خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق اینورتر چیست؟

موتور برق کیفی در کنار زمین بازی کودکان

فهرست مطالب

از موتور برق به عنوان یکی از تجهیزات مهم در هنگام قطعی جریان برق می‌توان یاد کرد، زمانی که برق خانه شما بر اثر باد و طوفان یا بالا رفتن مصرف برق در منطقه، قطع می‌شود یا اگر در مکانی قرار دارید که به برق شهری دسترسی ندارید، این دستگاه به کمک شما می‌آید.

مولد برق دارای مزیت‌های فراوانی می‌باشد اما عیب‌هایی نیز دارد از جمله انتشار صدای زیاد یا تولید برق با نوسان که برای وسایل برقی و در نهایت شنوایی شما مضر می‌باشد.

خوشبختانه مدل‌های جدید به بازار عرضه شدن به نام موتور برق اینورتری که این معایب را تا حد زیادی بهبود بخشیده است.

اینورتر چیست؟

اینورتر از نظر لغتی به معنای مبدل می‌باشد. یک دستگاه الکترونیکی که وظیفه‌ی آن تبدیل جریان مستقیم DC به جریان قابل استفاده AC می‌باشد. از دیگر وظایف آن تنظیم دور موتور نسبت به میزان نیروی مورد نیاز است. 

اگر دستگاه اینورتر وجود نداشت، تنوع ماشین‌های برقی به گستردگی امروز نبود و یا خیلی از تجهیزات دارای اینورتر ساخته نمی‌شدند.

موتور برق اینورتری

موتور برق اینورتر چیست؟

در موتور برق‌های اینورتری به خاطر تکنولوژی به کار رفته در آن، جریان DC  به AC تبدیل می‌شود. جریان برق AC بدون نوسان بوده و برای دستگاه‌های برقی حساس کاملا کارآمد می‌باشد. همچنین این مدل صدای کمتری نسبت به مدل‌های معمولی منتشر می‌نماید که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه مدل‌های معمولی با مدل‌های اینورتور بپردازیم.

موتور برق بهتر است یا اینورتر؟

شما در هنگام خرید دستگاه، علاوه بر مدل معمول با مدل اینورتر نیز مواجه خواهید شد. هریک از این مدل‌ها دارای مزیت‌ها و معایبی می‌باشد که به هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

برق بدون نوسان

یکی از تفاوت‌های موتور برق معمولی با اینورتر، در میزان نوسان برق تولید شده آنها می‌باشد. در مدل‌های معمولی جریان دارای نوسان است که باعث می‌شود وسایل برقی حساس را نتوانید به دستگاه متصل نمایید. در حالی‌که مدل اینورتر برقی بدون افت ولتاژ تولید می‌کند و شما می‌توانید وسایل مثل موبایل و لپ‌تاپ را به آن وصل نمایید.

میزان صدا

مدل‌های اینورتری به خاطر نوع متریال به کار رفته در بدنه و نحوه کارکرد موتور آن، صدای پایین‌تری را تولید می‌کند. اگر شما در منطقه‌ی مسکونی زندگی می‌کنید، توصیه می‌کنیم مدل اینورتری تهیه نمایید.

پورت USB

در مدل‌های اینورتری امکاناتی نظیر خروجی USB تعبیه شده است. شما می‌توانید از این خروجی برای اتصال امن موبایل و لپ‌تاپ استفاده نمایید، موردی که در مدل‌های معمولی دیده نمی‌شود.

پورت usb برای شارژ گوشی به کمک موتور برق

قیمت تمام شده

 در توان‌های یکسان، مدل اینوتری قیمت نسبتا بالایی نسبت به مدل‌های معمولی دارند، یکی از علت‌های این امر، تکنولوژی گران قیمتی است که در آن‌ها به کار گرفته شده است.

 تنوع توان خروجی

یکی از معدود معایب مدل‌های اینورتری، محدودیت توان خروجی آن‌ها می‌باشد. برای مثال اگر شما توان 10 کیلووات لازم داشته باشید فقط مدل معمولی می‌توانید تهیه نمایید، در حالی‌که در مدل اینورتری بالاترین توان موجود،  8 کیلووات می‌باشد.

مصرف سوخت

موتور برق اینورتری به خاطر نحوه عملکرد موتور آن، مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل‌های معمولی دارد. در مدل اینورتری دور موتور نسبت به میزان برقی که نیاز است، تنظیم می‌شود. در حالیکه در مدل معمولی این دور با هر ورودی، ثابت است.

شخص در حال پر کردن باک موتور برق

بهترین موتور برق اینورتری موجود

در هنگام خرید موتور برق اینورتر با برند‌های متنوعی رو به رو خواهید شد. در حال حاضر برند هوندا، برند هیوندای، برند لانسین، برند راتو، رونیکس و برند هواسدان بهترین برند‌های موجود می‌باشد، این برند‌ها علاوه بر کیفیت بالا، دارای خدمات پس از فروش قابل قبول می‌باشد.

  • آیا موتور برق اینورتر قیمت مناسب وجود دارد؟

    مدل‌های اینورتر معمولا به خاطر مبدل الکتریکی که دارند قیمت بالایی نسبت به مدل‌های معمولی دارند. اگر به دنبال مناسب‌ترین قیمت و کیفیت هستید، برند هواسدان بهترین گزینه می‌باشد.

  • بهترین موتوربرق برای گردشگری کدام است؟

    مدل‌های اینورتر توان یک کیلووات به خاطر تولید برق بدون نوسان، تولید صدای کم و در نهایت وزن مناسب، بهترین گزینه برای کمپینگ می‌باشد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر