خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بهترین مدل سمپاش کدام است؟

سمپاش پشتی موتوری لانس دار

فهرست مطالب

امروزه یکی از موضوعات حائز اهمیت در بخش کشاورزی، باغ داری و سایر اماکن انتخاب سمپاش مناسب می باشد. همان طور که می دانید این امر در افزایش سرعت و کیفیت عملیات مختلف تاثیر می گذارد و خرید این دستگاه بدون آگاهی موجب انتخاب نادرست و عدم عملکرد مطلوب می شود.

همان طور که می دانید سمپاش ها مدل ها و انواع متفاوتی دارند و به دسته های بسیاری تقسیم می شوند. هر یک از سمپاش ها برای انجام بعضی از فعالیت های کشاورزی و باغ داری طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. به بیان ساده‌ تر دستگاه‌های سمپاش حجم و کارکرد متفاوتی دارند.

پس پیش از هرچیز باید حجم و نوع کاری را که قرار است با دست انجام شود سنجید.برای مثال می توان به دستگاه سمپاش موتوری اشاره کرد که نسبت به نوع دستی آن سرعت بیشتری دارد. اما در مقابل کارکرد این سمپاش با توجه به فشار و قدرت بسیاری که دارد شاید در برخی از فضاهای کشاورزی و باغ داری مناسب نباشد.

در مقاله پیش رو قصد داریم تا به معرفی انواع مدل های سمپاش پرداخته و هر یک را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بهتر با این محصول آشنا شده و بتوانید خرید صحیحی داشته باشید.

راهنمای خرید سمپاش

پیش از این که به سراغ انواع سمپاش ها برویم و هر یک را مورد بررسی قرار دهیم می خواهیم تا با ویژگی های فنی دستگاه های سمپاش آشنا شویم. امروزه اغلب سمپاش ها اجزای تقریباً یکسانی دارند که در این قسمت از مقاله قصد داریم آن ها را معرفی کرده و مورد بررسی قرار دهیم.

۱.یکی از اجزای دستگاه های سمپاش مخزن می‌باشد که نام دیگر آن گنجایش نقطه مشترک است که در طراحی همه دستگاه های سمپاش چه موتوری و چه دستی وجود دارد. در واقع این جز، مهم ترین بخش یک دستگاه سمپاش می باشد. تفاوت سمپاش های مختلف در حجم مخزن آن ها می باشد؛ به گونه‌ای که مخزن برخی از دستگاه‌های سمپاش کوچک و قابل حمل بوده و برخی دیگر بزرگ می باشد و باید با کمک یک سیستم حمل و نقل جا به‌ جا شود.

۲. پمپ: یکی دیگر از اجزای دستگاه های سمپاش پمپ آن می باشد که وظیفه های آن پاشیدن سموم مختلف به صورت یکنواخت می باشد. توجه داشته باشید که تمامی سمپاش ها هر نوعی که باشند دارای پمپ هستند؛ اما نوع پمپ آن ها با یک دیگر متفاوت است. به طور مثال نیروی پمپ های دستی به وسیله محرک های انسانی و پمپ های موتوری با کمک موتورهای برقی و بنزینی تامین می گردد.

۳. نازل: نازل دستگاه های سمپاش یکی از کوچک ترین جزء سمپاش ها می باشد که با توجه به انواع دستگاه های سمپاش از نظر عملکرد، شکل و نوع مواد ساخته شده متفاوت می باشد. به طور کلی می‌توان گفت که نازل های سمپاش ها از چند روزنه ساخته شده اند که محلول مورد نظر پس از آن که از آن عبور کند به قطره‌های کوچک تری تبدیل می شود.

توجه داشته باشید که عملیات مورد نظر به انرژی نیاز دارد و به همین دلیل است که نازل ها طبق انرژی که به آن ها وارد می‌شود دسته بندی می‌شوند. در انتخاب نوع نازل نیز باید بسیار دقت کرد؛ زیرا این کار یعنی انتخاب نازل تاثیر بسیاری در کارایی دستگاه دارد. به طور کلی نازل ها به دو دسته مخروط پاش و بادبزنی تقسیم می‌شوند.

انواع سمپاش

تا این قسمت از مقاله به طور کامل با سمپاش ها و ویژگی‌های فنی آن آشنا شدیم. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا انواع سمپاش ها را معرفی کرده و به بررسی آن ها بپردازیم. سمپاش ها را می توان در انواع ساده تا پیچیده دسته‌بندی کرد.

۱. پشتی موتوری:

یکی از انواع دستگاه های سمپاش، سمپاش پشتی موتوری می باشد و از ویژگی های مختلف آن می توان به قدرت پایین موتور، حجم کم مخزن، مناسب بودن آن جهت سمپاشی مزارع و موتور دو زمانه آن اشاره کرد. این دستگاه از ۱۵ تا ۲۵ لیتر بوده و قابلیت کنترل برای پاشش را دارد. می توان گفت که سیستم حمل و نقل این نوع از دستگاه های سمپاش شبیه به کوله پشتی بوده و قابلیت شعله افکن گرانول پاشی و گرد پاشی را نیز دارد.

۲. سمپاش پشتی موتوری لانس دار:

یکی دیگر از انواع دستگاه های سمپاش، سمپاش پشتی موتوری لانس دار می باشد. این دستگاه موتور کوچک دو زمانه ای دارد که حجم مخزن آن حدود ۲۵ لیتر می باشد. توجه داشته باشید که می توان زاویه پاشش این دستگاه را تغییر داد و قدرت ذرات آن را تنظیم کرد. همچنین در این نوع دستگاه های سمپاش می توان بوم و نازل را جهت قرارگیری روی محصولات زراعی تنظیم کرد.

سمپاش پشتی موتوری لانس دار

۳. سمپاش فرغونی:

سمپاش فرغونی یکی دیگر از انواع دستگاه های سمپاش، سمپاش فرغونی می باشد. این سمپاش برای انواع باغ ها بسیار ایده آل می باشد؛ اما توجه داشته باشید که استفاده از این دستگاه در فضاهای زراعی پیشنهاد نمی‌شود. حجم‌مخزن این نوع سمپاش ۱۰۰ لیتری بوده و در برخی از مدل ها ممکن است ۲۰۰ لیتری باشد.

یکی از ویژگی‌های دیگر سمپاش فرغونی این است که وزن زیادی دارد به همین علت نمی‌توان آن را به صورت پشتی حمل کرد. موتور این دستگاه قدرت مند بوده و بنزینی و چهار زمانه می باشد. همچنین این نوع دو خروجی برای سم‌پاشی دارد که هر یک از آن ها می‌توانند تا شعاع ۲۵ متری عملیات سمپاشی را انجام دهند.

۴. سمپاش زنبه ای:

یکی دیگر از انواع سمپاش ها دستگاه سمپاش زنبه ای می باشد که چرخ و مخزن ثابت ندارد. از این دستگاه می توان برای باغ ها استفاده کرد. یکی از مزیت‌های سمپاش زنبه ای این است که می تواند بر انواع مخازن با حجم های گوناگون نصب شود.

نکات مهم برای تعیین بهترین مدل سمپاش

تا این قسمت از مقاله به طور کامل با انواع سمپاش ها و ویژگی های فنی آن آشنا شدیم. برای تعیین بهترین مدل سمپاش باید به برخی از معیارها مانند نوع سمپاش، میزان گنجایش مخزن، جنس بدنه دستگاه، راحتی در مصرف، جنس و نوع لانس، طول نازل قابلیت تنظیم، فشار، قیمت سمپاش و ... توجه کرد. قیمت انواع سمپاش ها نیز به مدل های مختلف آن بستگی دارد.

توجه داشته باشید که نمی توان هیچ مدلی را به طور قطعی از سایر مدل ها بهتر دانست. علت این امر این است که هر کدام از سمپاش ها برای استفاده در مکان و جای خاصی تولید و عرضه شده اند.

پس هر یک از سمپاش ها موارد استفاده خود را دارند و نمی توان گفت که سمپاشی به طور قطعی بهتر است. نکته حائز اهمیت دیگر این می باشد که فرد کاربر باید با توجه به نیاز خود و مکانی که قرار است از این دستگاه در آن استفاده کند سمپاش مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را تهیه کند. نکته مهم بعدی خرید و قیمت سمپاش می باشد.

فروش انواع سمپاش در بسیاری از فروشگاه های کشور صورت می گیرد. برای اطلاع از قیمت انواع سمپاش ها مانند سمپاش شارژی، سمپاش فرغونی، سمپاش دستی و ... به لیست قیمت سمپاش مراجعه کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر