خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شیر برقی پنوماتیک مایندمن تایوان (Mindman)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
شیر برقی پنوماتیک مایندمن تایوان (Mindman)
  • شیر برقی پنوماتیک مایندمن تایوان (Mindman)
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

بررسی فنی انواع شیر برقی پنوماتیک مایندمن تایوان (Mindman)

سیستم های پنوماتیکی در کنترل بسیاری از پروسه های صنعتی تاثیرگذار هستند. هوای فشرده قدرت قابل توجهی است که تحت هدایت تجهیزات پنوماتیکی تبدیل به یک توان موثر برای هدایت انواع فرایندهای صنعتی شده است. اگر در هر کارگاه صنعتی و یا بطن جزئیات فنی هر دستگاه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دقت کنید، خیلی ساده می توانید ردپای موثر انواع تجهیزات پنوماتیکی را پیدا کنید. در این بین انواع شیرهای پنوماتیکی مهمترین قطعات سیستم های پنوماتیکی هستند. این شیرها وظیفه هدایت و کنترل هوای فشرده را با هدف تکمیل پروسه های صنعتی بر عهده دارند. خیلی مهم است که در بطن مشخصه های فنی دستگاه از شیر برقی پنوماتیک خوش ساختی استفاده کرده باشید. مانند شیر برقی پنوماتیک مایندمن تایوان (Mindman) که در حال حاضر از نمونه های مناسب بازار محسوب می ‌شود.

بررسی فنی انواع شیر برقی پنوماتیک مایندمن تایوان (Mindman)

شیر برقی پنوماتیک در طراحی، یک قطعه تقریباً ساده مکانیکی است که تحت تاثیر حضور جریان برق عملکردهایی چندگانه دارد. در هر شیر برقی پنوماتیک، حالت های متفاوت کارکرد پیش ‌بینی شده است. هر کدام از این حالت ها را با عنوان بلوک در شیر برقی پنوماتیک می ‌شناسند. هر بلوک قرار است مسیری از جریان عبور هوای فشرده را باز و یا بسته سازد. طبعا حضور هر بلوک به اتمام کار بلوک دیگر در شیر برقی پنوماتیک ختم می‌ شود.

طرز کار شیر برقی پنوماتیک در حین جابجایی بلوک ها با عملکرد مکانیکی به جای یکدیگر است. برای این منظور از یک بخش الکتریکی با نام بوبین استفاده شده است. بوبین وظیفه دارد تا با هدایت جریان برق، برخی حالت ها را در شیر برقی پنوماتیک فعال سازد و یا برخی از حالت ها را از فعالیت باز دارد. به هر صورت وقتی با هر مدل شیر برقی پنوماتیک مواجه هستید، عملکرد روان، بی صدا، طولانی مدت و ماندگار و در عین حال مقاوم در برابر فشار هوا از فاکتورهای کلیدی است که سطح کیفی هر محصول را مشخص خواهد کرد. اینجاست که نقش تاثیرگذار استفاده از شیر برقی های مطمئن نمایان می شود. شیر برقی پنوماتیک مایندمن تایوان از نمونه های رده بالای بازار است که قابلیت مناسبی در کارکردی طولانی مدت، ماندگار و مقاوم دارد و در عین حال می تواند نسبت به سیگنال های الکتریکی بهترین پاسخگویی را داشته باشد.

شیر برقی پنوماتیک مایندمن ساخت کجاست؟

مایندمن یک کمپانی ریشه ‌دار تایوانی است. اگر اهل فن باشید و دستی بر آتش طراحی تا اجرای انواع سیستم های هیدرولیکی و پنوماتیکی داشته باشید، قطعا می ‌دانید که تایوانی ها در این عرصه دست پرباری دارند. تایوان یک جزیره کوچک در جنوب کشور چین است که در عرضه محصولات فنی و مهندسی شده بهترین است. در این بین حضور کمپانی های برجسته توانسته است رده کیفی بالایی در عرضه محصولات پنوماتیکی داشته باشد.

کمپانی مایندمن Mindman یک شرکت خوشه ‌ای با حوزه چند ملیتی است که در دفتر اصلی آن در کشور تایوان می باشد. اگر چه مایندمن در بسیاری از عرصه های صنعتی فعالیت مستمری دارد؛ اما عمده شهرت و همچنین توجه کلیدی این برند در تولید تجهیزات پنوماتیکی است. برند مایندمن برای عرضه هر چه بهتر محصولات خود همواره نگاهی عمیق در رعایت استانداردهای رده بالای جهانی خصوصاً اتحادیه اروپا داشته است. تا جاییکه حالا می توانیم انواع محصولات این برند را در لیست استانداردترین محصولات بازار قرار بدهیم.

انواع شیر برقی پنوماتیک محصول مایندمن در لیست مهمترین تجهیزات تولید شده این کمپانی قرار دارند. کمپانی مایندمن که یکی از برجسته ترین برندهای تولیدکننده تجهیزات اتوماسیون صنعتی است، همواره نگاه عمیقی بر کیفیت بالای ساخت انواع شیر برقی پنوماتیک داشته است. زیرا هر اهل فنی می داند که انواع شیر برقی پنوماتیک، آخرین حلقه کنترلی در سیستم‌ های اتوماسیون شده هستند و دقت کارکرد آنها ضامن عملکرد صحیح و موثر تمامی سیستم است.

این برند نام ‌آشنای تایوانی در سال ۱۹۷۹ توسط آقای چین چنگ هوانگ در کشور تایوان تأسیس شده است. در تمام این سال های طولانی که از فعالیت کمپانی می گذرد، مایندمن تبدیل به یک شرکت خوشه ‌ای با عملکرد جهانی شده است که تنها در کارخانه مرکزی خود بیش از ۶۰۰ کارمند دارد. در حال حاضر محصولات برند مایندمن در ۹۷ کشور جهان به فروش می ‌رسد. رده محصولات کمپانی مایندمن شامل تجهیزات پنوماتیکی و کنترل اتوماسیون اعم از موارد زیر هستند.

-         جک های پنوماتیکی

-         واحد مراقبت و تجهیزات فیلتراسیون

-         شیرهای دستی پنوماتیکی

-         تجهیزات وکیوم

-         تجهیزات جانبی مانند شیلنگ و اتصالات

-         انواع شیر برقی پنوماتیکی

-         و... .

مایندمن یک استاد تمام در طراحی و تولید انواع تجهیزات پنوماتیکی است و در این بین مهمترین قطعه یعنی شیر برقی پنوماتیک را با بالاترین حساسیت و بهترین کیفیت عرضه می کند.

شیر برقی پنوماتیک مایندمن تایوان

انواع شیر برقی پنوماتیک تایوانی محصول برند مایندمن

هدف از طراحی شیر برقی پنوماتیک، رسیدن به یک خط کنترل هدفمند برای تکمیل سیستم های اتوماسیون شده است. هر شیر برقی پنوماتیک قرار است در یک پروسه صنعتی و با توجه به فرمان های الکتریکی مسیر را فعال و یا غیر فعال سازد. در این بین بسته به ظرفیت و دبی هوای در حال عبور کردن، حجم جک پنوماتیکی، نیاز به سرعت عمل در اجرای دستورات و انواع سناریوهای کنترلی و... انواع شیر برقی پنوماتیک طراحی شده است. برند مایندمن با توجه به مهارت بالا در عرصه طراحی و تولید تجهیزات اتوماسیونی، یکی از بهترین های این عرصه است که مدل های متنوع از شیر برقی پنوماتیک را عرضه می ‌کند. انواع شیر برقی پنوماتیک تایوان از کمپانی مایندمن به قرار زیر هستند.

-         شیر برقی پنوماتیک 1/4 اینچ

-         شیر برقی پنوماتیک 3/8 اینچ

-         شیر برقی پنوماتیک 1/2 اینچ

-         شیر برقی 5/2 تک بوبین

-         شیر برقی 5/3 دو بوبین

-         شیر برقی های چند حالته با تعریف 2 بوبین

اگر بخواهیم لیست بلندبالای محصولات عرضه شده از برند مایندمن را مطرح کنیم، قطعاً نیاز به زمان بررسی فنی بسیار زیادی داریم. لکن در این مطلب قصد نگاهی بر محصولات پرفروش، کاربردی و موثر از برند مایندمن در عرصه شیر برقی پنوماتیکی داریم.

شیر برقی پنوماتیک تک بوبین مایندمن

نگاهی بر مشخصات فنی شیر برقی پنوماتیک مایندمن

شیر برقی پنوماتیکی یک تجهیز کنترل هوای فشرده است که جایی در میانه سیستم های اتوماسیون نصب می شود تا با هدایت هدفمند جریان هوای فشرده، برخی از فعالیت ‌ها را راه ‌اندازی کرده و یا از ادامه برخی از فعالیت ‌ها جلوگیری کند. اگر چه برای این منظور انواع شیر برقی پنوماتیک طراحی شده است؛ اما دو تیپ شیر برقی 2/5 تک بوبین پنوماتیکی و شیر برقی 3/5 پنوماتیکی بیش از دیگر مدل ها مورد توجه هستند. مایندمن نیز این دو تیپ پرکاربرد در طراحی انواع شیر برقی پنوماتیک را با بالاترین کیفیت و کارایی تولید کرده است. اما باید بررسی کنیم که این دو تیپ از شیر برقی پنوماتیک چه هستند؟ و چرا تا این اندازه کاربرد گسترده ای پیدا کرده اند؟

آشنایی با شیر برقی 5/2 تک بوبین پنوماتیک

شیر برقی 5/2 تک بوبین یک نوع شیر با تعریف 2 بلوک و 5 خط ورودی و خروجی است. این تیپ از شیر برقی پنوماتیک برای کنترل اتوماتیک انواع سیلندرهای پنوماتیکی طراحی شده است. طرز کار شیر برقی پنوماتیک 5/2 متکی بر الگوی بازگشت با فنر است. در حالت عادی و تحت تاثیر قدرت فنر، یکی از بلوک های هدایت شیر برقی پنوماتیک در مسیر جریان هوای فشرده قرار دارد. هر دو بلوک، فضای هدایت یکسانی دارند؛ اما به شکل متفاوت جریان هوای فشرده را از سمت 3 نازل ورودی شیر به 2 نازل خروجی آن متصل می کنند.

بسته به طراحی سیستم های پنوماتیکی می توانید نوع بازخورد سیستم از نحوه بستن شیر برقی 5/2 تک بوبین را تنظیم کنید. در حالت عادی یعنی زمانی که هیچ نیروی الکتریسیته به بوبین شیر برقی پنوماتیک وارد نشده است، یکی از بلوک ها فعال است و با این فعال بودن، جریان هوایی را برای کنترل و یا فعال نگه داشتن بخشی از سیستم اتوماسیون هدایت می‌ کند. غالباً این حالت به شرایط ماندگار سیستم ختم می شود. وقتی بوبین در شیر برقی پنوماتیک 5/2 فعال می ‌شود، اسپول حرکت کرده، جای بلوک ها را عوض می کند. در این حالت بلوکی دیگر که مسیری دیگر را برای هدایت هوای فشرده در نظر گرفته است، بلوک غالب شده، جریان کنترل سیستم اتوماسیون را در دست می ‌گیرد. این حالت غالبا با عملکرد جک ها همراه است و یک مسیر تخلیه نیز توسط شیر برقی پنوماتیک در نظر گرفته شده است.

اگر بوبین از حالت برق دار خارج شود و به اصطلاح غیر فعال گردد، اسپول، تحت تاثیر قدرت فنری به جای خود باز می گردد. در این حالت سیستم به حالت ماندگار خود هدایت می‌ شود. یعنی اگر جکی تحت تاثیر جابجایی بلوک های شیر برقی فعال شده باشد، حالا با غیرفعال شدن بوبین و حرکت بلوک های شیر برقی تحت تاثیر فنر، به حالت ابتدایی و ماندگار خود وارد می شود. کاربرد اصلی شیر برقی پنوماتیک 5/2 درکنترل جهت دبی برای فعال کردن انواع جک های پنوماتیکی است. زیرا وقتی برقی در بوبین حضور ندارد، جک پنوماتیکی حالت ماندگاری را تجربه می ‌کند. در صورت برق دار شدن بوبین و جابجایی بلوک ها، حرکت هوای فشرده در داخل شیر برقی پنوماتیک عوض شده و در امتداد این جابجایی، جک پنوماتیک نیز تغییر موقعیت می ‌دهد. تا وقتی که بوبین در شیر برقی پنوماتیک برق دار است، جک نیز در حالت فعال باقی می ماند. در صورت قطع شدن جریان برق بوبین، شیر برقی 5/2 تک بوبین از قابلیت بازگشت خودکار به حالت اولیه، آن هم تحت تاثیر یک فنر ساده برخوردار است که در نهایت عملکرد جک را به حالت اولیه و ماندگار سیستم هدایت می کند.

شیر برقی پنوماتیک تک بوبین 5/2

تحلیل فنی شیر برقی 5/3 پنوماتیکی

در نامگذاری انواع شیر برقی پنوماتیکی از ترتیب اعداد استفاده می ‌شود. در این نامگذاری عدد اول معرف تعداد بلوک های شیر برقی پنوماتیک است. این عدد نشان می ‌دهد که شیر برقی می‌ تواند چندین حالت متفاوت را داشته باشد. اما عدم دوم معرف تعداد ورودی ‌ها و خروجی ‌های شیر برقی پنوماتیک است. به عنوان نمونه برای شیر برقی 5/3 پنوماتیکی عدد ۳ معرف تعداد حالت ها می باشد و عدد ۵ برای نشان دادن تعداد ورودی ها و خروجی ها استفاده شده است.

با این مقدمه ظاهراً باید برای شیر برقی 5/3 پنوماتیکی در جستجوی سه حالت کاری باشیم. این تیپ از شیر برقی پنوماتیکی با یک حالت میانی تعریف شده است. در واقع ۳بلوک دارد که دو تای آنها تحت تاثیر بوبین برقی هستند و یکی در حالت میانی قرار گرفته و فارغ از عملکرد بوبین ها می باشد. حالت میانی یک مسیر کاملاً بسته است. حالتی که در فضای ماندگار سیستم پنوماتیکی تعریف شده است. وقتی هیچ کدام از دو بوبین شیر برقی 5/3 پنوماتیکی فعال نیستند، شیر برقی پنوماتیکیدر این حالت میانی قرار می‌ گیرد. اما به محض برق دار شدن هر یک از دو بوبین در شیر برقی 3/5 پنوماتیکی، بلوک مربوطه توسط اسپول فعال شده و جای بلوک میانی را می گیرد.

حالا بلوکی که مسیرهایی را باز و مسیرهایی را بسته کرده است، در جریان است. طبعاً با وصل کردن پیستون های پنوماتیکی به مدخل های خروجی این شیر برقی پنوماتیکی و عملکرد یکی از بوبین ها شاهد ایجاد حرکتی مشخص هستیم. اما نکته طراحی شیر برقی 5/3 پنوماتیکی در انتهای دوره فعالیت بوبین ها نهفته است. زمانی که با قطع شدن جریان برق هر بوبین، اسپول، بلوک شیر برقی را به حالت میانی باز می گرداند. اما تغییری در موقعیت جدید پیستون های پنوماتیکی ایجاد نمی کند. تغییر با فعال شدن بوبین مجاور و جایگزین شدن بلوک دیگر حاصل می شود. این نوع فعالیت شیر برقی 5/3 پنوماتیکی کاملا متفاوت از نمونه های 5/2 پنوماتیکی است.

در شیر برقی 5/2 پنوماتیکی هر فعالیت جک های پنوماتیکی وابسته به حضور نیروی برق در بوبین شیر برقی است. خیلی ساده تا زمانی که بوبین برق دار است، می توانیم جک پنوماتیکی را در حالت فعال نگه داریم. با قطع برق بوبین و بازگشت شیر برقی پنوماتیک به حالت اولیه، جک پنوماتیک نیز تغییر حالت می دهد. اما در طراحی شیر برقی 5/3 پنوماتیکی، اگر چه فعالیت جک پنوماتیکی کاملا وابسته به برق دار شدن بوبین ها است؛ اما ادامه ماندن در حالت جدید وابسته به برق دار بودن بوبین ها نمی باشد.

شیر برقی پنوماتیک 5/3

در این حالت کافی است بوبین شیر برقی پنوماتیکی تنها برای یک لحظه فعال شود تا تغییر حالتی ماندگار در جک پنوماتیکی حاصل آید. این تفاوت در طرز کار شیر برقی پنوماتیکی قاعده طراحی سیستم های اتوماسیون را تعریف می ‌کند. اینکه سیگنال فعال شدن بوبین چگونه باشد و قرار است سیستم اتوماسیون را تحت چه نوع سیگنالی در اختیار داشته باشیم. کمپانی مایندمن که در طراحی انواع تجهیزات اتوماسیونی دست توانمندی دارد، برای طراحی این دو تیپ شیر برقی پنوماتیکی حساسیت ویژه ای را اعمال کرده است. در عین حال جدا از بحث عملکرد و طراحی، موضوع حجم باد عبوری از انواع شیر برقی پنوماتیکی نیز مورد توجه قرار دارد.

هر چه سیستم اتوماسیون، بزرگتر با تعریف جک های قدرتمندتر و حجیم تری باشد، طبعاً نیاز به جریان هوای فشرده بیشتری احساس می‌ شود. لذا انواع مدخل‌ های استاندارد 1/4 و 3/8 و 1/2 اینچی برای تامین انواع چگالی هوا در به کار انداختن انواع سیستم های اتوماسیون تعریف شده است. در رده محصولات کمپانی مایندمن نیز نگاه ویژه ‌ای برای تولید ظرفیت‌ های گوناگون از شیر برقی پنوماتیک اعمال شده است که در نمونه های پرمصرف شیر برقی پنوماتیک 1/2 اینچی، شیر برقی پنوماتیک 3/8 اینچی و شیر برقی پنوماتیک 1/4 اینچی شاهد آنها هستیم.

زمینه های کاربردی برای انواع شیر برقی پنوماتیکی تایوانی

محصولات مایندمن همگی در رده تجهیزات متنوع اتوماسیون صنعتی قرار دارند. این تجهیزات به شکل تخصصی برای فعال نگه داشتن سیستم های پنوماتیکی طراحی شده اند و می توانند در انبوه فضاهای صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند. برخی از فضاهای کاربردی برای استفاده از انواع شیر برقی پنوماتیک مایندمن تایوان به قرار زیر هستند:

1-    در تجهیز ماشین آلات اتوماتیک CNC

2-    صنایع خودرو سازی و همچنین در خدمات خودرویی مانند مراکز کارواش و ...

3-    استفاده در صنایع غذایی، صنایع دارویی و صنایع وابسته

4-    صنایع بسته بندی و تولید کالاهای تزریق پلاستیک

5-    صنایع چوب برای ساخت دستگاه های اتوماتیک برش چوب

6-    سیستم های تهویه مطبوع

7-    کمپرسورها و تولید هوای فشرده

8-    و... .

 انواع شیر برقی پنوماتیکی مایندمن

اگر بخواهیم می توانیم لیست بلند بالایی را برای کاربرد انواع شیر برقی پنوماتیک معرفی کنیم. به هرحال سیستم های پنوماتیکی در حال حاضر از بهترین ایده ها برای ساخت انواع سیستم های اتوماسیون شده هستند. در این میان برای اجرای فرامین در سیستم اتوماسیون و همچنین برای هدایت جریان هوای فشرده به انواع شیر برقی پنوماتیکی نیاز داریم که محصولات برند مایدمن تایوان از بهترین های بازار هستند. محصولاتی که خیلی خوب و ساده می توانند جریان کاملی از هر سیستم اتوماسیون شده را مدیریت کنند.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5