خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

واحد مراقبت پنوماتیک مایندمن تایوان (Mindman)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
واحد مراقبت مایندمن
  • واحد مراقبت مایندمن
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

 واحد مراقبت پنوماتیک مایندمن تایوان

سیستم های پنوماتیکی بخش کلیدی در تجهیزات صنعتی و مدرن امروزی هستند. بسیاری از فرآیندهای صنعتی چه در ساز و کارهای پیچیده تا طراحی تجهیزات ساده کارگاهی از انواع المان های پنوماتیکی برای تکمیل پروسه های اتوماسیون استفاده می کنند. تجهیزات پنوماتیکی ساخته شده ‌اند تا مدیریت مناسبی بر اجرای درست، دقیق و منظم اتوماسیون صنعتی داشته باشند. تمامی این تجهیزات تحت تاثیر قدرت هوای فشرده کار می ‌کنند. به این ترتیب تولید هوای فشرده و توزیع مناسب آن در اجزای سیستم های پنوماتیکی از اهمیت بالایی برخوردار است. در بحث تولید هوای فشرده باید به تحلیل انواع کمپرسور باد بپردازیم. اما در بحث توزیع هوای فشرده، ساز و کار ماجرا در ایجاد یک خط هوای خشک با سطح فشار مناسب است تا آسیبی به تجهیزات پنوماتیکی وارد نشود. انواع واحد مراقبت پنوماتیکی تجهیزات میانی در سیستم های پنوماتیکی هستند که برای ایجاد خط امن هوای فشرده طراحی شده اند. در این مطلب قصد داریم به بهانه بررسی جایگاه فنی و نیاز کاربردی انواع واحد مراقبت پنوماتیکی با جزئیات فنی واحد مراقبت پنوماتیکی مایندمن تایوان آشنا شویم.

 واحد مراقبت پنوماتیک مایندمن تایوان

اگر در یک ساز و کار صنعتی با هر ابعادی که باشد، از انواع تجهیزات پنوماتیکی استفاده می کنید، قطعاً نیاز به تولید هوای فشرده دارید. لکن باید برای حفاظت بخش های پنوماتیکی نصب شده در سیستم، از انواع واحد مراقبت پنوماتیکی استفاده کنید. زیرا حضور واحد مراقبت پنوماتیکی تضمین کیفیت هوای توزیع شده در سیستم های پنوماتیکی است. این تجهیزات ساده و کوچک درست در میانه خطوط توزیع هوا، قبل از ورود هوا به یک مجموعه دستگاهی نصب می‌ شوند. طبعاً هر چه واحد مراقبت پنوماتیکی در تصفیه هوا و تخلیه رطوبت بهتر عمل کند، کیفیت هوای فشرده توزیع شده در سیستم افزایش پیدا می ‌کند. در نتیجه طول عمر قطعات پنوماتیکی زیاد خواهد شد و کل سیستم تحت عملکرد بهتر و دقیق تری کار خواهد کرد. کمپانی مایندمن، یکی از معتبرترین برندهای شناخته شده جهانی در عرصه طراحی تا تولید و توزیع تجهیزات پنوماتیکی است. واحد مراقبت پنوماتیک مایندمن تایوان یکی از نمونه‌ های شایسته بازار است که در خالص سازی هوای فشرده با بالاترین درجات کیفی کار می کند.

چرا باید واحد مراقبت پنوماتیکی نصب کنیم؟

در تحلیل سیستم های پنوماتیکی با جریان تقریباً سرراستی مواجه هستیم. هوای فشرده ای که از جانب کمپرسور هوا تولید می شود. خطوط توزیعی که قرار است این هوای فشرده را در سطح دستگاه ها و تجهیزات صنعتی توزیع کند و در نهایت یک پروسه یکپارچه پنوماتیکی در بطن ساز و کار فنی یک دستگاه صنعتی که متکی بر هدایت و کنترل زمان بندی شده هوای فشرده، عملیات اتوماسیون را پیاده سازی می کند. در این بین چه نیاز است که از دستگاه واحد مراقبت هوای فشرده استفاده کنیم؟ نیاز به نصب واحد مراقبت هوای فشرده از حساسیت بالای تجهیزات پنوماتیکی و لزوم تأمین قدرت در عملیات اتوماسیون می باشد. تمام تجهیزات پنوماتیکی نصب شده اند تا فرآیندی صنعتی را در بازه زمانی هایی دقیق و اندازه هایی درست انجام بدهند.

ممکن است در ساخت یک دستگاه و یا تکمیل یک پروسه صنعتی با انبوه جک های پنوماتیکی مواجه باشیم که هر کدام وظیفه انجام مرحله ای از یک خط اتوماسیون شده را دارند. در این حالت عملکرد دقیق و درست و زمان بندی شده هر یک از جک های پنوماتیکی واجب است و باید طراحی دستگاه به شکلی باشد که از عملکرد درست تمام بخش های پنوماتیکی مطمئن باشیم. در غیر این صورت تمام پروسه اتوماسیون با مشکل مواجه می شود. اما تجهیزات پنوماتیکی که تحت تاثیر کنترل هوای فشرده کار می‌ کنند، تجهیزات حساسی هستند. از انواع شیر برقی تا انواع جک های پنوماتیکی با عملکرد مکانیکی متوالی، از حساسیت ساخت بالایی دارند. اگر هوای فشرده ای که در اختیار آنها قرار می گیرد، کیفیت مناسبی نداشته باشد، قطعاً عملکرد صحیح تجهیزات پنوماتیکی با چالش مواجه است.

هوای فشرده دارای رطوبت، انواع ناخالصی ها، ذرات گرد و خاک و...، عملکرد صحیح و زمان بندی شده تجهیزات پنوماتیکی را با مشکل مواجه می ‌کند. پس در پیاده سازی سیستم های پنوماتیکی به یک فیلتر تصفیه کننده هوای فشرده نیاز داریم. انواع واحد مراقبت پنوماتیکی تجهیزاتی هستند که برای پاکسازی هوای فشرده و تضمین عملکرد صحیح تجهیزات پنوماتیکی طراحی شده اند. لذا اگر به هر دلیلی از هر اندازه تجهیزات پنوماتیکی در هر نوع فضای اتوماسیون شده استفاده می کنید، برای تضمین عملکرد صحیح و ماندگار سیستم باید یک یا چند دستگاه واحد مراقبت پنوماتیکی را به شکل شبکه ای در میانه خطوط توزیع هوای فشرده از جانب کمپرسور تا دستگاه های صنعتی نصب کنید. هر چه کیفیت ساخت و قابلیت فیلتر کردن واحد مراقبت پنوماتیکی بالاتر باشد، قطعاً ضریب ایمنی کار افزایش پیدا می ‌کند. در این میان اگر در تکاپوی پیدا کردن یک محصول مناسب هستید، واحد مراقبت تایوانی از برند مایندمن انتخاب مناسبی است.

واحد مراقبت هوای فشرده مایندمن

واحد مراقبت پنوماتیکی چگونه تجهیزی است؟

هر دستگاه واحد مراقبت پنوماتیکی برای تصفیه هوای فشرده طراحی شده است. این تجهیز در میانه خطوط توزیع هوای فشرده نصب می شود. بسته به میزان ناخالصی هوای فشرده و یا میزان دقتی که می خواهید و شاید مقدار قدرت فیلتر کردن واحد مراقبت پنوماتیکی می توانید از یک یا چند دستگاه به شکل سری و شبکه ای در امتداد هم نصب کنید تا در نهایت به یک خط هوای کاملاً خالص و مناسب دست پیدا کنید. اما معمولاً نصب یک دستگاه واحد مراقبت پنوماتیکی خوش ساخت همانند محصولات مایندمن برای رسیدن به یک جریان هوای فشرده خالص و مناسب کفایت می‌ کند. هر دستگاه واحد مراقبت پنوماتیکی غالباً از سه بخش تشکیل شده است. بخش های فیلتر هوا، رگولاتور تنظیم کننده فشار هوا و بخش روغن پاش از اجزای اصلی هر دستگاه واحد مراقبت پنوماتیکی هستند.

بخش فیلتر هوا:

مهمترین بخش تشکیل دهنده هر واحد مراقبت پنوماتیکی همین بخش فیلتر هوا است. این بخش قرار است هوای فشرده تولید شده توسط کمپرسورها را از حضور انواع ناخالصی ها و همچنین رطوبت تصفیه کند. کمپرسور هوای فشرده، هوای مورد نیاز خود را از محیط اطراف خود دریافت می‌ کند و در مسیر فشرده ‌سازی، چندان فیلترهای مطمئن برای رطوبت زدایی و یا جذب ناخالصی‌ ها ندارد. در حالیکه این رطوبت و ناخالصی ها به سرعت انواع تجهیزات پنوماتیکی را تهدید می ‌کنند. نصب واحد مراقبت پنوماتیکی در ابتدای خط تغذیه هر سیستم اتوماسیون باعث می شود تا هوای وارد شده در سیستم عاری از رطوبت و انواع ناخالصی ها و آلایندگی ها باشد. در این بین هوای خالص تر از خروجی واحد مراقبت پنوماتیکی خوش ساخت تری تامین می ‌شود. مانند محصولات پنوماتیکی برند مایندمن که بهترین های بازار را طراحی و تولید می کنند.

بخش رگلاتور تنظیم فشار:

این بخش برای تنظیم فشار هوای وارد شده در داخل سیستم های پنوماتیکی طراحی شده است. قاعدتا هر سیستمی ملاحظات خاص خود را در میزان فشار هوای فشرده دارد. ممکن است مقدار فشار هوای فشرده کمپرسورهای باد با ملاحظات سیستم اتوماسیون هماهنگ نباشد. در عین حال ممکن است بخواهیم از یک خط توزیع هوای فشرده برای چندین دستگاه که هر کدام ملاحظات خاص خود را در تنظیم هوای فشرده دارند، اعمال کنیم. به این ترتیب باید برای هر بخش مجزا در تاسیسات صنعتی از یک واحد تنظیم هوای فشرده مجزا داشته باشیم. رگلاتور نصب شده در واحد مراقبت پنوماتیکی برای تنظیم، تثبیت و گاهاً کاهش فشار هوای فشرده در درون سیستم طراحی شده است.

بخش روغن زنی:

این بخش برای روانکاری اجزای متحرک سیستم های پنوماتیکی طراحی شده است. هر یک از اجزای پنوماتیکی تحت عملکرد هوای فشرده بارها و بارها حرکت های مکانیکی دارند. در این حالت دائماً در معرض اصطکاک شدید میان قطعات مکانیکی خود هستند که قطعاً باعث تخریب زودهنگام آنها خواهد شد. لکن وقتی از بخش روغن زنی واحد مراقبت پنوماتیکی استفاده می کنید، همواره مقدار اندکی از روغن در جریان هوای فشرده کل سیستم حضور دارد. این میزان روغن برای روانکاری دائمی قطعات متحرک تجهیزات پنوماتیکی کفایت می کند. واحد مراقبت پنوماتیکی مایندمن تایوان از نمونه محصولات شایسته بازار است که در نحوه روغن زنی هوای فشرده الگوی طراحی شده مناسبی دارد. هر یک از کمپانی های طراح و سازنده انواع واحد مراقبت پنوماتیکی به ترتیبی این سه بخش کلیدی را در کنار هم قرار می ‌دهند. مانند طراحی محصولات مایندمن تایوان که در دو بخش مجزا از هم قرار گرفته اند. در واحد مراقبت پنوماتیکی مایندمن تایوان بخش فیلتر هوای رگلاتور تنظیم فشار به صورت یکپارچه طراحی شده‌ اند. بخش روغن زنی به عنوان یک جزء مجزا در سیستم حضور دارد. محصول واحد مراقبت پنوماتیک دو تکه برند مایندمن، با نام تجاری MACP400-ISA در سطح بازار عرضه شده است. مشخصات فنی این محصولات به قرار زیر می باشند.

واحد مراقبت mindman

مشخصات فنی واحد مراقبت پنوماتیک مایندمن تایوان

واحد مراقبت پنوماتیک مایندمن تایوان محصولی با طراحی تخصصی است که با دقت بالایی قابلیت خالص‌ سازی هوای فشرده از رطوبت و انواع ناخالصی ها را دارد. این واحد مراقبت تایوانی در محدوده فشار 0 الی 9.9 کیلوگرم نیرو بر سانتیمتر مربع طراحی شده است. با زمینه کارکرد در چنین بازه گسترده ای از هوای فشرده، قاعدتاً می توانیم واحد مراقبت هوای فشرده طراحی شده مایندمن را در بطن هر نوع سیستم پنوماتیکی نصب کنیم. از طرفی این واحد مراقبت پنوماتیکی از یک فیلتر استاندارد با قابلیت فیلتراسیون ۴۰میکرومتری استفاده می‌ کند. اما در صورت نیاز می توانید از فیلتر تخصصی ۵ میکرومتری طراحی شده برای این واحد مراقبت پنوماتیکی هم استفاده کنید.

لکن تهیه فیلتر تخصصی ۵ میکرومتری جدا از تاثیر در کاهش فشار هوا باعث افزایش قیمت واحد مراقبت پنوماتیکی نیز خواهد شد. لذا اگر از یک سیستم متداول پنوماتیکی استفاده می کنید، توصیه می ‌شود که بر استفاده از همان فیلتر استاندارد ۴۰ میکرومتری کفایت کنید. واحد مراقبت پنوماتیک مایندمن تایوان با حضور تمام بخش ‌های جانبی مانند قسمت روغن زنی، وزنی در حدود 2.3 کیلوگرم دارد. به این ترتیب در هنگام نصب کردن باید از بخش های اتصالی تعریف شده دستگاه به درستی استفاده کنید. هرگز نمی توانید این واحد مراقبت تقریباً سنگین وزن را به حال خود در شرایطی آویزان رها سازید.

بخش روغن زنی واحد مراقبت پنوماتیک مایندمن تایوان با طراحی مجزا همراه دستگاه شده است. این بخش در قامت یک آپشن همراه دستگاه است و در صورت نیاز می توانید آن را نصب کنید. البته اگر از واحد روغن زنی استفاده می کنید، توصیه شده است که از روغن توربین ISO-VG32 برای پر کردن مخزن روغن در این باید مراقبت پنوماتیکی استفاده کنید. این واحد مراقبت پنوماتیکی قابلیت روغن زنی ۲۰۰ سی سی در ساعت را دارد. واحد مراقبت پنوماتیک مایندمن تایوان از اتصالات استاندارد هوای فشرده در واحدهای صنعتی برخوردار است. کافی است از فیتینگی های مناسب داشته باشید تا به راحتی بتوانید این واحد مراقبت هوای فشرده را در میانه سیستم نصب کنید. در عین حال برای این واحد مراقبت از یک پایه نصب فلزی استاندارد برای متصل شدن بر دیوار و یا بدنه دستگاه های صنعتی گنجانده شده است.

واحد مراقبت پنوماتیکی مایندمن تایوان با انعطاف بسیار مناسبی برای حضور در انواع شرایط آب و هوایی و تغییرات جوی طراحی شده است. این واحد مراقبت را می توانید در محیط با رنج دمایی ۵ الی ۶۰ درجه سانتیگراد به کار اندازید. البته در مواجهه با هوای سرد نباید دچار یخ زدگی بشود. اگر مقدارآب جمع شده در مخزن واحد مراقبت یخ بزند و یا مقدار سرمای هوا مستعد یخبندان باشد، جریان پاکسازی هوا در داخل فیلتر واحد مراقبت با مشکل مواجه خواهد شد. واحد مراقبت پنوماتیک مایندمن تایوان از فیلتر و رگولاتورهای قابل تعویض شدن ساخته شده است. فیلتر هوای تعویضی این دستگاه با نام تجاری MAFR400 و رگولاتور با نام تجاری MAL400 در سطح بازار به فروش می رسند.

شما می توانید واحد مراقبت پنوماتیک مایندمن را در محدوده 0.5 الی 8.5 کیلوپاسکال هوای فشرده تنظیم کنید. این مقدار تمامی شرایط استاندارد شده هوای فشرده برای کلیه تجهیزات اتوماسیون طراحی شده در سراسر جهان را پوشش می دهد. کافی است درجه رگولاتوری این واحد مراقبت پنوماتیک منعطف را با اندک تغییرات در سطح فشاری مشخص تنظیم کنید تا هوای فشرده شده خارج شده از این دستگاه کوچک در فشاری ثابت، تنظیم شده و عاری از آلایندگی های رطوبت در اختیار شما قرار بگیرد.

واحد مراقبت پنوماتیک 1/4 اینچ مایندمن

سخن پایانی در تحلیل فنی واحد مراقبت هوای فشرده مایندمن

اولین توصیه ما برای عملکرد مطمئن تجهیزات پنوماتیکی، استفاده از دستگاه واحد مراقبت پنوماتیکی است. هر سیستم پنوماتیکی برای راه اندازی انبوه تجهیزات اتوماسیون شده طراحی شده است. قطعا در پروسه صنعتی چنین تجهیزاتی با فرآیندهای بسیار حساس، عملیات‌های کلیدی و روند کاری پیچیده ای مواجه هستیم. لذا هرگز نباید خطر هوای فشرده ناخالص را به جان خریده باشیم. زیرا هوای فشرده ناخالص به کلی امنیت کاری سیستم های اتوماسیون شده ما را تهدید می ‌کند. اما قطعاً باید دست به کار باشید تا از بهترین های بازار واحد مراقبت پنوماتیک مناسبی را تهیه کنید. در این بین وقتی بدانید که مایندمن یک کمپانی ریشه ‌دار تایوانی در عرصه طراحی تا تولید تجهیزات پنوماتیکی است، قطعاً به کیفیت ساخت واحد مراقبت پنوماتیک مایندمن تایوان اعتماد خواهید کرد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5