خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تیلر کولتیواتور بنزینی راتو

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

تیلر شخم زن راتو برای آنها که مزارع مدرن می خواهند

آماده سازی خاک زمین های کشاورزی همواره یکی از ارکان های مهم در تولید هر محصول کشاورزی می باشد.

به هر حال اگر می ‌خواهیم محصول توانمندی بر خاک زمینی بار آوریم، نیاز است تا خاک را قبل از هر اقدامی با ماشین آلات کشاورزی برای کشت آماده سازیم.

در گذشته این اقدام را به عنوان شخم زنی زمین یاد می کردند و هم اکنون هم نامی جز این ندارد؛ اما شخم زنی در دنیای امروز کشاورزی تفاوت های فاحشی با نمونه ‌های کلاسیک دارد. چرا که دیگر این ابزار های موتوری هستند که برای آماده سازی خاک ساخته می شوند.

مانند تیلر شخم زن راتو که یک نمونه کارآمد از برندی خوشنام است تا بتواند سطح زمین های وسیع زراعی را به راحتی زیر و رو کند.

تیلر کشاورزی بنزینی راتو

تیلر شخم زن راتو از دسته ماشین آلات هم رده انواع روتیواتور ها می باشد. این نوع از ماشین ها بیشتر با هدف زیر و رو کردن سطح خاک و نرم سازی آن مورد استفاده قرار می گیرند.

تیلر روتیواتور راتو با سطح توانمندی مطلوبی که دارد، از پس وظایف متنوعی بر می آید. تا جاییکه می توان از آن در مقام یک کولتیواتور نیز استفاده کرد.

به هر صورت اگر قصد آماده سازی خاک زمین های زراعی خود را دارید و در این بین قصد دارید که در مقام یک کشاورز هوشمند و مدرن باشید، داشتن یک تیلر شخم زن راتو پیشنهاد خوبی است.

چرایی این پیشنهاد را با بررسی مشخصه های فنی تا امکانات متنوع این تیلر بنزینی بررسی خواهیم کرد.

آشنایی با برند راتو

غالباً در خرید، برند برگ برنده ‌ای است. خیلی ‌ها در تکاپوی داشتن یک محصول از برندی خاص هستند.

البته قرار نیست تا تمامی برند های صاحب کلاس جهانی را داشته باشیم؛ اما می‌ توانیم با اندکی تحقیق در باب سابقه تولیدات آنها اطلاعاتی کسب کنیم. مانند تیلر شخم زن راتو که محصول خوش نام و نشان از یک برند بین ‌المللی استرالیایی است.

درست خواندید! برند راتو محصول کمپانی جهانی است که محل استقرار آن در استرالیا می باشد؛ اما دامنه تولیدات آن در منطقه جنوب شرق آسیا، خصوصاً کشور های استرالیا، نیوزلند و چین توسعه یافته است.

این برند از سال ۲۰۰۷ که آغاز فعالیت آن می باشد تا به امروز توانسته است عرصه های بزرگی از بازار های جهانی را فتح کند. برند راتو هم اکنون در زمینه ماشین آلات گوناگون کشاورزی مانند موتور برق، موتور پمپ، شخم زن، ماشین آلات خاک ورزی و... فعالیت می‌ کند.

برند راتو در زمینه تولید تیلر کولتیواتور بنزینی خود از دو ایده طراحی بهره مند می باشد. در ادامه با هر دو مدل از تیلر های کولتیواتور راتو آشنا می شویم.

تیلر شخم زن راتو مدل تسمه‌ ای

ایده اول برند راتو در ساخت یک تیلر کولتیواتور بنزینی یک ایده کلاسیک است. در این طرح آنچه وظیفه انتقال نیرو از موتور بنزینی تا شفت تیغه های گردان دستگاه شخم زن راتو را بر عهده دارد، یک تسمه ساده است.

تسمه ای که البته درگیر با تفاوت قطر فولی ها می تواند کنترل مطلوبی بر سرعت موتور بنزینی داشته باشد. تیلر شخم زن راتوی بنزینی مدل تسمه ای با قدرت ۷ اسب بخار همراه با یک سیستم استارت هندلی تحت لیسانس استرالیا تولید شده است.

این تیلر شخم زن راتو  با طراحی تیغه ها در عرض کاری ۶۰ الی ۸۵ سانتیمتر همراه است و در بطن کار می ‌تواند در عمق کاری 10 الی ۲۵ سانتیمتر از خاک را کند و کاو کند. این میزان از کار برای تامین اهداف شخم زنی سطح بالایی از نیاز های کشاورزی مناسب است.

تیلر شخم زن راتو مدل گیربکسی

ایده دوم در ساخت یک تیلر کولتیواتور بنزینی بهره مندی از یک سیستم گیربکس با هدف انتقال نیرو می باشد.

در این ایده از یک گیربکس شفت مستقیم استفاده شده است که این گیربکس می تواند کنترل سطح بالایی بر قدرت و سرعت کاری موتور بنزینی حاصل آورد. از طرفی تمام دستگاه در بطن یک ساز و کار مکانیکی بسیار مطمئن کار می‌ کند.

تیلر شخم زن راتو مدل گیربکسی با یک موتور بنزینی ۷ اسب بخاری مجهز شده است. راه اندازی این موتور بنزینی از طریق یک سیستم هندلی تامین می ‌شود.

مدل گیربکسی قابلیت های بالاتری در تامین قدرت و البته انتقال با راندمان بالای آن دارد. لذا می ‌تواند با ضریب کارکرد بالاتری به نسبت انواع تسمه ای، قدرت حاصل از موتور های بنزینی را به سمت تیغه های گردان دستگاه تیلر کولتیواتور راتو منتقل کند.

از این رو می توان ظرفیت کاری دستگاه را نیز به مقدار قابل توجهی افزایش داد. این موضوع در عرض کاری ۸۰ الی 100 سانتیمتری مدل گیربکسی از تیلر شخم  زن راتو می باشد.

البته این مدل گیربکس نیز همانند مدل تسمه ای همراه با عمق کاری ۱۰ الی ۲۵ سانتیمتر کار می‌ کند.

سیستم گیربکسی به مراتب حجیم تر و البته سنگین تر از مدل های تسمه ای می باشد. لذا حضور آن در تیلر شخم زن راتو مدل گیربکسی باعث افزایش وزن کلی دستگاه به نسبت انواع تسمه ای شده است. وزن مدل گیربکسی تیلر شخم زن راتو برابر با ۸۵ کیلوگرم می باشد. این مقدار تقریبا ۲۰ کیلوگرم بیشتر از نمونه ‌های تسمه‌ ای است.

زمینه های کاری با تیلر کولتیواتور راتو

ماشین توانمندی مانند تیلر شخم زن راتو تنها برای عملیات هایی مانند زیر و رو کردن خاک طراحی نشده است. در میان یک زمین زراعی قاعدتاً با طیف بزرگی از فعالیت ‌های سنگین کشاورزی مواجه هستیم.

فعالیت هایی که هر کدام می ‌توانند زمان و انرژی قابل توجهی را از کشاورز بگیرند. عملیات‌ های پمپاژ آب، نهرکنی، حمل بار و... هر کدام جریان همیشگی در یک زمین زراعی هستند. البته در دنیای امروز و ماشینی شده کشاورزی مدرن برای انجام بسیاری از این فعالیت ‌ها، ماشین های موتوری ابداع شده اند.

لکن داشتن چندین ماشین که هر کدام می توانند از عهده فعالیت‌ های خاصی برآیند چندان منطقی نمی باشد.

این موضوع در نگاه برند های صاحب سبک در تولید محصولات موتوری کشاورزی در نظر گرفته شده است. زمانی که آنها سعی در خلق ماشین های همه کاره دارند.

مانند تیلر شخم زن راتو که از فعالیت‌ های متعدد و متفاوت از شخم زنی بر می آید.

با تیلر روتیواتور راتو می توانید سطح خاک های سخت را بشکافید، به جهت آماده سازی خاک در انتهای عملیات کودزنی سطح خاک را بر هم بزنید، نهرکنی برای انتقال آب داشته باشید، به عنوان یک پمپ آب سیار استفاده کنید، از تیغه ‌های دروگر آن برای برداشت بسیاری از محصولات علفی شکل کشاورزی بهره مند شوید و در نهایت در سطح مزرعه و یا دیگر فضا ها از این ماشین برای حمل انواع بار ها استفاده کنید.

به این ترتیب، همراه با خرید یک تیلر شخم زن راتو انواع فعالیت های جاری در زمین زراعی را سامان خواهید داد.

در این بین برخی نکات مانند قیمت کولتیواتور راتو تحت تاثیر این سطح بالا از توانمندی ها قرار خواهد گرفت.

وقتی که می توان با خرید یک ماشین توانمند  مانند تیلر شخم زن راتو طیف وسیعی از نیاز های زمین زراعی را مرتفع نمود، مقوله هایی مانند قیمت کولتیواتور راتو تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

این موضوع در فروش تیلر شخم زن بسیار مشهود است و کسانی که در امر خرید و فروش تیلر شخم زن راتو هستند، تمامیت تصمیم خود را برای رسیدن به همین توانمندی ‌های بالا در دستگاه است که اجرایی خواهند کرد.

البته در این بین نمی ‌توان از همت برند جهانی راتو در تامین سطح بالای نیاز کشاورزان در عرصه ‌های مختلف عبور کرد. به هر حال راتو برای رسیدن به این سطح از توانمندی، تلاش ویژه ای برای طراحی یک ماشین توانمند مانند تیلر شخم زن راتو کرده است.

کولتیواتور یا روتیواتور، کدام یک را انتخاب می کنید؟

در زمان خرید انواع تیلر شخم زن مانند محصولات برند راتو، بسیاری از کشاورزان البته همراه با سطح آشنایی مختصری که دارند، گاها همراه با اشتباه هستند.

آنها هر دو ماشین کولتیواتور و روتیواتور را یکی فرض می کنند و انتظار دارند که هر دو نوع از ماشین کشاورزی بتوانند سطح فعالیت های یکسانی را انجام دهند.

اما در واقعیت ماجرا بسیار متفاوت است. این دو، ماشین های کاملاً متفاوتی هستند. یک کولتیواتور چیزی کاملا متفاوت از یک روتیواتور در طراحی تا کاربرد می باشد. بگذارید این تفاوت در تشریح کامل از سطح توانمندی های این دو ماشین را مطرح سازیم.

کاربرد های تیلر های روتیواتور در زمین ‌های کشاورزی

روتیواتور ها همان شخم زن های مدرن امروزی هستند. آنها می توانند همراه با تیغه های بلند و البته نازکی که دارند، شیار های عمیقی بر سطح سخت‌ ترین خاک ها بیاندازند.

از این رو می ‌توان یک روتیواتور را با عنوان یک شخم زن کامل معرفی کرد. عمده کاربرد های روتیواتور در زمین های کشاورزی به قرار زیر هستند.

◊        شخم زنی عمیق خاک

◊        خرد کردن لایه های سخت در عمق خاک زمین های کشاورزی

◊        شل کردن سطح یکپارچه خاک از سطح زمین های کشاورزی

کاربرد های تیلر های کولتیواتور در زمین های کشاورزی

در عملیات‌ های خاک ورزی پس از شخم زنی، به اصطلاح نرم کردن خاک، نیاز است تا خاک را همراه با انواع کود های طبیعی و یا شیمیایی غنی‌ سازی کرد. البته این کود دهی باید به ترتیبی با سطح خاک شخم خورده مخلوط شود.

لذا طرح اختلاط خاک با کود مطرح می ‌شود. برای این کار نیاز به دستگاه هایی است که همراه با تیغه های پهن و کوتاهی هستند و کولتیواتور ها وظیفه انجام این عملیات را در زمین های زراعی بر عهده دارند.

از این رو با مطرح کردن این مقدمه، عمده فعالیت‌ های کولتیواتور در زمین های زراعی را می توان در موارد زیر دسته بندی نمود.

o       بر هم زدن سطح خاک با عنوان سله کشی مطرح می‌ شود.

o       مخلوط کردن خاک بر هم خورده با کود های شیمیایی و یا کمپوست های حیوانی و گیاهی.

o       حذف ریشه تا بذر علف های هرز از عمق خاک زمین های زراعی.

حال بیایید این موضوع را از نگاه یک کشاورز و یا باغبان بررسی کنیم. آیا منطقی است که برای شخم زنی تا سله کشی سطح خاک همراه با دو مدل دستگاه باشیم و یا اینکه بتوان با تعویض یک تیغه ساده، هر دو از ماشین را یک جا داشت. این همان موضوعی است که برند راتو فکر جامعی برای آن کرده است.

تیلر شخم زن راتو به خوبی در مقام یک روتیواتور ظاهر خواهد شد و همزمان می ‌تواند از پس عملیات ‌های شخم زنی در قالب یک دستگاه کولتیواتور توانمند نیز خودنمایی کند.

راتو برای تامین آسان، ساده، سریع و در عین حال قدرتمند و با کیفیت هر دوی این نیاز ها، دست بالایی را برای کشاورزان فراهم کرده است.

البته اگر بخواهیم در یک نگاه دسته بندی شده طرحی برای این منظور داشته باشیم تا در نهایت هنگام خرید و فروش تیلر شخم زن راتو تصمیم بهتری داشته باشیم، می توان مدل های تسمه ای را در مقام یک کولتیواتور مطلوب دانست و در عین حال مدل‌ های گیربکسی را به عنوان یک روتیواتور مطلوب در نظر گرفت.

متعلقات در دستگاه تیلر شخم زن راتو

تیلر شخم زن راتو از طراحی قدرتمند و البته ارگونومیکی برخوردار می باشد. این ماشین از متعلقات بسیار همراه با کیفیت و طرح ساخت مطرحی برخوردار شده است. متعلقات دستگاه تیلر شخم زن راتو به قرار زیر می باشند.

*        فرمان

*        سوئیچ خاموش و روشن سازی دستگاه

*        اهرم کنترل کننده عمق شخم زنی که یک میل کششی است

*        کاور محافظ دستگاه

*        تیغه های روتیواتور

*        موتور بنزینی در کنار گیربکس و البته تسمه در مدل ‌های تسمه ای

*        دستگیره های کلاج و گاز و...

از ویژگی های جالب توجه در طرح ساخت تیلر شخم زن راتو، توانمندی این ماشین در تنظیم عمق شخم زنی می باشد.

برای این منظور از یک اهرم کنترل استفاده شده است. این اهرم به آسانی می تواند عمق سطح خاک را تحت کنترل داشته باشد. افزایش عمق اهرم باعث افزایش عمق شخم زنی خواهد شد.

ادوات قابل نصب بر تیلر شخم زن راتو

□       تیلر شخم زن راتو از تیغه های روتاری با هدف خاک ورزی برخوردار است. این تیغه ها می توانند شخم زنی عمیق و نیمه عمیق در سطح زمین داشته باشند. البته این تیغه به شکلی است که می ‌توان آنها را به ترتیبی کم و یا زیاد نمود. افزودن آنها از سمت چپ یا راست می تواند عرض کاری تیغه روتاری در کارکرد تیلر شخم زن راتو را افزایش دهد. این کار با جدا کردن چرخ و افزودن تیغه های جدید انجام خواهد شد.

□       برای عملیات نهرکنی، تیغه های مخصوصی طراحی شده است. این تیغه ها در مدل های ساده و قابل تنظیم می باشند. در مدل قابل تنظیم می توان عرض نهر و حتی عمق آن را تنظیم نمود. البته در مدل ساده می ‌توان تنظیمات عمقرا در اختیار گرفت.

□       چرخ خاک ورزی نیز از جمله متعلقات همراه با تیلر شخم زن راتو می باشد. این تیغه های خاک ورزی در زمین های مرطوب مانند مزارع شالی کاری و یا گلخانه ها بسیار مفید هستند. از این تیغه های خاک ورزی برای عملیات هایی مانند کلوخ شکنی، نرم کردن خاک و... نیز استفاده می ‌شوند.

با تمام این توصیفات در کار با تیلر بنزینی راتو همراه با محصولی هستیم که می تواند سطح بالایی از قدرت در کنار نتیجه مطلوب در کار را برای شما فراهم آورد. تیلر بنزینی راتو در جمع رقبا از قیمت رقابتی در سطح مطلوبی برخوردار است.

لذا اگر می خواهید تا با یک تیلر خوب همراه شوید و در عین حال هزینه سنگینی متوجه شما نباشد، تیلر شخم زن راتو می تواند یک پیشنهاد مناسب و البته کار راه انداز بشود.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5