خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

کمپکتور صفحه ای هیساکی با موتور روبین

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
کمپکتور هیساکی با موتور روبین
  • کمپکتور هیساکی با موتور روبین
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

کمپکتور صفحه ای هیساکی با موتور روبین

کمپکتور صفحه ای یا فشرده ساز صفحه ای یکی از ضروری ترین تجهیزات ساختمانی می باشد و برای فشرده کردن و کمپکت سازی انواع مختلف خاک و شن و ماسه مورد استفاده است. کمپکتورهای صفحه ای در اندازه ، قدرت و مکانیزم عملکرد متفاوت هستند. یکی از عوامل اصلی شناسایی در کمپکتورها ابعاد صفحه ی پایین آنها است.

کمپکتور صفحه ای هیساکی یکی از رایج ترین و پرکاربردترین از انواع کمپکتور مورد استفاده در بازار بوده که از آن جهت کوبش و پی سازی در ساختمان ها استفاده می گردد. کمپکتور صفحه ای هیساکی که به کمپکتور روبین نیز مشهور است، به دلیل ابعاد صفحه مناسب، کاربری آسان و قدرت کوبش بالا از پر استفاده ترین کمپکتور دستی مورد استفاده در کشور محسوب می گردد. قیمت کمپکتور هیساکی نیز نسبت به انواع کمپکتور صفحه ای موجود در بازار مناسب تر می باشد که این امر یکی از اصلی ترین عوامل در پرطرفدار بودن این نوع کمپکتور به حساب می آید.

کمپکتور صفحه ای هیساکی با موتور روبین

مشخصات کلی دستگاه کمپکتور: 

برند شاسی کمپکتور

هیساکی

کشور تولیدکننده

مالزی

نوع دستگاه و کاربری

کمپکتور-زمین کوب

نوع موتور کمپکتور

روبین/هوندا

مشخصات فنی کمپکتور

ابعاد صفحه کمپکتور

42×52

وزن شاسی با موتور

99 کیلوگرم

قدرت ضربه

1.5 تن (1500 کیلوگرم)

مشخصات موتور کمپکتور

نوع موتور

روبینEY20- 5 اسب بنزینی

میزان دور موتور

3600  دور در دقیقه

ظرفیت مخزن روغن موتور

750 سی سی

ظرفیت مخذن بنزین

3.8 لیتر

نحوه استارت موتور

هندلی

وزن و حجم موتور

15.2 کیلوگرم، 126 سی سی

مزایای کمپکتور صفحه ای هیساکی:

1- پایه فشرده ساز ماشین کمپکتور از جنس فولاد بوده و در برابر سایش مقاوم می باشد. این امر باعث افزایش دوام و فشرده سازی بهتر سطح می گردد.

2- استفاده از شاسی مستحکم وکلاچ و پولی با کیفیت و دوام بالا باعث کم شدن مدت زمان نیاز به تعمیر و نگهداری و در نتیجه کم شدن هزینه های مربوط به کمپکتور صفحه ای می گردد.

3- تسمه های لاستیکی سنگین و ضربه گیرهای ساخته شده از لاستیک طبیعی ارتعاش در قسمت دسته را محدود نموده و باعث حفاظت بهتر از موتور دستگاه و جلوگیری از انتقال ارتعاشات به اپراتور می گردد.

4- تسمه فولادی قدرتمند، باعث مقاومت در برابر آسیب و ایمنی بیشتر دستگاه می گردد.

5-قابلیت دسته تا شونده و چرخهای جدا شونده برای جابه جایی هر چه راحت تر

6-فرکانس و درصد فشرده سازی تراکم بسیار خوب

نحوه کار با کمپکتور صفحه ای روبین

ویژگی های منحصر به فرد کمپکتور هیساکی حین کار

اولین نکته در استفاده از کمپکتور هیساکی، توانایی بالای این تجهیز در فشرده ‌سازی خواهد بود. کمپکتور هیساکی با توجه به سطح صفحه ی مناسبی که دارد، همراه با قدرت خوبی که از جانب موتور های قدرتمند می باشد، به راحتی می تواند بهترین درجات کوبش را در انواع سطوح خاکی ایجاد نماید. البته کمپکتور هیساکی از کارکرد آسانی بهره می برد و به نسبت دیگر انواع متداول در سطح بازار از قیمت بسیار منطقی و قابل قبولی با در نظر گرفتن سطح کیفی محصول برخوردار است؛ اما اگر بخواهیم در باب مزایای کمپکتور هیساکی اندکی دقیق‌ تر باشیم، باید این مقوله را همراه با شرایط حاکم بر کارکرد خوب یک کمپکتور مورد بررسی قرار دهیم. شرایطی که می ‌توان از هر کمپکتوریرخصوصا کمپکتور هیساکی انتظار برآورده شدن کامل و بدون نقص آن را داشته باشیم.

  • مقاومت اولین فاکتور در کارکرد کامپکتور هیساکی:

فشرده سازی خاک، عملیات سنگینی است. در این عملیات تمام ‌صفحه ی تجهیز دائماً با سطح خاکی که می تواند پر از سطوح خشن باشد تحت فشار شدید خواهد بود. هر تکه سنگ هر چقدر هم ریز در فشار بالا می ‌تواند مقاومت بسیاری داشته باشد. مقاومتی که به راحتی هر سطحی در کمپکتور هیساکی را دچار فرسایش خواهد نمود. یکی از مهمترین فاکتور های یک کمپکتور خوب، داشتن مقاومت بالا در مقابل سایش و یا فرسایش است. کمپکتور صفحه ای هیساکی در زمینه ی ساخت صفحه های کوبش از متریال بسیار مقاومی بهره مند است. متریالی که به راحتی می‌ تواند در مقابل سایش ناشی از خاک و سنگ به مدت طولانی مقاومت برای کمپکتور صفحه ای هیساکی داشته باشد

  • استحکام در ساختار بدنه:

از آنجا که هر عملی، عکس العملی دارد، کوبش خاک نیز فشار بسیار بالایی بر تمام ساختار کمپکتور وارد خواهد ساخت. کمپکتوری که بدون در نظر گرفتن این فشار ها طراحی شده باشد، به سرعت دچار خرابی های عمده خواهد شد. به گونه ‌ای که پس از اندک زمانی شاهد انواع خرابی ها و تعمیرات و نگهداری سنگین و پر هزینه ی کمپکتور خواهیم بود؛ اما کمپکتور هیساکی از یک شاسی محکم بهره‌ مند است. شاسی ای که می تواند نیرو های سنگین آمده از زمین را به خوبی تحمل کند و با استحکام بالایی که دارد از دیگر قسمت های تجهیز محافظت نماید. این استحکام بالا در کمپکتور هیساکی باعث شده است تا این تجهیز از دوام بالایی برخوردار باشد و به این سادگی ها در مسیر تعمیرات گران قیمت، شما را گرفتار نسازد.البته قیمت کمپکتور هیساکی با وجود چنین استحکام در رنج معقولی قرار دارد.

  • ایمنی اپراتور در نظر گرفته شود:

کار با تجهیزات ارتعاشی همیشه سخت و سنگین است و اگر سازنده ی تجهیزات در این زمینه فکری نکرده باشد، اپراتور در هنگام کار همواره متحمل سختی های بسیار خواهد بود. در نگاه امروز فضا های مهندسی به جهت طراحی تجهیزات ارتعاشی، دقت بالایی در ساخت تجهیز همراه با امکانات میرایی نمودن ارتعاش می باشد. این میرا شدن ارتعاش، قبل از آنکه توسط اپراتور احساس شود، می تواند کار کردن با تجهیز را بسیار آسان تر سازد. کمپکتور هیساکی در این زمینه آنطور طراحی شده است که به راحتی می‌ توان مدعی بود که هیچ گونه ارتعاشی در لرزش دستان اپراتور ایجاد نخواهد کرد. البته قیمت کمپکتور هیساکی بسیار تابع این شرایط است.

  • حمل و نقل آسان:

کار با کمپکتور یک کار پروژه ‌ای است. پس دائماً در فضا های گوناگون ساختمانی در حال جا به جا شدن خواهد بود. اگر کمپکتور طراحی کمپکتور برای جابجا شدن سخت باشد، چطور می توان انتظار داشتن یک کمپکتور خوب را داشت؟ جابجایی آسان از عوامل اصلی در تعیین قیمت کمپکتور صفحه ای می باشد. کمپکتور هیساکی با داشتن دسته های تا شونده در کنار قابلیت جداسازی چرخ ها به خوبی می تواند شما را در مسیر حمل و نقل خود یاری دهد.

فشرده سازی خوب همراه با استفاده از فرکانس کاری متغیر:

ضربه های پی در پی صفحه های فولادی است که خاک را فشرده می سازد. توان این ضربه ها باید متناسب با نوع خاک انتخاب شود تا بتوان فشرده ‌سازی مطلوب دست یافت. قیمت کمپکتور صفحه ای بسیار وابسته به توانمندی تجهیز در ایجاد تنوع در فرکانس کاری است. کمپکتور هیساکی با داشتن امکان ایجاد فرکانس های متغیر در کارکرد خود به راحتی شما را در رسیدن به این هدف یاری خواهد داد.

مشخصات فنی کمپکتور هیساکی:

کامپکتور صفحه ای هیساکی به موتور بنزینی روبین مدل EY20 با قدرت 5 اسب بخار مجهز می باشد، موتور بنزینی به عنوان بهترین نوع موتور جهت کمپکتور شناخته می گردد. استفاده از موتور روبین که دارای کیفیت و قدرت بسیار مناسبی بوده سبب شده نیروی کوبشی بالایی توسط کمپکتور ایجاد گردد تا در عملیات پی سازی با هیچ گونه مشکلی مواجه نگردید.

کمپکتور دستی هیساکی 1.5 تن بوده، بدین معنی که در هنگام کوبش 1.5 نیرو به سطح زمین وارد می کند و باعث انباشته شدن دانه های خاک و ایجاد سطحی مستحکم می گردد. همچنین ابعاد صفحه این نوع کمپکتورها به شکل مستطیلی و در ابعاد 52 در 42 سانتی متر می باشد.

قیمت کمپکتور هیساکی:

یکی از  مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت کمپکتور هیساکی، موتور مورد استفاده در آن می باشد. همان طور که اشاره کردیم کمپکتورهای هیساکی با موتور روبین 5 اسب مونتاژ و به بازار عرضه می گردند، اما بر اساس کیفیت موتور روبینی که بر روی دستگاه مونتاژ گردیده قیمت کمپکتور دستی تعیین می گردد. موتورهای روبین در سه مدل چینی، تایلندی و ژاپنی در بازار موجود بوده که قیمت آن ها با یکدگیر متفاوت می باشند و انتخاب هرکدام از این مدل جهت مونتاژ بر روی کمپکتور قیمت نهایی کمپکتور را تعیین می نماید.

کار با کمپکتور روبین:

همیشه قبل از کار با دستگاه کمپکتور هیساکی، سطح روغن را چک نموده و در صورت کم بودن روغن داخل آن بریزید. چنانچه موتور بنزینی بدون روغن روشن شود، سریعا خراب شده، اجزای داخلی آن آسیب دیده و از کار خواهد افتاد.

نکته: همیشه قبل از شروع کار با کمپکتور، اجازه دهید موتور به مدت 5 دقیقه به صورت درجا کار کند تا کاملا گرم گردد، سپس شروع به انجام عملیات با کمپکتور دستی نمایید.

روغن توصیه شده برای پر کردن مخزن کمپکتور هیساکی، روغن 30 و یا 40 بوده که با توجه به منطقه آب و هوایی و شرایطی که کمپکتور قرار است در آن کار نماید، تعیین می گردد.

نحوه تعویض روغن کمپکتور

همچنین چک نمودن مخزن بنزین و پر بودن آن جز مواردی هست که حتما قبل از شروع کار با دستگاه باید چک گردد. اگر مخزن بنزین دستگاه کمپکتور خالی باشد، موتور استارت نخورده و روشن نخواهد گردید.

نکته: همیشه در هنگام کار با کمپکتور صفحه ای به یاد داشته باشید که نباید با قرار دادن سرعت روی حالت کم، سطح را کوبید. کم بودن سرعت کمپکتور در هنگام عملیات کوبش باعث عدم فشرده سازی مناسب سطح و خستگی زیاد اپراتوری که با دستگاه کار می نماید خواهد گردید.

نحوه روشن کردن کمپکتور دستی هیساکی:

1- سوئیچ دستگاه را در وضیعت روشن قرار دهید. (جهت سوئیچ در جهت خلاف عقربه های ساعت می باشد)

نحوه روشن کردن کمپکتور هیساکی

2- شیر بنزین دستگاه را در حالت باز قرار دهید.

باز کردن شیر بنزین هنگام روشن کردن کمپکتور

3- اهرم کنترل سرعت جهت تعیین سرعت حرکت دستگاه کمپکتور را تنظیم نمایید.

افزایش گاز هنگام روشن کردن کمپکتور

4- اهرم ساسات و نحوه تنظیم آن

در صورتی که موتور کمپکتور از قبل روشن نموده و گرم نیست، اهرم ساسات را در حالت بسته قرار دهید و در حالتی که موتور کمپکتور گرم است، ساسات را در حالت باز قرار دهید.

5- هندل دستگاه را به آرامی و تا جایی که احساس مقاوت نمودید بکشید، پس از احساس مقاومت، آن را با قدرت بکشید تا موتور روشن گردد.

کشیدن هندل موتور هنگام روشن کردن موتور کمپکتور

نکته: در هنگام کشیدن هندل دستگاه کمپکتور دقت نمایید که طناب هندل را طوری نکشید که به طور کامل از جای خود در بیاید و به آن آسیب برسد

امتحان کردن موتور قبل از روشن کردن کامپکتور:

1. مطمئن شوید تمام پیچ و مهره ها و سخت افزارهای شاسی کمپکتور در جای خود محکم هستند.

2. سطح روغن را بررسی کنید.

3. هواکش موتور را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تمیز و یا تعویض کنید.

4. شیلنگ بنزین را برای فشار و تراوش سوخت بررسی کنید.

5. منبع سوخت را بررسی کنید . این منبع را تا یک اینچ از سر منبع پر کنید تا فضا برای انبساط وجود داشته باشد.

6. خاشاک را از سطح اگزوز و هندل پاک کنید

روشن کردن کمپکتور روبین:

روشن کردن موتور کمپکتور روبین با کشیدن دسته ی هندل به آرامی ، شما به نقطه ای خواهد رسید که در آن میزان مقاومت قوی می شود. با کشیدن دوباره آن شما به نقطه ای می رسید که مقاومت کم می شود و دسته هندل موتور به آرامی به حالت اول باز می گردد

خاموش کردن کمپکتور روبین:

در شرایط بحرانی ، برای خاموش کردن کمپکتور سوئیچ را روی وضعیت آف قرار دهید. اما در شرایط نرمال کارهای زیر را انجام دهید:

1. اهرم کنترل سرعت را در وضعیت پایین قرار دهید و قبل از توقف اجازه دهید موتور برای 2 تا 3 دقیقه در سرعت پایین کار کند.

2. کلید خاموش / روشن را در حالت آف قرار دهید.

3.شیر بنزین کمپکتور را ببندید

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با کمپکتور صفحه ای هوپت به صفحه مربوطه مراجعه نمایید همپنین برای اطلاع بیشتر در ارتباط با خرید کمپکتور و اطلاع از قیمت کمپکتور با کارشناسان ما تماس بگیرید..

چک لیست تعمیر و نگهداری کمپکتور:

تعمیر و نگهداری کمپکتور باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود.

فواصل بین تعمیر و نگهداری

نوع تعمیر و نگهداری

روزانه قبل از عملیات

سطح سوخت را بررسی کنید

سطح روغن موتور را بررسی کنید

مجرای سوخت را بررسی نمایید

فیلتر هوا را بررسی و در صورت نیاز آن را جایگزین کنید

قسمت های خارجی را بررسی و سفت کنید

پس از 20 ساعت اول کاری

تسمه دستگاه را بررسی و تنظیم کنید

روغن موتور را تعویض کنید

پس از 50 ساعت اول کاری یا هر هفته

تسمه دستگاه را بررسی و تنظیم کنید

عناصر تصفیه کننده هوا را بررسی نمایید

روغن موتور را تعویض کنید

شمع های دستگاه را چک و تمیز نمایید

پس از 100 ساعت کار یا هر ماه

صافی بنزین را تعویض کنید

پس از 300 ساعت کار یا هر سال

فاصله بین سوپاپ ها را بررسی کنید

سر سیلندر را تمیز کنید

روغن روانکاری را تعویض کنید

تعمیر و نگهداری موتور کمپکتور:

موارد مربوط به تعمیر و نگهداری

هر 8 ساعت (روزانه)

هر 50 ساعت (هفتگی)

هر 200 ساعت (ماهانه)

هر 300 ساعت

هر 500 ساعت

هر 1000 ساعت

تمیز نمودن موتور و چک نمودن پیچ و مهره ها

✔ (روزانه)

چک نمودن و پر کردن مخزن

پر کردن به صورت روزانه بر اساس گیج

عوض کردن روغن موتور

(20 ساعت اولیه کارکرد)

تمیز کردن شمع ها

تمیز کردن فیلتر هوا

تمیز کردن فیلتر سوخت

تمیز کردن شمع ها و الکترود

پاک کردن کثیفی ها از سر سیلندر

تمیز کردن و تنظیم نمودن کاربراتور

سرویس موتور در صورت لزوم

چک لیست قبل از راه اندازی کمپکتور:

قبل از راه اندازی دستگاه، حتما نکته های زیر را بررسی نمایید و مطمعن شوید این بازخوردها حاصل می گردد.

چک قبل از شروع

بازخورد

سطح روغن

بله سطح روغن باید قبل از شروع عملیات چک گردیده، همچنین پس از هر چهار ساعت عملیات بررسی شود.

مخزن سوخت

صحیح. سوخت را بررسی و مطمعن شوید که سطح آن بالاتر از مقدار مدرج است. با هر مخزن پر می توان 2 ساعت کار نمود.

تصفیه کننده هوا

بله. فیلتر هوا را جهت عاری بودن از هرگونه گرد و غبار، کثیفی و شن بررسی کنید.

تسمه صفحه

صحیح. تسمه را از لحاظ شرایط مختلف و سفتی بررسی کنید. زمانی که شما در محل کار هستید، باید اطراف موتور را جهت هرگونه نشت یا ترک بر روی قسمت های مختلف موتور بررسی کنید.

دسته

صحیح. ارتعاش گیر دسته را از لحاظ صحت و عملکرد مناسب بررسی و ایمنی در هنگام نصب را چک نمایید.

صفحه پایینی

بله. تمیزی صفحه پایین را بررسی نمایید، اگر صفحه کثیف باشد دستگاه به آرامی حرکت خواهد نمود. ماشین را بیش از 30 درجه کج نکنید، تا روغن درون محفظه احتراق جریان پیدا نکند.

صفحه پایینی باید قبل از ذخیره سازی دستگاه پاک شود، با این وجود باز هم باید این مورد چک شود.

اگر تمامی این موارد چک گردید و کمپکتور را به دقت بررسی نمودید، دستگاه آماده کار کردن با ارتعاشی مناسب است.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از کمپکتور:

1- یادآوری عمومی:

کمپکتورهای صفحه ای هیساکی ساده و ایمن جهت کار هستند، اما همواره باید مواردی جهت حفظ ایمنی اپراتور، دستگاه و محل پروژه رعایت گردد تا ایمنی در حین کار با کمپکتور فراهم گردد.

پروژه های عجله ای و نبودن زمان جهت انجام پروژه، باعث می شود حتی اپراتورهای با تجربه دستورالعمل های ایمنی و عقلانی را نادیده بگیرند. به یاد داشتن نکات ایمنی و همچنین پیروی از موارد زیر می تواند احتمال وقوع حوادث در حین کار با کمپکتور دستی را به شدت کاهش دهد.

حتما قبل از استفاده دستگاه کمپکتور دستورالعمل های مربوط به راه اندازی و آماده سازی ماشین الات را بررسی و از آن ها پیروی نمایید.

به هیچ وجه کمپکتورهای دستی با موتور بنزینی را در داخل ساختمان یا محیطی که فاقد تهویه می باشد به کار نبرید.

همیشه دست ها و یا لباس را از قطعات متحرک دستگاه دور نگه دارید.

به هیچ وجه تحت تاثیر الکل یا مواد مخدر، از تجهیزات استفاده نکنید.

هرگز در شرایطی که موتور کمپکتور دستی هیساکی روشن و یا گرم بوده، اقدام به سوخت گیری نکنید.

اطمینان حاصل کنید که در سر کار کمپکتور مانع یا وسایلی که باعث گیر کردن کمپکتور و سقوط آن می گردد، وجود ندارد.

در هنگام کار با کمپکتور صفحه ای حتما از لباس محافظ و همچنین محافظ گوش و چشم استفاده نمایید.

نادیده گرفتن هرکدام از این موارد که ذکر گردید موجب آسیب و یا صدمات جدی به اپراتور و دستگاه می گردد.

انجام عملیات به صورت ایمن با کمپکتور:

هنگامی که بر روی یک سطح صاف و یا تراز کار می کنید، کمپکتور به راحتی و با نیروی خود بر روی سطح حرکت نموده و اپراتور تنها با اعمال نیرویی کم کمپکتور را هدایت می نماید. اما هنگام کار بر روی سطحی که تراز نموده و دارای پستی و بلندی می باشد، اپراتور حتما باید اقداماتی در جهت ایمنی خود انجام دهد.

هنگامی که کمپکتور بر روی سطحی کار می کند که تراز نبوده، اپراتور حتما باید اقداماتی مبنی بر ایمنی خود انجام دهد. در هنگام کوبش یک سطح شیب دار، ممکن است لازم اپراتور دسته را به اطراف تکان دهد و ماشین را کمی بکشاند.

به هیچ وجه با دستگاه کمپکتور بر روی سطوح بسیار سخت و غیرقابل نفوذ کار نکنید. کار بر روی سطوح سخت باعث برگشت نیروی کمپکتور صفحه ای به اپراتور و خود دستگاه و امکان آسیب به اپراتور می گردد.

کمپکتورها در هنگام کار بر روی سطوح شیب دار امکان سر خوردن و لیز خوردن دارند. جهت جلوگیری از سر خوردن کمپکتور صفحه ای هیساکی سر دستگاه را به جلو هدایت کنید تا شیب بگیرد و امکان سر خوردن آن از بین برود. 

عملیات پس از اتمام کار با کمپکتور هیساکی:

مانند هر دستگاهی کمپکتور نیاز به سرویس مناسب، نگهداری و ذخیره سازی پس از عملیات نیاز دارد.

در زمان مونتاژ، روغنکاری و تنظیم بخش های مختلف کمپکتور، موتور را خاموش نموده و شمع ها را قطع کنید.

هنگامی که از دستگاه کمپکتور استفاده نمی کنید آن را در مکانی خشک و فاقد رطوبت قرار دهید و بر روی آن پوششی بیاندازید.

نکات ایمنی و دستورالعمل ها را در ذهن داشته باشید تا با اطمینان کامل و به صورت مطمئن با دستگاه کار کنید.

عیب یابی کمپکتور:

چک لیست عیب یابی موتور

مشکلات

راه حل

موتور روشن نمی شود

سوئیچ روشن/خاموش را بررسی کنید تا مطمعن شوید سوئیچ روشن است.

منبع سوخت را بررسی کنید

اگر یک موتور هوندا بر روی دستگاه نصب گردیده است سطح روغن را از طریق گیج بررسی کنید، بر روی موتورهای هوندا یک سنسور نصب شده به این صورت که زمانی که سطح روغن پایین است، موتور روشن نمی شود، به این نکته حتما توجه داشته باشید.

مطمعن شوید که سوکت جرقه شمع احتراق، متصل است.

کاربراتور و محفظه آن را بررسی کنید، تا اطمینان حاصل شود که آن ها تمیز هستند.

از کار افتادن موتور

تامین کننده سوخت را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که شیر سوخت باز است

وضیعت فیلتر هوا را بررسی کنید

موتور بنزینی دارای قدرت نیست

وضیعت فیلتر هوا را بررسی کنید

وضیعت شمع ها را بررسی کنید

ارتعاش ناکافی

کلاج یا تسمه V شکل را از لحاظ آسیب بررسی کنید

تنظیمات موتور را بررسی نموده تا سرعت آن 3500 دور/دقیقه باشد.

ماشین به راحتی کار نمی کند

زیر صفحه ماشین را از مواد انباشته شده بررسی نمایید.

مطمعن شوید که صفحه دستگاه در جایی گیر نکرده باشد

چک لیست عیب یابی دستگاه

خرابی

علت احتمالی

اقدامات اصلاحی

عملکرد ضعیف  (کمپکتور در بیشترین سرعت خود تاثیر چندانی روی سطح ایجاد نمی کند)

دریچه تنظیم گاز موتور کاملا باز نمی شود

دریچه تنظیم گاز موتور را کاملا باز کنید

تنظیم کننده گاز موتور به درستی تنظیم نگردیده است

تنظیم کننده گاز را به درستی تنظیم کنید

زمین برای کمپکت کردن خیلی مرطوب است

خاک را قبل از فشرده سازی خشک کنید

تسمه دستگاه شل بوده یا ساییده شده، لغزش در تسمه ها

تنظیم/جایگزینی تسمه، چک کنید که پیچ و مهره پایه موتور محکم است.

فیلتر هوا با گرد و غبار پوشیده شده است، که باعث کاهش عملکرد موتور می گردد

کارتیج فیلتر هوا را تمیز یا جایگزین نمایید

سرعت موتور خیلی پایین است

سرعت موتور را با سرعت سنج بررسی کنید و موتور را جهت کارکرد درست تعمیر/تعویض کنید

به دفترچه راهنمای موتور مراجعه نمایید

موتور کمپکتور کار می کند اما ارتعاش و کوبشی ایجاد نمی شود

دریچه گاز موتور باز نگردیده است

تسمه شل شده یا شکسته است، آن را تنظیم یا تعویض کنید

کلاچ آسیب دیده است

کلاچ بازرسی/جایگزین نمایید

سرعت موتور خیلی پایین است

روغن بیش از حد در محرک، سطح روغن را در محرک بررسی نمایید

کمپکتور جهش می کند یا ضربه آن کافی نیست

سطح زمین خیلی سخت است

عایق لاستیکی را تنظیم یا تعویض کنید.

عایق لاستیکی شل شده یا آسیب دیده است

صدای زیاد دستگاه

قطعات شکسته یا معیوب

اتصالات را محکم نموده و در صورت مشکل اجزا را تعویض نمایید

بلبرینگ های دستگاه معیوب و دچار مشکل است

بلبرینگ ها را تعویض نمایید

کلاچ دچار مشکل است

کلاچ را تعویض کنید

موتور زیر 3500 دور/دقیقه کار می کند

با توجه به دفترچه راهنما دور موتور را تنظیم کنید

جریان آب کم و ناکافی

خالی بودن مخذن آب

مخذن را پر نمایید

آب پاش بسته است

شیر را باز نمایید

گرفتگی اجزا

لوله آب پاش را جدا نموده و داخل آن را به طور کامل تمیز نمایید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5