خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

علف زن دوشی ویکتور (VICTOR)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
علف زن دوشی ویکتور (VICTOR)
  • علف زن دوشی ویکتور (VICTOR)
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

علف زن دوشی ویکتور

در هر باغ و بوستانی که باشید، برای هر زمین کشاورزی که فعالیت می کنید و یا با هر فضای سبزی در هر اندازه مواجه باشید، همواره با هجوم گیاهانی که رشدی غیر قابل کنترل دارند، مواجه هستید. از علف های هرز که همواره می آیند تا آرامش و زیبایی محیط باغ و بوستان را بر هم بریزند تا انبوه درختان باغ و گیاهان مزرعه و هر فضای سبز دیگری، از رشد گیاهان برخوردار است اینجاست که باید دست به کار باشید و همواره در چالش همیشگی برای تراشیدن گیاهان باغ و بوستان باشید. در این بین برخی از باغبانان خوش ذوق و حرفه ای قدم های مطمئنی برداشته اند و با تهیه علف زن های موتوری ماجرای تراشیدن گیاهان باغ و بوستان را خیلی ساده تر انجام می دهند.

البته در قدم اول این باغبان ها به یک علف زن موتوری مناسب نیاز دارند. علف زن دوشی ویکتور یکی از نمونه های مناسب بازار است که برای استفاده در فعالیت های سبک و متوسط باغبانی طراحی شده است.

علف زن دوشی ویکتور

علف زن دوشی ویکتور نمونه رده میانی بازار است که در آن الگوی طراحی ارگونومیک در کنار قدرت علف تراشی ایده آل همراه با قابلیت سرعت عمل بالا برای کارکرد تقریباً طولانی مدت پیش بینی شده است، علف زن دوشی ویکتور در دو تیپ NTB430 و مدل پشتی با نام MTB430-BG  طراحی شده است. علف زن های موتوری ای که برای انجام فعالیت هایی نه چندان حجیم و عملکردی متوسط مورد استفاده قرار می گیرند.

کمپانی ویکتور یک برند چینی است که در این سال ‌های اخیر به مانند بسیاری از کمپانی های تازه تاسیس چینی فعالیت صنعتی خود را آغاز کرده است. اما از همان قدم های نخستین تا به امروز مسیر تولیدات خود را در رده کیفی بسیار بهتری از رقبای هم وطن خود قرار داده است اگر چه خیلی سخت بتوانیم محصولات این کمپانی را در رده محصولات کاملاً خوش ساخت بازار قرار دهیم؛ اما قطعا می ‌توانیم آنها را از لحاظ کاربردی تا تاثیر مفید در سطح مزرعه و در عین حال ماندگاری و حضور قطعات با کیفیت بالاتر از دیگر برندهای چینی بگذاریم.

علفزن ویکتور و طراحی با الگوی دوشی

ویکتور، علف زن های موتوری خود را با الگوی نمونه های دوشی طراحی کرده است. علف زن دوشی ویکتور با طراحی ارگونومیک و قابلیت کارکردی گسترده از نمونه های خوش ساخت و طراحی ایده آل برای این دسته از علف زن های بازار است اصولاً علف زن های دوشی مدل های تمام حرفه ایی هستند که بسیار قاعده کارکرد توانمندتری به نسبت از مدل ‌های پشتی دارند. اگر چه کار کردن با علف زن های دوشی گاها سخت است و نیاز به مهارت های مقدماتی دارد؛ اما نتیجه کار با آنها همیشه بهتر از نمونه های دوشی است برای همین است که باغبانان تا کشاورزهای حرفه ای علاقه دارند تا از علف زن های دوشی تهیه کنند. در این بین قطعاً از بررسی مشخصات فنی تا ایده های طراحی انواع علف زن دوشی ویکتور استقبال می کنند.

در این مطلب قصد داریم تا به تحلیل فنی و جایگاه کاربردی انواع علف زن دوشی ویکتور بپردازیم. اما قبل از آن لازم است تا نگرش فنی مناسب و کافی از طراحی و کاربرد علف زن های دوشی مطرح کنیم، وقتی می دانید که علف زن دوشی چیست و چه زمینه های کاربردی دارد، قطعاً بهتر می توانید در باب خرید علف تراش دوشی ویکتور تصمیم سازی کنید. چون حالا بهتر می توانید جنبه های طراحی و قابلیت ‌های علف تراش دوشی ویکتور را ارزیابی کنید.

علف تراش دوشی چگونه دستگاهی است؟

علف تراش های دوشی ماشین های ساده موتوری هستند که به شکل تخصصی برای تراشیدن گیاهان کم ارتفاع طراحی شده اند. این علف زن ها قدرت موتورهای بنزینی را به شکلی هدایت می‌ کنند تا بتوان به راحتی و با کمترین فشاری تحت تسلط بالا و با سرعت عمل زیاد هر نوع گیاه رشد کرده در سطح زمین با ارتفاع کم را تراشید.

هر دستگاه علف زن دوشی از یک محور بلند فولادین برخوردار است. این محور توخالی مسیر انتقال قدرت از جانب موتور تا تیغه های گردان دستگاه می باشد، موتور بنزینی کوچک که غالباً از مدل ‌های تک و یا دو سیلندر است، در انتهای این محور بلند و فولادین قرار دارد و در سمت دیگر، سیستم انتقال قدرت گیربکسی خاصی طراحی شده تا قدرت موتور را دریافت کرده و آن را برای گردش سرعت بالا و قدرتمند انواع تیغه های علف تراشی به کار اندازد.

علف زن بنزینی ویکتور مدل دوشی

محور بلند و سبک فولادین، محل اتصال موتور تا پروانه است. یک شفت متحرک و کاملاً صلب در داخل این محور تعریف شده است تا قدرت حرکت موتور را به سمت تیغه های دستگاه علف تراش دوشی هدایت کند، در نهایت هر دستگاه علف تراش دوشی مجهز به بندهایی پهن و محکم با الگوی طراحی خاصی است تا هر چه بهتر بر اندام اپراتورها سوار شوند. این علف زن همراه با این بندها در کنار اندام اپراتورها قرار می گیرد. هر علف زن دوشی از دو دسته بلند که بر محور فولادین دستگاه سوار هستند، برخوردار می باشد این دو دسته که شبیه به فرمان دوچرخه است، به راحتی در اختیار اپراتورها قرار خواهد گرفت. برخی از المان های کنترلی مانند دکمه روشن خاموش دستگاه در کنار اهرم گاز و... بر روی یکی از این دسته های دوچرخه ای شکل نصب می شود. به این ترتیب قدرت مانور بالا در کنار کنترل پذیری ساده علف زن های دوشی تامین شده است.

کمپانی های مختلف که به ترتیبی در عرصه ماشین ‌آلات کشاورزی فعالیت می ‌کنند، همواره تلاشی مستمر دارند تا علف زن های دوشی آنها از طراحی کاملا ارگونومیک برخوردار باشد در این بین علف زن دوشی ویکتور محصول صنایع داخلی چینی از نمونه ‌های خوش ‌ساخت بازار است که در تامین زمینه های ارگونومیک برای کارکرد هر چه ساده تر و راحت تر طراحی شده است.

طول محور علف زن Victor اندازه استانداردی دارد. به طوری که کاملاً موثر می توان تیغه گردان علف زن Victor را در سطح زمین به گردش درآورد و در عین حال نیاز به خم شدن کم اپراتورها نباشد. طراحی بندهای علف زن دوشی Victor به شکلی است تا دستگاه با نهایت ظرافت و البته کاملا مستحکم و ماندگار بر اندام اپراتورها سوار شود استقرار علف زن دوشی Victor با نهایت ظرافت همراه است و هر گونه خطر به هم خوردن تعادل منتفی می باشد. در عین حال برای علفتراش Victor از یک جفت دسته بزرگ با طراحی برجسته از جنس لوله های سبک فولادین در نظر گرفته شده است، این دسته ها در طراحی علفتراش Victor نهایت طراحی ارگونومیک را دارد و به طور کامل تحت کنترل اپراتورها قرار خواهد گرفت.

این مقدمات برای آن است تا در کنار آشنایی کافی با الگوی طراحی علف تراش های دوشی، نگاهی مناسب را برای آغاز به کار در معرفی فنی این ماشین آغاز کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا به تحلیل فنی و جایگاه کاربردی هر دو مدل علف زن دوشی ویکتور بپردازیم.

مشخصات فنی علف زن دوشی ویکتور مدل NTB430

علف زن دوشی ویکتور مدل NTB430 از یک طراحی استاندارد در زمینه علف زن های موتوری برخوردار است. این علف زن طول محور مناسبی دارد و قابلیت عملکرد متوسط و مطمئن را در حین کار تامین می نماید. برای تولید قدرت علفتراشی در این علف زن دوشی ویکتور از یک موتور تک سیلندر دو زمانه استفاده شده است موتور از نوع هوا خنک است و با الگوی کار تنفس طبیعی طراحی شده است. این موتور در هوای آزاد مزرعه با قدرت عملکرد مناسبی ظاهر می شود. البته در کار با علفتراش دوشی Victor نباید از عملکرد موتور دو زمانه آن غافل باشید.

موتور تک سیلندر با عملکرد دو زمانه علفتراش دوشی Victor در حجم 42.7 سی ‌سی طراحی شده است. موتور در نهایت قابلیت کارکرد خود قادر است تا میزان قدرت 1.7 اسب بخار را تولید کند. این میزان قدرت برای تراشیدن انبوه گیاهان باغ و بوستان و حتی تراشیدن شاخه های نازک درختان کفایت می کند.

 علف زن دوشی ویکتور مدل NTB430

در کار با موتورهای دو زمانه باید نسبت نوع سوخت ترکیبی مناسب برای عملکرد مطلوب آنها را طبق دستور سازنده تهیه نمایید. در علف زن دوشی ویکتور نیز از یک موتور دو زمانه استفاده شده است. لذا قاعدتاً در کار با این موتور مستلزم تامین سوخت ترکیبی هستید. سوخت ترکیبی، نوعی اختلاط دقیق از روغن و بنزین است، موتورهای دو زمانه، موتورهای کوچک جثه اما قدرتمندی هستند. در این موتورها خبری از سیستم روانکاری مستقل نمی باشد. اما برای روغن زنی بخش های متحرک موتور باید از سوخت ترکیبی که با مخلوط کردن چند قطره روغن در بنزین ساخته می شود، استفاده کنید، برای ساختن سوخت ترکیبی مناسب به جهت موتور تک سیلندر علف زن بنزینی Victor مدل NTB430 باید به نسبت ۱ به ۳۰ از روغن در بنزین مخلوط کنید. برای این کار یک ظرف با درجه بندی مخصوص همراه اقلام علف زن دوشی ویکتور عرضه شده است با کمک این ظرف می توانید نسبت درست اختلاط روغن در بنزین را تهیه نمایید. دقت کنید که هرگز مجاز نیستید تا از سوخت بدون ترکیب شده با روغن برای روشن کردن موتور علف زن موتوری ویکتور چینی استفاده کنید.

موتورهای دو زمانه به ایجاد گشتاور بالا با سرعت زیاد، تحت شتاب فوق العاده معروف هستند. موتور دو زمانه ۴۲ سی سی تعریف شده در علف زن دوشی ویکتور نیز قابلیت سرعت عمل بالایی دارد و می‌ تواند با دور آزاد موتور 3۵۰۰ دور بر دقیقه کار کند این سرعت از طریق محور بلند دستگاه در اختیار سیستم گیربکس انتهای علف زن دوشی ویکتور مدل NTB430 قرار می گیرد تا در نهایت به یک حرکت گردشی تیغه ها با سرعت آزاد 7۰۰۰ دور بر دقیقه تبدیل شود. حالا یک قدرت خارق العاده برای برش زنی انواع گیاهان در سطح باغ و مزرعه دارید.

ویژگی های طراحی بدنه در علف زن دوشی ویکتور مدل NTB430

علف زن دوشی ویکتور مدل NTB430 با محوری بلند و ایده ‌آل طراحی شده است تا هنگام نصب شدن بر اندام اپراتورها بدون نیاز به خم شدن آنها بتوان سطح کاملی از گیاهان رشد کرده در زمین های مسطح باغ را تراشید در عین حال نوع طراحی بند دوشی این علفتراش Victor به گونه ‌ای است که می ‌توان با قابلیت مانور مناسبی، لبه تیز تیغه های قدرتمند آن را بر شاخه های درختان هم رسانید. در عین حال علف تراش Victor با قابلیت تنظیم مناسبی برای سوار شدن بر اندام اپراتورها با هر نوع قد و قامتی طراحی شده است.

علف زن دوشی ویکتور مدل NTB430 با تمام ویژگی های موتوری و قابلیت های ارگونومیک تنها با وزن تقریبا اندک 8.5 کیلوگرمی طراحی شده است. به این ترتیب این علف زن دوشی عاری از هر گونه فشار نابهنجاری می تواند بر اندام اپراتورها سوار شود و بدون هر گونه فشار و یا سنگینی با آنها در سخت ترین عملیات های تراش گیاهان باغ و بوستان قدرتمندانه ظاهر شود در طراحی علف زن دوشی ویکتور، زمینه های ارگونومیک مد نظر قرار دارد. این وزن تقریباً سبک 8.5 کیلوگرمی یکی از اصلی ‌ترین زمینه ‌های طراحی ارگونومیک این محصول است؛ اما همه ماجرا نیست. زیرا در امتداد شافت مستقیم و یکپارچه علف زن دوشی ویکتور دو دسته دوچرخه ای با طراحی ارگونومیک گنجانده شده است، دسته ها فرمی برجسته و کاملاً بلند دارند تا به راحتی در میان دستان اپراتورها قرار بگیرند. در عین حال بر این دسته های دوچرخه ای شکل از ابزارهای کنترل دستگاه مانند اهرم گاز قرار داده ‌اند. از طرفی طراحی بندهای پهن و محکم علف زن دوشی ویکتور باعث شده تا این دستگاه قدرتمند موتوری به راحتی بر اندام اپراتور‌ها سوار باشد. بند طراحی شده از قابلیت تنظیم کاملا مناسبی برخوردار است.

علف زن دوشی ویکتور مدل NTB430

جدا از بحث ارگونومیک، علف زن دوشی ویکتور قابلیت پذیرش انواع تیغه های متعارف علف زنی را دارد. این دستگاه با قدرت مانور بسیار خوبی در انواع فضاهای کار باغبانی طراحی شده است. شما می توانید علاوه بر نصب تیغه های متداول 2، 3 و 4 پره، انواع توپی های نخی و نایلونی و یا تیغه های دیسکی شکل چند پره را بر این علف تراش دوشی ویکتور متصل سازید در عین حال این دستگاه با قابلیت نصب شدن الحاقی های شخم زنی، اره های شاخه بری و حتی شمشادزنی طراحی شده است. به این ترتیب می توان علف زن دوشی ویکتور مدل NTB430 را در لیست علف زن های چند کاره با قدرت مانور بالا در انجام کلیه عملیات های تراش باغبانی قرار بدهیم. البته الحاقی هایی که قید کردیم، جزو اقلام همراه دستگاه در حین خرید این ماشین نمی باشد بلکه این الحاقی ها را باید خریداری کنید تا از قابلیت های چندکاره علفتراش دوشی Victor بهره مند باشید. در هنگام خرید، تنها یک توپی نخ علف زنی به همراه تیغه پره فلزی استاندارد علف تراش و یک آچار برای نصب تیغه ها در اختیار شما قرار می گیرد.

