خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید دستگاه چمن زن

انواع دستگاه چمن زن

فهرست مطالب

دستگاه چمن زن از جمله تجهیزاتی است که با استفاده از آن می‌توان به راحتی چمن‌های موجود را در مکان‌های مختلف کوتاه و هرس نمود. با توجه به این مسئله که بزرگ شدن چمن‌ها از حد استاندارد خود، جلوه خوبی به فضای مورد نظر نمی‌دهند؛ می‌بایست به این مسئله توجه و اهمیت ورزید و چمن‌ها را فواصل زمانی مشخص شده کوتاه نمایید.

برای این منظور می‌بایست از ماشین چمن زنی استفاده کرد. مدل برقی، بنزینی و تراکتوری گونه ای از انواع مختلف این نوع از دستگاه‌ها به شمار می‌آیند که شما می‌توانید هر یک از آن‌ها را خریداری کرده و به خوبی از وجود آن‌ها بهره مند شوید.                      

انواع مدل دستگاه

مسلما اولین فاکتوری که پیش از خرید دستگاه چمن زنی می‌بایست آن را به عنوان راهنمای خرید چمن زن مورد توجه قرار دهید؛ آشنایی با انواع مدل‌های این گونه از دستگاه‌ها می‌باشد تا با کاربرد و کارایی هر یک از آن ها به خوبی آشنا شوید. 

مدل دستی

مدل دستی این دستگاه، از استقبال پایینی در بین خریداران چمن زن برخوردار است. این مدل برای کوتاه کردن چمن در مقیاس کوچک استفاده شده و به دلیل فروش پایین آن در بازار، موجودی آن محدود است. استفاده از مدل دستی مزایایی همچون سبک بودن دستگاه و عدم انتشار مواد آلاینده به محیط زیست دارد اما به دلیل کارایی و راندمان پایین آن، برای خرید پیشنهاد نمی‌شود.

چمن زن دستی

 

مزایا و معایب چمن زن دستی
مزایامعایب
سبک بودنسرعت کم
سازگاری با محیط زیستعدم برش چمن بلند
عدم آلودگیکارایی پایین
قیمت پایینغیر قابل استفاده در زمین بزرگ

مدل برقی

با پیشرفت‌های تکنولوژی کم کم از دستگاه‌های مدل جدیدتری استفاده می‌شد که به طور کلی استفاده از مدل‌های سنتی را به باد فراموشی می‌سپردند.پس بنابراین شما می‌توانید در مکان هایی که دسترسی به جریان برق در آنجا میسر است؛ از این نوع چمن زن‌ها به خوبی استفاده کنید.

ساختار این نوع از دستگاه‌های چمن زن ماشینی بدین صورت است که از یک موتور الکتریکی در تولید و طراحی آن ها استفاده شده است. 

چمن زن برقی

 

مزایا و معایب چمن زن برقی
مزایامعایب
صدای کم دستگاهعدم دسترسی همیشگی به برق
قیمت مناسبتوان موتور کم
عدم آلودگی هواهزینه تعمیر بالا
وزن سبکعدم به کارگیری در زمین بزرگ

مدل بنزینی کششی خود محور

دسته ای دیگر از چمن زن، مدل بنزینی آن با موتور چهار زمانه است. بنابراین حتی در مکان هایی هم که دسترسی به جریان برق وجود ندارد؛  شما می‌توانید به شرط پر کردن مخزن آن‌ها با سوخت بنزین از این نوع چمن زن‌ها استفاده کنید.

  این مدل محبوب ترین و پرکاربرد ترین این تجهیز در بازار است. برای کار با این دستگاه، اپراتور باید دستگاه را روی چمن حرکت داده تا با برش چمن توسط تیغه، چمن داخل سبد دستگاه جمع شود. این دستگاه با پسوند کششی خود محور هم از آن یاد می‌شود.

  

چمن زن بنزینی کششی خود محور

 

 

مزایا و معایب چمن زن بنزینی
مزایامعایب
برش یکنواخت چمنقیمت بیشتر از مدل برقی
استفاده در زمین‌های بزرگآلایندگی هوا
قابل استفاده در همه جاصدای زیاد موتور
هزینه تعمیر مناسبوزن سنگین‌تر از مدل برقی

مدل تراکتوری

دسته آخری از دستگاه های چمن زن که درصدد معرفی آن برآمده ایم؛ مدل تراکتوری می‌باشد که در قیاس با مدل‌های دیگر چمن زن‌ها، می‌توان از وجود این دستگاه‌ها در مساحت‌های بیشتر زمین های زراعی مختلف استفاده نمود.

چمن زن تراکتوری را از آن سبب تراکتوری نامیده اند که در ساختار طراحی آن از یک خودروی کوچک استفاده نموده اند که شما می‌توانید به راحتی سوار آن شده و با راندن آن در قسمت های مشخص تمامی بخش بخش فضای مورد نظر را هرس کنید تا چمن‌های یک دست و مرتبی را در پیش داشته باشید و در مدت زمانی کمتر بتوانید بخش أعظمی از چمن های موجود را هرس کنید.

به همین جهت است که از این نوع مدل بیشتر در جهت کوتاه و هرس نمودن زمین های فوتبال، گلف و نیز فضاهای بزرگ دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد که شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن بخش زیاد و قابل توجهی از چمن‌ها را کوتاه کنید.

چمن زن تراکتوری

  

مزایا و معایب چمن زن تراکتوری
مزایامعایب
سرعت عمل بسیار بالاهزینه تعمیر بالا
خستگی کمتر اپراتورقیمت گران
قابل استفاده در زمین‌های وسیعآلودگی هوا
توان بالای دستگاهوزن سنگین

 

جمع بندی درباره راهنمای خرید چمن زن

در این مطلب سعی کردیم به طور خلاصه و جامع، 4 مدل چمن زن موجود در بازار را معرفی کرده تا با مطالعه مزایا و معایب هر یک با توجه به بودجه و انتظاراتی که از این دستگاه دارید، بهترین انتخاب را انجام دهید. از بین مدل‌های معرفی شده، مدل بنزینی خود محور که استفاده از آن رایج است در بیشتر پروژه‌های چمن زنی کاربرد بیشتری دارد. این مدل به موجب قیمت مناسب و سرعت کار قابل قبول در بین خریداران تجهیزات باغبانی از محبوبیت بالایی برخوردار است و به دلیل ویژگی‌های فنی مثبت آن به مشتریان فروشگاه نیکا پیشنهاد می‌شود.

  • هنگام انتخاب و خرید چمن زن باید به چه نکاتی توجه کرد؟

    به غیر از فاکتور قیمت، عرض برش تیغه دستگاه و قابلیت تنظیم ارتفاع برش از فاکتورهای حائز اهمیت برای انتخاب ماشین چمن زنی است.

  • آیا ماشین چمن زنی ضد آب است؟

    جواب این سوال مثبت است. ماشین چمن زنی تا حدی در برابر باران مقاوم است. مقدار کم رطوبت و باران برای ماشین چمن زنی مشکلی را ایجاد نمی‌کند اما مراقب باشید تا آب به درون موتور نفوذ نکند.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر