خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

علف زن چرخدار ویکتور (Victor)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
علف زن چرخدار ویکتور (Victor)
  • علف زن چرخدار ویکتور (Victor)
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

چمن زنی ساده با علف زن چرخ دار ویکتور

زمین باغ و بوستان تا خاک حاصلخیز مزرعه محیط ایده آلی برای رشد گیاهان است. جاییکه همه ساله در حجم بی انتهایی از علف های هرز، چمنزارها و گیاهان تزئینی تا محصولات کشاورزی پوشیده خواهد شد. اگر نسبت به این حجم بی انتها و گیاهان بی ‌تفاوت باشید، آنها خیلی زود تمام فضای باغ و بوستان را پر می کنند و آنچنان قد می ‌کشند که جای رفت و آمدی باقی نمی ماند. حضور این علف های هرز مانع از رشد مناسب درختان و گیاهان تزیینی و زراعی کاشته شده در باغ و مزرعه است. هر باغبانی می ‌داند که همه ساله باید به تراشیدن علف های هرز و کوتاه کردن چمن زارها فکر کند البته در دنیای مدرن امروزی می تواند به داشتن یک علف زن موتوری بیاندیشد. در این بین نوع هوشمندی از علف زن ها ابداع شده است. علف زن چرخ دار ویکتور یکی از نمونه ‌های هوشمندانه است که مخصوص تراشیدن گیاهان کم ارتفاع ابداع شده است.

 

علف زن چرخ دار ویکتور

علف زن چرخ دار ویکتور الگوی طراحی هوشمندانه ای دارد. این علف زن با ابعادی هوشمندانه در طرحی تخصصی قادر است تا حجم کاملی از گیاهان رشد کرده در سطح زمین های کشاورزی و باغ و بوستان را بتراشد. در علف زن چرخ دار ویکتور، همه ‌چیز با الگوی پیاده سازی یک علف زن موتوری تدارک دیده شده است.

به مانند هر علف زن موتوری دیگری که می ‌شناسید، در علف زن کالسکه ای ویکتور نیز از یک موتور توانمند بنزینی در کنار محور انتقال بلند و تیغه هایی برای تراشیدن گیاهان گنجانده شده است. با این تفاوت که طرح شاسی علفتراش چرخ دار ویکتور برای کار کردن در سطح زمین تعریف شده است شما نمی توانید تیغه های گردان و برنده علف زن چرخ دار ویکتور را به ارتفاع بالایی برای تراشیدن شاخه های درختان و یا هرس کردن گیاهان بلند قامت برسانید. اصولاً شاسی چرخ دار این علف زن Victor به هیچ حالت مناسب این کار نیست. اما اگر در سطح زمین کار می ‌کنید و قرار است حجم بی انتهایی از علف های هرز روییده شده در کف باغ تا سطح چمنزارهای بوستان را بتراشید، این علفتراش Victor الگوی طراحی کارآمدی دارد.

در این مطلب قصد داریم تا با بهانه معرفی و مشخصات فنی علف زن چرخ دار ویکتور، با این تیپ از علف زن های موتوری آشنا شویم. در دنیای علف زن های موتوری مدل های دوشی و پشتی نمونه ‌های شناخته شده ای هستند. اما کمتر کسی است که دیدن تا نگاه کاربردی عمیق بر علف زن های چرخ دار داشته باشد لذا بهتر است در توسعه فعالیت ‌های باغبانی همراه با معرفی علف زن چرخ دار ویکتور با این تیپ ساده اما کارآمد در طراحی علف زن ها نیز آشنا بشوید.

طراحی علف زن های چرخ دار

اسلوب طراحی تمامی علف زن های موتوری تقریباً یکسان است. هر علف زن چرخ دار نیز در رده بندی کلی ماشین آلات کشاورزی در دسته علف زن های موتوری قرار می گیرد. لذا باید آنها را به مانند هر علف تراش موتوری دیگری بررسی کنیم. در علف زن های چرخ دار هم از قدرت موتورهای بنزینی برای گردش تیغه های برنده دستگاه استفاده شده است قاعده طراحی علف زن های موتوری در ارتباط مکانیکی تیغه های دوار با موتورهای بنزینی و یا الکتریکی است. در این دستگاه های متداول باغبانی قدرت گردش تولید شده یک موتور کوچک غالبا بنزینی برای گردش سرعت بالا و کاملا قدرتمند یک تیغه فولادین هدایت می‌ شود. در این میان از یک شفت فولادین بلند برای ارتباط موثر میان موتور تا تیغه گردان دستگاه استفاده شده است.

قاعده طراحی هر علف زن موتوری در تراشیدن ساده گیاهان است. به این ترتیب که اپراتورها بدون نیاز به خم شدن و یا بالا رفتن از درخت بتوانند گیاهان کم ارتفاع تا شاخه های بلند درختان را بتراشند. حضور محور بلند برای تامین چنین هدفی طراحی شده است. در هر علف زن موتوری یک محور بلند به هر شکلی وجود دارد که در یک سمت آن موتور و در سمت دیگر تیغه ای دوار تعریف شده است در طراحی علف زن چرخ دار نیز شاهد همین الگوی ساده هستیم. اینجا نیز هدف نهایی ساده تر کردن هر چه بیشتر کار در تراشیدن گیاهان کم ارتفاع است. لذا در هر علف زن چرخ دار یک شاسی فلزی پیش‌ بینی شده است. این شاسی مجهز به دو چرخ بزرگ می باشد، موتور بنزینی بر این شاسی سوار است و قدرت آن از طریق یک محور بلند فولادین در اختیار تیغه گردان دستگاه قرار می ‌گیرد. از سمت دیگر در امتداد آن سوی شاسی یک دسته بلند طراحی شده است. دسته با تمام المان های کنترل دستگاه علف زن چرخ دار در اختیار اپراتورها قرار دارد.

 

 علف زن بنزینی ویکتور چرخ دار

طراحی دستگاه علف زن چرخ دار به شکلی است که کل مجموعه از دسته تا شاسی محل نصب موتور و محور انتقال قدرت تا تیغه ها یک ساختار یکپارچه را تشکیل می ‌دهند. ساختاری که از جایی در میانه دستگاه به شکل الاکلنگی بر دو چرخ سوار شده است. کل مجموعه شبیه به یک الاکلنگ کودکانه کار می‌ کند، الاکلنگی که یک سمت آن دسته ای است که در اختیار اپراتورها قرار می‌ گیرد و در سمت دیگر آن تیغه دوار قرار دارد. موتور با تمام وزن خود در مرکز ثقل این الاکلنگ قرار خواهد گرفت. حالا وقتی اپراتورها دسته هدایت دستگاه علف زن چرخ دار را در اختیار می‌ گیرند، با هر حرکتی به سمت بالا و پایین می توانند تیغه علف تراش را در جهت های بالا و پایین جابجا کنند.

علف زن چرخ دار ویکتور یک نمونه خوش ساخت است که این طراحی الاکلنگ گونه را با بهترین حالت ممکن پیاده سازی کرده است. در علف زن چرخ دار ویکتور، جایگاه موتور بر یک شاسی فولادین الگوی هوشمندانه ای دارد. دسته بلند این علفتراش چرخ دار Victor با الگوی ارگونومیک در اختیار اپراتورها قرار می ‌گیرد چرخ ها در این علفتراش Victor با سایز هوشمندانه ای طراحی شده اند تا در نهایت بتوانند با بالاترین سطح کنترل تیغه تیز و توانمند علفتراش Victor را بر سطح گیاهان کم ارتفاع باغ و بوستان بنشانند.

مشخصات فنی علف زن چرخ دار ویکتور

ماشین علف زنی ویکتور یک نمونه خوش ساخت محصول صنایع داخلی کشور چین است. ویکتور از برندهای میان رده بازار است که به نسبت از رقبای هم وطن خود، محصولات با طرح کیفی و کارایی مناسب تری طراحی می‌ کند. در الگوی ساخت علف زن چرخ دار ویکتور نیز شاهد یک نمونه قدرتمند و کارآمد هستیم که مخصوص تراشیدن گیاهان کم ارتفاع طراحی شده است در بحث فنی برای تامین قدرت حرکتی علف زن چرخ دار ویکتور از یک موتور تک سیلندر دو زمانه استفاده شده است. موتور با نام تجاری Victor-S+-415 در سطح بازار عرضه می شود. این موتور تک سیلندر محصول خود کمپانی ویکتور می باشد. موتور تک سیلندر مذکور با ظرفیت 43 سی سی طراحی شده است موتور از نوع هوا خنک است و با الگوی کار تنفس طبیعی فعال می شود. لذا برای تکمیل پروسه احتراق خود از هوای آزاد محیط عاری از هر گونه پیش فشردگی استفاده می ‌کند، این موتور تک سیلندر دو زمانه در نهایت کارکرد خود با قابلیت تولید دو اسب بخار توان طراحی شده است. این مقدار قدرت برای استفاده در یک علفتراش چرخ دار کفایت می کند. زیرا هدف نهایی از طراحی علف زن های چرخ دار، تراشیدن گیاهان کم ارتفاع است و عموم گیاهان کم ارتفاع، ساقه هایی نازک و لطیف دارند که به آسانی تراشیده خواهند شد لذا نیازی نیست تا در طراحی علف زن چرخ دار ویکتور از موتور قدرتمندتری استفاده شده باشد. این موضوع یک جریان مثبت در کاهش قیمت علف زن چرخ دار Victor است.

