خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

مزیت های میلگرد برهای هیدرولیک

دستگاه میلگرد بر هیدرولیک

فهرست مطالب

امروزه میلگرد برهای هیدرولیک به عنوان کاربردی‌ترین و قدرتمندترین نوع از انواع قیچی خم و برش میلگرد شناخته می‌شوند که در اکثر پروژهای ساختمانی و صنعتی به کار گرفته می‌شوند. در حال حاضر این قیچی‌ها جایگزین مدل‌های گیربکسی گردیده‌اند. در این مقاله قصد داریم شما را با مزیت‌ها و معایب این مدل کاربردی از قیچی میلگرد آشنا نماییم و دلایل پرطرفدار گردیدن این مدل را برای شما بیان نماییم.

مزیت‌های میلگرد بر هیدرولیک

حجم کوچک دستگاه

قیچی های هیدرولیک به دلیل قطعات کمتر حجم کوچکتری نسبت به مدل گیربکسی داشته و در سایزهای کوچکی تولید می‌گردند. این امر علاوه بر پایین آواردن وزن دستگاه، سبب گردیده ابعاد دستگاه کوچکتر از مدل گیربکسی گردد.                     

طول عمر بالا

خرابی در قیچی میلگرد بر بسیار کم و به ندرت رخ می‌دهد، موضوعی که در مدل گیربکسی به وفور رخ می‌دهد. دلیل این امر را می‌توان در عدم درگیری قطعات دستگاه به صورت مسقیم با یکدیگر ارزیابی نمود. میلگرد برهای گیربکسی همواره در حال درگیری مستقیم قطعات با یکدیگرند.

قطعات کمتر

دستگاه‌های برش میلگرد هیدرولیک فاقد درگیری‌های مکانیکی شدید هستند و انتقال قدرت از طریق یک پمپ هیدرولیک انجام می‌پذیرد. این امر سبب گردیده قطعات متحرک بسیار کمتری در دستگاه وجود داشته باشد. مطمعنا هر چه میزان قطعات کمتر باشد، میزان خرابی نیز کاهش می‌یابد.

نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر

در قیچی برش میلگرد هیدرولیک قطعات خاص و زیادی برای خرابی وجود ندارد. همین امر سبب گردیده که تنها مورد قابل توجه جهت تعمیر و نگهداری، در نظر داشتن میزان روغن پمپ هیدرولیک و تعویض به موقع آن باشد. همچنین توجه به عدم نشتی روغن و چک کردن شیلنگ‌های هیدرولیک به صورت دوره‌ای جز موارد مهمی است که در رابطه با تعمیر و نگهداری این مدل از دستگاه‌ها باید در نظر بگیریم.

قدرت بالای دستگاه

این مدل از قیچی برش میلگرد به دلیل سیستم هیدرولیکی و کارکرد دستگاه با فشار روغن دارای توان و قدرت بسیار بالایی می‌باشند و خم کردن میلگردها در سایزهای بزرگ با این دستگاه فراهم می‌گردد.

استهلاک کمتر دستگاه

در دستگاه‌های میلگرد بر هیدرولیک به دلیل وجود کمتر قطعات متحرک نسبت به نمونه گیربکسی و همچنین درگیری کمتر قطعات با یکدیگر، میزان استهلاک و فرسایش کمتری وجود دارد و دستگاه دیرتر خراب می‌شود. 

معایب قیچی میلگرد بر هیدرولیک

سرعت پایین دستگاه نسبت به مدل گیربکسی

از اصلی‌ترین معایب قیچی هیدرولیک می‌توان به سرعت پایین آن در حین برش و خم زدن میلگرد اشاره نمود. دستگاه‌های برش میلگرد هیدرولیک از سرعت کمتری نسبت به نمونه گیربکسی برخوردارند. دلیل این امر را می‌توان در وجود سیستم هیدرولیکی و پمپ هیدرولیک در انتقال قدرت ارزیابی نمود. 

در یک مدت زمان ثابت قیچی گیربکسی تعداد میلگرد بیشتری را نسبت به نمونه هیدرولیک برش می‌زند.

  • خرید میلگرد بر هیدرولیک یا گیربکسی را پیشنهاد می‌کنید؟

    قیچی برش میلگرد هیدرولیک به دلیل قدرت بالا، استهلاک کم و عدم خرابی گزینه کاملا مناسب‌تری نسبت به نمونه گیربکسی می‌باشد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر