خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

چکش تخریب

چکش تخریب

    مرتب‌سازی محصولات:

  • پیش‌فرض
  • ارزان‌ترین
  • گران‌ترین
  • جدید‌ترین
  • پرفروش‌ترین
  • پربازدیدترین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فهرست مطالب

پیشرفت تکنولوژی در زمینه ساخت و ساز مانند همه زمینه‌ها، ابزارهای زیادی را به ارمغان آورد تا کارها را ساده‌‌تر کند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها چکش تخریب یا پیکور است.امروزه تخریب سازه های قدیمی و ساخت سازه های جدید و تازه در همه شهر ها به چشم می خورد. تخریب سازه ها بر اساس نوع مصالحی که در ساختمان ها به کار رفته است، صورت می گیرد.برخی از سازه ها بتنی می باشد و برای تخریب آن ها به تمهیدات و وسایل و ابزار ویژه ایی نیاز است و برای سازه های قدیمی نیز وسایلی استفاده می شود که با آن ها بتوان نیروی لازم برای تخریب را فراهم کرد. یکی از ابزار بسیار مناسب برای تخریب سازه چکش تخریب می باشد که در این مقاله از وب سایت نیکا کورپ قصد داریم  به آن بپردازیم.

هیلتی یا چکش تخریب چیست؟

همان گونه که بیان شد، چکش تخریب یکی از تجهیزات ساختمانی پرکاربرد بوده که برای انجام امور تخریبی ساخته شده و برای افرادی که در صنعت ساختمان فعالیت دارند بسیار کاربردی است و می شود گفت که حتما نمونه ای از این چکش تخریب را در انبار خود دارند. انواع مختلفی از این چکش وجود دارد.نوع ساده آن برای تخریب مکان هایی است که زیاد سر سخت نیستند. و نوع دیگری هم ساخته شده است که به آن چکش تخریب صنعتی گفته می شود و بسیار قدرتمند تر است و برای کارهای سنگین و سخت مورد استفاده قرار می گیرد.

از چکش تخریب بیشتر در مواقعی استفاده می شود که بخواهیم یک حفاری تمیز و بدون عیب و نقص انجام دهیم. این چکش هنگامی که در دست افراد حرفه ای قرار گیرد می تواند یک ابزار قدرتمند برای تخریب هر نوع محلی باشد. از چکش تخریب می توان برای تخریب بتن، بلوک، کاشی و... استفاده نمود.

چکش تخریب چه کاربردی دارد؟

در هنگام ساخت هر نوع سازه ‌ای تمام همت خود را به کار می گیریم که بتوانیم مستحکم ‌ترین بنای ممکن را خلق کنیم. برای این منظور از انواع متریال فولاد و بتن و... استفاده خواهیم کرد. بتن مسلح یکی از بهترین ایده‌ ها برای ساخت سازه ها می باشد به دلیل آن که از استحکام، مقاومت و ایستایی مناسبی برخوردار است.

اما آیا در آن سوی ماجرا، برای وقتی که قرار است به هر دلیلی چنین سازه های مستحکمی را تخریب کنید، فکری کرده ‌اید؟ انواع چکش تخریب را برای این منظور ابداع کرده اند. آن ها وظیفه دارند تا دست ما را در تخریب سازه های سر سخت بتنی و حتی سخت‌ تر از آن باز گذارند و به تخریب سازه ها بپردازند.شما می ‌توانید همراه با قدرت بالایی که یک دستگاه چکش تخریب تولید می کند، به ‌راحتی از پس انواع حفاری‌ ها و تخریب ها برآیید و هم چنین تخریب سازه را به شکل کاملا هدفمند انجام دهید.

عموم دستگاه‌ های چکش تخریب صرفاً با هدف تخریب کردن طراحی شده ‌اند. ما از آن ها می ‌خواهیم که در مواجهه با هر نوع سازه ‌ای نهایت قدرت را داشته باشند. لکن سؤال بزرگ ماجرا در این جمله است که :

اصولاً چرا باید سازه ‌های مستحکم بتنی را که تا آن اندازه در ساخت آنها حساسیت داشته ‌ایم تخریب کنیم؟ هدف کلی از چنین تخریب‌ هایی چیست؟ برای پاسخ به این سوال کلی باید مقدمات امر را در درک کاربردهای چکش تخریب مطرح کنیم.

طرز کار چکش تخریب

انواع چکش تخریب، دستگاه ‌های قدرتمندی هستند که از بدنه ‌ای سنگین ‌وزن همراه با یک دسته برای هدایت آن تشکیل شده ‌اند. در بدنه این دستگاه ها قدرت موتوری، سعی در ایجاد فرکانسی ضربه گونه دارد. فرکانس با دامنه کوتاه اما با قدرتی بالا که به سمت مته در ابتدای دستگاه هدایت خواهد شد. مته ‌ها بخش ‌های سرسخت انواع چکش تخریب محسوب می شوند. چرا که این نوک سخت مته های چکش تخریب است که می ‌تواند هر نوع سازه ‌ای را در هم کوبیده، به‌ راحتی تخریب کند.

روش کار چکش تخریب به این صورت است که با ورود جریان برق به این ابزار قسمت استاتور یا بالشتک دستگاه روتور شروع به چرخش کرده و به واسطه دنده و شاتون، پیستون اصلی را در داخل سیلندر به حرکت در می آورد. حرکت این پیستون سبب مکش در قسمت ضربه زن دستگاه شده و به این وسیله دستگاه شروع به ضربه زدن می کند. ضربات قلم به سازه ایجاد تخریب می کند. بعد از هر بار ضربه زدن یک فنر بسیار قوی اسکنه را به موقعیت قبل باز می گرداند.

بتن کن و چکش تخریب چه تفاوتی با هم دارند؟

همان گونه که بیان شد، چکش تخریب یک از قدرتمند ترین ابزار های برقی است که برای تخریب طراحی و ساخته شده است. مهم ترین ویژگی این نوع چکش ها وزن زیاد و قدرت بسیار بالای آن است. از آن بیشتر برای تخریب سطوح غیر فلزی استفاده می شود. چکش تخریب از نظر وزن و سیستم درونی به دو نوع زیر تقسیم می شود :

  • چکش تخریب روغنی
  • چکش تخریب گریسی

از نظر وزنی هم از 3 کیلوگرم تا 32 کیلوگرم دسته بندی می شوند. بسته به نوع کار و تخریب از وزن مناسب همان کار استفاده می شود.

بتن کن ها در ظرفیت های متفاوتی ساخته  و برای سوراخ کاری و کنده کاری روی بتن استفاده می شود. این وسیله برای تخریب اصلا مناسب نیست.این نوع بیشتر برای انجام امور تاسیسات و نصب استفاده می شود اما چکش تخریب برای خراب نمودن سنگ ها ی سخت و آسفالت مورد کاربرد قرار می گیرند.

تخریب هدفمند واژه ساده ‌ای است که می ‌تواند تمام جنبه ‌های گوناگون از کاربرد انواع چکش تخریب را مطرح نماید. تخریبی که قرار است مقدمات ساخت‌ و ساز را نهادینه کند. به این ترتیب همراه با قدرت بالای انواع چکش تخریب قصد نابود کردن سازه ‌های ساختمانی را نداریم. بلکه می ‌خواهیم با ایجاد تغییرات در ساختار سازه های موجود، به نحوی آنها را برای پذیرش کاربردهای جدید آماده ‌سازیم. در تخریب هدفمند قرار است به ترتیبی شکل فضا را برای گنجاندن برخی از امکانات و شرایط فراهم آوریم.

مثلاً فرض کنید با یک سازه خاص بتنی در انتهای عملیات بتن ریزی مواجه هستید. حال اگر بخواهید این سازه را مجهز به درب و پنجره کنید، لازم است تا قاب ‌ها را بر آن نصب کنید. اما آیا می توان بر دیوار بتنی با آن سرسختی بالا به این راحتی فضای مناسب برای نصب قاب درب و پنجره را ایجاد کرد؟

در نهایت ما مجبور هستیم تا در همراهی با ابزارهای قدرتمندی مانند انواع چکش تخریب باشیم که بتوانیم بخش ‌هایی از دیوار سرسخت بتنی را برای نصب درب و پنجره حذف کنیم.این یک مثال ساده برای درک تخریب هدفمند است. تخریبی که سمت ‌و سوی نیاز به انواع چکش تخریب را مشخص خواهد کرد. اما برگ برنده چکش تخریب در تأمین چنین اهدافی چیست؟

چرا ما به قدرت چکش تخریب نیاز داریم؟

در یک بیان ساده موضوع تخریب هدفمند را درک کرده ‌ایم. این که الزاماً تمام تخریب ‌ها برای نابود کردن تمام سازه ها تدارک دیده نمی ‌شوند. بلکه در بسیاری از موارد ما تخریب می ‌کنیم تا در نهایت، امکاناتی جدید را خلق کرده باشیم. اما چرا در رسیدن به این چنین تخریب ‌هایی باید بر قدرت پنهان شده در انواع چکش تخریب اعتماد کنیم؟ آیا ابزارهای دیگری اعم از ماشین آلات موتوری تا ابزارهای دستی توانمندی چنین تخریب ‌هایی را ندارند؟

وقتی صحبت از تخریب آگاهانه در میان است، رسیدن به یک هدف دقیق از خراب کردن مطرح می باشد. مثلاً در همین مثال ساده نصب قاب درب و پنجره که دقیق شوید، متوجه می ‌شوید که شما نمی‌ توانید هر اندازه و یا هر شکل از تخریب سازه بتن را به انجام رسانید.

تخریب در این مثال ساده باید کاملاً در اندازه قاب‌ ها باشد. به طوری که همراه با حداقل آسیب به دیوار های بتن، بتوان قاب‌ های مورد نیاز را نصب نمود. از این مثال می ‌توان این نتیجه را گرفت که هدف از تخریب هدفمند، رسیدن به تغییر مورد نظر با کمترین آسیب به دیگر بخش ‌های سازه می باشد. چنین تخریب دقیق و قدرتمندی را تنها می‌ توان با کمک چکش تخریب انجام داد.

البته در این بین قدرت و سرعت عمل اجرای بالای انواع چکش تخریب را نیز در نظر داشته باشید که اصولاً خیلی بهتر، قدرتمند تر و سریع تر از هر نوع ابزار دستی دیگری قادر هستند تا از پس تخریب سخت‌ ترین سازه ها برآیند.به ‌این ‌ترتیب انواع چکش تخریب را می ‌توان در جایگاه بهترین و قدرتمندترین ابزارهای اصلاح سازه ها در نظر گرفت. لکن موضوع بعدی ماهیت چکش تخریب است. اینکه انواع چکش تخریب کدامند و شامل چه نکاتی در دسته ‌بندی می ‌شوند؟

جهت اطلاع از قیمت و خرید چکش تخریب با فروشگاه نیکا در تماس باشید

انواع چکش تخریب

دسته‌ بندی براساس موارد زیر انجام می گیرد:

  • ماهیت طراحی
  • ظرفیت کاری
  • نیروی محرکه
  • کاربرد های آن ها

 لکن در یک نگاه کلی برای انواع چکش تخریب ما با دو تیپ کلی از این ماشین مواجه هستیم که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  • انواع چکش تخریب در دسته هیلتی ها
  • انواع چکش تخریب در دسته بتن کن ها

 

چکش تخریب 14 کیلویی رونیکس

 

هیلتی چیست؟

در انواع چکش تخریب بر آن مدل‌ ها که ماهیت طراحی آن ها به الگوی ایجاد ضربه‌ های قدرتمند با هدف تخریب است، هیلتی می‌ گوید. در این دستگاه ‌ها با حضور یک مته فولادی سرسخت و یا نوک تیز تحت تاثیر قدرت فرکانسی موتور مانده در بطن هیلتی، همراه با ایجاد ضربات قدرتمند و ناگهانی عملیات تخریب انجام می ‌شود. در بطن دستگاه هیلتی ساز و کاری نهفته است که می ‌تواند قدرت گردشی  موتور های برقی را تبدیل به یک قدرت ضربه ‌ای کند. این قدرت ضربه به سمت مته ‌ها هدایت‌ شده، در نهایت قدرت تخریب بالایی ایجاد خواهد کرد.

بتن کن چیست؟

در انواع چکش تخریب به آن مدل ‌هایی که ماهیت طراحی آن ها بر الگوی سوراخ کاری در سطح بتن طراحی شده اند، به ‌اصطلاح بتن کن می‌ گویند. عموم بتن کن ها شباهت بسیار بالایی به انواع دریل های ساده خانگی دارند. اما در ابعادی بسیار بزرگ تر همراه با قدرتی بسیار بالاتر هستند.

در الگوی طراحی بتن کن که گاهاً با نام  چکش برقی شناخته می شوند، قدرت گردش موتور تحت تاثیر حضور یک گیربکس مهندسی شده افزایش پیدا کرده و با همان حالت گردشی به سمت مته‌ های فولادی هدایت خواهد شد.به‌ این ‌ترتیب همراه با قدرت مته ای چکش تخریب ها در مدل ‌های بتن کن به راحتی می توانید در بطن سر سخت ‌ترین دیوارها و سازه های بتنی عملیات سوراخ کاری را به انجام رسانید.

نکته بسیار مهم:

انواع چکش برقی برای کندن بتن وجود دارد که شما باید بر اساس نیازو هم چنین میزان بودجه ای که برای خرید چکش برقی اختصاص می دهید، آن  را انتخاب کنید. نکته بسیار مهم این است که به هنگام خرید چکش برقی، به کیفیت آن توجه بسیاری داشته باشید تا ابزار شما از طول عمر کافی برخوردار باشد.

جهت اطلاع از قیمت و خرید چکش تخریب با فروشگاه نیکا از طریق شماره ۰۲۶۳۳۵۱۰۳۳۰ در تماس باشید

انواع چکش تخریب از لحاظ نیروی محرکه

قدرت ، حرف اول را در کار هر نوع از چکش تخریب خواهد زد. از انواع دریل بتن کن ها تا هیلتی های سنگین ‌وزن و قدرتمند، همگی تحت تاثیر فشار بالای کار تخریب نیاز به حضور قدرت بالایی دارند.در غیر این صورت چگونه می ‌توانند از پس درهم کوبیدن سخت‌ ترین سازه ‌های بتنی برآیند؟با این مقدمه وارد یکی از چالشی ترین بحث‌ های بررسی انواع چکش تخریب خواهیم شد. اینکه قوای محرکه در کارکرد قدرتمند انواع چکش برقی چگونه حاصل می شود؟

انواع چکش تخریب به لحاظ نیروی محرکه را می ‌توان در سه دسته ‌بندی زیر قرار داد :

  • مدل‌ های برقی
  • مدل های مکانیکی بادی  
  • مدل های مکانیکی هیدرولیکی

چکش تخریب برقی

وقتی پای استفاده از موتور های الکتریکی در میان است، تقریباً می‌ توان هر نوع ابزاری را ابداع کرد. کافی است یک سیستم مکانیکی برای انتقال تا تبدیل قدرت موتورهای الکتریکی طراحی کنیم. اسلوب ایجاد قدرت در انواع چکش تخریب با یکدیگر متفاوت است.

در دریل بتن کن ها شاهد یک شفت گردان با قدرت سوراخکاری بالا هستیم و در هیلتی ها قرار است تا قدرتی کوبنده را در مته ‌های فولادین ایجاد کنیم. هر دو ایده را می ‌توان با کمک موتورهای برقی پیاده ‌سازی کرد. در دریل بتن کن ها با ماهیت یک چکش برقی از یک سیستم گیربکس کوچک اما قدرتمند برای انتقال قدرت دورانی موتورهای الکتریکی استفاده شده است.

و در هیلتی ها از یک سیستم پیستونی که تحت تاثیر هوای فشرده شده با قدرت بالایی جابجا می شود، حالت کوبش ایجاد خواهد شد. یک سیستم مکانیکی قرار است حرکت گردش موتور الکتریکی را تبدیل به جابجایی پیستون نماید.اصولاً قدرت موتورهای الکتریکی محدود است و چندان نمی ‌توان از چکش برقی انتظار تامین کارکرد های سطح بالا را داشته باشید. اما در  ساختن چکش تخریب ‌های سبک ‌وزن بهترین هستند.

چکش تخریب پنوماتیک

برای تکمیل عملیات فنی در طراحی مکانیکی هیلتی ها کافی ا‌ست همراه با قدرتی باشیم که بتواند سیستم سیلندر ضربه ساز را به حرکت اندازد. یکی از ساده‌ ترین ایده ‌ها که در نهایت قدرتی بالا را ایجاد خواهد کرد، بهره ‌مندی از هوای فشرده می باشد.هوای فشرده ای که توسط کمپرسورهای باد تولید خواهد شد، آنچنان قدرتی دارد که می‌ تواند به ‌راحتی سنگین ‌وزن ‌ترین هیلتی ها با ضخیم ‌ترین مته ‌ها را به کار اندازد.

چکش تخریب هیدرولیکی

وقتی پای تخریب ‌های بسیار گسترده در میان است، نیاز به یک هیلتی بزرگ و قدرتمند وجه برتری در کار خواهد شد. از این ‌رو برای راه ‌اندازی چنین ابزار های قدرتمندی باید در تکاپوی تامین نیروی قدرتمندی نیز باشیم. به همین سادگی باید الگویی در طراحی چکش تخریب ها داشته باشیم که بتوانند با نیروهای هیدرولیکی کار کنند.

چرا که سیستم ‌های هیدرولیکی قدرتمند ترین روش تامین انرژی در فضا های صنعتی می باشند. تمامی هیلتی های طراحی شده با استفاده از قدرت ‌های هیدرولیکی بسیار بزرگ و حجیم هستند. به ‌گونه ‌ای که عملاً قابلیت حمل ‌و نقل ساده آن ها وجود ندارد. این هیلتی های سنگین ‌وزن و قدرتمند برای عملیات تخریب در پروژه‌ های بسیار بزرگ راه‌ سازی تا حفاری مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

انواع چکش تخریب از لحاظ سایز

همه ما از چکش تخریب انتظاری جز تامین قدرتی بالا برای در هم کوبیدن سطوح سخت ساختمانی تا عملیات‌ های حفاری نداریم. به هر صورت بتن کن باید بتواند قدرت کوبنده ای در اختیار داشته باشد. اما برای تخریب هر نوع سازه تا سطحی سخت نیازی نیست تا از قدرتمندترین مدل چکش تخریب بهره ‌مند باشید.

گاهی حجم اجرای عملیات آنچنان ساده و کوچک است که باید دریل بتن کن ساده اجرایی شود و گاهی هم آنچنان بزرگ و چالش‌ برانگیز که ما را مجبور به تامین قدرتمند ترین ‌ها می ‌کند. این الگوی متفاوت در سطح سختی تا بزرگی عملیات تخریب است که پای طراحی انواع سایز های چکش تخریب را به میان خواهد کشاند.از این ‌رو میزان حجم عملیات است که نیاز شما را در انتخاب سایز مناسب از چکش تخریب مشخص خواهد کرد. اما این سایزها چگونه دسته ‌بندی می‌ شوند؟

نکته بسیار مهم:

بهتر است بدانید که وزن بتن کن مهم ترین معیار در دسته ‌بندی آن ها می باشد. به ‌این ‌ترتیب با ملاک وزنی می توان انواع سایز های چکش تخریب را به قرار زیر معرفی نمود.

چکش تخریب ها تا هفت کیلوگرم

لازم به ذکر است که عموم چکش تخریب‌ ها اعم از دریل بتن کن ها تا هیلتی هایی که کمتر از هفت کیلوگرم وزن داشته باشند، در جمع سبک ‌وزن ‌های این ابزار قرار می ‌گیرند.تمامی این مدل ‌ها با طراحی ساده و جمع ‌و جوری همراه هستند و اصولاً طرح ساخت آن ها همراه با دسته هایی است که به راحتی در اختیار اپراتور قرار گرفته تا قابلیت کار در ارتفاع را داشته باشند. اجزای کلیدی عملیات ‌های تخریب سبک مانند موارد زیر را می توان با این مدل ها انجام داد:

  • تخریب انواع کاشی
  • تخریب انواع سرامیک
  • تخریب انواع دیوارهای آجری و...

اصولاً چکش تخریب های سبک ‌وزن قابلیت تخریب سازه ‌های بتنی را ندارند. قیمت چکش تخریب های سبک وزن غالبا بسیار کمتر از مدل های حرفه ای و سنگین وزن تر می باشد.

چکش تخریب ده کیلویی

این سایز از چکش تخریب قابل به تامین قدرت بالاتری به نسبت از مدل ‌های هفت کیلویی می باشد. البته در وجه طراحی هم چنان همراه با دسته هایی است که بتوانید آن را در ارتفاع به کار گیرید. موارد زیر را می توان در دسته توانمندی های این چکش قرار داد :

  • تخریب سنگ نما های ساختمانی
  • تخریب دیوار های آجری تا بتنی  
  • عملیات حفاری در حجم محدود

لازم به ذکر است که اصولاً چکش تخریب 10 کیلویی همچنان در جمع سبک وزن ‌ها قرار دارد. اما سبک وزنی ای که قدرت نفوذی کوبنده در اعماق دیوار های بتنی را پیدا کرده است. از لحاظ نسبت قیمت چکش تخریب به قدرت کوبندگی آن این مدل ها از بهترین شرایط برخوردار هستند. چرا که قدرت کوبش برای تخریب در بسیاری از عملیات ها را دارند و در عین حال رنج قیمت آنها چندان بالا نمی باشد

چکش تخریب های 15 الی 17 کیلویی

 در این ابعاد از چکش تخریب با پیکور های نیمه سنگین ‌وزن مواجه هستیم. پیکورهایی که می ‌توانند از پس تخریب ‌های نیمه ‌سنگین برآیند. لازم به ذکر است که موارد زیر را می توان در دسته توانمندی های این چکش نیمه سنگین قرار داد:

  • تخریب انواع سرامیک
  • تخریب سنگ های نمای ساختمان
  • تخریب سنگ های معدنی
  • تخریب سقف‌ های بتنی
  • تخریب دیوارهای آجری و بتنی و...

در طرح ساخت پیکور های میان ‌وزن با ابعاد 15 الی 17 کیلویی قابلیت حمل در ارتفاع نیز وجود ندارد. اما در طراحی چکش تخریب های مذکور شاهد بهره ‌مندی از یک دسته محکم هستیم. این دسته قابلیت استفاده از پیکور برای رساندن مته مخرب بر پهنه دیوارهای کم ارتفاع را فراهم خواهد کرد.

چکش تخریب های 29 الی 32 کیلوگرمی

در این رده وزنی دیگر همراه با سنگین ‌وزن ‌ترین سایز در جمع انواع چکش تخریب هستیم. وزن بالای آن ها معرف قدرت بالایی است که می‌ توانند تولید کنند.

از این ‌رو عموم استفاده از آن ها در تخریب‌ های سنگین و فوق سنگین می باشد که به صورت زیر به آن ها اشاره می شود:

  • انواع سازه ‌های بتن مسلح و غیر مسلح
  • سقف های بتنی
  • ستون ‌های بتنی
  • پی ‌های بتن ریزی شده
  • حفاری‌ های عمیق
  • تخریب سنگ‌ ها
  • گودبرداری
  • سطح آسفالت و...

موارد نام برده شده در لیست توانمندی های این چکش می باشد.

در نظر داشته باشید که وزن و قدرت چکش تخریب ها با این طراحی قدرتمند آن چنان است که تحت هیچ حالتی نمی ‌توانید آن را در میان دستان خود گرفته، در ارتفاع عملیات تخریب را انجام دهید. اصولاً این دست از چکش تخریب ها که نام هیلتی را بر آن ها نهاده ‌اند، با قابلیت کار بر سطح فضاهای هدف تخریب کارایی دارند.

چکش بادی

چکش های بادی به وسیله نیروی حاصل از هوای فشرده فعالیت می نمایند. بدین شکل که یک کمپرسور بادی هوا را در محفظه‌ ای فشرده و نیروی حاصل از آن محرک این نوع پیکور می‌ شود. پیکور بادی، چکش پنوماتیک نیز نامیده می شود. بنابراین برای استفاده از پیکورهای بادی حتما نیاز می باشد که به یک کمپرسور برای فشردن هوا اتصال داده  شوند.

این پیکور یکی از انواع چکش با وزن کم یعنی در حدود 2 تا 42 کیلو گرم می باشد که آن را برای استفاده مناسب ساخته اند. نیروهای کارگر به راحتی می ‌توانند از این وسیله بهره برداری نمایند. این ابزار معمولا برای مناطقی که دسترسی به نیروی برق ندارند، ساخته شده و به کار گرفته می شود. به طور معمول  پیکورهای بادی برای حفاری معادن در دل صخره ‌ها و کوه ‌ها، راهسازی در مناطق صعب العبور و بکر، تخریب بتن‌های مسلح و مانند آن گزینه ‌ی مناسب و درستی می باشند. در گذشته که چکش برقی قوی وجود نداشت، پیکور‌های بادی تنها گزینه ‌ی مناسب برای استفاده درون شهری و کارگاهی تخریب بتن بوده ‌اند.

انواع برندهای چکش تخریب

انواع چکش تخریب همواره در لیست مهمترین ابزارها در هر محیط ساخت و سازی قرار می ‌گیرند. آنها طراحی شده اند تا مسیر استفاده از دیگر ابزارها را هموار سازند. تقریباً هر نوع مانع و چالشی را می‌ توان با بهره مندی از یک چکش تخریب مرتفع نمود.

همین رویکرد عام در استفاده از انواع چکش تخریب برقی باعث شده تا جمع بزرگی از کارخانجات ریز و درشت جهانی در تکاپوی طراحی تا تولید انواع چکش تخریب باشند. کافی است در یک بازار فروش ابزارالات ساختمانی حاضر باشید تا با انبوهی از برندهای مطرح در تولید انواع پیکور مواجه شوید.

در این بین قطعاً سوال کلیدی آن است که کدام برند می ‌تواند هیلتی مناسب را در اختیار ما قرار دهد؟ پس لازم است تا قبل از هر اقدام جدی در خرید انواع چکش تخریب برقی، دورنمایی از انواع برندهای ریز و درشت در این عرصه داشته باشید. لذا فهرست تقریباً کاملی از آشنایی با برندهای شناخته شده در طراحی تا تولید انواع چکش تخریب را برای شما آماده کرده ایم.

جهت اطلاع از قیمت و خرید چکش تخریب با فروشگاه نیکا در تماس باشید

چکش تخریب رونیکس

به طور یقین رونیکس یکی از نامدارترین برندهای شناخته شده بازار است. برندی که دست بالایی در تولید انواع تجهیزات سبک و سنگین ساختمان سازی دارد. البته در لیست کامل رونیکس برای پوشش تمام نیازها در کار با ابزارهای ساختمان سازی، بخش طراحی چکش تخریب رونیکس یکی از بهترین محصولات این برند جهانی است.

قید به جهانی بودن برند رونیکس داریم، چرا که عملا نمی توانیم یک کشور خاص را به عنوان کارخانه مادر این برند معرفی کنیم. رونیکس برندی جهانی اما بدون کارخانه است. برند رونیکس از یک الگوی مدرن شده در طراحی تا تولید ماشین آلات ساختمانی بهره مند می باشد.

صاحبان این برند به جای آنکه بر یک تولیدکننده خاص متکی باشند، سعی دارند تا از توانمندی ‌های انواع تولید کنندگان با رویکرد تخصصی در کشورهای مختلف استفاده کنند.در حال حاضر محصولات برند رونیکس از طریق ۵۰۰ تولیدکننده در ۱۱ کشور جهانی اعم از چین، تایوان، آلمان، کره جنوبی و... طراحی و تولید می ‌شوند. لکن نکته جالب توجه آن است که دفتر مرکزی این شرکت در کشور ایران است. در واقع سنگ بنای تاسیس چنین برندی از ایران بوده است و به نوعی باید رونیکس را یک برند ایرانی اما با تولید جهانی در نظر بگیریم.

لکن در عرصه طراحی تا تولید انواع چکش تخریب برقی، برند رونیکس دست بالایی دارد. چکش تخریب رونیکس دامنه بزرگی از قدرت‌ ها را شامل می ‌شود و می ‌تواند سطح کاملی از نیازهای هر عملیات تخریبی را پوشش دهد.انواع چکش تخریب رونیکس در مدل های متنوع از وزن های 6.5 کیلویی تا نمونه ‌های سنگین وزن ۱۴ کیلویی طراحی شده‌ اند. چکش تخریب رونیکس ۲۸۰۶ یکی از مطرح ترین نمونه های طراحی شده این برند است.

یک چکش تخریب خوش قیمت که در مدل ‌های سبک وزن با قابلیت تامین قدرت ۹۵۰ وات، نرخ ضربه ۲۹۰۰ در دقیقه را پوشش می‌ دهد. اما از مدل های قوی تر از پیکور رونیکس می توانیم به مدل ۲۸۱۴ اشاره کنیم. این مدل در وزن ۱۴ کیلویی قابلیت بالایی در تخریب های سنگین دارد و در عین حال در چنین وزنی نرخ ضربه ۱۳۰۰ تایی را در قدرتی فراتر از دو کیلو وات تامین می نماید.اگر قصد تهیه یک چکش تخریب برقی کارآمد را دارید و در این بین چندان نمی‌ خواهید تا اسیر هزینه ‌های بالایی باشید، مدل های طراحی شده برند رونیکس توانمندی کاملی در پاسخگویی به نیاز شما دارند.

 

چکش تخریب برقی رونیکس

چکش تخریب توسن (Tosan)

توسن نیز یک برند با ریشه های ایرانی است که جمع کاملی از تولیدات خود را در کشورهای صاحب صنعتی مانند چین و تایوان تولید می ‌کند. در واقع برند توسن از همان ابتدای تاسیس که در سال ۱۳۸۲ بوده است، با هدف تامین ابزاردر قیمت مناسب برای بازار داخلی ایران شکل گرفته است.در این بین با هدف دستیابی به توانمندی ‌های فنی تولیدکنندگان جهانی سعی شده است تا شبکه به هم پیوسته ‌ای از کارخانه تا مصرف کننده که قیمت مناسبی را در نهایت داشته باشد، برقرار سازند.

در حال حاضر ابزارآلات دستی برند توسن محصول کارخانجات کشور تایوان است و ابزارآلات موتوری این برند از طریق کارخانجات چینی تولید می شود. البته تمام فرآیند تولید تا عرضه، تحت نظارت و طراحی برند توسن از شرکت ایرانی انجام می پذیرد. لذا در آشنایی با انواع چکش تخریب توسن باید متوجه یک کالا از شرکتی ایرانی اما تولید شده در کشور چین باشیم.

چکش تخریب توسن از مدل های بسیار آشنای بازار داخلی است. این چکش های تخریب از شبکه تامین قطعات یدکی خوبی برخوردار هستند. طراحی ایده ‌آلی دارند و با تنوع در قدرت می‌ توانند سطح تقریباً مناسبی از انواع عملیات های تخریبی را پاسخگو باشند.

انواع مدل های طراحی شده برای چکش تخریب توسن از وزن 5.5 کیلوگرم تا ۱۶ کیلوگرم هستند. تقریباً باید چکش تخریب توسن مدل 600SDH را به عنوان پرفروش ترین محصول از این برند نام آشنا در جمع چکش تخریب های برند مذکور معرفی کنیم.یک چکش تخریب خوش قیمت و البته کار راه انداز که قابلیت تامین سرعت آزاد ۳۹۰۰ دور در دقیقه را دارد و در عین حال با قدرتی معادل یک کیلو وات در هر ضربه همراه است.

اما در مدل ‌های حرفه ‌ای تر، چکش تخریب توسن دست خالی نیست. مثلاً می توانیم از چکش تخریب توسن مدل 601SDHX نام ببریم. یک چکش تخریب ۱۶ کیلویی که با قدرتی فراتر از 1.5 کیلو وات طراحی شده است و قابلیت تقریبا مناسبی در کارهای سنگین و پر فشار دارد.

محصولات برند توسن هرگز نمی توانند کیفیت بالای محصولات برندهای شهیر را داشته باشند؛ اما از لحاظ قیمتی در محدوده‌ های بسیار مناسبی قرار می‌ گیرند. چکش تخریب توسن با الگوی طراحی حرفه ای می باشد و به عنوان یک کالای سطح متوسط بازار شناخته می شود.

جهت اطلاع از قیمت و خرید چکش تخریب با فروشگاه نیکا در تماس باشید

چکش تخریب بوش (Bosch)

نام بوش یادآور کیفیت، کارایی و محصولات بادوام از کشور آلمان است. تقریباً باید برند بوش را در مقام اولین ها برای تولید صنعتی انواع ابزارآلات در نظر داشته باشیم. بوش یک نام تاثیرگذار در جمع انواع ابزارهای صنعتی است. لذا باید انواع مدل های طراحی شده در چکش تخریب بوش را در لیست بهترین ‌های بازار قرار دهیم.

سابقه فعالیت برند بوش چیزی فراتر از یک قرن می باشد. این برند در سال ۱۸۸۶ در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شده است. شرکتی که در سال‌ های ابتدایی فعالیت خود، با هدف عرضه صنعتی ماشین آلات مهندسی شده با شکست هایی مواجه بوده است. اما حالا در گذر از تاریخ پر فراز و نشیب کشور آلمان آمده است تا معرف بهترین ها در کالایی با کیفیت باشد.

چکش تخریب بوش در صدر با کیفیت ترین محصولات بازار قرار دارد. در عین حال انواع مدل های طراحی شده برای چکش تخریب بوش از گرانترین محصولات بازار نیز هستند. انواع چکش تخریب بوش در وزن های 6.5 الی ۱۸ کیلوگرم و در پاره ‌ای از نمونه های خاص فراتر از ۲۰ کیلوگرم طراحی شده اند.چکش تخریب بوش مدل GSHSCE متداول ترین مدل در استفاده ‌های سطح متوسط از عملیات های تخریبی است. یک هیلتی با کیفیت که از قدرت 1۱۵۰ واتی در نرخ ضربه متغیر از ۱۳۰۰ الی ۱۹۰۰ بهره مند می باشد.

وجه برتری در طراحی تمام مدل ها از چکش تخریب بوش، کیفیت ساخت بالای قطعات همراه با تامین کاملی از امکانات پیشرفته است. این هیلتی ها از سیستم روانکاری مناسبی بهره مند هستند. با قابلیت کنترل بالایی در نرخ تولید ضربه همراه هستند و می ‌توانند در حالت های متنوع کاری موثر باشند.به هر صورت اگر کیفیت، کارایی بالا، دوام و قدرت را با هم می خواهید، بهتر است یکی از مدل‌ های چکش تخریب بوش را تهیه کنید. البته در این بین نیم ‌نگاهی هم بر قیمت چکش تخریب بوش داشته باشید. 

چند نکته ضروری هنگام کار با چکش تخریب

چکش تخریب وسیله ای بسیار پر قدرت است پس باید هنگام کار با این دستگاه چند نکته را کاملا رعایت کنید تا دچار آسیب به خود و چکش نشوید.

  • سعی کنید هنگام کار با این دستگاه حتما از کلاه ایمنی، عینک ، ماسک و دستکش استفاده نمایید.
  • اگر کار با چکش تخریب برای شما سخت است اصلا اصرار نکنید. حتما کار را به یک حرفه ای بسپارید.
  • هنگام روشن بودن دستگاه هیچ گاه افراد دیگر را در کنار خود راه ندهید. به علت قدرت زیاد آن موجب آسیب به افراد دیگر می شوید.
  • سعی کنید از چکمه های کار سنگین استفاده کنید. استفاده از این نوع چکمه حین کار با چکش تخریب به شما کمک می کند تا از بهم خوردن تعادل شما جلوگیری شود.
  • در هنگام روشن بودن چکش تخریب به طور مداوم به سازه فشار وارد کنید. این کار مانع از لغزش سر چکش می شود و مشکلی پیش نمی آورد.
  •  نسبت به محل تخریب کمی زاویه دار بایستید. هرگز به صورت مستقیم به سازه فشار وارد نکنید.
  • رعایت این نکات ضامن حفظ سلامتی شما و دیگران و همینطور حفظ سلامت چکش تخریب شما می شود.

هنگام خرید چکش تخریب برقی به چه نکاتی دقت کنیم؟

مانند تمامی ابزارهای برقی قدرت موتور اولین و مهمترین نکته دستگاه می باشد . بعد  از آن وزن دستگاه نیز بایستی مد نظر قرار گیرد تا کاربر بتواند براساس نیاز خود دستگاهی مناسب را خرید نماید. تعداد ضرباتی که دستگاه در دقیقه وارد کرده و قدرت هر ضربه هم نشانگر میزان تخریبی هست که دستگاه می ‌تواند ایجاد نماید، پس لازم است تا به درستی به آن توجه نمود.

در چکش تخریب‌ها از قلم شش گوش برای تخریب استفاده می گردد، که می‌ تواند سر صاف یا نوک تیز باشد. سر صاف ‎‌ها برای تخریب سطوح ظریف و یا سطوحی که باید به صورت دقیق تخریب گردد، کاربرد دارند. نوک تیز‌‍‌ها نیز که معمولا  جنس آن ها از فولاد آلیاژی ساخته شده و بر روی آن‌ها عملیات حرارتی نیز صورت می گیرد، به عنوان بهترین گزینه برای تخریب کردن به شمار می رود  زیرا بیشترین میزان تخریب را درست می ‌کنند.

قیمت چکش تخریب

یکی از مهم ترین مواردی که افراد به هنگام خرید انواع چکش تخریب، به آن توجه می کنند، قیمت چکش تخریب می باشدو همه افراد به دنبال ابزار و وسایل مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت هستند. لازم به ذکر است که شما می توانید برای خرید چکش تخریب با قیمت مناسب به سایت نیکا کورپ مراجعه کرده و هم چنین می توانید با مشاوران و کارشناسان در این زمینه مشورت کنید.

جهت اطلاع از قیمت و خرید چکش تخریب با فروشگاه نیکا از طریق شماره ۰۲۶۳۳۵۱۰۳۳۰ در تماس باشید

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر