خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

آموزش راه اندازی موتور برق بنزینی

نحوه راه اندازی موتور برق برای بار اول

فهرست مطالب

نحوه نصب و راه‌اندازی موتور برق بنزینی به چه صورت است؟

موتور برق بنزینی ، یکی از انواع موتور برق است که در برخی مصارف خاص بیش از موتور برق دیزلی مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد. موتور برق‌های بنزینی اغلب به خاطر حجم و وزن کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند اما با این وجود برخی دلایل دیگر، عاملی برای خرید یک موتور برق بنزینی شوند.

سوای علت خرید و مزیت‌های موتور برق بنزینی، در این یادداشت هدف داریم تا نحوه نصب و راه‌اندازی موتور برق بنزینی را بررسی کرده و به زبان ساده و قابل فهم تشریح کنیم. پس اگر شما نیز تجربه کار با یک موتور برق بنزینی را ندارید و اکنون قصد راه‌اندازی آن را دارید، گام به گام تا رسیدن به هدف مد نظر با ما همراه باشید.

نحوه راه اندازی موتور برق برای بار اول

پیش از استارت موتور برق بنزینی ؛ آماده‌سازی

پیش از آن که موتور برق بنزینی استارت بخورد و موتور به حرکت درآید باید برخی مراحل را سپری کرده و به بعضی نکات دقت کافی داشته باشید. بی‌توجهی و قصور در برخی مراحل آماده‌سازی موتور برق بنزینی می‌تواند باعث خسارات و صدمات شدیدی در وسیله شود.

پس گام اول برای ایجاد یک تجربه کاری بی‌دردسر، آماده‌سازی کامل است. به این علت که هدف ما ارائه یک آموزش برای تمام افراد با تمام سطوح تجربه است، از این رو تمام مراحل را به دقت توصیف خواهیم کرد. مراحل آماده‌سازی موتور برق بنزینی به شرح زیر است. بدیهی است که ترتیب مراحل باید رعایت شود.

  •  برای آن که موتور برق بنزینی شما به درستی کار کند، نیاز است تا روغن کافی در محفظه تعبیه شده بریزید. این کار باعث می‌شود تا از عملکرد روان قطعات موتور برق بنزینی کاملاً مطمئن شوید. برای این کار ابتدا به خود روغن توجه داشته باشید. بهتر است از روغن چهار زمانه تمیز و بدون ترکیب یا ناخالصی استفاده کنید. ابتدا موتور برق بنزینی خود را در حالتی پایداری و روی یک سطح تراز در حالتی که نخوابیده و ایستاده است قرار دهید. محل ریختن روغن که معمولاً یک درب پلاستیکی با پوششی خاص و نماد روغن‌دان روی آن است را بیابید؛ در اغلب موارد یافتن آن اصلاً کار سختی نیست. بهتر است برای ریختن روغن درون محفظه موتور برق بنزینی خود از وسایلی مانند قیف استفاده کنید تا در ریختن روغن دچار مشکل نشوید. با آرامش و کم کم روغن را در محفظه تخلیه کنید. ترجیحاً بهتر است از روغن 10w30 استفاده کنید. احتمالاً در صورت خالی بودن، چیزی حدود 600 میلی‌لیتر روغن برای پر کردن محفظه مربوطه نیاز باشد. پس از پر کردن محفظه و اطمینان از این مسئله حتماً درب محفظه را در جای خود ثابت کرده و آن را ببندید تا سراغ گام بعدی راه‌اندازی موتور برق بنزینی برویم.
  •  حال نوبت به گام بعدی آماده‌سازی یعنی پر کردن باک سوخت رسیده است. سوخت اصلی و مایه حیات موتور برق بنزینی ، قطعاً بنزین است. پر کردن سوخت در باک کار بسیار ساده و روتین است اما حتی با این وجود ما برخی نکات مهم در این مورد را به شما گوشزد خواهیم کرد. هیچگاه از بنزین‌های دارای ناخالصی و محلول‌هایی مانند پاکساز موتور استفاده نکنید. بنزین‌های دارای مکمل ممکن است به موتور برق بنزینی شما آسیب بزنند. بنزینی صاف، بدون ناخالصی و مکمل تنها چیزی است که موتور شما به آن نیاز دارد. فراموش نکنید که در حین تخلیه بنزین در باک نزدیک منابع اشتعال‌زا نباشید یا خودتان سیگار نکشید. گاهاً ممکن است بنزین در حین تخلیه بخارات خاصی داشته و همین زمینه‌ساز اشتعال سیگار شما و ایجاد حریق و انفجاری ناگوار شود. معمولاً در باک در بخش فوقانی موتور برق بنزینی قرار دارد، پس از گشودن این در، سعی کنید حداکثر تا سه‌چهارم باک را برای رااه‌اندازی اولیه پر کنید. پس از اتمام کار نیز حتماً در باک را ببندید تا اجسام خارجی نتوانند به آن وارد شده و زمینه‌ساز برخی مشکلات شوند.

حال پس از آماده کردن موتور برق بنزینی ، نوبت آن است تا وارد مرحله استارت شوید.

روشن کردن موتور برق بنزینی

استارت و شروع به کار موتور برق بنزینی

این مرحله ممکن است کمی برای افراد تازه‌کار و ناآشنا با موتور برق بنزینی استرس‌زا یا همراه با ترس باشد اما اصلاً آغاز به کار، پروسه سخت و چالشی نیست. کافیست تا یک بار این کار را انجام دهید؛ پس از آن دیگر به یک کار روتین و بسیار معمولی تبدیل خواهد شد.

  •         همواره سعی کنید که ابزار و وسایلی که بیشترین بار را بر موتور برق وارد می‌کنند را به وسیله متصل کنید.
  •         همواره از اینکه موتور برق بنزینی روی ولتاژ درستی تنظیم شده است اطمینان حاصل کنید.
  •         مدارشکن یا در اصلاح عامه فیوز را در موقعیت خاموش قرار دهید. این کلید معمولاً در کنار خروجی‌های دستگاه بوده و با علائم خاصی مشخص شده است.
  •         کلید سوخت را به سمت پایین ببرید. این بدان معنی است که چرخه سوخت روشن بوده و امکان سوخت‌رسانی وجود دارد.
  •         کلید ساسات را به طرف چپ برده، آن را تماماً گشوده و اجازه دهید که در اصطلاح موتور شما گرم شود.
  •         کلید موتور برق بنزینی را در حالت روشن قرار دهید. این باعث می‌شود که ژنراتور شما عملاً در آستانه عمل قرار گیرد.
  •         هرگاه آمادگی لازم را حس کردید، تسمه استارت را محکم و ناگهانی با دست خود کشیده و رها کنید تا موتور استارت بخورد.
  •         پس از روشن شدن موتور، ساسات را از حالت تمام‌باز خارج کرده و به نیمه ببرید.
  •         در صورتی که موتور برق بنزینی شما دارای استارت برقی است، تمام این مراحل را انجام دهید اما به جای کشیدن استارت، کافیست تا تنها کلید را در حالت روشن قرار دهید.

دقت داشته باشید که برخی جزئیات انجام کار بسته به مدل موتور برق بنزینی مورد استفاده شما می‌توانند متغیر باشند اما اسا کار به همین شکل است. به طور مثال ممکن است که روش کشیدن ساسات در یک مدل متفاوت باشد اما در کل شما پیش از استارت نیاز است تا ساسات را در حالت باز قرار دهید تا امکان راه‌اندازی وجود داشته باشد.

جمع بندی

در پایان شما با انجام مراحل فوق، موتور برق بنزینی خود را راه‌اندازی کرده و وارد مدار تولید برق می‌کنید. همانطور که با خواندن مراحل متوجه شدید این کار هیچ چالش خاصی نداشته و پس از چند بار تجربه به سادگی قابل انجام است پس نیازی نیست تا در این مورد نگران باشید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر