خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

اختراع علف زن بنزینی تحولی در باغبانی

تصویر مخترع دستگاه علف زن - جورج بالاس

فهرست مطالب

تاریخچه دستگاه علف زن

برای بررسی تاریخچه و زمان اختراع علف زن، باید به سال 1970 در هیوستون تگزاس برگردیم. جایی که کمپانی مطرح آن سال‌ها یعنی Weed Eater و کارآفرینی به نام جورج بالاس (George Ballas) اولین حاشیه زن یا همان علف زن را اختراع کرد. جورج بالاس با مشاهده حرکت برس کارواش اتوماتیک، به فکر اختراع دستگاهی افتاد تا بتواند علف‌های هرز را کوتاه کند. در ایده اولیه ساخت علف زن، یک قوطی پاپ کورن را به صورت مشبک (سوراخ سوراخ) در آورد سپس نخ ماهیگیری را از سوراخ‌های درون قوطی عبور داد. (مانند شکل بالا)

کمپانی Weed Eater در ادامه با سرپرستی جورج بالاس توانست اولین علف زن‌های خود را در مدل‌های برقی به بازار عرضه کرده و پس از آن علف‌زن با موتور بنزینی هم به سبد محصولات خود اضافه کرد که مورد استقبال کشاورزان و باغداران آمریکایی قرار گرفت. جوروج بالاس در سال 2011 در سن 86 سالگی درگذشت.

استفاده از علف زن

امروزه علف زن یک دستگاه پر کاربرد می‌باشد که به عنوان یکی از ابزارهای باغبانی به حساب می‌آید. دستگاه علف زن در انواع و اندازه‌های بسیار متفاوتی ارائه می‌گردد. اگر بخواهیم در رابطه با وظیفه اصلی دستگاه علف تراش توضیح دهیم می‌توانیم بگوییم که همانطور که از نام این دستگاه پیدا می‌باشد وظیفه علف زن تراشیدن و درو نمودن علف‌های هرز باغ و علوفه و همچنین یونجه ها می‌باشد. اگر بخواهیم علف تراش را به موضوعی تشبیه نماییم می‌توانیم بگوییم که دستگاه علف زن مانند یک داس پر قدرت و همچنین بسیار پر سرعت می‌باشد که این دستگاه در امر پاکسازی باغ از علوفه و همچنین گیاهان هرز به باغداران و کشاورزان کمک بسیار زیادی می‌نماید.

تکه روزنامه قدیمی - تبلیغ انواع علف زن چاپ شده بر روی آن

مکانیزم دستگاه علف زن

دستگاه علف زن دستگاهی می‌باشد که از یک یا چند تیغه چرخشی تشکیل شده است که این تیغه علف زن برای برش سطح چمن با ارتفاعی که به صورت یکنواخت و یکسان می‌باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. رایج ترین و معروف ترین منبع تغذیه‌ای که برای این گونه دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد موتور احتراقی می‌باشد البته انواع موتورهای الکتریکی که با استفاده از نیروی برق و یا باتری کار می‌کنند نیز بر روی این دستگاه‌ها استفاده می‌شوند، اما معروف ترین و رایج ترین این منابع تامین تغذیه موتورهای بنزینی می‌باشد. 

شخص در حال روشن کردن دستگاه علف تراش
  • کمپانی های مطرح تولید کننده علف زن در جهان چه شرکت‌هایی هستند؟

    کمپانی های اشتیل آلمان، هسکوارنا سوئد، هوندا ژاپن و دُلمار آلمان از سازندگان معتبر علف زن هستند.

  • توان موتور علف زن‌های بنزینی امروزی چه مقدار است؟

    علف تراش‌های بنزینی معمولاً در مدل های بنزینی 1.3 اسب بخار، 2 اسب بخار و 3 اسب بخار تولید می‌شوند.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر