خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید انواع شیلنگ سمپاشی

شیلنگ سم پاشی

فهرست مطالب

انواع مختلف سمپاش موتوری به کمک شیلنگ‌های قوی عملیات سمپاشی را انجام می‌دهند. مخزن‌های این تجهیزات از سموم مورد نظر پر می‌شود . سپس به وسیله این شیلنگ‌ها به تمام نقاط مورد نظر اسپری می‌شود.

شلنگ‌های سمپاشی در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که پرکاربردترین آن‌ها در اندازه های 5/16 اینچ و 3/8 اینچ تولید می‌شوند. این شیلنگ ها معمولا در رنگ زرد تولید شده و متراژ استاندارد یک حلقه شیلنگ سمپاش 50 یارد برابر با 45 متر است.

شیلنگ سم پاشی

جنس و کاربرد

جنس شلنگ مخصوص سمپاشی از پلی وینیل کلراید (PVC) است که بسیار مقاوم است. شیلنگ‌ها برای انتقال سموم کشاورزی استفاده می‌شوند و از آنجایی که این سموم برای سلامتی بسیار خطرناک و کشنده هستند، باید کیفیت و دوام بالایی داشته و از نشت سموم به بیرون جلوگیری کنند.

شیلنگ سمپاش دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و به دلیل تحمل فشار مطلوبی که دارند در عملیات سمپاشی مزارع و گلخانه‌ها و باغات ، شستشوی انبار و سوله‌های بزرگ و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیلنگ سم پاشی

مهم ترین ویژگی های شیلنگ سمپاش خوب

  •  انعطاف پذیری بالای شیلنگ ها: این شیلنگ‌ها به دلیل استفاده در مساحت‌های زیاد باید از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشند تا به راحتی مورد استفاده قرار گیرند و برای اپراتور آن ایجاد فشار نکنند.
  •  عمر مفید شیلنگ سمپاش: این شیلنگ‌ها دارای کیفیت بالا و عمر مفید بیشتری نسبت به شیلنگ‌های معمولی هستند.
  •  مقاوم در برابر پارگی: از آن جایی که از این شیلنگ‌ها برای انتقال سموم مختلف استفاده می‌شود مقاومت بالای آن‌ها بسیار مهم است. در صورت پارگی سموم موجود در آن به افراد آسیب می رساند.
  • تحمل فشار کاری بالا: تحمل فشار از فاکتورهای مهم در ساخت شلنگ دستگاه سمپاش است و این شلنگ‌ها را طوری طراحی می‌کنند که تا فشار 220 بار را تحمل کنند.

خرید شلنگ سمپاش 3 لایه یا 5 لایه؟

شلنگ سه لایه سمپاش

این شلنگ‌ها که بیشترین استفاده را در سمپاش‌های موتوری نظیر مدل‌های فرغونی و زنبه ای داشته، قیمت و عمر کاری قابل قبولی را دارد. مدل معروف این شلنگ با عنوان   8.5 سه لایه شناخته می‌شود. عمده تولید کنندگان این مدل شلنگ، شرکت‌های چینی هستند که می‌توان به نام‌های اکسل، بریجستون و تکنو اشاره کرد. مدل 3 لایه شلنگ‌های سمپاشی برای انجام مراحل سمپاشی در باغات و مزارع مناسب بوده و در حلقه‌های 50 یاردی به فروش می‌رسد. همچنین در صورت نیاز به طول بیشتر می‌توانید یک حلقه شیلنگ یا کمتر از آن را با استفاده از یک واسطه به شیلنگ اولی متصل کنید.

شیلنگ ۳ لایه سم پاشی

شلنگ پنج لایه سمپاش

مدل 5 لایه شیلنگ سمپاشی بهترین انتخاب برای باغدارانی است که قصد انجام مراحل مختلف سمپاشی را در طولانی مدت با حجم کاری سنگین دارند. جنس فوق العاده مستحکم شیلنگ پنج لایه باعث شده است در هنگام سمپاشی خیال شما از بابت عدم نشت سم و مقاومت در برابر پارگی راحت باشد. مدل 5 لایه با دو ضخامت 8.5 میلیمتری و 10 میلیمتری تولید شده و دو سر رابط آن با استفاده از دستگاه پرس شیلنگ اتوماتیک به بدنه شلنگ پرس شده است. این نوع شلنگ در بازار ایران در دو نوع چینی و کره ای تولید شده است که مدل کره ای ساخت شرکت پانافلکس و جی فلکس از شیلنگ‌های 5 لایه سمپاشی با دوام و با کیفیت بازار ایران هستند. 

شیلنگ 5 لایه سم پاشی

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر