارک دیده شده اند، استفاده کنید. به یقین هر اهل فن می ‌داند که نمی‌ تواند سر شیلنگ ویبراتورهای عظیم الجثه را در قالب های محدود بتنی کرده، حجم محدود اما تاثیرگذار و بسیار مهم بتن در چنین فضاهایی را یکدست نماید.

قاعده طراحی ویبراتور دریلی در تامین یک شیلنگ ویبراتور سبک وزن و کم توان است تا بتوان ارتعاش های فرکانس بالا با دامنه کوتاهی را تولید کرد. مشخصه هایی که به کمال در طرح ساخت ویبراتور دریلی هیساکی مشهود است.

ویبراتور دریلی هیساکی یک ابزار کار راه انداز برای آنها است که می ‌خواهند شیلنگ ویبراتور قابل حمل توانمندی را در اختیار داشته باشند. اما قبل از آنکه بخواهیم به بررسی فنی ویبراتور دریلی هیساکی بپردازیم، لازم است نیم نگاهی بر چرایی طراحی چنین ویبره های سبک وزنی داشته باشیم.

چرا به ویبراتور دریلی نیاز داریم؟

اساس و هدف نهایی از طراحی تمام شیلنگ ویبراتورها یک چیز است. اینکه بتوانیم با قدرت ارتعاش تولید شده در آنها حجم سرسخت بتن را به لرزش انداخته و با این کار حباب های محبوس شده در عمق بتن را خارج کنیم. به این ترتیب بتن ما در شرایطی کاملاً یکدست و همگن قرار خواهد گرفت. بتنی که شرایط یکدست و همگنی دارد، استحکام بالایی را تجربه می ‌کند و می‌ تواند طول عمر زیادی داشته باشد.

به این ترتیب برای هر نوع عملیات بتن ریزی نیاز به ویبره زنی داریم. اما برای هر نوع عملیات بتن ریزی نمی ‌توانیم از یک نوع شیلنگ ویبراتور استفاده کنیم. به عنوان مثال ه اندازه حجم بتن بزرگ باشد، با سیالی سنگین ‌تر، سرسخت تر و به شدت متخلخل تر مواجه هستیم.

وقتی حجم آرماتوربندی در فضای عمرانی بسیار زیاد و وسیع است، احتمال آنکه بتن نتواند به درستی در تمام فضا پخش شود وجود دارد. در این حالت نیاز به شیلنگ ویبراتورهای بسیار قدرتمندی داریم تا بتوانیم بتن را به طور کامل و البته همگن و یکنواخت در تمام فضای آرماتوربندی شده پخش کنیم.

اما همین شیلنگ ویبراتورهای بزرگ و قدرتمند در حجم های کم از فضاهای بتن ریزی شده به هیچ حالت کارایی ندارند. آنها بسیار بزرگ و قدرتمند هستند. لذا به این سادگی نمی توانند در فضای محدود حجم های کم از بتن مانند قالب ستون های بتنی نفوذ کنند.

در عین حال قدرت بسیار زیاد آنها در لرزاندن بتن باعث می ‌شود تا به جای آنکه آنها را یکدست و همگن سازند، خطر دو فاز شدن بتن را ایجاد کنند. اگر لرزش بتن بیش از اندازه قوی باشد، دانه ‌های سنگین شن حرکت کرده به سمت پایین فضای قالب بندی شده ته ‌نشین می‌ شوند و این اتفاق بسیار خطرناک است.

به این ترتیب هر اندازه حجم عملیات های بتن ریزی ما کوچکتر می شود، نیاز به شیلنگ ویبراتورهای ظریف ‌تر، کوچکتر و با قابلیت ایجاد ارتعاش ملایم تری داریم. انواع شیلنگ ویبراتور دریلی برای تامین چنین نیازهایی بهترین هستند. در این بین ویبراتور دریلی هیساکی به عنوان یکی از شناخته شده ترین محصولات بازار می ‌تواند جایگاه کارآمدی داشته باشد.

شیلنگ ویبره دریلی هیساکی قابلیت حمل و نقل بسیار ساده ‌ای دارد. اسلوب طراحی تمامی مدل های طراحی شده از ویبراتور دریلی در همین قابلیت حمل و نقل ساده آنها است. کاربرد یک ویبراتور دریلی جدا از بحث ویبره زنی فضاهای محدود در عملیات ‌های عمرانی، رسیدن به مکان ها با سطح دسترسی بسیار سخت می باشد. فضاهای عمرانی بسیار بزرگ و گاها با سطح دسترسی بسیار سختی هستند.

به این ترتیب نمی ‌توانیم یک مولد ویبراتور ثابت و قدرتمند را در مرکز بنای در حال ساخت بگذاریم و بتوانیم سر شیلنگ ویبراتور را به هر فضایی اعم از بالای ستون های قالب بندی شده، رمپ های بتن، دال های سقفی و... برسانیم.

برای ویبره زنی چنین فضاهایی نیاز به ویبراتورهای قابل به حمل شدن داریم. به این ترتیب ویبراتور دریلی، حکم یک ابزار کوچک اما بسیار کار راه انداز را پیدا خواهد کرد. مانند ویبراتور دریلی هیساکی که برای حضور در انواع فضاهای عمرانی به شکل تخصصی طراحی شده است.

ویبراتور دریلی چگونه دستگاهی است؟

در این بیان، قصد آشنایی کامل از جنبه ‌های فنی تا بررسی نقاط قوت و ضعف ویبراتور دریلی هیساکی را داریم. در نهایت می ‌خواهیم ببینیم که ویبره دریلی هیساکی چگونه ابزاری است و تا چه اندازه این قابلیت را دارد که در سطح عملیات ‌های عمرانی مورد اعتماد ما قرار بگیرد. اما وقتی می ‌توانیم بحث تحلیل فنی خود را آغاز کنیم که شناخت نسبتاً مناسبی از اسلوب طراحی یک ویبراتور دریلی داشته باشیم.

یک دریل ساده خانگی را تجسم کنید. به یقین همه افراد چنین ابزار ساده ای را دیده اند. ویبراتور دریلی ساختاری شبیه به چنین ابزارهای خانگی دارد. ماهیت طراحی ویبراتور دریلی در حضور یک موتور الکتریکی تکفاز است که در بدنه ای با قابلیت حمل و نقل ساده گنجانده شده است.

الکتروموتور به کار رفته در بدنه کوچک و قابل به حمل شدن ویبراتور دریلی، بسیار قدرتمند و در عین حال با قابلیت تولید گشتاور بالایی است. البته تمام این ویژگی ها بسته به حجم محدود فضای تحت طراحی بدنه ویبراتور دریلی در نظر گرفته شده است. این الکتروموتور کوچک اما توانمند قرار است قدرت گردش کافی برای چرخش محور شیلنگ ویبراتور را تامین نماید.

شیلنگ ویبراتورهای طراحی شده برای عموم ویبراتورهای دریلی طرح خاص خود را دارند. آنها کوچک جثه با قطر کم و طول نه چندان بلندی هستند. ماهیت طراحی ویبراتور دریلی ها در تولید ارتعاش کم توان است.

به هر صورت موتورهای الکتریکی قابلیت تولید قدرت بالایی ندارند. حال قرار است آنها را در حجم کمی مانند بدنه قابل حمل شدن یک ویبراتور دریلی قرار بدهیم. از طرفی نیاز به تامین شرایط حمل و نقل نمی ‌گذارد که از موتورهای سنگین وزن استفاده کنیم.

این همه در نهایت باعث می‌ شود تا ویبراتور دریلی ها کم توان با قابلیت تامین فرکانس بالایی باشند. برای همین است که شیلنگ ویبراتور آنها، در ابعاد کوچک با قطر کم و طول نه چندان زیادی طراحی می‌ شود.

برخی از ویبراتور دریلی ها به شکل یکپارچه طراحی می شوند. در این مدل ها شیلنگ ویبراتور قابلیت جدا شدن از بدنه ویبره دریلی را ندارد؛ بلکه به شکل کاملاً یکپارچه همراه آن طراحی شده است.

در این مدل ها راندمان انتقال قدرت از جانب موتور به سمت شیلنگ ویبراتور بسیار مناسب است. اما وقتی قابلیت جدا شدن شیلنگ تامین نشده است، هر گونه خرابی در بخش اتصال شیلنگ بر بدنه ویبراتور دریلی کاملاً دردسرسازخواهد بود.

مدل های منعطف دیگری که برای انواع ویبراتور دریلی طراحی شده‌ اند، مانند آنچه در ویبراتور دریلی هیساکی شاهد هستیم، از قابلیت جدا شدن شیلنگ ویبراتور و بدنه موتور دریلی برخوردار هستند. در این مدل ها به مانند عموم مولدهای پرتوان ویبراتورهای حرفه ای می توانید شیلنگ ویبراتور را به شکل جداگانه در اختیار داشته باشید.

به این ترتیب هر دو بخش تاثیرگذار در طراحی شیلنگ ویبراتور به شکل کاملاً مستقل از یکدیگر می باشند. شیلنگ ویبراتور دریلی هیساکی از این نمونه ها با قابلیت جدا شدن شیلنگ از بخش بدنه موتوری دستگاه می باشد.

مشخصات فنی ویبراتور دریلی هیساکی

اسلوب طراحی به کار رفته برای ویبره دریلی هیساکی به مانند تمامی دستگاه های شبیه به آن متکی بر حضور یک الکتروموتور تکفاز است. الکتروموتور تکفاز به کار رفته با ظرفیت اسمی ۱۴۰۰ وات طراحی شده است.

این موتور در حضور برق شهری و استاندارد ۲۲۰ ولت با فرکانس ۵۰ هرتز کار می کند. لذا اگر از حضور برق شهری بهره مند هستید، به راحتی می توانید ویبراتور دریلی هیساکی را راه اندازی کنید. در عین حال قدرت 1.4 کیلوواتی این محصول چیزی فراتر از ویبراتور دریلی های عادی را تامین خواهد نمود.

در حالت کلی چندان نباید انتظار قدرت عملیاتی بالایی را از عموم ویبراتور دریلی ها داشته باشیم. زیرا حجم و وزن الکتروموتور به کار رفته در آنها کم است. از این رو شرایط حضور موتورهای بسیار قدرتمند کاملاً منتفی خواهد شد.

اما قدرت 1.4 کیلوواتی گنجانده شده در ویبراتور دریلی Hisaki تمام محاسبات را دگرگون خواهد کرد. این قدرت برای یک ویبراتور ساده برقی از نوع ثابت است که حالا در الگوی مهندسی شده خوبی قرار است از طریق یک ویبراتور دریلی در اختیار شما قرار بگیرد.

در مقدمات امر حین تحلیل ساختار طراحی انواع ویبراتور دریلی مطرح کردیم که آنها با قابلیت تامین لرزش ها در فرکانس زیاد با دامنه کم طراحی می شوند. وقتی ویبراتور طراحی شده ما با قابلیت حمل و نقل ساده ‌ای همراه است، دیگر نمی توانیم قدرت تولید فرکانس ها با دامنه زیاد را داشته باشیم.

این دستگاه باید در میان دستان اپراتورها به حالتی که موجب آزار آنها نباشد، تحت عملیات قرار بگیرند. از طرفی حجم های محدوده بتن نیز چنین رفتاری را از شیلنگ ویبراتور دریلی انتظار دارند. الگوی طراحی شده در تولید فرکانس ارتعاش ویبراتور دریلی Hisaki نیز به همین صورت است.

حداکثر میزان لرزش در ویبراتور دریلی هیساکی برابر با 0.55 میلیمتر به ازای هر ارتعاش می باشد. این عدد معرف آن است که پوکر در سر انتهای شیلنگ ویبراتور با قابلیت تولید ارتعاش در حین عملیات تنها لرزش با دامنه 0.55 میلیمتری را تامین می نماید.

شاید چنین مقدار اندک در ارتعاش را چندان مقدار موثری در نظر نگیرید. اما برای حضور در حجم های کم از عملیات‌ های بتن ریزی، فرکانس زیاد با دامنه کم بهترین حالت تامین ویبره زنی می باشد.

ویبره دریلی فلزی هیساکی

دستگاه ویبره دریلی هیساکی فاقد دیمر برای تنظیم سرعت است. دستگاه با یک سرعت مشخص و کاملاً ثابت ارتعاش قدرتمند خود را تولید می کند. به هر حال در حین عملیات ویبره زنی که باشید، لازم است تا از حداکثر قدرت دستگاه خود بهره برداری کنید.

در طراحی مولدهای پرتوان است که با توجه به ابعاد کوچک فضای بتن ریزی شده نیاز به تغییر سرعت و قدرت فرکانس ارتعاش داریم. اما در این مورد که همراه با عملیاتی شدن یک ویبراتور دریلی است، نیاز به نهایت قدرت برای هر فضایی احساس می‌ شود. لذا عدم حضور دیمر در دستگاه ویبراتور دریلی هیساکی چندان مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

توضیحات تکمیلی شیلنگ ویبراتور دریلی هیساکی

-    شیلنگ ویبراتور دریلی هیساکی از یک دکمه قفل کن کلید پاور بهره ‌مند است. این کلید برای تامین شرایط امنیتی دستگاه در حین اجرای عملیات ‌های عمرانی در نظر گرفته شده است. دکمه قفل کن کلید پاور نمی ‌گذارد که دستگاه ویبراتور تفنگی هیساکی در زمان ‌هایی که خارج از ترتیب عملیاتی است، روشن شود.

فعال شدن شیلنگ ویبراتور دریلی در حالتی که سر پوکر در داخل بتن نمی باشد، خطر آفرین است. برای همین است که دستگاه ‌های حرفه ‌ای مانند ویبراتور دریلی Hisaki از چنین سیستم های امنیتی بهره ‌مند هستند.

-   شیلنگ ویبراتور دریلی هیساکی از بدنه فلزی با متریال آلومینیومی ساخته شده است. البته در طراحی ویبره دریلی بدنه آلومینیومی هیساکی از یک بدنه نیمه فلزی استفاده شده است. برای طراحی بدنه ویبراتور دریلی ها از دو تیپ بدنه پلاستیکی و بدنه فلزی استفاده می شود. ویبراتور دریلی ها با بدنه پلاستیکی سبک وزن، ارزان قیمت و در عین حال خوش ساخت هستند؛ اما استحکام کافی برای حضور در عملیات های پرفشار ویبره زنی را ندارند و گاهاً تحت فشار بالای کار می شکنند.

برای تامین یک بدنه بسیار مستحکم که به هیچ حالت تحت فشار سنگین عملیات ویبره زنی و یا بر اثر حوادثی مانند افتادن نشکنند، از بدنه های فلزی استفاده می شود. در عین حال سبک بودن ویبراتور دریلی نیز حائز اهمیت است. لذا استفاده از فلز آلومینیوم در طرح ساخت بدنه ویبراتور دریلی مورد توجه قرار دارد.

آلومینیوم کاملاً سبک، ضد زنگ و با قابلیت شکل پذیری بالا است. اما در طراحی بدنه ویبراتور دریلی هیساکی یک قدم رو به جلوتر برداشته اند و بدنه ترکیبی از فلز و پلاستیک را برای این محصول انتخاب کرده اند. بدنه نیمه فلزی ویبره دریلی بدنه آلومینیومی هیساکی مراتب سبک وزنی، قدرت بالا و در عین حال قیمت مناسب دستگاه را تامین می نماید.

-    شیلنگ ویبراتور طراحی شده برای ویبراتور دریلی هیساکی با نام تجاری ZX35 عرضه شده است. این شیلنگ ویبراتور از طول سه متری برخوردار است و با قطر کم در انعطاف قابل قبول، به خوبی می ‌تواند در فضاهای محدود با ارتفاع زیاد مانند ستون های بتن ریزی شده عملیات ویبره زنی خود را به انجام رساند.

شیلنگ ویبراتور دریلی طراحی شده از جنس فلز و پلاستیک می باشد. الگوی طراحی آن برای حضور در فضاهای کاملا محدود طراحی شده است و در حضور یک پوکر کاملاً فولادین و ضد زنگ می تواند ارتعاش هایی با فرکانس بالا و دامنه های کم تولید نماید.

-   در اقلام همراه ویبراتور دریلی هیساکی دو عدد ذغال نیز گنجانده شده است. موتور الکتریکی تعریف شده در بطن دستگاه ویبراتور دریلی از یک روتور ذغالی استفاده می‌ کند. برای آنکه در حین کارکرد طولانی و با مصرف شدن این ذغال ها، دچار دردسر نباشید، برند سازنده فکر نیازهای شما را کرده است.

ویبراتور دریلی هیساکی یک دستگاه تقریباً کامل است که برای حضور در فضاهای محدود از عملیات ‌های بتن ریزی به شکل تخصصی طراحی شده است. این دستگاه اگر چه نمی تواند قدرت ارتعاش بسیار فراگیری را تولید نماید؛ اما در حین کار سرعت عملیاتی شدن تقریباً مناسبی دارد و می تواند از پس نیازهای سطح بالای فعالیت های حرفه ای عمرانی برآید.

ویبراتور تفنگی هیساکی

نقاط قوت در طرح ساخت ویبراتور دریلی هیساکی

ویبراتور دریلی هیساکی از کیفیت ساخت مناسبی در تامین قطعات خود بهره ‌مند می باشد. این ویبراتور دریلی اگر چه تولید و مونتاژ کشور چین است؛ اما تحت لیسانس کره جنوبی طراحی شده و در خطوط مونتاژ نهایی قرار گرفته است.

به هر صورت طراحی در این محصول بسیار فراتر از تولیدات دیگر کشور چین است. برند مادر هیساکی محصول قدرتمند کشور مالزی است که در همکاری با طراحان کره ای، محصولات با کیفیتی را طراحی می ‌کنند. ویبراتور دریلی هیساکی در عین بهره مندی از قطعات باکیفیت، مسیر مونتاژ مناسبی هم دارد. بخش های طراحی شده دستگاه، چفت و بست تقریباً کاملی دارند و به این سادگی شل نمی شوند.

ویبراتور دریلی هیساکی از سایز شیلنگ با طول سه متری برخوردار است. این طول سه متری نقطه قوتی برای طراحی این دستگاه محسوب می شود. از آنجا که عمده اسلوب طراحی ویبراتور دریلی ها در ویبره زنی بتن های کم حجم مانند ستون های قالب بندی شده می باشد، تامین طول بزرگ برگ برنده ‌ای است. یک ستون قالب بندی شده معمولی در هر فضای ساختمانی غالباً در طول 2.5 الی ۳ متر ساخته می ‌شود.

به این ترتیب می ‌توانیم در حضور شیلنگ ویبراتور سه متری ویبراتور دریلی هیساکی به راحتی عمق ستون های بتنی را ویبره زنی کنیم. در عین حال شیلنگ مذکور قطر مناسبی برای نفوذ پیدا کردن در عمق بتن با حضور آرماتورهای حجیم و فشرده را دارد. البته قابلیت انعطاف اندک شیلنگ اندکی ما را ناامید خواهد کرد.

وزن طراحی شیلنگ ویبراتور دریلی در حدود ۴ کیلوگرم است. یک ویبراتور دریلی ۴ کیلوگرمی در دسته مدل های سبک وزن قرار می ‌گیرد. این سبک وزنی باعث می ‌شود تا قابلیت حمل و نقل ویبراتور مذکور بسیار ساده باشد.

اسلوب طراحی عموم ویبراتور دریلی ها برای حضور سیار در فضاهای ساختمانی است. آنها باید قابلیت حمل و نقل ساده ‌ای داشته باشند. طراحی ارگونومیک و در عین حال سبک وزن بودن از مشخصه های اصلی هر ویبراتور دریلی است که در حضور وزن ۴ کیلوگرمی ویبراتور تفنگی هیساکی کاملاً محسوس و تاثیرگذار است.

ویبراتور دریلی هیساکی از شرایط ایمنی بسیار خوبی در طراحی بهره مند می باشد. حضور دکمه قفل کلید پاور در کنار طراحی پلاستیکی بخش دسته به همراه استفاده از بدنه آلومینیومی، مراتب کاملی از امنیت دستگاه را تامین کرده است.

دکمه قفل کلید پاور نمی گذارد که دستگاه در هر حالتی شرایط راه اندازی را داشته باشد. در عین حال استفاده از متریال پلاستیک در طراحی بخش دسته دستگاه مانع از خطراتی مانند برق گرفتگی خواهد شد و در عین حال بدنه آلومینیومی در قسمت جلویی استحکام بسیار کاملی را برای ویبراتور دریلی هیساکی تامین کرده است.

این همه باعث می شود تا با خیال راحت دستگاه ویبراتور دریلی هیساکی را در دست گرفته، وارد انواع عملیات های حساس و پرفشار ویبره زنی باشیم. در عین حال استفاده از شیلنگ ویبراتور جدا شونده، زمینه عملکرد موثر و امن تر دستگاه را بهتر تامین می نماید. در دستگاه، در صورت استفاده اصولی و حرفه ای به هیچ حالت مراتب خطرناکی برای اپراتورهای خود حادث نمی ‌شود.

راندمان کاری مطلوب و موتور الکتریکی با عملکرد روان از دیگر مشخصه های قابل توجه در کارکرد ویبراتور دریلی هیساکی می باشد. به طوری که موتور دستگاه پس از گذشت مدت زمان طولانی در حین عملیات سنگین ویبره زنی، به هیچ حالت داغ نمی کند.

ویبره زنی بتن عملیات سنگینی است که طی انجام آن فشار قابل توجهی بر موتور الکتریکی ویبراتور دریلی وارد خواهد شد. در این حالت اکثر محصولات رده میانی بازار به سرعت داغ می کنند. اما موتور ویبراتور دریلی هیساکی قابلیت کافی در تامین عملکرد روان و راحت را دارد.

نقاط ضعف در طراحی ویبراتور دریلی هیساکی

محصول خوش ساخت برند هیساکی در تامین قدرت، کم نمی ‌گذارد. در این محصول شاهد به کارگیری یک الکتروموتور 1.9 کیلوواتی هستیم که به راحتی از پس از تامین گردش بزرگترین شیلنگ ویبراتورها بر می ‌آید. برای همین است که در این دستگاه شاهد حضور یک شیلنگ ویبراتور سه متری هستیم که می ‌تواند به راحتی سر لرزاننده پوکر را تا اعماق بتن فرو ببرد. اما در کنار این توانمندی قابل توجه، موتور ویبراتور دریلی هیساکی از نقطه ضعف هایی هم برخوردار است. نقاط ضعفی که می‌ تواند بر کارایی تا عملکرد ایده ‌آل دستگاه اندک تاثیر منفی داشته باشد. برخی از محدودیت ها در طراحی شیلنگ ویبراتور دریلی هیساکی به قرار زیر هستند.

  •         شیلنگ ویبره سه متری طراحی شده برای این محصول، قدرت انعطاف پایینی دارد. اگر قرار به ویبره زنی حجم هایی مانند ستون های قالب بندی شده باشد، شیلنگ ویبراتور با انعطاف کم چندان چالش ‌برانگیز نخواهد شد. کل فضا در حالتی عمودی بنا شده است و نفوذ پوکر به داخل چنین فضایی به راحتی صورت می گیرد؛ اما وقتی فضای تحت بتن ‌ریزی شرایط پیچیده ‌ای دارد، به طوری که شیلنگ ویبراتور باید چندین تاب بخورد تا بتواند سر لرزاننده پوکر را به اعماق بتن برساند، حضور انعطاف بالای شیلنگ ویبره حائز اهمیت است. وجه برتری ای که در محصول طراحی شده برند هیساکی کمتر شاهد قدرت نمایی آن هستیم. انعطاف تقریباً پایین شیلنگ ویبراتور در ویبره دریلی هیساکی باعث شده است تا این محصول در ویبره زنی سازه ‌های بتنی از پیش ساخته شده، اندکی ناتوان باشد.
  •         طول کابل برق طراحی شده برای شیلنگ ویبراتور دریلی هیساکی کوتاه است. آنقدر که در هر نوع عملیاتی نیاز به حضور سیم ‌سیار دارید. این نکته می ‌تواند در مواردی مانند تامین امنیت در فهرست مزایای طراحی دستگاه قرار بگیرد. کابل کوتاه به راحتی خراب نمی شود و جمع‌ آوری آن نیز ساده است. اما حضور دائمی سیم ‌سیار مشکلات دیگری را به دنبال دارد. به هر صورت در سطح کارگاه ساختمان سازی برای فعال کردن ویبراتور دریلی هیساکی نیاز به استفاده از کابل سیار دارید که این ماجرا همواره محدودیت و مشکلات خاص خودش را دارد.
  •         دستگاه ویبراتور دریلی هیساکی قابلیت تنظیم فرکانس و یا دامنه ارتعاش در بخش پوکر را ندارد. دستگاه در هر حالتی که به برق وصل باشد و کلید پاور فعال شده باشد، با یک سرعت یکسان و یکنواخت کار می کند. این موضوع در ویبره زنی عموم فضاها مشکلی ایجاد نمی ‌کند؛ اما گاهاً در ویبره زنی فضاهای خاص قابلیت انعطاف کافی در تامین انواع سناریوهای ویبره زنی را ندارد.

نکات کلیدی در حین کار با ویبراتور دریلی هیساکی

ویبراتور دریلی هیساکی محصول توانمندی است که برای حضور پیدا کردن در سخت ‌ترین عملیات ‌های عمرانی تدارک دیده شده است. این محصول یک ویبراتور دریلی بدنه آلومینیومی است. در نتیجه برای حمل و نقل در سطح کارگاه ساختمانی کاملاً مناسب است. به طوری که در اثر سقوط از ارتفاع و یا ضربه وارد شدن بر بدنه آن از طریق هر نوع خطر احتمالی، به این سادگی ها خراب نمی شود. لکن به مانند هر ماشین ویبراتور دیگری از نکات کلیدی در حین کار بهره مند می باشد.

ویبره زنی، عملیات بسیار سنگین در فضاهای ساخت و ساز مدرن امروزی است که باید به شکل دقیق و کاملاً درست انجام پذیرد. این عملیات قواعد خاص خود را دارد و هر اپراتور حرفه ‌ای باید بتواند نکات کلیدی در کار با انواع ویبراتورها، خصوصاً ویبراتور دریلی هیساکی را رعایت کند.

1-    اگر چه طراحی برتر الکتروموتور گنجانده شده در ویبره دریلی هیساکی به گونه ‌ای است که ماهیت دستگاه به سادگی داغ نمی شود؛ اما این دلیل نمی شود که در حین کار با شیلنگ ویبره دریلی هیساکی کاملاً بی پروا باشید و آن را برای مدت طولانی بدون استراحت به کار گیرید. برای آنکه مطمئن باشید دستگاه تحت هیچ حالتی در حین کار داغ نمی کند و در عین حال سلامت شما به عنوان اپراتور دستگاه تهدید نخواهد شد، بهتر است عملیات ویبره زنی با شیلنگ هیساکی را به شکل مداوم انجام ندهید؛ بلکه با وقفه هایی که در آن از استراحت کامل خود و خنک شدن کامل دستگاه مطمئن هستید، مسیر انجام عملیات را تدوین نمایید.

2-    تامین برق برای کارکرد ویبراتورهای دریلی از مراحل چالش برانگیز عملیات کاری با آنها می باشد. محیط کارگاه فضایی به شدت خشن و مستعد انواع حوادث است که حضور یک کابل برق معیوب می تواند به حوادث دلخراشی مانند برق گرفتگی بیانجامد. لذا در کار با انواع ویبراتور دریلی از سلامت کابل برق در تامین قدرت الکتریکی دستگاه اطمینان کافی داشته باشید. این موضوع در کار با ویبره دریلی ۱۲۵۰ وات هیساکی چالش برانگیزتر است.

چرا که طول کابل برق ویبره دریلی ۱۲۵۰ وات هیساکی خیلی کوتاه است و در حین کار مدام نیاز به تعریف سیم‌ سیار داریم. لذا همواره باید سایه سنگین اتصالات موقتی مانند پریزهای صنعتی را در بالای سر عملیات تحمل کنیم. سیستم سیاری که انتخاب می کنید باید از پریزهای بارانی شکل صنعتی بهره ‌مند باشد. کاملاً سالم بوده و قابلیت جریان دهی کافی برای تکمیل عملیات کاری توسط ویبراتور دریلی ۱۲۵۰ وات هیساکی را داشته باشد.

3-    همواره دقت کنید که در انتهای عملیات کاری با ویبراتور دریلی هیساکی، آن را از برق کشیده اید. وصل بودن دستگاه ویبراتور به برق، همواره خطر روشن شدن احتمالی آن را به دنبال دارد. این موضوع باعثایجاد آسیب‌ های جدی در عملکرد مطلوب دستگاه خواهد شد.

در عین حال کار ویبره زنی همواره باعث کثیف شدن بدنه ویبراتور دریلی خواهد شد. اگر می ‌خواهید ویبراتور دریلی هیساکی شما برای مدت طولانی شرایط عملکرد عالی خود را حفظ کند، تمیز بودن آن در پس از پایان هر بار عملیات ویبره زنی بتن را فراموش نکنید.

4-    پوکر، بخش لرزاننده ویبراتور دریلی ها می باشد. این بخش در عین آنکه از بدنه فلزی ضد زنگ ساخته شده است و می تواند قدرت ارتعاش بسیار کارآمدی را تولید کند، نسبت به ضربات حساسیت بالایی دارد.

ویبراتور دریلی ‌ها از مدل‌ های قابل به حمل شدن هستند و گاها در این قابلیت کارآمد، کم توجهی نسبت به جابجایی درست شیلنگ ویبراتور اعمال می گردد. کم توجهی ای که گاهاً باعث می ‌شود سر پوکر به بخش های سخت مثلاً سطح زمین برخورد کند. دقت کنید تا هرگز سر پوکر در انتهای شیلنگ ویبراتور دریلی هیساکی به سطوح سخت برخوردی نداشته باشد.

ویبره دریلی با پوسته فلز

مزایای کار با ویبراتورهای دریلی

  • ویبراتورهای دریلی در جمع قدرتمندان در این عرصه قرار ندارند. آنها قابلیت ویبره زنی حجم های گسترده از بتن را ندارند و نمی‌ توانند در تمام فضاهای ساختمان سازی موثر باشند. در این بین چه چیزی باعث شده است تا خرید انواع ویبراتور دریلی مانند ویبره دریلی هیساکی تا این اندازه مورد توجه قرار گیرد؟ این ماشین چه امکاناتی را در سطح عملیات ‌های ویبره زنی در اختیار ما قرار می‌ دهد؟
  • درک درست مزیت ‌ها در کار با انواع ویبراتور دریلی قطعاً در تصمیم نهایی ما برای خرید یکی از آنها تاثیرگذار است. با درک درست این موضوع بهتر می ‌توانیم سطح عملیاتی تا کارکرد موثر ویبراتور دریلی هیساکی را ارزیابی کنیم. لذا در ادامه برخی از مزیت های کار با انواع ویبراتورهای دریلی را مطرح می ‌کنیم.
  •  انواع ویبراتور دریلی قابلیت حمل و نقل ساده ‌ای دارند. آنها کوچک، سبک وزن و با طراحی ارگونومیک هستند که باعث می شود تا به راحتی توسط اپراتورها در دست گرفته شده، قابلیت حمل و نقل پیدا کنند.
  • در ویبره زنی فضاهای ساخت و ساز، بهره مندی از یک شیلنگ ویبراتور که قابلیت جابجایی بالایی دارد، مزیت بسیار بزرگی است. لکن در طراحی شیلنگ ویبراتور دریلی هیساکی به طور کامل می توانید این ویژگی برجسته را مشاهده کنید. ماشین مورد نظر ما کاملاً کوچک، جمع و جور و سبک وزن است که تمام قابلیت ها در جابجایی ساده را دارد.
  • قابلیت مانور بالا در دسترسی به فضاهای محدود در عملیات ‌های بتن ریزی، یکی دیگر از مزیت های کار با انواع ویبراتور دریلی ها می باشد. مدل های دیگری از ویبراتورهای قابل حمل شدن تعریف شده اند؛ اما هیچ کدام از آنها قابلیت بالای مدل ‌های دریلی در رسیدن به محدود ترین فضاهای بتن ریزی شده را ندارند. در این بین ویبراتور دریلی هیساکی در حضور برای ویبره زنی محدودترین فضاها طراحی شده است.
  • شاید همین نکته تاثیر چشمگیری در فروش ویبره دریلی هیساکی داشته باشد. بسیاری، از ویبراتور دریلی ها، قابلیت آنها برای حضور در پیچیده ترین شرایط را می ‌خواهند. توانمندی محصول برند چینی در میزان فروش ویبره دریلی هیساکی تاثیرگذار است.
  • ◊        ویبره زنی حجم های بسیار کم از بتن در لیست دیگر مزیت ‌های کار با ویبراتور دریلی ها قرار دارد. یک حجم اندک از بتن را نمی‌ توانید در حضور ویبراتورهای بسیار قدرتمند حباب زدایی کنید.
  • بلکه برعکس، ویبراتورهای بسیار قدرتمند باعث به هم خوردن ساختار بتن شده و عملا آن را تخریب می‌ کنند. حجم کم از بتن نیاز به ارتعاش کم دامنه با فرکانس بالا دارد. نیازی که تنها در حضور شیلنگ ویبراتورها با قطر کم تامین می ‌شود.
  • ویبراتور دریلی ها با توان محدود برای ساختن چنین ارتعاش هایی بهترین هستند. در این بین باید نیم نگاهی هم بر توانمندی بالای ویبراتور دریلی هیساکی داشته باشیم. محصول مورد نظر ما به خوبی می تواند ارتعاش پیوسته با فرکانس بالا و دامنه کوتاه تولید کند. به گونه ای که در کمترین حجم ها از بتن نیز بالاترین تاثیر را داشته باشد.

ویبراتور تفنگی با توان بالا

انواع ویبراتور دریلی ها به راحتی می ‌توانند شیلنگ ویبراتورهای قطر کم را به لرزش اندازند. شیلنگ ویبراتورهایی که قطر کم را با طول زیاد همراه کرده اند، برای حضور در عمق ‌های بالا از بتن در حجم های محدود مانند ستون های بتنی مناسب هستند.

در عین حال قطر کم با طول زیاد قابلیت انعطاف شیلنگ ویبره را زیاد می کند. چنین شیلنگی می تواند به خوبی از میان انبوه آرماتورهای پیچیده و محدود در فضا عبور کند. زیرا قطر کم قابلیت انعطاف آنها را بالا برده است. برای همین است که عمده استفاده از ویبراتور دریلی در حباب زدایی سازه های بتنی از پیش ساخته شده می باشد.

البته این ویژگی به شکل قدرتمندی در محصول معرفی شده از برند هیساکی حضور ندارد. شیلنگ ویبراتور ۳ متری مدل ZX35 که به شکل تخصصی بر روی ویبراتور دریلی هیساکی نصب می ‌شود، قابلیت انعطاف کمی دارد. تا جاییکه نمی ‌تواند چندان مانور بالایی در حجم های پیچیده بتن داشته باشد.

با تمام این تفاصیل در یک تشریح گسترده همراه با آشنایی کامل از انواع ویبراتور دریلی شدیم تا به بررسی فنی محصول توانمند برند هیساکی بپردازیم. هیساکی برند نام آشنایی در عرصه طراحی تا تولید ماشین آلات ساختمان سازی می باشد.

هیساکی یک برند ریشه دار مالزیایی است که حالا عرصه تولیدات خود را در طیف کاملی از انواع ماشین آلات ساختمانی توسعه داده است. این برند آنچنان گسترده شده است که در عموم کشورهای آسیای شرقی کارخانجات تولید و مونتاژ بسیار بزرگی دارد و دامنه فروش آن جهانی شده است. البته محصول مورد نظر ما یعنی ویبراتور دریلی هیساکی در کشور چین تولید و مونتاژ شده است. با این همه نام پرآوازه و مطمئن برند هیساکی را یدک می‌ کشد.

هیساکی در تولید ماشین آلات باکیفیت که قیمت مناسبی دارند، شهرت دارد. ماشین آلات این برند، خوش ساخت و در عین حال خوش قیمت هستند. برگ برنده در کار با ویبره های دریلی، قیمت آنها است.

قیمت ویبراتور دریلی به مراتب از دیگر نمونه ‌های قدرتمند و عظیم الجثه کمتر است. در حالیکه توانمندی بالایی برای حضور در انواع فضاهای ساده بتنی را دارد. در این بین قیمت ویبراتور تفنگی هیساکی از نمونه ‌های رقابتی و کاملاً اقتصادی بازار می باشد.

قیمت ویبراتور تفنگی هیساکی تحت تاثیر سیاست کلی این شرکت در تولید ماشین آلات کارآمد اما ارزان قیمت تعیین شده است. همین نکته باعث شده تا سطح فروش ویبره دریلی هیساکی فضای بسیار مناسبی را تجربه کند.

نوع بدنه بر قیمت ویبره دریلی تاثیر چشمگیری دارد. قیمت ویبره دریلی های بدنه فلزی به مراتب از نمونه های بدنه پلاستیکی بیشتر است. البته در طرح ساخت ویبره دریلی هیساکی شاهد ساخت بدنه های ترکیبی هستیم. این ایده در ساخت علاوه بر تامین امنیت کاری و طراحی بهترین فرم ارگونومیک بر قیمت ویبراتور دریلی هیساکی نیز بسیار تاثیر گذار بوده است.

ویبراتور دریلی هیساکی را نمی ‌توانیم به عنوان بهترین های بازار معرفی کنیم؛ اما می توانیم از توانمندی ‌های بالای این ماشین انتظار تامین جنبه ‌های مطمئن از کار را داشته باشیم. ماشین پیش روی ما یک نمونه خوش ساخت است که به شکل تخصصی برای حضور در سخت‌ ترین عملیات‌ های عمرانی آماده شده است. 

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5