موتور تعریف شده در علف زن کالسکه ای ویکتور از انواع دو زمانه است. قاعدتا می‌ دانید که انواع موتورهای احتراق داخلی را یا با الگوی طراحی دو زمانه می ‌سازند و یا در مراتبی حرفه ‌ای ‌تر آنها را به شکل چهار زمانه طراحی می کنند. لکن وقتی پای طراحی یک دستگاه موتوری کم حجم با قابلیت جابجایی ساده و کم وزن در میان باشد، نیاز به استفاده از موتورهای کوچک و سبک وزن داریم. موتورهای دو زمانه به نسبت از موتورهای چهار زمانه کوچکتر هستند و با وزن کمتری طراحی می‌ شوند، موتور دو زمانه تعریف شده برای علف زن چرخ دار ویکتور نیز حجم تقریبا اندکی را با وزن مناسبی همراه کرده است. این موتور آنچنان سبک است که نهایت وزن دستگاه علف زن موتوری چرخ دار ویکتور چینی همراه با متعلقات فراتر از ۱۰ کیلوگرم نمی شود.

 

علف زن  ویکتور مدل کالسکه ای

استفاده از موتورهای دو زمانه با استارت هندلی تبدیل به یک ایده متداول برای طراحی ماشین آلات سبک کشاورزی شده است. در طرح ساخت علف زن بنزینی چرخ دار Victor نیز از چنین ایده کارآمدی استفاده شده است. اما بهره مندی از موتورهای دو زمانه با چالش ‌هایی نیز همراه است این موتورها اگر چه سبک وزن هستند، حجم کمی دارند و یا در تولید گشتاور و رسیدن به سرعت حداکثری در زمان کم بهتر از مدل‌ های چهار زمانه کار می‌ کنند؛ اما فاقد سیستم روانکاری مستقل هستند. در عین حال مصرف سوخت آنها بالا است و با میزان تولید صدای بیشتری به نسبت از مدل های چهار زمانه کار می کنند. در یک کلام قابلیت کارکرد روان مانند موتورهای چهار زمانه را ندارند، موتور گنجانده شده در علف زن چرخ دار ویکتور نیز از این چالش جدی مجزا نمی باشد. این موتور در ماجرای مصرف سوخت، چندان الگوی طراحی امیدوار کننده ‌ای ندارد. تولید صدای آن تقریباً بالا است و شاید با استفاده در سطح باغ های شخصی کمی آزاردهنده باشد. در عین حال چندان نمی توان بر عملکرد روان این موتور اعتماد کرد. خصوصاً که به مانند تمام موتورهای دو زمانه نیاز به تامین سوخت ترکیبی دارند.

سوخت ترکیبی در کار با علف زن چرخ دار ویکتور

در علف زن چرخ دار ویکتور از یک موتور دو زمانه استفاده شده است. پس به مانند تمام ماشین ها که از موتورهای دو زمانه دارند، با چالش جدی تامین سوخت ترکیبی درگیر است. برای کار کردن با علف زن چرخ دار Victor باید همیشه سوخت ترکیبی مناسب طبق دستورالعمل سازنده را تهیه کرده باشید هرگز نمی ‌توانید این ماشین علف زن موتوری چرخ دار ویکتور چینی را بدون استفاده از سوخت ترکیبی روشن کنید. لکن این ماجرای سوخت ترکیبی چیست؟ و چرا تهیه کردن آن در موتورهای دو زمانه از اهمیت بالایی برخوردار است؟ در نهایت قرار است این سوخت ترکیبی را چگونه تامین نماییم؟

در طراحی موتورهای دو زمانه هدف رسیدن به یک موتور کاملا سبک وزن کوچک جثه است. به شکلی که عاری از هر گونه چالش به انواع ابزارهای موتوری و قابل حمل شدن کشاورزی و صنعتی نصب شوند. برای این منظور موتور را بدون در نظر گرفتن یک بخش مستقل روانکاری طراحی می‌ کنند، موتورهای دو زمانه از یک سیستم روغن زنی جهت روانکاری بخش های متحرک ندارند. به این ترتیب پیستون متحرک در داخل سیلندر این موتورها بدون روانکاری اتوماتیک از جانب موتور کار می کند. لکن قطعاً نمی توانیم در چنین حالتی برای مدت طولانی موتور را فعال نگه داریم. چرا که به هر حال نیاز به تعریف یک پروسه روانکاری برای قطعات متحرک موتور داریم.

در موتورهای دو زمانه برای روانکاری بخش ‌های داخلی از تزریق سوخت در فضای موتور استفاده می شود. یک موتور دو زمانه به شکلی طراحی شده است که پیستون در حجم کاملی از سوخت قرار می گیرد. به نوعی تمام فضای موتور تبدیل به محفظه احتراق خواهد شد در این حالت می توانیم با ترفند پاشش سوخت در محفظه احتراق برای روانکاری موتور استفاده کنیم. ایده ای که در ماجرای سوخت ترکیبی به دنبال آن هستیم.

 

علف زن بنزینی ویکتور چرخ دار

سوخت ترکیبی از مخلوط شدن چند قطره روغن در بنزین مصرفی موتور تهیه می شود. وقتی روغن را با بنزین در نسبت ‌های مشخصی که از قبل تعریف شده هستند، مخلوط می کنید، حالا سوختی دارید که می ‌تواند بخش های متحرک در موتورهای دو زمانه را روانکاری کند. برای کار با موتور علف زن چرخ دار ویکتور نیز باید سوخت ترکیبی مناسب را تهیه کنید، سوخت ترکیبی استاندارد تعریف شده این موتور که توسط خود برند ویکتور معرفی می ‌شود، یک سوخت با مخلوط کردن دقیق روغن و بنزین با نسبت 1 به 30 است. یعنی به ازای هر ۳۰قطره بنزین باید یک قطره روغن استفاده کنید. برای تهیه این سوخت ترکیبی بهتر است از پیمانه های مخصوصی که همراه دستگاه عرضه می‌ شود، استفاده کنید با این پیمانه ها خیلی ساده می توانید حجم روغن در بنزین مصرفی موتور دو زمانه علف زن کالسکه ای ویکتور را اندازه بزنید. در این میان دقت کنید که حتماً باید از روغن مخصوص موتورهای دو زمانه برای مخلوط کردن با بنزین مصرفی دستگاه استفاده کنید. هر روغنی مانند روغن موتورهای معمولی را نمی ‌توانید در حجم بنزین مصرفی دستگاه به کار اندازید.

سوخت ترکیبی بزرگترین چالش در کار کردن با موتورهای دو زمانه است که متوجه استفاده از علف زن چرخ دار ویکتور نیز خواهد شد. با این وجود موتور تک سیلندر دو زمانه این دستگاه در حجم و وزن کم، قدرت کافی برای تراشیدن هر نوع گیاه کم ارتفاع را تامین کرده است.

نگاهی بر طراحی علف زن چرخ دار ویکتور

آنچه مسلم است دستگاه علف زن بنزینی چرخ دار Victor با تکیه بر تراشیدن گیاهان کم ارتفاع طراحی شده است. زبان طراحی این محصول برای رسیدن به بالاترین جنبه‌ های ارگونومیکی است تا اپراتورها بتوانند با کمترین تحمل فشار و یا وزن ماشین بالاترین قدرت مانور در تراشیدن گیاهان باغ و بوستان را داشته باشند در زبان طراحی علف زن چرخ دار ویکتور، محوریت دستگاه در موقعیت قرارگیری موتور پیش ‌بینی شده است. جاییکه از یک شاسی فولادین برای استقرار موتور استفاده می ‌شود. این شاسی طرح ساختی U شکل دارد و در میانه فضای منحنی شکل خود یک محل مناسب برای استقرار هر چه موثر موتور را پیش‌ بینی کرده است.

موتور تک سیلندر علف زن چرخ دار ویکتور با تمام متعلقات بر این شاسی سوار است. شاسی به شکلی است تا بتواند محور موتور را در امتداد یک محور بلند و فولادین در اختیار تیغه ‌های گردان قرار بدهد زاویه طراحی شاسی تا نحوه استقرار موتور برای تنظیم یک زاویه برش موثر در سمت تیغه هایی که بر انتهای محور فولادین سوار هستند، پیش‌ بینی شده است. موتور تمام قدرت تولید شده خود را از طریق یک محور بلند و صلب در اختیار یک گیربکس کوچک اما قدرتمند در انتهای محور انتقال قدرت قرار می‌ دهد در نهایت قدرت تولید شده موتور علف زن چرخ دار Victor با بالاترین راندمان کاری از طریق این گیربکس کوچک تبدیل به سرعت بسیار بالایی شده، برای گردش تیغه ها به کار می ‌رود.

تمام متعلقات موتور اعم از شاسی تا محور انتقال قدرت بر یک جفت چرخ بزرگ با روکش پلاستیکی سوار است. محور چرخ ها، یکپارچه فلزی است که به حالتی لولایی شکل توسط محور شاسی نگهدارنده موتور احاطه شده است. چرخ ها سایز بزرگی دارند آنچنان که به راحتی می ‌توانند در کف عموم زمین های پوشیده از گیاهان به راحتی حرکت کنند. چرخ های بزرگ با روکش پلاستیکی بهترین طراحی برای حرکتی روان و ساده در سطح زمین های گاها مرطوب فضاهای سبز است.

 

علف زن چرخ دار ویکتور

دسته طراحی شده علف زن چرخ دار ویکتور، یک محور بلند فولادین است که در میانه مسیر هدایت خود از یک بخش تاشونده برخوردار است. دسته تاشونده این علفتراش Victor برای هر چه جمع و جور تر کردن ابعاد دستگاه در زمان استفاده نشدن از آن است. وقتی که می ‌خواهید علف زن چرخ دار ویکتور را در کنج یک انبار نگهداری کنید، با خواباندن این دسته می توانید ابعاد دستگاه را بسیار کوچکتر کنید در عین حال این بخش تاشونده قابلیت تنظیم شخصی سازی هم دارد. لذا هر اپراتوری می ‌تواند با توجه به قد و قامتی که دارد، نحوه استقرار دسته علف زن چرخ دار ویکتور را تنظیم نماید، دسته از یک اهرم گاز برای کنترل موتور و یک کلید برای خاموش کردن موتور برخوردار است. این دسته با طراحی ارگونومیک سطح کاربردی ساده ای را برای علف زن کالسکه ای ویکتور تامین کرده است. به گونه ای که به راحتی می توانید با این علف زن در سطح زمین های پوشیده از انواع گیاهان حرکت کنید و با کمترین چالش، سطح رشد کرده گیاهان نشسته بر رخسار زمین را بتراشید.

کاربرد علف زن چرخ دار ویکتور

قاعدتاً اصلی ‌ترین هدف در طراحی علف زن چرخ دار ویکتور برای تراشیدن علف های هرز و یکدست کردن سطح چمن می باشد. اما چرا و به چه دلیل اسلوب طراحی علف زن های چرخ دار مطرح است؟ قاعدتاً وقتی بتوانیم زمینه ‌های لازم برای طراحی علف زن های کالسکه ای را مطرح کنیم، طبیعتاً خیلی ساده تر می توانیم جنبه ‌های کاربردی علف زن چرخ دار ویکتور را مورد ارزیابی قرار بدهیم، هدف از طراحی هر نوع علف زن موتوری، تراشیدن گیاهان است. اما همه گیاهان قاعده تراشیدن یکسانی ندارند. مدل های مطرح و مشهور علف زن های دوشی و یا پشتی برای تراشیدن گیاهانی که ارتفاع زیادی دارند و یا هرس کردن شاخه درختان بهترین هستند. اما وقتی ماجرای تراشیدن گیاهان کم ارتفاع رشد کرده بر سطح زمین مطرح می‌ شود، استفاده از علف زن های دوشی و یا پشتی چالش برانگیز است. این چالش ها را در چند بند تشریح می کنیم.

1- وزن سنگین علف زن های دوشی و پشتی در عملیات ‌های طولانی باعث خسته شدن باغبان ها می ‌شود. فضای باغ و بوستان و یا هر محیط دیگری که نیاز به علفتراشی دارد، غالباً بسیار بزرگ است. فضایی که به شکل گسترده در سیطره انواع گیاهان گرفتار شده است. قاعدتا برای تراشیدن انبوه گیاهان در چنین محیط بزرگی مستلزم ساعت‌ ها کار با دستگاه علف تراش هستیم، اما وزن سنگین علف تراش های دوشی و پشتی مانع از فعالیت طولانی باغبان ها خواهد شد. لکن در طراحی علف زن چرخ دار ویکتور هیچ وزن سنگینی متوجه باغبان ها نمی باشد. تمام وزن علف زن بنزینی چرخ دار Victor بر چرخ های آن سوار است و باغبان ها تنها یک دسته ارگونومیک با قابلیت کنترل پذیری ساده را در اختیار دارند. به این ترتیب در علف تراشی های طولانی مدت استفاده از مدل های کالسکه ای مانند علفتراش چرخ دار Victor منطقی تر به نظر می‌ رسد.

 

علف زن چرخ دار ویکتور بهمراه الحاقی شخم زن

2- تراشیدن یکدست گیاهان در سطح زمین باغ و بوستان از چالش های جدی در کار با علف تراش های دوشی و پشتی است. در تمام مدت کار با علف تراش های دوشی و یا پشتی باید سعی در تنظیم موقعیت تیغه به موازات سطح زمین داشته باشیم. از آنجا که این دستگاه بر اندام اپراتورها سوار است، تنظیم ارتفاع برش گاها بسیار سخت و نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد غالباً نمی ‌توانیم با استفاده از علف زن های متداول دوشی و پشتی چمن ‌های فضاهای سبز پوش را به شکلی یکدست کوتاه کنیم و این چالش بزرگ و قابل توجهی است. اما در کار با علف زن های کالسکه ای مانند علف زن چرخ دار ویکتور به راحتی می توانیم سطح ارتفاع برش یکدستی را در تمام فضای باغ و بوستان تنظیم کنیم تنظیم ارتفاع برش به سادگی با حرکت بالا و پایین دسته علفتراش Victor صورت می ‌گیرد. به این ترتیب در صورت استفاده از علف زن چرخ دار ویکتور می توانیم گیاهان را با سطح ارتفاع یکدست و تنظیم شده تری بتراشیم.

3- با علف زن چرخ دار ویکتور و مدل های مشابه قابلیت حاشیه زنی بهتری برای ما فراهم شده است. یکی از دیگر چالش های قابل توجه در سطح باغ و بوستان، حاشیه زنی است. در این حالت قرار است گیاهان رشد کرده در حاشیه باغ و باغچه ها جایی در کنار دیوارها، سنگ فرش ها، پیاده ‌روها، فضاهای تزیین شده باغچه ها و... را بتراشیم. برای حاشیه زنی باید از توپی های علفتراشی استفاده کنید. اما با استفاده از علف زن چرخ دار ویکتور قابلیت حاشیه زنی بهتری دارید.

4- امنیت کار با دستگاه های علفتراش کالسکه ای بالاتر از کار کردن با علف تراش های دوشی و پشتی است. در کار با علف تراش های دوشی و پشتی همواره خطر از دست رفتن تعادل در حین کار وجود دارد. در عین حال ممکن است بر اثر کنترل نامناسب دستگاه، تیغه های قدرتمند و خطرناک علف زن شرایط ناامنی به خود بگیرند از طرفی این علف زن ها در تمام مدت کار به شکل ماشین هایی سوار بر بدن اپراتورها هستند. در این حالت مانند آن است که شما در حال حمل یک موتور تمام عیار هستید که قطعاً کار کردن با آنها چالش برانگیز است. اما در کار با علف زن های کالسکه ای مانند علف زن چرخ دار ویکتور هیچ کدام از این خطرات وجود ندارد، موتور جایی جدا از بدن اپراتورها کار می کند. لذا در زمان حوادث به سرعت می توانیم خودمان را از موتور دور نگه داریم. در عین حال خطر به هم خوردن تعادل وجود ندارد. از طرفی سطح کنترل پذیری مناسبی بر دستگاه علف زن چرخ دار ویکتور داریم.

5- خطر برخورد تیغه ها با سطوح سخت مانند سنگ و فلز بسیار کمتر است. در علف تراشی هیچ نگرش مشخصی از آنچه در سطح زمین باغ و بوستان است نداریم. زیرا سطح زمین پوشیده از انواع گیاهان انبوه است. در این حالت خطر برخورد تیغه ها با سطوح سخت مانند قلوه سنگ ها و یا اجسام فلزی وجود دارد که قطعاً باعث آسیب دیدن قطعات فنی علف زن موتوری می‌ شود. اما در کار با علف زن چرخ دار ویکتور سطح کنترل پذیری مناسبی ایجاد شده است که مانع از برخورد تیغه ها با سطوح سخت مانده بر کف باغ و بوستان خواهد شد.

6- قابلیت نصب موتورهای قدرتمندتر در علف زن موتوری وجود دارد. یکی از چالش های جدی در طراحی علف زن های دوشی و پشتی طراحی سبک وزن آنها است. این علف زن ها قرار است بر اندام اپراتورها سوار شوند. پس نباید سنگین باشند. لذا چندان نمی توانیم از موتورهای بزرگ جثه و قدرتمند در آنها استفاده کنیم، اما در طرح ساخت علف زن های کالسکه ای دست طراحان در گنجاندن موتورهای قدرتمندتر باز است. مانند علف زن چرخ دار ویکتور که از یک موتور قدرتمند دو اسب بخار استفاده می کند.

 

علف زن چرخ دار ویکتور

با کنار هم قرار دادن این نکته های ساده می توانیم زمینه های کاربردی و چرایی طراحی انواع علف زن کالسکه ای مانند علفتراش چرخ دار Victor را مورد ارزیابی قرار بدهیم. این علف زن مخصوص تراشیدن کم ارتفاع طراحی شده است. اما در این طراحی مانع از کار کردن سخت اپراتورها می ‌شود باغبان ها کافی است موتور استارت هندلی این ماشین توانمند چرخ دار را روشن کنند تا به راحتی به مانند حمل یک کالسکه آن را در سطح باغ جابجا نمایند و هر گونه گیاه رشد کرده بر سطح زمین را بتراشند.

کار با دستگاه علف زن Victor در مدل های کالسکه ای تقریباً ساده است. هر کسیبا مطالعه دفترچه راهنمای این ماشین می تواند قابلیت کار کردن ساده را داشته باشد. دستگاه از قابلیت تنظیم ارتفاع برای انواع قد و قامت باغبان ها برخوردار است. در عین حال با استفاده از قطعات برتر در کیفیت ساخت مناسبی طراحی شده است که برای عملیات پرفشار باغبانی مناسب هستند.

محدودیت ‌ها در استفاده از علف زن چرخ دار ویکتور

  • علف زن چرخ دار ویکتور مخصوص تراشیدن گیاهان کم ارتفاع طراحی شده است. با جابجایی دسته الاکلنگی شکل این دستگاه در نهایت ارتفاع تراش 30 سانتیمتری را تأمین خواهد کرد. لذا با استفاده از این علف زن Victor نمی توانید به تراشیدن شاخه های درختان و گیاهان بلند قامت بپردازید.
  • تراشیدن گیاهانی که در سطوح شیبدار رشد کرده ‌اند، با علف زن چرخ دار ویکتور تقریباً غیرممکن و یا بسیار سخت است. ترجیحاً اگر در سطح باغ از زمین ها با شیب تندی دارید، بهتر است از علف زن موتوری چرخ دار ویکتور چینی استفاده نکنید.
  • حمل و نقل دستگاه علف زن چرخ دار ویکتور دشوار است. اگر محل باغ فاصله زیادی از محل خانه دارد و در این فاصله نمی توانید دستگاه علف زن را به وسیله خودرو جابجا کنید، حمل و نقل علف زن بنزینی چرخ دار Victor بسیار سخت و گاها غیر ممکن می باشد. لذا قبل از تهیه این ماشین بررسی کنید که آیا می ‌توانید آن را در محل باغ و یا مزرعه نگهداری کنید؟ آیا شرایط حمل و نقل آن را دارید؟ و... .
  • علف زن چرخ دار ویکتور به نسبت از مدل ‌های دوشی و پشتی طراحی شده در این برند گرانتر است. هر چند در سطح بازار که باشید، قیمت علف زن چرخ دار ویکتور در مقایسه با محصولات مشابه جایگاه به صرفه ای دارد؛ اما در خود برند ویکتور، علف زن های توانمند پشتی و دوشی هم تولید شده است که هزینه تامین آنها به مراتب از قیمت علف زن چرخ دار ویکتور کمتر می ‌باشد.
  • به علت استفاده از متعلقات فنی بیشتر، غالباً شرایط نگهداری تا هزینه ‌های تعمیر و بازرسی علف زن چرخ دار ویکتور بیشتر از دیگر علف زن های طراحی شده این برند است. نگهداری اصولی از چرخ های علف زن کالسکه ای اهمیت بالایی دارد. لذا در تمام مدت استفاده از علف زن چرخد ار ویکتور باید مراقب این چرخ ‌ها باشید که یک وظیفه مضاعف به نسبت از مدل ‌های پشتی و دوشی است.

 

علف زن بنزینی ویکتور مدل چرخ دار

  • علف تراش چرخ دار ویکتور قابلیت استفاده از انواع الحاقی های علف تراش را ندارد. برای عموم علف زن های پشتی و دوشی خصوصا مدل های طراحی شده برند ویکتور، انواع الحاقی های کارآمد اعم از شمشادزنی، تیغه های دیسکی شکل، اره شاخه بری و حتی شخم زنی تعریف شده است. الگوی طراحی علف زن چرخ دار ویکتور به شکلی است که نمی توانید این الحاقی ها را به آن متصل کنید. این علف زن چرخ دار Victor تنها با قابلیت نصب شدن تیغه های چند پره فولادین و یا توپی های علفتراشی کار می کند.
  • قدرت مانور در حین کار با علف تراش چرخ دار ویکتور کم است. این علف زن بر دو چرخ متحرک سوار است و همین دو چرخ از قدرت مانور در حین کار با علف زن چرخ دار می کاهد. در کار با علف زن های متداول پشتی و دوشی در صورت هر گونه مواجه شدن با شرایط پیچیده علف تراشی به سرعت می توانیم موقعیت کار را تغییر بدهیم. قدرت مانور در کار با علف زن های متداول دوشی و پشتی بسیار زیاد است. اما در کار با علف زن های کالسکه ای به این سادگی نمی توانیم موقعیت تراشیدن تیغه های برنده دستگاه را تغییر دهیم. بلکه باید هنرمندانه شرایط استقرار دستگاه را جابجا کنیم.

سخن پایانی در خرید علف زن چرخ دار ویکتور

به یقین استفاده از یک علف زن موتوری قابلیت باغبانی شما را در یک رده کلاس بالاتری قرار می ‌دهد. وقتی دنیای کشاورزی مدرن شده است و حالا انواع ابزارهای موتوری شده را طراحی کرده ‌اند، چرا شما دست به کار نباشید و با استفاده از انواع علف زن موتوری داستان باغبانی خود را وارد فازهای حرفه ‌ای ‌تر نکنید؟ اما قطعاً می ‌دانید که نمی ‌توان با هر نوع علف زن موتوری در هر نوع فضای باغبانی کاملاً موفق و هوشمندانه ظاهر شد.

برای چمن زنی و تراشیدن گیاهان کم ارتفاع آن هم در ابعادی وسیع و بزرگ باید از یک علف زن کارآمد که شما را خسته نمی ‌کند، استفاده کنید. قطعا وقتی با چنین فضایی مواجه هستید، چاره ای ندارید جز اینکه به خرید یک نمونه علف زن کالسکه ای فکر کنید با این دلیل ساده ماجرای خرید علف زن چرخ دار ویکتور کلاس کاری خاص خودش را پیدا می کند. علف زنی که تنها با هدف کار کردن در سطح زمین طراحی شده است. اما آیا این علفتراش کالسکه ای چینی می تواند زمینه های کاربردی و نکات فنی ایده ‌آل را تامین نماید؟

در بحث علف زن چرخ دار ویکتور با دو جنبه مواجه بودیم. اولین نکته متوجه قیمت علف زن چرخ دار Victor است. به هر حال هر کسی علاقه دارد تا ابزارهای موتوری را با بهترین و به صرفه ترین قیمت تهیه کند. قیمت علف زن چرخ دار Victor از مدل های دوشی و پشتی همین برند بالاتر است. اما آشکارا نسبت به دیگر رقبای بازار اندازه هایی اقتصادی ‌تر دارد، در بحث دوم که قطعاً اصلی ‌ترین بحث در خرید علف زن چرخ دار ویکتور است، بررسی قدرت و کارایی این ماشین می باشد. علف زن چرخ دار ویکتور از یک موتور دو زمانه قدرتمند استفاده می ‌کند. ظاهراً در بحث تولید قدرت این ماشین چیزی از رقبای مطرح بازار کم ندارد. اما موتور اندکی پر سر و صدا است و تا حدودی مصرف سوخت بالایی دارد. لذا اگر می توانید با این شرایط کنار بیایید، علف زن چرخ دار ویکتور تبدیل به یک ماشین توانمند در تراشیدن گیاهان سطح باغ و بوستان خواهد شد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5