خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

پمپ پیستونی محوری رکسروت A2FO

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
پمپ پیستونی فشارقوی
  • پمپ پیستونی فشارقوی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

طراحی پمپ پیستونی محوری با محور خمیده (سرکج) چگونه است؟

قبل از بررسی محصول پمپ هیدرولیک پیستونی رکسروت A2FO نگاهی به مکانیزم و مشخصات این نوع پمپ ها می پردازیم. پمپ پیستونی سرکج، یک نوع از انواع پمپ هیدرولیک است که در جمع پمپ های پیستونی محوری جای می گیرد. پمپ های پیستونی محوری در کنار انواع پمپ های پیستونی شعاعی، خانواده بزرگی در جمع پمپ های هیدرولیک می سازند. از این رو برای کسانی که می خواهند در مسیر تهیه یک پمپ هیدرولیک کارآمد باشند، داشتن اطلاع دقیق از این خانواده بزرگ در جمع انواع پمپ ها ضروری به نظر می آید.

اما قبل از پرداختن به ساز و کار پمپ پیستونی سرکج، گذری در تفکر ایجاد این نوع از پمپ ها داشته باشیم. اول از هر چیز باید بگوییم که انواع پمپ های پیستونی در جمع پمپ های جا به جایی مثبت قرار می ‌گیرند. وقتی یک پمپ از نوع جا به جایی مثبت می شود، یعنی با تفکر ایجاد مکش است که عملیات پمپ را به انجام می رساند.

پمپ پیستونی سرکج آلمانی

در این تفکر ساده که می توانید به راحتی همراه با یک سرنگ خودتان آن را مشاهده کنید، وقتی پیستونی در فضای داخل سیلندر جا به جا می شود، در پی حرکت خود، مکشی ایجاد خواهد کرد. این مکش اگر همراه با اتصال سیال در مدخل پیستون همراه بشود، باعث ورود سیال در داخل سیلندر خواهد شد. در ادامه وقتی که پیستون در نیمه برگشت حرکت خود قرار می گیرد، می ‌تواند سیال مکیده شده را با قدرت و فشار بالایی پمپاژ کند. به این ترتیب همراه با یک سیکل کامل حرکتی پیستون در داخل سیلندر، می توانید عملیات مکش تا جهش سیال و در نهایت پمپاژ با فشار و قدرت بالا داشته باشید.

اما عیب بزرگ این سیستم در خروجی ناپیوسته آن است. در اصل، هر سیکل کاری می تواند مقداری سیال را پمپاژ کند و پمپاژ بعدی باید منتظر سیکل بعدی بماند. این اتفاق باعث گسستگی در پمپاژ سیال خواهد شد. برای این منظور یا باید فرکانس کاری سیلندر و پیستون را بسیار افزایش داد که راه حل معقولی نیست و یا اینکه تعداد سیلندر ها را زیاد کرد. به این ترتیب در زمانیکه یک یا چند سیلندر در حال پر شدن هستند، سیلندر های دیگر در حال تخلیه سیال مکیده شده می باشند. در این حالت در هر زمان از کارکرد پمپ شاهد انجام همزمان عملیات مکش و پمپاژ سیال خواهیم بود.

انواع پمپ های پیستونی محوری و شعاعی با در نظر گرفتن همین راه حل ساده خلق شده اند. در پمپ پیستونی محوری، تمام پیستون ها حول یک محور و در راستای محور گردش پمپ قرار گرفته اند. به گونه ای که توسط ساز و کاری مکانیکی به ترتیب باز و بسته می شوند. در مقابل در نوع شعاعی، پیستون ها در راستای شعاع گونه ‌ای از صفحه گردان قرار گرفته که با محور گردش پمپ، زاویه ۹۰ درجه خواهند داشت.

تشریح دقیق و کامل هر کدام از این پمپ ها، ماجرایی است که نیاز به توضیحات بسیار مفصل تری را می ‌طلبد. در این مطلب قصد تشریح دقیق یکی از انواع متداول در این جمع را داریم. پمپ پیستونی سرکج که از نوع محوری می باشد. با توجه به نوع طراحی ای که دارد و در عین حال، سادگی کارکردی که می‌ توان در آن مشاهده کرد، باعث خواهد بود تا نگاه مطلوب بسیاری را در پی کارکرد خود داشته باشد. در ادامه مقاله همراه باشید تا در باب پمپ پیستونی سرکج صحبت مفصل تری داشته باشیم.

پمپ پیستونی سرکج چگونه کار می کند؟

همان گونه که اشاره شد، با افزایش تعداد سیلندر ها می توان پمپاژ یکنواخت و مطلوب در خروجی پمپ تولید نمود. برای این منظور یکی از ایده ها در خلق پمپ های پیستونی که منجر به ساخت پمپ پیستونی محوری شده است که در آن سیلندر ها حول محور دوران پمپ چیده شده و همراه با این دوران، پیستون ها در فضای سیلندر ها حرکت می‌ کنند؛ اما این حرکت باید به گونه ‌ای باشد که در نیمه سیکل گردش، عملیات مکش و در نیمه سیکل دیگر، عملیات پمپاژ صورت گیرد. برای این منظور از یک صفحه با نام صفحه زاویه گیر استفاده می شود. این صفحه زاویه گیر همراه با یک زاویه ای که قابل تنظیم خواهد بود، بر محور چرخان پمپ نصب شده و سر آزاد پیستون ها بر آن سوار است. با گردش این صفحه، پیستون ها در داخل سیلندر ها حرکت خواهند کرد.

اما اگر ساز و کاری در نظر گرفته شود که بتوان صفحه زاویه گیر را حذف نمود، می توان از یک پمپ با قطعات مکانیکی کمتر و در نتیجه عملکرد مطلوب تری بهره مند بود. برای این منظور در عوض نصب یک صفحه زاویه دار در انتهای پیستون ها، محور گردش پمپ را منحرف می ‌کنند. ایجاد این انحراف در محور گردش پمپ باعث می ‌شود تا عملاً سر آزاد پیستون ها در یک صفحه زاویه گیر که همراه با بدنه پمپ شده است، همراه شود. به این ترتیب انواع پمپ پیستونی سرکج ساخته خواهند شد. به طوری که سر آزاد پیستون ها در محل انحراف به بدنه پمپ متصل خواهد بود و همراه با گردش پمپ، از آنجا که نمی توانند در قسمت ‌های انتهایی خود حرکتی داشته باشند، لاجرم در داخل سیلندر های خود حرکت می ‌کنند.

پمپ پیستونی فشارقوی هیدرولیکی

مزایای استفاده از پمپ پیستونی محوری با محور خمیده (سر کج)

²    تامین پمپاژ سیال با پیوستگی مطلوب: مزیت اول در استفاده از پمپ پیستونی سرکج، توانمندی آنها در تامین پمپاژ با پیوستگی مطلوب است. در پمپ پیستونی سرکج از آنجا که پیستون ها هم محور با شفت اصلی دستگاه هستند، می تواند سرعت کارکرد پمپ را تا مقادیر قابل توجهی افزایش داده و در خروجی، دبی بالاتر با پیوستگی مطلوب ‌تری داشت.

²    راندمان بالا: راندمان مطلوب، ویژگی جالب توجه در همگی پمپ های پیستونی است. در پمپ پیستونی سرکج نیز می توانید شاهد این راندمان بالا باشید. البته در پمپ پیستونی سرکج از آن جهت که یک قطعه مکانیکی مانند صفحه زاویه گیر عملا حذف شده است، می توانید شاهد خلق راندمان مطلوب تری به نسبت دیگر انواع پمپ های پیستونی باشید.

²    تحمل فشار های بسیار بالا: در پمپ پیستونی محوری برای تامین قدرت های بالاتر ملزم به نصب صفحه زاویه گیر قوی تری هستیم. این موضوع عملا باعث افزایش حجم و وزن پمپ خواهد بود؛ اما در پمپ پیستونی سرکج می ‌توان با تقویت بدنه به راحتی این مانع را مرتفع نمود.

²    تامین قدرت مکش بالا: مکش، اصل کارکرد تمام پمپ های جا به جایی مثبت است. این مکش در انواع محوری به مراتب قوی تر از مدل های شعاعی است. نوع پمپ پیستونی سرکج نیز با توجه به ساختار محوری ای که دارد، می ‌تواند مکش های قدرتمندی را تأمین سازد.

البته نمی توان از حذف امکان تغییر در دبی پمپ در انواع پمپ پیستونی سرکج، در مقابل انواع معمول محوری صرف نظر نمود. در مدل هم محور می توان با تغییر زاویه صفحه زاویه گیر به ‌راحتی مقدار دبی در خروجی پمپ را تغییر داد. این امکان در مدل ‌های سرکج حذف شده است.

پمپ پیستونی هیدرولیک رکسروت سری A2FO

پمپ پیستونی رکسروت سری A2FO با جابجایی حجمی 10 سی سی الی 250 سی سی تولید می شود و در خانواده پمپ های پیستونی هیدرولیک فشار قوی یکی از پر مصرف ترین ها در حوزه هیدرولیک صنعتی و هیدرولیک راهسازی می باشد. پمپ پیستونی A2FO جزء پمپ های پیستونی هیدرولیک با محور خمیده می باشد که از ویژگی های این نوع پمپ کمپانی رکسروت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •         دبی خروجی ثابت
  •         قابل استفاده در سیستم های هیدرولیکی مدار باز
  •         ابعاد کوچک پمپ
  •         طراحی جمع و جور بدنه
  •         فشار کاری 400 بار و فشار لحظه ای 450 بار در سری های 10 الی 180 سی سی
  •         فشار کاری 350 بار و فشار لحظه ای 400 بار در سری 250 سی سی
  •         راندمان بسیار بالای پمپ

مشخصات فنی پمپ پیستونی سرکج هیدرولیک A2FO رکسروت

جابجایی حجمی (cc)

10

12

16

23

28

32

45

56

فشار کاری (bar)

400

400

400

400

400

400

400

400

فشار لحظه ای  (bar)

450

450

450

450

450

450

450

450

وزن (کیلوگرم)

6

6

6

9.5

9.5

9.5

13.5

18

جابجایی حجمی (cc)

63

80

90

107

125

160

180

250

فشار کاری (bar)

400

400

400

400

400

400

400

350

فشار لحظه ای  (bar)

450

450

450

450

450

450

450

400

وزن (کیلوگرم)

18

23

23

32

32

45

45

73

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی رکسروت مدل A2FO

 لطفاً جهت استعلام قیمت به روز پمپ های پیستونی سر کج رکسروت از طریق لینک واتس اپ ارتباط برقرار کنید.

ردیف

شرح

قیمت (تومان)

1

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO10

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

2

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO12

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

3

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO16

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

4

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO23

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

5

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO28

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

6

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO32

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

7

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO45

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

8

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO56

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

9

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO63

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

10

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO80

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

11

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO90

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

12

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO107

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

13

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO125

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

14

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO160

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

15

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO180

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

16

قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشار قوی A2FO250

 لطفاً برای استعلام قیمت تماس بگیرید

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5