خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

خرید موتور پمپ روبین یا هوندا؟

فهرست مطالب

مقایسه موتور پمپ هوندا و روبین

در یادداشتی دیگر با بن‌مایه بررسی محصولات تولیدی در حیطه موتور پمپ آب کنار شما هستیم. این بار برخلاف همیشه به جای پرداختن به کلیات و ارائه توضیحات کلی در مورد موتور پمپ ‌ها قصد داریم تا منحصراً دو برند خاص و موفق در این حیطه را بررسی کنیم.

موتور پمپ هوندا و موتور پمپ روبین، دو برندی هستند که این بار زیر ذره‌بین می‌روند تا به شما در انجام خرید بهتری کمک کنند. اگر به عنوان یک خریدار یا حتی یک عرضه‌کننده موتور پمپ در مورد خرید یا عرضه هوندا و روبین دچار تردید هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

هوندا؛ نامی آشنا و مورد اعتماد ایرانیان

احتمالاً با شنیدن نام هوندا، اولین چیزی که در ذهن شما تداعی خواهد شد، موتور سیکلت‌هایی باشد که هر روزه در خیابان می‌بینید؛ بله شاید این مشهورترین محصول هوندا در بازار ایران باشد اما این همه ماجرا نیست. هوندا یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین تولیدکنندگان محصولات موتوری است؛ از ماشین و موتور سیکلت تا موتور پمپ آب.

هوندا تخصص بالایی در طراحی و تولید انواع موتورهای احتراق داخلی دارد؛ بسیاری از محصولاتی که با برندهای دیگری در بازار می‌بینید یا موتور خود را از هوندا وام گرفته‌اند یا طراحی ابتدایی آن را از آن کپی کرده‌اند! آقای هوندا، بنیانگذار این شرکت عظیم، کار خود را از سال 1937 با ساخت واشر پیستون آغاز کرد و به همین علت رسیدن به این سطح از موفقیت و تولید انواع محصولات موتوری یک موفقیت جالب و جذاب است.

شاید بررسی کامل تاریخچه هوندا در حوصله متن و دایره اهداف ما نباشید اما به هر طریق نمی‌توان از این تاریخچه طولانی و سرشار از نکات جالب چشم‌پوشی کرد؛ پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً خودتان سراغ تاریخچه شرکت هوندا رفته و آن را بررسی کنید.

روبین؛ آشناتر از آنکه که فکرش را می‌کنید

ممکن است افراد غیر‌متخصص و ناآشنا با تولیدات موتوری، با شنیدن نام برند روبین حس کنند که این برند چندان مشهور نیست؛ تا حدودی حق دارند اما اگر به آن‌ها بگویید که روبین، برندی برای فروش برخی از  محصولات موتورهای ساخت سوبارو است، نظرشان عوض خواهد شد.

سوبارو خودروساز دیگری است که با تولید خودروهایی خاص و فوق پیشرفته توانسته در سطح جهان مطرح شود. شاید سوبارو خیلی با خیابان‌های ایران آشنا نباشد اما موتور پمپ ‌های آن با برند روبین، سهم بزرگی از بازار این محصول در ایران را در اختیار دارند. برای بسیاری از خریدارن دیدن برند (Robin)

بر بدنه محصولات به معنی دسترسی به حد اعلای کیفیت و ماندگاری است. می‌توان گفت که عملاً روبین کار خودرو از سال 1917 آغاز کرده است و با تیراژی میلیونی بازارهای موتور پمپ آب را درنوردیده است. روبین شریک در میراث عظیم تولیدکنندگان ژاپنی موتور پمپ آب است.

خبر خوب؛ برتری مطلق در تولید موتور پمپ آب با هیچکس نیست

دقت داشته باشید که قطعاً نمی‌توان با حتمیت و قاطعیت تعیین کرد که کدام یک از این دو برند برتر هستند زیرا هر یک دارای نقاط قوت و ضعفی است. در بسیاری از مواقع این نوع نیازهای شماست که تعیین می‌کند کدام برند موتور پمپ آب را باید بخرید.

در کنار این مسئله هر کدام از برندهای هوندا و  روبین، در تولید یک سطح خاص از محصولات موفق‌تر هستند. مثلاً ممکن است ما به شما در خرید موتور پمپ آب بنزینی، هوندا را معرفی کنیم اما در بخش دیزل، روبین را پیشنهاد کنیم.

هوندا شناخته‌شده‌تر است

این بدان معنی نیست که ما روبین را یک برند نامرغوب بدانیم اما به هر طریق حتی به عنوان طرفدار روبین نمی‌توانید منکر شهرت بیشتر موتور پمپ هوندا شوید. هوندا در مقیاس جهانی برند باارزش‌تری است و این کاملاً طبیعی است که انتظار کیفیت بیشتری از آن داشته باشیم.

هوندا در تأمین لوازم جانبی بهتر است

در خرید هر محصول موتوری، از ماشین تا موتور پمپ آب، باید سهولت تأمین قطعات و لوازم جانبی را در نظر داشته باشید. حتی برترین محصولات و تولیدات جهان نیز، دیر یا زود بالأخره به تعمیر و تعویض قطعات نیاز پیدا می‌کنند. موتورهای هوندا با توجه به حضور گسترده‌تر در بازار، قطعات جانبی بیشتری داشته و در صورت خرابی، تعمیر آن‌ها ساده‌تر 

روبین در موتور پمپ دیزل عملکرد بهتری دارد

بی‌شک در موتور پمپ بنزینی، هوندا گوی سبقت را ربوده است ما در موتور پمپ دیزل این روبین است که عملکرد رقابتی‌تری داشته و شانس بیشتری برای ربودن گوی سبقت در فروش را دارد. معمولاً در موتور پمپ دیزل روبین انتخاب‌های بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این یعنی دست شما در انتخاب بازتر است.

روبین مقرون به صرفه‌تر است

معمولاً در شرایط برابر، موتور پمپ روبین، نسبت به هوندا قیمت کمتری دارد. این باعث شده تا روبین در خرید، مقرون به صرفه‌تر ظاهر شود. البته فراموش نکنید که اگر شما صاحب یک برند مشهور هستید، محصولات‌تان نیز قیمت بیشتری دارند. این اما به معنی بی‌دلیل بودن این قیمت بیشتر نیست. به باور عامه، یک برند مشهور محصولات مرغوب‌تری را در اختیار شما می‌گذارد.

عمر بیشتر؟ بیشتر به هوندا فکر کنید

با توجه به جنس بهتر متریال به کاررفته و تجربه بیشتر هوندا در تولید موتورهای احتراق داخل، معمولاً موتور پمپ هوندا عمر بیشتری داشته و برای انجام امور با ساعت کاری بالا مناسب‌تر هستند. اگر نوع مصرف شما به شکلی است که باید موتور پمپ را روشن نگه دارید، انتخاب هوندا منطقی‌تر است.

در کنار این طول عمر بیشتر، حتی در صورت آسیب دیدن و نیاز به انجام تعمیرات و تعویض نیز با توجه به یکی از نکات اخیر، انجام این کار در هوندا ساده‌تر و ارزان‌تر است.

مشاوره در خرید

دقت داشته باشید که بهتر است در هنگام خرید صرفاً بر اساس این دست تجارب تصمیم نگیرید. اینکه نکاتی که ما در این یادداشت بیان کردیم همیشه مطلق و درست نیست، کاملاً بدیهی است. هیچ‌کسی نمی‌تواند ادعا کند که در تمام زمینه‌ها هوندا از روبین برتر از یا بالعکس.

بیشتر باید در موقعیت وو بین دو مدل خاص، مقایسه داشته باشید. در این بهتر است همیشه از تجربیات کارشناسان فروش کمک بگیرید. آن‌ها با داشتن تجربه در زمینه خرید و فروش موتور پمپ ، اطلاعات گرانبهایی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر