خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نگهداری از کاتر آسفالت بر

کاتر آسفالت بر

فهرست مطالب

برش آسفالت و به خصوص بتن عملیاتی سخت و طاقت فرسا می باشد، اما امروزه با استفاده از ابزارها و روش های مناسب همچون کاتر آسفالت بر، کاتر بتن بر و همچنین تیغه برش آسفالت و تیغه برش بتن مناسب می توان این عملیات را سهل و آسان نمود و دشواری عملیات برش را به میزان چشمگیری کاهش داد. همچنین با نگهداری مناسب از دستگاه کاتر آسفالت بر و بتن بر می توان طول عمر مفید دستگاه را افزایش داده و هزینه های حین کار را کاهش چشمگیری داد. در این مقاله قصد داریم مهمترین موارد در رابطه با نگهداری از دستگاه کاتر آسفالت بر را برای شما بیان نماییم تا در حین استفاده از دستگاه های برش دهنده آسفالت و بتن با مشکل مواجه نشوید.

کاتر آسفالت بر

روغنکاری و سرویس دستگاه کاتر آسفالت بر:

چک کردن سطح روغن، شیلنگ ها (هوا، سوخت، آب) و روغنکاری قسمت های مختلف دستگاه کاتر برش آسفالت به صورت روزانه الزامی می باشد.

در صورت لزوم قطعات آسیب دیده و ساییده شده را تعمیر یا تعویض کنید.

میزان کشش تسمه دستگاه کاتر آسفالت بر را چک نموده و تسمه را بیش از حد سفت نکنید، به آن دلیل که کشش بیش از حد تسمه کاتر آسفالت بر باعث فشار وارد شدن به موتور دستگاه در حین عملیات برش آسفالت یا بتن می گردد.

بلبرینگ های شفت تیغه کاتر بتن بر باید به طور کامل محکم باشد و جای بازی جهت به چپ و راست یا بالا و پایین تکان خوردن نداشته باشند.

یاتاقان های مربوط به شفت را به صورت روزانه روغنکاری نمایید.

فیلتر مربوط به روغن و هوا به صورت دوره ای چک و تمیز گردد.

گریسکاری کلی دستگاه کاتر برش آسفالت:

قبل از عملیات روغنکاری و گریسکاری دستگاه کاتر آسفالت بر، کلیه قسمت های دستگاه را تمیز نمایید.

قبل از شروع عملیات تعمیر و نگهداری کاتر برش آسفالت، مطمئن شوید که دستگاه بر روی سطحی مطمئن و تراز قرار گرفته، سپس عملیات تعمیر و نگهداری کاتر بتن بر را آغاز کنید.

آسفالت بر

در طول عملیات روغنکاری دستگاه برش آسفالت، از تمیزکاری قسمت های مختلف دستگاه و پاک کردن قسمت هایی که امکان ریختن روغن بر روی آن ها وجود دارد، کاملا مطمئن

شوید.

برای جلوگیری از به وجود آمدن حوادث مختلف، از ابزارهای مناسب برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری بر روی کاترزن آسفالت استفاده کنید و ابزارآلات را به صورت تمیز نگهداری کنید.

بهترین زمان برای تخلیه روغن و ریختن روغن جدید در دستگاه زمانی است که دستگاه به تازگی خاموش شده و روغن دستگاه کاتر آسفالت گرم است.

از روغن و گریس تمیز و کاملا نو برای پر کردن موتور و گریسکاری قسمت های مختلف کاتر آسفالت بر استفاده کنید و سطح روغن را تا گیج پر نمایید.

کاتر

فیلترهای مربوط به روغن، آب و هوا باید به طور کامل ایمن باشند.

ایمنی در هنگام تعمیر و نگهداری دستگاه کاتر آسفالت بر:

به هیچ وجه در زمانی که کاتر برش آسفالت روشن است، اقدام به تعمیر و نگهداری دستگاه نکنید.

همیشه قبل از شروع به تعمیر و نگهداری دستگاه کاتر بتن بر، اجازه دهید دستگاه به طور کامل خنک گردد سپس اقدام به سرویس دستگاه کاتر نمایید.

همیشه ماشین کاتر آسفالت را در شرایط کاری نگه دارید تا به دستگاه آسیب نرسد.

همیشه قبل از برش زدن آسفات اقدام به تعمیر دستگاه کاتر نموده و قطعات شکسته یا آسیب دیده کاتر بتن بر را تعویض کنید تا در حین عملیات با مشکلات جدی روبرو نشوید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر