خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور پمپ آب روبین ژاپن

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

پیش از آنکه در مورد موتور پمپ روبین ژاپنی توضیحاتی دهیم ، ابتدا نیاز است که با مفاهیم مربوط به موتور پمپ آشنا شوید. در ذیل به اختصار مشخصاتی برای موتورپمپ ها بیان شده است.موتورپمپ دستگاهی است جهت انتقال انواع مایعات از دو بخش موتور و پمپ تشکیل شده و این دو بخش توسط رابط خاصی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و تشکیل یک دستگاه واحد به نام موتور پمپ را داده اند.بخش موتوری پمپ جهت انتقال قدرت و تأمین انرژی موردنیاز بخش مقابل خود را برعهده دارد و همچنین بخش پمپ دستگاه وظیفه پمپاژ مایعات، و توزیع آن به محل مربوطه را داشته است.

معمولاً موتورپمپ در مکان هایی که امکان دسترسی به برق شهری وجود نداشته استفاده می گردند. موتورپمپ ها از لحاظ عملکرد و آبدهی به سه مدل موتورپمپ بنزینی و موتورپمپ دیزلی و نفت و بنزین تقسیم می گردند. که با توجه به آبدهی مورد نیاز از سایز های 1 اینچ تا 6 اینچ در بازار ایران موجود می باشد.

معرفی شرکت روبین 

روبین از زیر مجموعه های شرکت سوبارو می باشد که بعنوان یک کمپانی پیشرو در زمینه دیزل ژنراتور ، موتور و پمپ از سال 1917 شروع به فعالیت کرده است. موتور های روبین یکی از محصولات موفق شرکت سوبارو می باشند و سالیان متمادی است که در چرخه تولید قرار دارند. امروزه سوبارو با تولید بیش از یک میلیون موتور در سال بعنوان چهارمین تولید کننده موتور در سراسر جهان شناخته می شود. پمپ های روبین در ایران یا با موتور های روبین و یا با موتور های دیگر کارخانه موفق ژاپنی ، کوشین ، و تحت عنوان موتور پمپ روبین کوشین به بازار عرضه می گردد. 

امروزه زمین های زراعی به قطعات کوچک تقسیم شده و فواصل نسبتاً زیادی از یکدیگر دارند و بنابراین موضوع نیاز به استفاده از موتور پمپ هایی است که به راحتی قابل حمل بوده و کاربری ساده تری داشته باشند. موتور پمپ روبین یا همان پمپ آب روبین (دیزل – بنزینی) ژاپن بیشترین استفاده را در انواع موتورهای پمپ دار میباشند. 

شرکت روبین از موتورهایی با دور بالا که آبدهی خوبی دارند و همچنین پمپ های سوپاپ بالا استفاده میکند. این مدل پمپ ها بسیار ساده هوا گیری میشوند و ارتفاع آبدهی بالایی دارند. همچنین با توجه به نوع پروانه ( پروانه باز ) و ساختار حلزونی، این قابلیت را می دهند که برای آب هایی که تا حدودی گل آلود و یا دارای لجن سبک نیز باشند هم قابل استفاده باشد.

موتور پمپ روبین و تضمین آبرسانی در زمان های طولانی 

ایده های ابتدایی در طراحی موتور پمپ های آب متکی بر انتقال آب با در نظر گرفتن هر نوع سیستمی بوده است؛ اما در ادامه لزوم پرداختن به موتور هایی با راندمان کاری بالاتر، مصرف سوخت کمتر، تولید صدا و آلودگی پایین ‌تر نیز اهمیت پیدا کرده است.

این نگاه ویژه در تولید ماشین توانمند و در عین حال با کیفیت، متوجه تولیدات برخی از برند های کلاس جهانی است. مانند شرکت روبین ژاپن که در عرصه تولید انواع موتور های بنزینی با راندمان کاری بالا سرآمد بازار ها هستند.موتور پمپ روبین در مدل های متنوع از جمله محصولات استراتژیک برند مذکور است. لذا شرکت ژاپنی همواره نگاه ویژه ای در تولید موتور پمپ روبین با حداکثر کارایی در کنار تکنولوژی های روز دنیا داشته است.

آشنایی با موتور پمپ روبین 

موتور پمپ آب، یک پمپ مجهز شده با موتور های گوناگون است. از موتور های برقی تا مدل های بنزینی و دیزلی می ‌توانند در جایگاه مولد برای پمپ مذکور استفاده شوند. در مقام تولید موتور های بنزینی بهتر است بدانید که کشور ژاپن سرآمد دنیای امروز است. 

موتور های تک سیلندر و دو سیلندر با حجم کم برند های ژاپنی، تقریباً یکه تاز بازار های جهانی شده اند. در این بین هرگز نمی توان از بهترین برند ژاپنی در عرصه موتور های تک یا دو سیلندر بنزینی مناسب برای نصب در انواع تجهیزات کشاورزی یاد نکرد. 

روبین قطعاً یکی از بهترین موتورساز های جهان است. لذا اگر در تکاپوی موتور پمپ با مولد های بنزینی هستید، موتور پمپ بنزینی روبین انتخاب کاملی است؛ اما در نگاه آشنایی همراه با موتور پمپ روبین در نهایت با چه دستگاهی مواجه هستیم؟ 

مهمترین ویژگی در طراحی موتور پمپ ها، قابلیت حمل و نقل آسان آنها می باشد. لذا این تجهیزات باید سبک وزن باشند. با این رویکرد در موتور پمپ روبین شاهد استفاده از فلز آلومینیوم برای طراحی شاسی دستگاه هستیم.این بهره مندی از فلز آلومینیوم، موتور پمپ بنزینی روبین را به مقدار قابل توجهی سبک وزن با قابلیت جابجایی بالا کرده است. 

بهره مندی از سوخت بنزینی در موتور پمپ بنزینی روبین باعث خلق دستگاهی است که می تواند در سخت ترین شرایط آب و هوایی همچنان کارکرد با راندمان بالایی داشته باشد.ایده روبین در طراحی موتور مذکور توانایی کار در سردترین و یا گرمترین شرایط آب و هوایی تعریف شده است. به گونه‌ ای که هرگز شاهد افت عملکرد موتور پمپ روبین نباشیم.

بررسی نکات فنی در معرفی موتور پمپ روبین 

هر دستگاه موتور پمپی از دو بخش کلی ساخته خواهد شد. موتور هایی که در کنار پمپ های دستگاه قرار گرفته اند. لذا تحلیل فنی موتور پمپ آب متوجه دو بخش مجزا است. اینکه موتور دستگاه از چه مشخصه هایی بهره مند می باشد، در مقابل پمپ و طراحی حاکم بر آن.در بررسی موتور پمپ نفت و بنزینی روبین نیز ما هم با چنین رویکردی هستیم. به این ترتیب که در ابتدای امر سعی در آشنایی با مشخصه های فنی موتور داشته و در ادامه موضوع پمپ را بررسی خواهیم کرد.

موتور در طراحی برند روبین 

مدل های تقریباً متنوعی از موتور پمپ روبین در سطح بازار وجود دارد. پرداختن جز به جز برای هر یک از این موتور پمپ ها تقریباً خارج از حوصله این گفتار است؛ اما می ‌توانیم با یک رویکرد عمومی با مدل های پرکاربرد در طراحی موتور پمپ روبین همراه شویم.

موتور در طراحی دستگاه پمپ آب محصول برند روبین، ساخت خود شرکت روبین است. البته شرکت روبین در حال حاضر تمام محصولات خود را در کارخانجات چینی تولید و مونتاژ می کند. لکن نظارت دقیق برند روبین در نهایت همراه همیشگی تمام موتور های تک و دو سیلندر آن است.این دستگاه از یک موتور چهار زمانه با حداکثر قدرت ۵ اسب بخار بهره مند می باشد. این موتور، استانداردترین موتوری است که روبین با هدف نصب در موتور پمپ بنزینی روبین طراحی کرده است.

موتور چهار زمانه عملکرد روان با ضریب تراکم بالایی دارد. معمولا موتور پمپ های آب قابل حمل به موتور پمپ های 1، 2،3 و 4 اینچ تقسیم میشوند و این موتور پمپ از سوخت های فسیلی مانند بنزین ، دیزل (گازوئیل) و نفت استفاده می کنند. لذا با نصب در موتور پمپ روبین باعث راندمان کاری بالا در کنار مصرف سوخت کم همراه با تولید صدای اندکی شده است. لکن در شتاب نمی‌ تواند توانمندی ‌های موتور های دو زمانه را داشته باشد.

به هر حال در کار مداوم و طولانی مدت موتور پمپ آب برای کمتر کسی بهره مندی از شتاب بالا در زمان راه اندازی اهمیت پیدا می‌ کند؛ اما کارکرد روان، تولید صدای کم و قابلیت اطمینان بالا در ساعت کاری های طولانی، نیاز های جدی ای است که می توان از یک موتور بنزینی چهار زمانه با هدف نصب در موتور پمپ آب انتظار تامین آنها را داشت.

طراحی موتور مذکور بر پایه موتور های دو سیلندر با تنفس طبیعی از مدل های هوا خنک می باشد. موتور از حجم ۱۲۶ سی‌ سی برخوردار است و با این فضای کاری به راحتی می ‌تواند قدرت ۵ اسب بخاری را تولید نماید.چنین قدرتی برای مکش آب در هر فضای کاری کفایت می‌ کند. سیستم راه انداز موتور از مدل های دستی انتخاب شده است.

ایده راه اندازی دستی دو مزیت در طراحی موتور پمپ های آب دارد. اول آنکه از حضور یک سیستم پیچیده با ضریب احتمال خرابی بالا مانند سیستم راه انداز برقی خبری نیست و دوم آنکه سیستم راه انداز دستی به‌ مراتب از استارتر های برقی سبکتر است و سبک بودن مهمترین مزیت در طراحی موتور پمپ های آب می باشد.

با درک همین دو ویژگی است که در مدل های متنوع از موتور پمپ روبین، سیستم استارت هندلی پیش ‌بینی شده است.موتور مذکور در طراحی خود همراه با یک باک بنزینی در ظرفیت 3.8 لیتری می باشد. با در نظر داشتن مصرف سوخت مطلوبی که همراه با طراحی ایده آل موتور تامین شده است، قاعدتاً باید انتظار کارکرد مداوم طولانی مدت را از دستگاه موتور پمپ روبین داشته باشیم.این نکته در کار برای زمین های زراعی در مناطق دور افتاده اهمیت بالایی دارد. زمانیکه می خواهیم برای مدت زمان طولانی عاری از هر گونه خرابی، مقدار حجم بالایی از آب را جابجا کنیم.

طراحی موتور از مدل ‌های سوخت ترکیبی نمی ‌باشد؛ بلکه این موتور در طراحی از یک سیستم روانکاری مستقل با یک مخزن روغن در ظرفیت ۷۵۰ سی سی بهره‌ مند شده است. روغن مناسب نیز برای استفاده در موتور پمپ روبین از روغن نمره چهل می باشد. موتور با ایده چرخش پاد ساعتگرد طراحی شده است.

این موضوع با هدف هر چه کمتر کردن ریسک در شل شدن اتصالات شفت در نظر گرفته می ‌شود. موتور مذکور در نهایت همراه با تمام این ویژگی ‌ها از وزنی معادل ۱5 کیلوگرم برخوردار خواهد شد. این وزن در ابعاد یک موتور چهار زمانه دو سیلندر با قدرت ۵ اسب بخاری، تقریباً ایده آل است.

جنس موتور پمپ آب ؟ 

با توجه به مدل موتور و پمپ آن که از بیشتر از جنس آلمینیوم بوده تا از وزن کمتری برخوردار باشند و این وزن کم باعث حمل آسانتر آن می شود. قطعاً با توجه به اینکه موتورپمپ به صورت پرتابل هست و همواره باید حمل شود این یک مزیت بزرگ برای آن به شمار می رود. 

طراحی پمپ در موتور پمپ روبین 

موتور پمپ روبین از مدل های غیر شناور در آب می باشد. طرح ساخت آن به گونه ‌ای است که باید آن را در کنار منابع، راه ‌اندازی کرد تا همراه با حضور لوله هایی که تا اعماق آب ها امتداد پیدا کرده ‌اند، عملیات مکش را به انجام رساند. البته لازم است تا محل استقرار موتور پمپ مذکور کاملاً هموار و ثابت باشد. 

پمپ در نظر گرفته شده برای دستگاه مذکور از مدل های سیلندری است که با قدرت مکش آب از اعماق هشت متری همراه است. این پمپ در نهایت قدرت کاری خود می تواند آب مکیده شده را تا حداکثر ارتفاع ۲۵ متری پرتاب عمودی داشته باشد.مدل های متداول از موتور پمپ روبین در سمت ورودی و خروجی خود از لوله ها با سایز ۳ اینچ بهره مند هستند. به این دلیل است که عموماً در سطح بازار شاهد عرضه موتور پمپ روبین ۳ اینچ بنزینی هستیم.

 

 

البته در مدل‌ هایی خاص با سطح توان در تامین دبی اندک، این دستگاه را در مدل ‌های ۲ اینچی نیز طراحی کرده ‌اند. در مدل ۲ اینچی می توان قدرت پرتاب بالاتری حاصل آورد. مادامیکه سطح دبی خروجی کاهش پیدا کرده است.غالباً مزیت پرتاب بالا تا ارتفاع بیش از ۲۵ متر در موارد خاص آن هم تامین آب برای زمین های شیب دار مورد توجه قرار می ‌گیرد. در غیر این صورت کسی علاقه ندارد تا با قدرت موتوری یکسان از سطح دبی آب کمتری برخوردار باشد. برای همین است که مدل موتور پمپ روبین ۳ اینچ بنزینی بیشتر از نمونه ‌های ۲ اینچی مورد توجه قرار گرفته است.

پمپ مورد استفاده شده در موتور پمپ روبین فاقد سیستم بای پس است. البته عموماً برای موتور پمپ های آب از سیستم بای پس استفاده نمی ‌شود.چرا که عموماً فشار بالایی در سمت خروجی موتور پمپ حضور ندارد. به هر صورت پمپ مذکور با طراحی مناسب برای مکش آب های تمیز و کثیف می باشد. لذا برای مکش انواع فاضلاب ها تا آب های گل آلود و... مناسب است.

جمع بندی مطالب در ارتباط  با موتور پمپ روبین : 

در هنگام خرید موتور پمپ آب، هر کسی مایل است تا از بهترین های بازار خرید خود را نهایی کند. در این بین گاهاً قیمت، مانع اصلی در تصمیم برای داشتن بهترین های بازار می‌ شود. لکن هستند محصولاتی که از سطح کیفی بالا در کنار قیمت مطلوب بهره مند می باشند.

قیمت موتور پمپ روبین جایی در حد میانه بازار است و با توجه به برند مطرحی که در پی ساخت آن خودنمایی می ‌کند، محدوده قیمت موتور پمپ روبین فضای معقولی پیدا خواهد کرد.از طرفی موتور پمپ روبین با توانمندی بالا در انعطاف مصرف سوخت همراه است. به عنوان مثال گاها از اصطلاح موتور پمپ نفت و بنزینی روبین برای معرفی آن استفاده می شود.

در نهایت این موتور پمپ با ظرفیت آبدهی ۶۰ متر مکعب در ساعت، تجهیز کاملاً مناسبی برای تامین نیاز فضا های بزرگ زراعی است.البته از موتور پمپ روبین در مصارف دیگری همچون تخلیه آب استخر ها، تخلیه چاه های فاضلابی، جابجایی آب، کنترل جریان آب در سیلاب ها و... استفاده می ‌شود.

کار با موتور پمپ روبین بسیار ساده است. برند ژاپنی در طراحی موتور پمپ آب خود، با ایده داشتن یک تجهیز با حداقل پیچیدگی در راه ‌اندازی همراه است.با این وجود خواندن کاتالوگ دستگاه با هدف کسب آموزش کار با موتور پمپ روبین توصیه می شود تا بتوانید بهترین ظرفیت کاری را از دستگاه مذکور حاصل آورید.

 

 

 

 

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5