خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور پمپ دیزل کاما (kama)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

همراه با موتور پمپ گازوئیلی کاما، آبیاری کاملی را تجربه کنید

تامین آب در دنیای امروز بشری موضوع بحث برانگیزی است. به هر حال صنعت کشاورزی تا مصارف انسانی در حال رشد است و این رشد قابل توجه نیاز جدی به تامین هر چه کاملتر آب را فراهم کرده است.

از طرفی محدودیت در منابع آب های زیرزمینی باعث شده تا هر چه سطح این آب ها کاهش پیدا کند. 

در نتیجه برای دستیابی به آب های عمیق تر نیاز به قدرت بالاتری هستیم. موتور پمپ گازوئیلی دقیقا با همین هدف تهیه می ‌شود.

مکش آب از اعماق یک چاه در جوار زمین ‌های کشاورزی تا مکیدن آب از بطن کانال ‌های انتقال آن، همگی نیاز به پمپ آب دارند. اگر سطح ارتفاع عمق آب در چاه زیاد نیست و یا با حجم بزرگی از آب برای انتقال مواجه نیستیم، استفاده از یک موتور پمپ بنزینی کفایت می کند؛ اما اگر قرار است حجم بالایی از آب را جابجا کنیم و برای این منظور از لوله های قطور استفاده کنیم و یا اینکه با چاه های به مراتب عمیق مواجه هستیم، قدرت در پمپاژ آب موضوع جدی تری است. موضوعی که ما را مجبور به استفاده از موتور پمپ گازوئیلی خواهد کرد. در این بین لازم است تا از بهترین های بازار برای تامین چنین تجهیز مهم و البته گران قیمتی اقدام کرده باشیم.

مانند موتور پمپ دیزل کاما که بررسی آن مورد هدف این مقاله قرار دارد. لذا اگر قدرت بالا در پمپاژ آب برای شما اهمیت دارد، همراه با ما باشید تا با یکی از بهترین های موتور پمپ گازوئیلی بازار آشنا شوید.

موتور پمپ گازوئیلی چیست؟

بگذارید قبل از آنکه وارد بحث معرفی موتور پمپ دیزل کاما باشیم، موضوع را از نگاه جامع تری دنبال کنیم. اینکه اصولاً موتور پمپ گازوئیلی چیست؟ و چه کاربرد هایی دارد؟

یک موتور پمپ از هر مدلی که باشد، با کنار هم قرار گرفتن موتور و پمپ تشکیل خواهد شد. پمپ ها از انواع پیستونی با قابلیت بالا در انتقال سیالات هستند؛ اما موتور ها می توانند از مدل های برقی، بنزینی و یا دیزلی انتخاب شوند. موتور های دیزلی که هدف ما در این مقاله هستند، گران ‌قیمت‌ ترین، حجیم ترین، سنگین ترین و در عین حال پر سر و صداترین مدل از موتور ها محسوب می شوند؛ اما با وجود تمام این معایب ظاهری، این موتور ها قویترین مدل هایی هستند که می ‌توانند سطح بالایی از کارایی را برای ما تأمین نمایند. لذا تا زمانی که پای قدرت در میان نباشد، کمتر کسی در طراحی تا استفاده متوجه آنها می ‌شود؛ اما وقتی می ‌خواهیم حجم بالایی از آب را جابجا کنیم و یا اینکه این آب را از اعماق زمین بیرون بکشیم، دیگر قدرت حرف اول را می ‌زند و این قدرت تنها از موتور پمپ گازوئیلی تامین خواهد شد.

موتور های گازوئیلی در اثر تراکم سوخت و هوا قدرت احتراق پیدا می ‌کنند. آنها برای خلق انفجار در محفظه سیلندر نیازی به جرقه شمع ندارند. این شرایط کاری قدرت بالایی را در خروجی آنها حاصل کرده است. از طرفی سایز سیلندر در طراحی انواع موتور های دیزلی بسیار بزرگتر از موتور های بنزینی است و این افزایش حجم باعث رشد قدرت در خروجی آنها شده است.

مزایای استفاده از موتور های دیزلی

جدا از تامین قدرت با استفاده از موتور پمپ گازوئیلی، در استفاده از موتور های دیزلی مزیت های دیگری نیز به چشم می آید. مزیت هایی که همگی می توانند برگ برنده این ماشین در سطح مزرعه آن هم کاملاً دور از دسترس فضا های شهری باشد.

¨     موتور های دیزلی نسبت به نوع سوخت حساسیت بالایی ندارند. درست عکس موتور های بنزینی کاملاً وابسته به کیفیت سوخت هستند. یک موتور دیزلی چندان در بند کیفیت سوخت نبوده و تقریباً با هر نوع سوخت گازوئیل و حتی مازوت و نفتا نیز کار می کند.

¨     سوخت گازوئیل به مراتب قدرت اشتعال کمتری نسبت به بنزین دارد. لذا شرایط نگهداری از سوخت گازوئیل و در امتداد آن شرایط نگهداری از موتور پمپ گازوئیلی به مراتب امن تر از نگهداری مدل ها با موتور های بنزینی است.

¨     در طراحی تا کارکرد موتور های دیزلی خبری از شمع برای خلق جرقه نمی باشد. این موتور ها در طراحی، بسیار ساده تر از موتور های بنزینی هستند. لذا شرایط تحلیل و عیب یابی ساده ‌تری دارند. هر چند مسیر تعمیرات آنها با توجه به سایز بزرگتری که دارند، اندکی دشوارتر از مدل های بنزینی خواهد بود.

¨     سوخت مورد نیاز موتور های دیزلی بسیار ارزان ‌تر از بنزینی می باشد. گازوئیل یک سوخت ارزان قیمت است و تقریباً در هر جایی یافت می شود. در عین حال موتور های دیزلی به نسبت، مصرف سوخت پایینی دارند.

البته در ذکر تمام نکات قید شده، مجموعه ‌ای از معایب و مزایا شرایط کاری موتور پمپ گازوئیلی را در بر می ‌گیرد. به هر حال در کنار تمام این مزیت ها در کار با موتور پمپ گازوئیلی با یک نمونه سنگین و حجیم بازار مواجه هستیم.

نمونه ‌ای که در حین کار خصوصاً با اهداف سیار چندان شرایط کاری آسوده ای را تامین نخواهد کرد. در مواجهه با انواع موتور پمپ آب، لازم است تا رویکرد کاملی از سطح نیاز تا امکاناتی که داریم، داشته باشیم. با چنین رویکردی بهتر می توانیم نوع موتور پمپ آب مورد نیاز خود را انتخاب کنیم.

آشنایی با موتور پمپ دیزل کاما

موتور پمپ دیزل کاما یکی از محصولات اصلی در جمع تولیدات شرکت KAMA (کاما) از کارخانجات تولیدی در کشور چین می باشد. کاما یک شرکت ماشین سازی با رویکرد جهانی است که در عرصه تولید ماشین ‌آلات موتوری در حوزه سنگین و نیمه سنگین دست بالایی در بازار های جهانی دارد. قدرت طراحی تا تولیدات باکیفیت برند کاما در عرصه خودرو های سنگین اثبات شده است. همین موضوع باعث شده تا کاما را به عنوان یک موتورساز شایسته در سطح جهانی یاد کنند.

وقتی یک شرکت در عرصه تولید موتور خودکفا است و در عین حال همراه با خلاقیت های لازم موتور های خود را تولید می ‌کند، منطقی است که بخواهد پای در عرصه تمام ماشین آلات موتوری جدا از انواع خودرو ها نیز داشته باشد. مانند شرکت کاما که همراه با تسلط خوبی در طراحی تا تولید موتور های دیزلی، هنر فنی خود را برای تولید موتور پمپ گازوئیلی نیز به کار بسته است.

موتور پمپ دیزل کاما در دسته ماشین آلات کشاورزی این شرکت قرار می ‌گیرد و همراه با تمام این محصولات، طیف گسترده‌ ای از نیاز های کشاورزی را تامین می نماید.

موتور پمپ دیزل کاما همراه با یک رویکرد کاملاً مهندسی شده در طراحی همراه است. رویکردی که سعی در حذف ایراد ‌ها از مدل های قبلی برند داشته و نیم نگاهی هم بر افزایش راندمان کاری صرف طراحی آن شده است.

به این ترتیب موتور پمپ گازوئیلی محصول برند کاما از جمله نمونه ‌های کم‌ مصرف بازار است که راندمان کاری بالایی دارد. آلایندگی کمی تولید می‌ کند و کارکرد روان آن همراه با صدای اندکی است. در مجموع موتور پمپ گازوئیلی کاما از یک کمپانی چینی توانسته است تمام استاندارد های مطرح جهانی را داشته باشد.

تحلیلی بر مشخصه های فنی موتور پمپ گازوئیلی کاما

موتور پمپ گازوئیلی محصول برند کاما از مدل های کار در خشکی است. در این مدل ها، دستگاه موتور پمپ در جوار منابع آبی، بر سطح زمینی مسطح مستقر شده و همراه با لوله هایی بلند که لازم است تا به عمق آب نفوذ کرده باشند، اقدام به مکش آب می نمایند.

لازم به ذکر است که نمونه های دیگر از پمپ های خاصی با قابلیت شناور شدن در آب نیز وجود دارند که همگی مخصوص چاه های بسیار عمیق هستند.

در مشخصه های استاندارد تعریف شده برای موتور پمپ گازوئیلی کاما، حداکثر قدرت مکش آب از عمر ۸ متری است و می تواند این آب را تا ارتفاع ۱۳ متری پمپاژ کند.

اگر اندک آشنایی با انواع پمپ آب های کشاورزی داشته باشید، کاملاً متوجه خواهید شد که ارتفاع ۱۳ متری برای انتقال آب، تقریباً نصف ظرفیت موتور های بنزینی است. چرا که در موتور های بنزینی این قابلیت وجود دارد که بتوانیم آب را تا ارتفاع ۲۵ انتقال دهیم.

شاید این یک نقیصه در طراحی تا مشخصه های فنی موتور پمپ گازوئیلی کاما باشد؛ اما تامین ظرفیت بالای دبی است که توجیه کاملی بر این تفاوت ها خواهد شد.

چرا که موتور پمپ گازوئیلی کاما از مدل های ۳ و ۴ اینچ در قسمت ورودی و خروجی خود بهره مند می باشد. قطر لوله هایی که هرگز نمی توانید آنها را در طراحی موتور پمپ های بنزینی شاهد باشید.

این موضوع معرف کاملی بر ظرفیت تامین دبی بالای پمپ های گازوئیلی است. موتور پمپ گازوئیلی کاما فاقد سیستم بای پس بوده و در نهایت توان کاری، می ‌تواند حداکثر ۳۰ مترمکعب آب را در هر ساعت کار جابجا کند.

مشخصات فنی موتور پمپ کاما:

موتور پمپ کاما مدشل KDP20

مدل

KDP20

قطر مکش

2 اینچ

دبی

22 متر معکب بر ساعت

ارتفاع

15 متر

مکش

8 متر

مدل موتور

KM 170F

دور موتور ( rpm )

3600

حجم موتور

211 سی سی

توان موتور

3.8  اسب

مخزن سوخت

2.5 لیتر

سیستم روشن شدن

هندلی

ابعاد ( mm )

515 ×  405 × 490

وزن ( kg )

35 کیلوگرم

موتور پمپ کاما مدل KDP20  با سایز 2 اینچ کوچک ترین موتورپمپ تولیدی کمپانی کاما محسوب می شود، این موتور پمپ در هر ساعت چیزی حدود 22 متر معکب می تواند آب را جا به جا کند و شما می توانید از این موتور برق برای کار های کشاورزی و در جاهایی که زمان تخلیه در الویت نباشد، استفاده کنید.

 این موتور پمپ دارای ارتفاع پاشش 15 متر و مکش 8 متر می باشد و موتوری که در این موتور پمپ استفاده شده است مدل KM 170F با توان 211 سی سی  و  مخزن سوخت آن 2.5 لیتر می باشد، این موتور پمپ دارای وزن 35 کیلوگرم می باشد و ابعاد آن به شکلی هست که می توانید با ماشین شخصی خود و به تنهایی آن راحمل کنید.

موتور پمپ کاما مدل KDP30

مدل

KDP30

قطر مکش

3 اینچ

دبی

30 متر معکب بر ساعت

ارتفاع

13 متر

مکش

8 متر

مدل موتور

KM 178F

دور موتور ( rpm )

3600

حجم موتور

296 سی سی

توان موتور

5.3  اسب

مخزن سوخت

4 لیتر

سیستم روشن شدن

هندلی

ابعاد ( mm )

550 ×  450 × 558

وزن ( kg )

52 کیلوگرم

در هنگام انتخاب موتور پمپ آب به نکته ای که باید توجه کنید  میزان دبی آن می باشد که هرچه مقدار ان بالا باشد سرعت تخلیه بالاتر می باشد بنابراین شما اگر می خواهید میزان مشخصی از آب را در زمان معین جا به جا کنید قبل از خرید، سایز مناسب موتور پمپ را تعیین کنید.

موتور پمپ کاما مدل KDP30 دارای دهانه 3 اینچ می باشد و میزان دبی خروجی آن 30 متر مکعب در ساعت می باشد که میزان مناسبی  است و این موتور پمپ را به پر مصرف ترین موتور پمپ کاما تبدیل کرده است، این موتور پمپ دارای ارتفاع 13 متر و مکش 8 متر می باشد و موتور به کار رفته در آن مدل KM 178F با توان 296 سی سی می باشد.

وزن این مدل 52 کیلوگرم می باشد و دارای ابعاد مناسبی بوده و شما می توانید ان را با هر وسیله نقلیه ای جا به جا کنید اما ممکن هست به برای حمل موتور پمپ به داخل و یا خارج خودرو،  به کمک شخصی دیگر نیاز پیدا کنید .

موتور پمپ کاما مدل KDP40

مدل

KDP40

قطر مکش

4 اینچ

دبی

40 متر معکب بر ساعت

ارتفاع

16 متر

مکش

8 متر

مدل موتور

KM 186F

دور موتور ( rpm )

3600

حجم موتور

406 سی سی

توان موتور

8.57  اسب

مخزن سوخت

5.5 لیتر

سیستم روشن شدن

هندلی

ابعاد ( mm )

610 ×  480 × 650

وزن ( kg )

69 کیلوگرم

موتور پمپ کاما مدل KDP40 یک موتور پمپ قوی با دهانه 4 اینچ می باشد و برای کارهای سنگین و خاص استفاده می شود برای مثال در مناطقی که دچار سیل زدگی شده اند می توان آب های جاری در خانه ها و خیابان ها را تخلیه کرد و یا از آن برای تامین آب چندین زمین کشاورزی استفاده  کرد، میزان حجم آبی که این موتور پمپ انتقال می دهد 40 متر مکعب در ساعت می باشد که بسیار ایده آل می باشد.

موتور پمپ کاما سایز 4 اینچ دارای ارتفاع پاشش 16 متر و میزان عمقی که می تواند مکش کند 8 متر می باشد، مخزن سوخت ان 5.5 لیتر بوده و دارای وزن 69 کیلوگرم می باشد و برای جا به جایی آن شما نیاز به کمک شخص دیگر پیدا خواهید کرد.

نکته ای که باید توجه داشته باشید میزان ساعت کارکرد موتور پمپ کاما می باشد که در همین مدل و مدل های 2 و 3 اینچ که 3000 دور می باشد، استاندارد ساعت کاری 5 ساعت و 2 ساعت استراحت می باشد.

مشخصه های فنی پمپ دیزل کاما از نگاه اعداد

موتور دیزلی به کار رفته در موتور پمپ گازوئیلی کاما از مدل ‌های 5.5 و یا ۷ اسب بخار است که به ترتیب در ظرفیت ‌های ۲۱۱ و ۲۹۶ مترمکعب قابلیت جابجایی دارند. هر یک از مدل موتور های مذکور از انواع دو سیلندر چهار زمانه با تنفس طبیعی از مدل هواخنک هستند. از سیستم احتراق مدل ترانزیستور مغناطیسی استفاده می ‌کنند و جهت چرخش پیستون شفت در آنها عکس حرکت عقربه های ساعت می باشد.

موتور دیزلی مذکور از توانایی بالایی برای کارکرد های طولانی ‌مدت برخوردار می باشد. البتهبرگ برند موتور های دیزلی در همین شرایط کاری بلندمدت آنها است. این موتور ها را می ‌توان برای ساعت های متوالی عاری از هر گونه فشار و یا مشکل در حالت فعال نگه داشت و به این ترتیب حجم قابل توجهی از آب و یا هر سیال دیگری را پمپاژ نمود.

موتور دیزلی استفاده شده در طراحی موتور پمپ گازوئیلی کاما اگر چه لازم است تا با سوخت گازوئیل همراه شود؛ اما این توان را دارد تا به راحتی با سوخت های ارزانتر مانند مازوت و نفت نیز تغذیه شود. موتور پمپ دیزل کاما از یک مخزن سوخت 3.5 لیتری در طراحی خود بهره مند می باشد و برای تامین سیستم روانکاری از یک مخزن روغن با حجم 1.1 لیتری در طراحی آن استفاده شده است. روغن نمره ۴۰ نمونه مناسب برای روانکاری در موتور دیزلی برند کاما می باشد.

موتور پمپ گازوئیلی کاما به یک سیستم استارت دستی (هندلی) مجهز شده و از یک سیستم کنترل مکانیکی بهره مند می باشد. شرایط کار برای پمپاژ آب تمیز و کثیف در مشخصه های آن تعریف شده است. به این ترتیب می ‌توان از موتور پمپ گازوئیلی کاما با هدف پمپاژ فاضلاب نیز بهره مند شد.

سخن پایانی در تشریح موتور پمپ گازوئیلی کاما

موتور پمپ گازوئیلی از برند کاما یک نمونه مطمئن از محصولی است که می ‌تواند با کمترین دردسر برای مدت طولانی فعال باشد و در این مدت حجم قابل توجهی از آب و یا هر سیال دیگری را جابجا کند. این مهمترین مشخصه در کار موتور پمپ گازوئیلی کاما است. چرا که از قطر های بالای ۳ و ۴ اینچ در خروجی خود بهره مند می باشد.

البته این دستگاه با وزن ۵۲ کیلوگرمی از نمونه های سنگین بازار است و با این وزن، حمل و نقل و یا جابجایی آن اندکی دشوار خواهد شد. ابعاد کلی دستگاه در اندازه ‌های 44´55´57 سانتیمتر می باشد. این اندازه ها اگر چه وزن سنگینی دارند؛ اما می توانند به راحتی در صندوق عقب هر خودرویی قرار گیرند. به این ترتیب با در نظر داشتن ابعاد کوچک در طراحی جمع و جور دستگاه می توان انتظار شرایط سیار مطلوبی را از آن داشت.

با تمام این تفاصیل، موتور پمپ گازوئیلی کاما با سوخت ارزانی کار می ‌کند، مصرف سوخت اندکی دارد، در حین کار صدای چندان بلندی تولید نمی کند و با کارکرد های مداوم به راحتی می ‌تواند شرایط یک عمر کاری مفید و طولانی را تامین نماید. این همه یعنی آنکه در مواجهه با موتور پمپ گازوئیلی کاما با یک نمونه برتر بازار در طراحی و کیفیت بهره‌ مند هستیم.

در سطح بازار که باشید و یا بخواهید تا این تجهیز را در سطح یک فروشگاه اینترنتی موتور پمپ تهیه کنید، موتور پمپ گازوئیلی کوپ را می توان در مقام یک رقیب جدی برای محصولات کاما در نظر گرفت.

البته در این رقابت، قیمت موتور پمپ دیزل ۴ اینچ کاما در رنج معقولی قرار دارد. با این وجود اگر چندان در بند قیمت موتور پمپ دیزل کاما نباشید، این موتور پمپ می تواند برای تامین سطح متوسطی از کار برای اهداف شما مناسب باشد.

لذا در صورتی که آب در عمق بالایی نیست و یا قرار نیست تا ارتفاع قابل ‌توجهی فرستاده شود، در عین حال هدف جابجایی حجم متوسطی از آب را دارید، موتور پمپ گازوئیلی کاما پیشنهاد خوبی است.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5