موتورهای دو زمانه در عین شتاب بالا در کار همراه با تولید سرعت زیاد، مصرف سوخت تقریباً زیادی هم دارند. این موضوع در موتور تک سیلندر علف زن دوشی ویکتور می تواند به چالشی همیشگی تبدیل شود، موتور تک سیلندر علف زن دوشی ویکتور با مصرف سوخت ۴ لیتر در ساعت کار می ‌کند که قطعاً در جمع مدل های رده بالای بازار نمی تواند به عنوان یک مدل کم مصرف معرفی شود. در عین حال مقدار صدای تولید شده موتور این علف زن دوشی ویکتور اندکی زیاد است.

اگر در فاصله ۷ متری از علف زن دوشی ویکتور ایستاده باشید، با مقدار صدای ۱۱۰ دسیبل موتور آن مواجه هستید که قطعاً در اندازه های بلند قرار دارد. لذا چندان نمی توانیم این علف زن دوشی ویکتور را در لیست مدل های آرام کار بازار قرار بدهیم اما اگر از بند مصرف سوخت تقریباً زیاد و میزان تولید صدای تا حدودی بلند این محصول عبور کنیم، علف زن دوشی ویکتور تبدیل به یک ماشین مطمئن و توانمند بازار می ‌شود که قابلیت ‌های مانور بالایی دارد و می ‌تواند در بسیاری از فضاهای باغبانی و کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.

مزایای استفاده از علف زن دوشی ویکتور

اگر در تکاپوی خرید یک علف زن دوشی هستید و در این میان محصول خوش ساخت کمپانی چینی ویکتور نظر شما را جلب کرده است، شاید بد نباشد که اندکی هم از مزایای کار با این نوع علف زن های توانمند بدانید در ادامه باید بررسی کنیم که علف زن دوشی ویکتور تا چه اندازه می ‌تواند جنبه های مثبت طراحی شده برای این تیپ از علف زن های موتوری را تامین نماید.

  • علف زن های دوشی به مراتب از مدل ‌های پشتی با قابلیت کنترل پذیری بالاتری طراحی شده اند. وقتی یک علف زن دوشی در اختیار دارید، بهتر می توانید تیغه های برنده آن را در اختیار بگیرید. زیرا مدل های پشتی دارای خرطوم های منعطف با قابلیت تولید نیروهای گریز از مرکز هستند در حالیکه این مشکل به هیچ حالت در طرح ساخت علف زن های دوشی وجود ندارد. علف زن دوشی ویکتور با طراحی طول مناسب شفت مرکزی دستگاه، سطح تسلط مناسبی را برای اپراتورها فراهم می ‌کند. این محصول از لحاظ کنترل پذیری در رده محصولات سطح بالای بازار قرار دارد و الگوی طراحی آن کاملا ارگونومیک است.

علف تراش بنزینی ویکتور مدل دوشی

  • علف زن های دوشی به مراتب از مدل های پشتی میزان استهلاک کمتری را تجربه می کنند. در یک علف زن دوشی، محور انتقال دهنده قدرت، یک میله فولادین صلب با ضخامت کافی است. این میله به این سادگی ها تحت فرسایش قرار نمی‌ گیرد. اما در طراحی علف زن های دوشی از یک فنر منعطف برای انتقال قدرت استفاده شده است، فنری که خود اسیر فرسایش دائمی است و در جابجایی های بسیار تیغه به سرعت تخریب می‌ شود. برای علفتراش Victor از یک میله بلند و فولادین برای اتصال موتور تا تیغه های گردان دستگاه استفاده شده است که خود معرف قابلیت ماندگار، غیرقابل فرسایش و البته بسیار مستحکم است. علف زن بنزینی Victor در مسیر انتقال قدرت، موفق ظاهر شده است و ماشین تولید شده آن یکی از ایده آل ترین های بازار است.
  • علف زن های دوشی از قدرت مانور بالاتری به نسبت از مدل های پشتی در سطح زمین برخوردار هستند. در یک علف زن دوشی، شفت بلند و فولادین، سطح دسترسی کاملی را برای اپراتورها در تراشیدن گیاهان سطح زمین فراهم کرده است در حالیکه طراحی فنری شکل و شفت تقریبا کوتاه در علف زن های پشتی نمی‌ تواند این قابلیت رده بالا در تراشیدن گیاهان کم ارتفاع را تامین نماید. در این بین علف زن دوشی ویکتور از سطح مانور مناسبی در تراشیدن گیاهان کم ارتفاع برخوردار است این علف زن را می توانید با قابلیت مانور بالایی بر سطح گیاهان رشد کرده در سطح زمین مانند تراشیدن علف های هرز و حاشیه زنی باغ به کار اندازید.
  • اگر چه علف زن های دوشی نمی ‌توانند تعادل در حین کار را به مانند علف زن های پشتی تامین نمایند؛ اما در صورت حادثه به مراتب امن تر از مدل های پشتی هستند. زیرا موتور بنزینی آنها در فاصله بسیار بیشتری از اندام اپراتورها قرار دارد.
  • علف زن های دوشی از علف زن های پشتی سبک تر هستند. در طراحی سبک علف زن دوشی دیگر خبری از شاسی بزرگ در علف زن های پشتی نیست. یک علف زن دوشی تنها دارای چند بند سبک برای سوار شدن بر اندام اپراتورها است این سبک بودن باعث می‌ شود تا در کارکرد طولانی با علف زن دوشی دیگر خسته نشویم. علف زن دوشی ویکتور تنها با وزن 8.5 کیلوگرمی طراحی شده است که از این لحاظ در دسته مدل های سبک وزن بازار قرار دارد. ماشینی که قرار است با آن علفتراشی کنید و حالا حالاها احساس خستگی نخواهید کرد.
  • تعمیر و نگهداری علف زن های دوشی به مراتب از مدل های پشتی ساده ‌تر است. مشکل بزرگ علف زن های پشتی حضور فنر متحرک دستگاه است. این فنر در علف زن های پشتی به سرعت خراب می‌ شود و شرایط تعمیر سخت و پیچیده ای دارد در حالیکه چنین مشکلی در طرح ساخت علف زن های دوشی وجود ندارد. علف زن دوشی ویکتور دارای یک موتور تک سیلندر خوش ساخت است که از محور فولادین ساخته شده است. این دستگاه طول عمر مفید مناسبی دارد و در صورت خراب شدن، مسیر تعمیرات آنها تقریباً ساده است.

علف زن دوشی ویکتور

  • صدای کارکرد علف زن های دوشی از مدل ‌های پشتی کمتر آزاردهنده است. در طراحی علف زن های دوشی موتور در انتهای شفت فولادین و بلند دستگاه قرار دارد که در صورت استفاده با فاصله از اندام اپراتورها قرار می گیرد. در این صورت صدای تقریباً آزار دهنده آنها کمتر به گوش می‌ رسد در حالیکه وقتی از یک علف زن پشتی استفاده می کنید، موتور دقیقا در پشت شما و همراه شما است و صدای آزار دهنده آن شما را همراهی می ‌کند. طراحی شفت بلند علف زن دوشی ویکتور در چنین کاهش صدایی تاثیرگذار است. هر چند این دستگاه با موتوری تقریباً پر سر و صدا طراحی شده است؛ اما با فاصله از اندام اپراتورها قرار می ‌گیرد که باعث کمتر شدن صدای آزار دهنده آن خواهد شد.
  • علف زن های دوشی از علف زن های پشتی ارزان قیمت تر هستند. در ساخت یک علف زن دوشی از قطعات و متریال های کمتری استفاده شده است. در عین حال قیمت یک میله فلزی به مراتب ارزانتر از یک فنر فولادین است به این ترتیب در قدرت برابر از محصولات یک برند خاص غالباً مدل های دوشی ارزانتر از مدل های پشتی هستند. مانند قیمت علف زن دوشی Victor که از قیمت مدل های پشتی این برند کمتر می باشد. هر چند قیمت علف زن دوشی ویکتور به همراه نمونه های پشتی هر دو از مدل های اقتصادی بازار هستند.

روش کار با علف زن دوشی ویکتور

علف زن دوشی ویکتور قاعده طراحی مشابهی با انواع مدل ‌های مشابه دارد. در این علف زن از یک محور بلند استفاده شده است و در انتهای این محور باید انواع تیغه ها با قابلیت های متفاوت را به جهت انجام عملیات های بسیار گسترده باغبانی متصل کنیم اما وقتی یک دستگاه علف زن موتوری مانند محصول توانمند برند ویکتور را در دست می گیرید، باید متوجه ماهیت موتوری این دستگاه باشید. دستگاهی که در یک سمت آن از یک موتور تک سیلندر بنزینی قرار داده ‌اند و در سمت دیگرآن تیغه هایی فولادین با قدرتی بسیار در حال گردش هستند. چنین دستگاهی مستعد ایجاد خطرات جدی است در عین حال اگر اصول کارکرد حرفه ای با انواع علف زن های دوشی را بلد نباشید، قطعاً مقدمات خراب شدن موتور و دیگر بخش ‌های دستگاه را فراهم کرده اید لذا جدا از بحث الزامات فنی به جهت آشنایی هر چه بهتر با علف زن دوشی ویکتور، باید از اصول کار حرفه ای با این ماشین هم بدانید تا هم سلامت دستگاه را حفظ کرده باشید و هم موجب ایجاد خطرات جانی برای خود و اطرافیان خود نشوید. در ادامه به چند نکته کلیدی برای کارکرد هر چه بهتر و اصولی تر با دستگاه علف زن بنزینی می ‌پردازیم :

1- قبل از آغاز به کار از وجود سوخت بنزین ترکیبی در داخل مخزن دستگاه مطمئن باشید. موتور علف زن دوشی ویکتور از نوع دو زمانه است. لذا نمی توانید مخزن سوخت آن را تنها با بنزین پر کنید. بلکه باید با دستورالعمل تعریف شده سازنده از نسبت 1 به 30 تعداد قطره روغن مناسب را در مقدار بنزین مصرفی دستگاه بریزید. بهتر است برای این کار از پیمانه های مخصوصی استفاده کنید.

علف زن دوشی ویکتور

2- از یک تیغه مخصوص برای علفتراشی استفاده کنید. قطعا می دانید که برای علف تراشی در فضاهای گوناگون باغبانی انواع تیغه ها و الحاقی ها را طراحی کرده ‌اند. در عین حال علف زن دوشی ویکتور از مدل‌ های چند کاره است و می‌ تواند در حضور انواع الحاقی ها، طیف گسترده ‌ای از عملیات ‌های تراش گیاهان را انجام دهد. اما هنر شما در انتخاب الحاقی مناسب است.

  • از توپی های علف زنی برای تراشیدن گیاهان لطیف مانند چمن زارها در سطح زمین و یا حاشیه زنی باغ و بوستان استفاده کنید.
  • برای تراشیدن گیاهانی که ساقه های ضخیم اما غیر چوبی شکل دارند، از تیغه های 2، 3 و 4 پره فولادین استفاده کنید. با این تیغه ها می توانید شاخه های نازک درختان برای هرس کردن منظم آنها را هم انجام دهید.
  • برای قطع کردن شاخه های ضخیم از تیغه های دیسکی شکل استفاده کنید. هر چه تعداد دندانه ها در تیغه های دیسکی شکل بیشتر باشد، قابلیت و قدرت بریدن شاخه های قطورتری را دارید.
  • برای قطع کردن شاخه های اصلی و یا تنه درختان از الحاقی اره علف زن استفاده کنید. علف زن دوشی ویکتور قابلیت کار کردن با چنین الحاقی ای را دارد.
  • برای شمشاد زنی و یا هر گونه هرس کردن درختچه های متراکم که به شکل و حالتی منظم نیاز دارند، بهتر است از الحاقی شمشادزن استفاده کنید.
  • علف زن دوشی ویکتور از معدود مدل هایی است که قابلیت کار کردن با الحاقی شخم زنی را هم دارد. البته دقت کنید که از این الحاقی تنها برای عملیات های خاک ورزی ثانویه آن هم در حجم و فضایی محدود استفاده کنید.

3- تیغه و الحاقی ها را به شکل اصولی بر شفت علف زن دوشی ویکتور متصل کنید. این مرحله از مهمترین بخش ها در کار با انواع علفتراش است. تیغه های نصب شده بر انواع علف تراش قرار است با سرعت بسیار بالایی به گردش درآیند اگر این تیغه ها را به شکل اصولی بر شفت نهایی دستگاه علف تراش متصل نکرده باشید، خطر از جای در آمدن آنها وجود دارد که قطعاً باعث انواع خسارت‌ های مالی و جانی خواهد شد. برای بستن تیغه ها بر شفت متحرک علف زن دوشی ویکتور حتما از مهره مخصوص نصب شده بر آن استفاده کنید، مهره های متفرقه حتی اگر سایز یکسان داشته باشند، نمی ‌توانند تیغه ‌ها را به درستی در جای خود به حالتی محکم نگه دارند. برای محکم کردن این مهره از آچار مخصوصی که در لیست اقلام همراه چمن زن دوشی ویکتور است، استفاده کنید.

4- مراحل روشن کردن موتور بنزینی دستگاه را با رعایت تمام مراحل به درستی انجام دهید. حتماً دستگاه را بر روی زمین بگذارید و سپس آن را روشن کنید. موتور علف زن دوشی ویکتور از نوع استارت هندلی است. برای روشن کردن باید دریچه گاز موتور را باز کنید سپس ساسات را باز کنید. در آخر باید سیم هندل را به طور کامل در دست گرفته و به یک ضرب بکشید. پس از روشن شدن موتور علف زن دوشی ویکتور باید ساسات را در جای خود قرار بدهید. حالا می توانید با احتیاط کامل دستگاه را بر دوش خود سوار کنید.

5- در علفتراشی هوشیار باشید و با تسلط کامل بر دستگاه فعالیت کنید. دستگاه علف زن دوشی ویکتور دارای دو دسته فرمان دوچرخه ای است که در هر لحظه از کار باید هر دو دسته را با هر دو دست خود بگیرید. هرگز اجازه ندهید که دستگاه در تکان های شدید قرار بگیرد و یا تیغه آن از کنترل شما خارج بشود، یک تکان کوچک بدن شما منجر به جابجایی قابل توجه تیغه خواهد شد که قطعاً خطرناک است. در تمام مدت دقت کنید که سطح تیغه ‌ها با اجسام سخت مانند سنگ و قطعات فلزی برخورد نداشته باشد.

کارتن علف زن دوشی ویکتور

6- استفاده از تجهیزات ایمنی را فراموش نکنید. اگر چه علف زن دوشی ویکتور با ضریب ایمنی مناسبی طراحی شده است؛ اما این دلیل نمی ‌شود که در حین کار با این دستگاه نسبت به شرایط ایمنی خود غافل باشید. حتماً از عینک ایمنی مناسبی استفاده کنید. باید دستکش مناسبی داشته باشید و لباس کار کاملاً پوشیده شده ای بر تن داشته باشید.

سخن پایانی برای خرید علف زن دوشی ویکتور

در سطح بازار که باشید، انواع برندها را پیدا خواهید کرد که انواع علف زن ها را طراحی و تولید کرده‌ اند. در این بین رسیدن به یک علف زن خوش ساخت که قیمت مناسبی هم داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید نتوانیم علف زن دوشی ویکتور را در لیست بهترین ‌های بازار قرار دهیم؛ اما اگر به مقیاس قیمت توجه کنیم، این علف زن دوشی حرف ‌های جدی برای گفتن دارد زیرا با توجه به سطح کیفی قطعات، قدرت و کارایی، خرید علف زن دوشی Victor  کاملاً اقتصادی و به صرفه ای می باشد، البته خرید الحاقی ها چیزی متفاوت از قیمت علف زن دوشی ویکتور است. این محصول برای آنها که نیاز متوسط و نه چندان دائمی به علف تراش ها دارند، توصیه می شود.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5