خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای شروع به کار موتور برق

موتور برق بنزینی برند چمپیون ۲ سیلندر

فهرست مطالب

قطع برق مسئله ای است که خوشایند هیچ کسی نمی باشد و در زمان هایی مثل طوفان که مسئله برق رفتگی بیشتر اتفاق می افتد همه می خواهند هرچه زودتر جریان برق برگردد، اما ممکن است به شبکه برق آسیب رسیده باشد و به این زودی ها جریان برق وصل نگردد یکی از تجهیزات کاربردی در این زمان ها موتور برق می باشد، شما می توانید به صورت موقت و یا دائم  از موتور برق استفاده کنید در این مطلب سعی شده است تا شما را با نحوه ی روشن کردن و استفاده از موتور برق بیشتر آشنا کنیم و به ویژه برای کسانی که از موتور برق استفاده کردند ولی نحوه روشن کردن آن را فراموش کردند کاربردی باشد.

موتور برق بنزینی برند چمپیون ۲ سیلندر

آماده سازی :

1 . خواندن دفترچه راهنما :

خواندن دفترچه راهنما زیاد مورد علاقه مصرف کنندگان نمی باشد و اکثرا افراد از آن چشم پوشی می کنند، اما شما می توانید به وسیله همین دفترچه راهنما، نحوه مونتاژ و راه اندازی موتور برق را متوجه بشوید و به مسئله ای برنخورد نکنید.

2 . چک کردن نشتی گاز :

اگر بر اثر طوفان خساراتی به ساختمان وارد شده است  از جمله اینکه برق شما قطع شده است، پیشنهاد ما این است که قبل از استفاده از موتور برق، ساختمان را چک کنید که بر اثر طوفان نشتی گازی به  وجود نیامده باشد، اگر ایمن بود از موتور برق

استفاده کنید.

3 . راه اندازی موتور برق در خارج خانه :

یکی از مخاطرات کار با موتور برق که اگر رعایت نشود ممکن است باعث خطر جانی بشود روشن کردن موتور برق بنزینی در داخل خانه یا در یک مکان سربسته می باشد، انتشار گاز منواکسیدکربن باعث مسمومیت شما می شود واگر زیاد در معرض این گاز باشید ممکن است باعث مرگ شما بشود، بنابراین برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان باید موتور برق را در منطقه ی رو باز و خارج از خانه با فاصله ی استاندارد قرار بدهید و شروع به کار کنید.

4 . تهیه یک کاور محافظ :

استفاده از موتور برق در هنگام بارندگی باعث ایجاد شوک برقی و خطرات برق گرفتگی می شود و  به موتور برق آسیب می رسد، اگر مجبور هستید در هنگام بارندگی از موتور برق استفاده کنید یک کاور محافظ تهیه کنید که  موتور برق را از قطرات باران و اشیاء خارجی در هنگام طوفان ایجاد می شود، حفظ کند.

5 . چک کردن میزان سوخت و روغن :

سطح میزان سوخت را همیشه چک کنید و اگر نیاز بود به ان سوخت اضافه کنید البته باید یک نکته را در نظر داشته باشید اگر مدت زمان طولانی از سوختی که داخل موتور برق می باشد می گذرد خاصیت خود را از دست می دهد و علاوه بر اینکه باعث می شود موتور برق غیر منظم کار کند و این امر  یکی از علت های آسیب به موتور موتور برق می باشد، بنابراین سوخت قبلی را تخلیه کنید و سوخت مجدد اضافه کنید و  همچنین میزان روغن را چک کنید و اگر نیاز بود به آن اضافه کنید.

چک کردن دوره ای روغن موتور برق بنزینی و در صورت نیاز تعویض آن

6 . عدم اتصال  وسایل الکتریکی در هنگام راه اندازی :

هیچ وسیله ی برقی  را تا قبل از راه اندازی موتور برق به آن متصل نکنید و اگر وسیله ای متصل است آن را جدا کنید عدم توجه به این نکته باعث آسیب جدی به موتور برق می شود.

روشن کردن موتور برق 

1 . شیر سوخت موتور برق را باز کنید :

در ابتدا برای اینکه سوخت از باک بنزین  وارد کاربراتور بشود شیر سوخت را باز می کنیم.

2 . اهرم ساسات موتور برق :

در موتور برق اهرمی وجود دارد به نام ساسات، برای آنکه بتوانید موتور برق را آسان تر روشن کنید اهرم ساسات را از حالت بسته به حالت باز می چرخانیم.

3 . کلید ON/OFF موتور برق :

اکثر موتور برق ها دارای کلید روشن / خاموش هستند که در واقع موتور را در حالت استارت قرار می دهد، پس از انکه کلید را در حالت ON قرار دادید اگر موتور برق شما مدل هندلی است هندل میزنید تا موتور برق روشن شود و اگر از مدل استارتی هست به وسیله سوئیچ مربوطه موتور برق را روشن می کنید، اگر نتوانستید به وسیله استارت روشن کنید احتمال زیاد یا باطری خراب شده است یا به خاطر مدت زمان طولانی در انبار ماندن شارژ آن تمام شده است و نیاز هست که باطری توسط باطری دیگر شارژ بشود.

4 . نحوه هندل کشیدن موتور برق :

هندل کشیدن در ظاهر کار ساده ای می باشد اما اگر خیلی محکم یا خیلی آروم کشیده شود فایده ای ندارد و در بعضی مواقع در اثر محکم کشیدن به آن آسیب وارد شده است، طریقه درست هندل کشیدن به این شکل هست هندل را تا جایی میکشید که با مقداری مقاومت رو به رو می شوید در این زمان هندل را رها می کنیم و این عمل را تا جایی انجام می دهیم که موتور برق روشن شود.

نکته : ممکن است پس از چند بار هندل کشیدن به شیوه ی درست، موتور برق روشن نشود در این زمان اهرم ساسات را به اندازه نصف مسیر به عقب برمیگردانیم و دوباره هندل می کشیم در اکثر مواقع این مشکل حل می شود.

5 . مرحله بعد از روشن شدن موتور برق :

پس از آنکه موتور برق را روشن کردید پس از لحظاتی که از کار کردن موتور برق گذشت اهرم ساسات را در حالت RUN قرار می دهیم که موتور برق به فعالیت خود ادامه بدهد اگر این این کار انجام نشود موتور برق خاموش می شود.

نحوه اتصال موتور برق به وسایل برقی

بعد از آنکه موتور برق را روشن کردید به موتور برق وسیله ای را وصل نکنید و اجازه بدهید  چند دقیقه ای موتور برق بدون هیچ اتصالی کار کند  بعد از 3 الی 5 دقیقه می توانید برای گرفتن برق از آن استفاده کنید، در زیر روش های استاندارد که می توانید از موتور برق استفاده کنید آمده است :

1 . چه سیم برقی مناسب است ؟

با توجه به تجهیزاتی که قرار است از موتور برق برای راه اندازی آن ها استفاده کنید سیم برق مناسب را انتخاب کنید اگر برای وسایل سبک مثل تلویزیون، لامپ و ... می خواهید استفاده کنید یک سیم برق با سطح مقطع کوچک کافی می باشد اما اگر میخواهید تجهیزات سنگین روشن کنید، باید از یک سیم برق ضخیم با سطح مقطع بزرگ بهره ببرید که ظرفیت جا به جایی الکتریسته در حجم  بالا را داشته باشد.

2 . سیم برق با چند خروجی :

یکی از راه های مناسب که نیاز نباشد واسه هر دستگاهی یک سیم برق تهیه کنیم استفاده از سیم برق هایی هست که چند عدد خروجی داره و شما می توانید آن را  تا جایی که وسایل شما هستند آورده و وسایل خود را به ان متصل کنید.

3 . پنل برق :

شما می توانید به جای آنکه از سیم برق برای انتقال برق استفاده کنید یک پنل برق را داخل خانه روی دیوار که به بیرون خانه به داخل یک جعبه برق، برق کشی شده است استفاده کنید و موتور برق را از خارج خانه به پنل برق متصل کنید و نیاز به سیم های برق نباشد.

4 . سوئیچ انتقال :

شما می توانید با نصب یک تابلو انتقال بین موتور برق و وسایل خانه زمانی که برق اصلی قطع می شود وسایل ضروری که از قبل توسط این تابلو  به موتور برق وصل کرده اید روشن کنید بدون آنکه نیاز باشد  از سیم برقی برای اتصال موتور برق به وسایل برقی استفاده کنیم.

سوختگیری موتور برق :

در صورتی که نیاز باشد موتور برق را سوخت گیری کنیم به شکل زیر عمل می کنیم :

ابتدا همه سیم های برق متصل به موتور برق را جدا می کنیم و اجازه می دهیم چند ثانیه ای موتور برق کار کند تا تثبیت بشود سپس موتور برق را خاموش کرده و دقایقی را صبر می کنیم تا موتور برق خنک بشود پس از آن سوخت را اضافه می کنیم و برای روشن کردن موتور برق مراحل بالا را انجام می دهیم.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر