خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید پمپ هیدرولیک کارتریجی

اجزای پمپ هیدرولیک پره ای فشار بالا

فهرست مطالب

خرید پمپ هیدرولیک کارتریجی مناسب

اگر قصد خرید پمپ هیدرولیک کارتریجی را دارید پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید. پمپ های هیدرولیک کارتریجی (vane pump) که عنوان های پمپ پره ای و پمپ تیغه ای هم برای این نوع پمپ ها صحیح است از لحاظ نوع دبی خروجی هم نوع دبی ثابت و هم نوع دبی متغیر آن تولید می شود اما نوع دبی ثابت آن بیشترین استفاده را در سیستم های هیدرولیک صنعتی و هیدرولیک راهسازی دارد. پمپ هیدرولیک کارتریجی را می توان از نظر میزان بازده بین پمپ های دنده ای و پمپ های پیستونی دانست که از راندمانی بالاتر از پمپ های دنده ای و پایین تر از پمپ های پیستونی دارند و حد تحمل این نوع پمپ ها در برابر آلودگی سیال متوسط است.

اجزای پمپ هیدرولیک پره ای فشار بالا

 از اجزای اصلی این نوع پمپ ها روتور و تیغه ها (کارتریج پمپ) و پوسته می باشد و دبی خروجی آنها با واحد گالن/دقیقه بیان می شود.  پمپ های پره ای اکثراً در سیستم هایی با فشار متوسط به کار گرفته می شوند. حال اگر بخواهیم دسته بندی در پمپ هیدرولیک کارتریجی از نظر میزان فشار کاری قابل تحمل حال حاضر موجود در بازار قائل شویم می توانیم به دو دسته زیر اشاره کنیم.

1-    پمپ های دبی ثابت با فشار کاری قابل تحمل 170 باری

2-    پمپ های دبی ثابت با فشار کاری قابل تحمل 210 باری یا 240 باری

در حال حاضر برندهای متنوعی از پمپ کارتریجی (کاتریجی) در بازار موجود هستند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-    پمپ کارتریجی ویکرز که پمپی با کیفیت بسیار بالا بوده که همواره مورد تایید تکنسین های کارخانجات مختلف می باشد. فشار کاری این نوع پمپ ها 170 بار بوده و از نوع تک و دوبل آن موجود می باشد.

2-    پمپ کارتریجی صنایع هیدرولیک ایران که به پمپ مشهد مشهور است. این نوع پمپ ها دارای کد فنی ، فشار کاری و ابعادی مشابه با پمپ های ویکرز بوده که به اصطلاح آن را پمپ های طرح ویکرز می نامند و در صورت خراب شدن پمپ ویکرز قابلیت جایگزینی خود پمپ و یا اجزای پمپ از نوع ایرانی را دارد.

3-    پمپ کارتریجی دنیسون که محصول کشور فرانسه بوده و پس از خریداری این کمپانی از سوی کمپانی بزرگ پارکر این پمپ ها را پمپ دنیسون-پارکر هم می نامند. این پمپ ها با تیپ های مختلف عرضه شده که با فشار کاری 210 باری و 240 باری تولید می شوند. این پمپ کیفیتی بسیار بالا و عمر کاری طولانی تر و قیمتی گران تر از سایر برند ها را دارند.

4-    پمپ کارتریجی ولجان محصول کشور هند که پمپ هایی مشابه با پمپ دنیسون تولید می کنند. به اصطلاح این نوع پمپ را پمپ های طرح دنیسون می گویند که با همان کد فنی و فشار کاری تولید می شوند.

5-    پمپ هیدرولیک کارتریجی HOF محصول کشور تایلند که در دو نوع فشار متوسط و فشار بالا تولید می شوند و کیفیتی قابل قبول را دارند.

در صورتی که قصد استفاده از پمپ هیدرولیک را دارید و بین استفاده از پمپ دنده ای و پمپ هیدرولیک کارتریجی پره ای تردید دارید به دلایل زیر خرید پمپ کارتریجی پیشنهاد می شود:

1-    پمپ های کارتریجی دارای صدایی به مراتب پایین تر از پمپ های دنده خارجی در حین کار هستند که این خود باعث کاهش آلودگی صوتی می شود.

2-    در صورت خراب شدن اجزای پمپ کارتریجی، قطعاتی مانند کارتریج پمپ، رینگ، شفت و پوسته در بازار به صورت قطعات یدکی موجود بوده اما در پمپ های دنده ای چیزی با نام تعمیر و جایگزینی قطعات به دلیل موجود نبودن قطعات این نوع پمپ وجود ندارد و پس از خراب شدن پمپ، باید پمپی نو خریداری شود.

3-    قیمت یک پمپ کارتریجی مقداری بالاتر از پمپ دنده ای می باشد اما با توجه به مزایایی که ذکر شد خرید آن را توجیه می کند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر