خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

خرید اره موتوری مناسب

 اره موتوری

فهرست مطالب

انواع اره موتوری های مختلفی در بازار موجود هستند، اما کدام یک برای کار شما مناسب است؟ در این مقاله قصد داریم مهمترین نکاتی که هنگام خرید اره موتوری باید مورد توجه قرار دهید را برای شما بیان نماییم، پس با ما همراه باشید.

اره موتوری ها از نظر اندازه، شکل، قدرت، نوع، ویژگی ها، قیمت و مدل ها بسیار متفاوت بوده به همین دلیل این امر بسیار حائز اهمیت بوده که پول خود را برای خرید چه نوع اره زنجیری صرف می کنید و آیا این ابزار برای شما کارآیی خواهد داشت؟

اولین موردی که قصد داریم قبل از خرید اره موتوری به شما تاکید کنیم آن است که خرید یک اره موتوری مناسب به شرایط پروژه، بودجه و وضیعت بدنی شما بستگی داشته و خرید یک اره با حدس و گمان به هیچ وجه منطقی نیست. در این راهنمای خرید اره موتوری ما قصد داریم سردرگمی ها شما در هنگام خرید اره موتوری را به طور کامل از بین ببریم.

مهمترین نکات هنگام خرید اره موتوری:

اره موتوری ابزاری منحصر به فرد برای باغداران و هیزم شکن ها است. امروزه بسیاری از مالکان خانه ها برای خرد کردن هیزم ها، هرس درختان و تمیز کردن محوطه های ساختمان از آن استفاده می کنند.

 اره موتوری

سایز مناسب اره موتوری را انتخاب کنید

سایز اره  را می توان مهمترین عامل هنگام خرید اره موتوری دانست. به طور کلی هرچه اره موتوری بزرگتر باشد، قدرت اره زنجیری بیشتر می شود. قدرت اره زنجیری بر اساس دو فاکتور مهم 1- حجم سیلندر (سی سی) 2- قدرت موتور (اسب بخار) اندازه گیری می شود. البته در هنگام خرید اره زنجیری، یک فروشنده حرفه ای اره موتوری می تواند فاکتورهای مختلف و جزئیات بیشتری را توصیف نموده و در اختیار شما قرار دهد.

هنگام خرید اره موتوری حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

تجربه شخصی کار با اره موتوری:

اگر تجربه کار با اره زنجیری را دارا نبوده و به اصطلاح یک تازه کار هستید، پیشنهاد ما انتخاب سایزهای کوچکتر به خاطر قدرت مانور و راهبری ساده آن است. کار با اره موتوری سنگین سرعت عمل شما را کاهش داده، بازوها و دستان را خسته می کند، امنیت شما را کاهش داده و در نتیجه میزان بهره وری شما را کم می نماید. 

 اره موتوری

اندازه و نوع چوبی درختی که می خواهید برش دهید:

اگر احساس می کنید که درختانی که قصد برش آن ها را دارید از چوب سخت هستند، از اره برقی بزرگتر و با قدرت بیشتر استفاده کنید. استفاده از اره زنجیری کوچک برای برش درختان بزرگ منجر به فشار فیزیکی زیاد و غیرضروری به اپراتور و دستگاه می شود.

بهترین طول برای ساطور اره زنجیری را تعیین کنید

طول مناسب ساطور اره موتوری با توجه به اندازه درخت و تا حدی توسط میزان تخصص شما انجام می پذیرد.

 اره موتوری

 اره موتوری

نوع درست اره موتوری را انتخاب نمایید

اره موتوری ها در دو مدل اره برقی و اره بنزینی تولید می گردند که معمولا در سایزهای کوچک از موتور الکتریکی و در سایزهای بزرگ و قدرتمند از موتور بنزینی استفاده می شود.

اره برقی:

اره زنجیری برقی برای کارهای کوچکتر و با حجم پایین همچون هرس کردن اطراف خانه و کوتاه کردن و برش دادن درختان در حجم های کوچک ایده آل هستند. اره های برقی به طور معمول نسبت به اره های بنزینی سبک تر بوده و صدای کمتری دارند، همچنین اره های برقی ساده تر روشن شده و نیاز به تعمیر و نگهداری و سرویس کمتری نسبت به مدل های بنزینی دارند، همچنین اره های موتوری برقی نسبت به مدل های بنزینی ارزان قیمت تر هستند. از مضرات اره های برقی می توان محدودیت در هنگام کار به دلیل سیم برق و نیاز به پریز برق اشاره نمود. در هنگام خرید اره برقی به این مورد توجه داشته باشید که مدل برقی سرعت تیغه کندتری داشته و نمی توان در کارهای سنگین از آن استفاده نمود.

 اره موتوری

اره بنزینی:

اره های بنزینی که جز اره موتوری های پرقدرت محسوب می گردند در دو مدل دوزمانه و چهارزمانه ساخته شده که در مدل دوزمانه باید بنزین و روغن را با نسبت خاصی که به طور معمول در دفترچه راهنمای اره موتوری ذکر گردیده باهم ترکیب نموده و داخل باک بریزید، اما در مدل چهارزمانه یک مخزن جداگانه برای بنزین و یک مخزن جداگانه برای روغن وجود داشته که با پرکردن روغن و بنزین در داخل آن ها می توانید دستگاه اره زنجیری را آماده کار کردن نمایید.

اگر  بخواهیم اره های زنجیری را از نظر کاربری تقسیم بندی کنیم، به طور معمول اکثر شرکت های سازنده اره موتوی سه مدل اره موتوری به بازار ارائه می دهند:

1- اره برقی خانگی یا اره موتوری کوچک

این اره موتوری ها به صورت بادوام و با کارآیی بالا ساخته می شوند. این دسته از اره زنجیری به عنوان یکی از مناسب ترین ابزارها جهت برش هیزم طراحی و ساخته می شوند

2- اره زنجیری نیمه حرفه ای یا اره برقی لبه دار:

این نوع از اره موتوری برای استفاده تمام وقت طراحی و ساخته شده و کارآیی مناسبی دارد.. اره برقی های نیمه حرفه ای برای جنگلداران، چوب برها و ساخت هیزم در ظرفیت کم تولید شده و می توان به صورت تمام وقت و حرفه ای از آن ها استفاده نمود.

 اره موتوری

3- اره موتوری حرفه ای:

این نوع از اره موتوری حداکثر کارآیی و مانور را برای جنگلداران و هیزم برها فراهم می کند. این نوع اره موتوری که به طور معمول نیروی محرک آن از بنزین فراهم می شود برای استفاده تمام وقت و حرفه ای طراحی شده است و ایمنی بالایی در حین کار نیز برای اپراتور فراهم می آورند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر