خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید موتور پمپ کشاورزی

موتور پمپ کشاورزی

فهرست مطالب

موارد مهم در نحوه انتخاب پمپ آب کشاورزی 

ظرفیت تخلیه (دبی خروجی آب)

دبی موتور پمپ در واقع مقدار حجم آب خروجی در واحد زمان است. این فاکتور با 2 واحد متر مکعب بر ساعت و لیتر بر دقیقه محاسبه می‌شود. شما برای پی بردن به این مشخصه هم می‌توانید برچسب درج شده روی بدنه موتور پمپ را مشاهده کرده یا از فروشنده دبی خروجی پمپ را بپرسید.

حداکثر ارتفاع مکش

حداکثر ارتفاع مکش عمودی پمپ در حقیقت تعیین کننده فاصله عمودی از منبع آب تا خروجی پمپ است. این آیتم در زمان تخلیه آب از یک حوضچه یا استخر اهمیت دارد.

حداکثر هد

بیشترین هد بیان کننده حداکثر ارتفاع از منبع آب تا مقصد یا نقطه تخلیه می‌باشد. هد موتور پمپ در حقیقت تعیین کننده میزان مسیر طی شده آب در یک مسافت مشخص است.

موتور پمپ کشاورزی

خرید موتور پمپ موتور دیزلی یا بنزینی؟

اصلی ترین و مهمترین قسمت یک موتور پمپ، موتور آن است که به آن باید توجه ویژه ای داشت. اینکه موتور پمپ شما بنزینی است یا دیزل بر عملکرد پمپ شما، تعمیر و نگهداری و ویژگی های آن تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

نوع موتور بنزینی

موتورهای بنزینی آبیاری در سایزهای 1 اینچ، 1.5 اینچ، 2 اینچ، 3 اینچ و 4 اینچ تولید شده و تک سیلندر است. توان موتور این دستگاه معمولاً 7 اسب بوده و نوع موتور آن چهار زمانه است. البته سایز 1 اینچ آن در مدل موتور دو زمانه هم تولید می‌شود. وزن این دستگاه نسبت به مدل گازوئیلی کمتر است.

موتور پمپ کشاورزی

نوع موتور دیزلی

مدل موتور گازوئیلی عمدتاً در سایزهای 3 اینچ و 4 اینچ ساخته شده که مدل ارتفاع بالای آن از محبوبیت بالایی برخوردار است. موتور این مدل در هوای گرم راندمان مطلوبی داشته و برای حجم کاری سنگین مناسب است. قیمت پمپ و قطعات یدکی مدل دیزلی در مقایسه با مدل بنزینی بالاتر و وزن آن سنگین تر است.

موتور پمپ کشاورزی

نکات مهم در خرید موتور پمپ آب و استفاده از آن

هنگامی که شما سایز و نوع موتور پمپ موردنیاز خود را مشخص کردید و از مشخصات فنی آن مطمئن شدید، قبل از خرید به چند نکته توجه کنید:

  • وزن موتور پمپ: این مورد به خصوص در حالتی که نیاز به مانور زیادی وجود دارد، بسیار حائز اهمیت می باشد.
  • راهنمای استفاده: هر نوع موتور پمپی که انتخاب و خریداری می کنید، همیشه سعی کنید آن را در شرایط کاری خوب و مساعد نگه دارید و همیشه به نحوه تعمیر و نگهداری موتور پمپ و توصیه های سازنده توجه ویژه داشته باشید.
  • چک کردن روغن و سوخت: هر بار قبل از استفاده (چه موتور پمپ بنزینی باشد چه دیزل)، سطح روغن، شرایط فیلتر هوا و میزان سوخت را بررسی کنید.
  • چک کردن اتصالات: موارد مربوط به آب بندی و اتصالات موتور پمپ به خصوص در مدل های بسیار قوی را حتما چک کنید. 
  • بهترین موتور پمپ آب کشاورزی کدام است؟

    برای مدل‌های موتور بنزینی می‌توان به برندهای ETQ، RATO، هیوندای و روبین و لیفان و برای مدل‌های موتور دیزلی به برندهای کاما و چانگفا اشاره کرد.

  • شلنگ مناسب برای برای ورودی و خروجی پمپ باید چه سایزی باشد؟

    سایز شلنگ که معمولاً از نوع خرطومی است باید هم سایز پورت ورودی و خروجی باشد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر