خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بهترین علف زن چهار زمانه کدام است؟

شخص در حال استفاده از دستگاه علف تراش

فهرست مطالب

از گذشته تا به حال برای هر باغدار و کشاورزی، چالش حذف علف های هرز و زیبا سازی فضای سبز مطرح بوده است. در راستای برآورده شدن این نیاز، دستگاه علف زن اختراع و به بازار تجهیزات کشاورزی عرضه شد. 

علف زن های پر مصرف در مدل های موتور بنزینی و موتور برقی تولید شدند که هر یک از این مدل های به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. در این مطلب قصد داریم به طور ویژه درباره علف زن های بنزینی که مجهز به موتور چهار زمانه هستند صحبت کنیم و به طور ویژه به ذکر ویژگی ها و مشخصات فنی بهترین علف تراش چهار زمانه موجود در بازار ایران بپردازیم.

  ویژگی ها و مزیت موتور چهار زمانه علف تراش

علف تراش های بنزینی از لحاظ نوع موتور به دو مدل دو زمانه و چهار زمانه تقسیم بندی می شوند که هر کدام از این مدل موتور ها مزیت ها و ویژگی هایی دارند که با توجه به این ویژگی ها، خریدار علف تراش متقاعد می شود دستگاه علف زن خود را انتخاب کند. ویژگی های موتور های چهار زمانه علف زن به شرح زیر است:

  • موتور های چهار زمانه گشتاور بیشتری را نسبت به موتور دو زمانه در دور کمتر تولید می کند اما موتور دو زمانه گشتاور بالا را در دور بالا تولید می کند و در نتیجه راندمان مکانیکی بالاتری را دارند.
  • راندمان سوخت بیشتر موتور های چهار زمانه علف زن موجب شده است این ویژگی را در قیلس با موتور های دو زمانه برجسته کند. در موتور های چهار زمانه علف تراش به دلیل انجام شدن احتراق در 4 کورس، موتور دستگاه احتراقی کامل تر ار انجام می دهد و در نتیجه راندمان سوخت بالاتر می رود.
  • موتور چهار زمانه علف زن به دلیل احتراق کامل تر در چهار کورس حرکتی و اضافه نشدن روغن به بنزین (جداگانه بودن مخزن روغن) آلودگی کمتری را وارد محیط اطراف می کند.
  • موتور های چهار زمانه دارای سیستم روغنکاری مجزایی هستند. به همین علت قطعات متحرک موتور با کیفیت بالا روغنکاری شده و در نتیجه عمر کاری و دوام موتور بالا می رود. همین مزیت یک ویژگی مشتری پسند است زیرا کارایی و همر کاری طولانی همیشه از خواسته های خریداران هنگام خرید دستگاه می باشد.
موتور چهار زمانه علف تراش

معرفی بهترین علف زن چهار زمانه

از گذشته تا به حال علف زن های بنزینی چهار زمانه حضوری پر رنگ در سبد خرید باغداران ایرانی داشته اند. مواردی همچون خوش نام بودن، موجود بودن قطعات یدکی، کارآیی و دوام و قیمت مناسب از عواملی است که برای هر شخصی که به دنبال خرید علف زن است مهم است. با یک بررسی از حضور پر رنگ برند های مختلف تولید کننده علف تراش های چهار زمانه به این نتیجه رسیدیم که محبوب ترین و در عین حال با کیفیت ترین برند حال حاضر برند هوندا می باشد. هوندا کمپانی مقتدری است که همیشه کیفیت را سر لوحه کار خود قرار داده است.  این کمپانی به طور اختصاصی علف تراش های خود را فقط در نوع چهار زمانه تولید می کند. علاوه بر اینکه شرکت هوندا علف تراش های چهار زمانه را تولید می کند، به دلیل کیفیت بالای موتور سایر کمپانی های آسیایی و اروپایی هم از موتور چهار زمانه هوندا که به عنوان GX35 مشهور است در مدل های تولیدی علف زن های چهار زمانه خود استفاده می کنند.

درباره بهترین علف زن چهار زمانه بازار ایران

علف تراش های هوندا در دو مدل دوشی و کوله پشتی به بازار عرضه شده است.  هر یک از این مدل ها با توجه به سلیقه و راحتی اپراتوری که قصد استفاده از دستگاه را دارند انتخاب می شود اما مشخات فنی موتور هر دو آمها یکسان است و هیچ تفاوتی با هم ندارند.

دستگاه علف تراش با موتور چهار زمانه

مزایای علف زن چهار زمانه هوندا

  • موجود بودن لوازم یدکی: از مزیت های خوب علف تراش های هوندا موجود بودن اکثر لوازم یدکی این برند است به طوری که در فروشگاه نیکا قطعات مصرفی این علف تراش همچون رینگ و پیستون، سیلندر، کاربراتور، گیربکس، شفت، هندل و سایر اجزای علف زن هوندا موجود می باشد و بعد از خرید دستگاه علف زن هوندا خیال مشتریان عزیز بابت تامین بودن قطعات یدکی راحت است.
  • نصب انواع الحاقی علف تراش: در حال حاضر الحاقی های مختلف علف زن همچون اره شاخه زن، شخم زن، شمشاد زن، شِیکر و پمپ آب که به انتهای شفت علف تراش متصل می شود و هر یک کاربرد خاص خود را دارد موجود بوده و به راحتی می توان به علف زن متصل نمود. 
  • روشن شدن سریع: علف زن های هوندا دارای سیستم راه انداز هندلی ارتقا یافته می باشد به طوری که در هنگام راه اندازی با کشیدن 1 الی 2 بار هندل موتور دستگاه به راحتی روشن می شود.

مشخصات فنی موتور چهار زمانه علف زن هوندا

اکثر علف تراش های تولید هوندا با مشخصه و عنوان GX35 شناخته می شود اما شرکت هوندا در ادامه نوآوری های خود در تولید موتور علف زن چهار زمانه مدل GX50 هم به انواع موتور چهار زمانه خود اضافه کرده است و محصولی جدید از این کمپانی معتبر است.

مشخصات فنی موتور چهار زمانه علف تراش هوندا GX35

نوع موتور چهار زمانه مدل OHC
قطر پیستون۳۹ میلیمتر
طول کورس30 میلیمتر
حجم موتور35.8 سی سی
نسبت تراکم8:1
توان موتور1.3 اسب بخار
حداکثر گشتاور خروجی1.6 نیوتن/متر
سیستم جرقه زنیترانزیستوری
نوع استارتهندلی
حجم مخزن بنزین630 سی سی
حجم مخزن روغن100 سی سی
میزان مصرف سوخت موتور0.71 لیتر/ساعت
وزن3.3 کیلوگرم
موتور چهار زمانه هوندا GX35

 

مشخصات فنی موتور چهار زمانه علف تراش هوندا GX50

نوع موتور چهار زمانه مدل OHC
قطر پیستون43 میلیمتر
طول کورس33 میلیمتر
حجم موتور47.9 سی سی
نسبت تراکم8:1
توان موتور2 اسب بخار
حداکثر گشتاور خروجی2.2 نیوتن متر
سیستم جرقه زنیترانزیستوری
نوع استارتهندلی
حجم مخزن بنزین۶۳۰ سی سی
حجم مخزن روغن130 سی سی
میزان مصرف سوخت موتور0.97 لیتر/ ساعت
وزن4.13 کیلوگرم
موتور چهار زمانه هوندا GX50

بهترین علف زن چهار زمانه ساخت کجاست؟

به دلیل عدم احداث نمایندگی رسمی کمپانی هوندا ژاپن در ایران، خریداران علف زن هوندا همیشه با دغدغه اینکه علف زنی که با اسم هوندا انتخاب می کنند ساخت چه کشوری است مواجه هستند. عناوینی همچون علف زن هوندا اصل ژاپن، علف زن هوندا ساخت تایلند، علف تراش هوندا موتور تایوانی و کره ای از زبان مشتریان شنیده می شود اما باید در این خصوص توضیحاتی را بیان کنیم.

از بین علف زن های بنزینی هوندا در حال حاضر علف تراش اصلی هوندا ژاپنی به دلیل عدم ئارات این محصول از ژاپن موجود نمی باشد و اگر با چنین اسمی از سمت فروشنده مواجه شدید مطمئناً علف تراش ساخت ژاپن نمی باشد. 

اما واقعیت ماجرا چیست؟ در حال حاضر علف زن های دوشی و کوله ای هوندا از کشور های تایلند و چین وارد ایران شده و با عنوان علف زن های هوندا و طرح هوندا به فروش می رسد. موتور این علف زن ها همگی GX35 بوده و فقط کیفیت قطعات آن کمی با هم تفاوت دارند. برای حل این چالش می توانید هنگام خرید با فروشگاه نیکا تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان قبل ار خرید علف زن چهار زمانه هوندا بهره مند شوید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر