خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

سمپاش زنبه ای

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
سمپاش زنبه ای
  • سمپاش زنبه ای
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

سمپاش زنبه ای در دسته سمپاش های موتوری قرار می گیرد. یک گونه متداول از انواع سمپاش ها که با هدف تامین سمپاشی برای باغات بزرگ طراحی شده است. قیمت سمپاش زنبه ای بنزینی اگر چه در جمع تجهیزات بالای کشاورزی قرار دارد؛ اما در تامین اهداف پاکسازی آفات در سطح وسیعی از مزارع بسیار سودمند است.

سمپاش زنبه ای، اسلحه ای برای نجات باغ ها

کشاورزی غنی ترین و اصلی ترین و در عین حال کهن‌ ترین فعالیت بشری است. حرفه ای که ارتباط مستقیم با زندگی انسان ها دارد. کشاورزی حرفه ای است که می ‌خواهد غذای مورد نیاز انسان را از طریق گیاهان سودمند تامین سازد. این هدف یا به صورت کاشت گیاهان با تغذیه مستقیم انسانی و یا کاشت گیاهان با هدف تغذیه دام و طیور به انجام می ‌رسد. به هر صورت کشاورزی حرفه ای است که در هر دو سوی آن موجودات زنده قرار می ‌گیرند. در یک سو گیاهانی که باید در شرایط مطلوب پرورش داده شوند و در سوی دیگر انسان هایی که می ‌خواهند از این گیاهان سالم تغذیه نمایند؛ اما در این بین مشکلاتی نیز دست در گریبان کشاورزان خواهد داشت. چرا که گیاهان پرورش داده شده از جانب آنها غیر از انسان ها، علاقه مندان دیگری نیز دارد. انواع آفات گیاهی را می گوئیم که بلای جان گیاهان در مزارع می شوند. مبارزه با آفات گیاهی یک مبارزه همیشگی است. مبارزه ‌ای که نیاز به ابزار های قدرتمند، هدفمند و مطلوب دارد. انواع سمپاش ها خصوصاً سمپاش زنبه ای که می ‌خواهیم در این مقاله تشریح کاملی از آنها داشته باشیم، در راس جنگ افزار های دنیای کشاورزی در مسیر مبارزه با آفت های ریز و درشت نباتی هستند.

سمپاش زنبه ای در دسته سمپاش های موتوری قرار می گیرد. یک گونه متداول از انواع سمپاش ها که با هدف تامین سمپاشی برای باغات بزرگ طراحی شده است. قیمت سمپاش زنبه ای بنزینی اگر چه در جمع تجهیزات بالای کشاورزی قرار دارد؛ اما در تامین اهداف پاکسازی آفات در سطح وسیعی از مزارع بسیار سودمند است. هر کسی که در دنیای کشاورزی به شکلی حرفه ای فعالیت می کند، می داند که سم پاش زنبه ای تا چه اندازه می تواند در بهبود و کیفیت محصولات نهایی کشاورزی مفید واقع شود.

قدرت پمپ پیستونی در سمپاش زنبه ای

سمپاش زنبه ای گونه ای موتوری است از انواع سمپاش ها با هدف تامین قدرت بالای پاشش سموم بر گیاهان، خصوصا درختان که از ارتفاع بالایی برخوردار هستند. در این سمپاش ها سیستم های قدرتمند موتوری تعریف شده است. این موتور ها غالبا از انواع بنزینی هستند و  می توانند پمپ هایی را به گردش انداخته و در نهایت همراه با تامین قدرت پاشش بسیار بالایی، توانمندی مطلوبی برای رسیدن سموم، چه در سطحی وسیع از مزارع و یا ارتفاع بالا در باغات را فراهم آورند.  

سمپاش موتوری زنبه ای قدرت های موتور خود را از طریق پمپ های پیستونی راهی ارتفاع بالای درختان می کند. این پمپ های پیستونی مورد استفاده در طرح کلی سم پاش زنبه ای بیشتر به آن جهت مورد استفاده بوده است که بتوان قدرت بالای پاشش در طرح سیلندر و پیستون استفاده کرد. اصولا انواع ایده ها در طراحی پمپ های سیالات وجود دارد. از پمپ های پروانه ای تا پمپ های گریز از مرکز و... . در این بین گونه پمپ های پیستونی بیش از هر گونه دیگری می ‌تواند سطح دبی بالا را در همراهی با فشار بسیار بالایی داشته باشد. ویژگی ای که کاملاً مطلوب در طراحی سمپاش های مزارع و باغات می باشد.

اینکه چرا تامین فشار بالا در طراحی سمپاش زنبه ای یک ضرورت است، تحلیلی است که در ادامه مقاله تشریح خواهیم کرد؛ اما در این قسمت از تشریح کارکرد سمپاش زنبه ای باید گفت که پمپ های پیستونی می ‌توانند بهترین انتخاب با تأمین اهداف استفاده از سم پاش زنبه ای باشند. لکن پمپ های پیستونی از جمله پمپ ها هستند که برای کارکرد خود نیاز به تامین قدرت ‌های بالایی دارند. از این رو اگر قرار است از سمپاش در همراهی با پمپ های پیستونی بهره ‌مند باشیم، باید به گونه ‌ای حساب ‌شده فکری اصولی به جهت تامین این قدرت های بالا برای به گردش درآوردن این پمپ های پیستونی نیز داشته باشیم.

سمپاش زنبه ای بنزینی یا برقی؟

تفکری که در طراحی سمپاش موتوری زنبه ای دیده شده است. در طرح کلی همراه با ساخت سمپاش زنبه ای، موتور های بنزینی هستند که می ‌توانند در حالتی بهینه همراه با راندمانی مطلوب قدرت های بالا را برای گردش پمپ های پیستونی تامین سازند.

البته موتور های بنزینی در طرح کلی ساخت سم پاش زنبه ای رقیب جدی دیگری با عنوان الکتروموتور های تک فاز و یا سه فاز نیز دارند؛ اگر چه قیمت سمپاش زنبه ای بنزینی از انواع برقی بیشتر است؛ اما از آن جهت که عمده فعالیت سمپاش زنبه ای در بطن باغات می باشد و در چنین فضا هایی عملاً دسترسی ساده و آسان به نیروی برق وجود نخواهد داشت، عرصه برای عرض اندام موتور های بنزینی عملاً خالی خواهد شد. از این رو موتور های بنزینی را می ‌توان بهترین و شاید تنها انتخاب در ساخت و طراحی سمپاش موتوری زنبه ای دانست که می ‌تواند قدرت گردش پمپ های پیستونی را به راحتی تامین نماید.

 اصولاً در طراحی سمپاش زنبه ای از موتور های بنزینی دو سیلندر چهار زمانه با توان تولید قدرت ۲ الی ۳ اسب بخار استفاده خواهد شد. این موتور های بنزینی در فضای جمع و جور به گونه ای در دستگاه سوار هستند که می توان آنها را در فضا های کم حجم جا به جا نمود.

تجهیزات همراه با سمپاش زنبه ای

در سمپاش زنبه ای جدا از موتور های قدرتمند در کنار پمپ های توانمند، وجود تجهیزات دیگری نیز الزامی خواهد بود. مخزنی که باید سموم مورد نظر را حمل نماید و اتصالاتی که در حالتی آب بندی شده و کاملا امن وظیفه انتقال سموم تا بطن گیاهان مزارع و یا درختان باغات را بر عهده خواهند گرفت. برای بهره ‌مندی از این الزامات در طراحی سمپاش زنبه ای دو ایده کلی در نظر گرفته شده است. الزامات قید شده بخشی از دستگاه سمپاش زنبه ای باشند و یا اینکه در همراهی با سمپاش زنبه ای مورد استفاده قرار گیرند.

در انواع متداول از سمپاش زنبه ای شاهد یک دستگاه بزرگ هستید که از یک شاسی فلزی با چهار چرخ بهره مند می باشد. این شاسی جدا از وظیفه نگهداری تا حمل موتور بنزینی در کنار پمپ پیستونی، فضایی بزرگ برای نصب مخزن در کنار انواع اتصالات از مخزن تا پمپ ها و از پمپ به نازل برخوردار خواهد شد. این گونه از طراحی در مقام فروش سمپاش زنبه ای محبوبیت بسیار بالایی دارد. یکی از دلایل این محبوبیت در فروش سمپاش زنبه ای همراه با این اسلوب در طراحی می تواند در کارکرد آسان وجود تمام تجهیزات در کنار یکدیگر و حمل و نقل سهل تر اشاره نمود. از سوی دیگر راه اندازی سمپاش زنبه ای در این گونه از طراحی به مراتب ساده تر از گونه های دیگر می باشد.

اما در آن سوی ماجرا سمپاش زنبه ایی وجود دارد که در طراحی آن مخزن و اتصالات را به عنوان تجهیزات همراه با دستگاه در نظر گرفته اند. در این ایده که همراه با طراحی سمپاش زنبه ای شده است می‌ توان از یک دستگاه به مراتب کوچک و در عین حال کارآمد استفاده نمود. در این ایده از  طراحی سمپاش موتوری زنبه ای سعی بر آن است که ساختار موتوری در کنار پمپ هیدرولیکی دستگاه را در یک فضای کوچک داشته باشیم. در چنین حالتی الزاماتی مانند مخزن سمپاش زنبه ای که می تواند حجم بسیار بالایی را اشغال نماید، به عنوان یک عنصر کمکی برای دستگاه انتخاب خواهد شد. این مخزن در چنین طراحی ای لاجرم در شکل یک مخزن همراه و کاملاً جدا از سمپاش زنبه ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ویژگی مطلوب در خلق چنین ایده ‌ای هنگام ساخت سمپاش زنبه ای را می توان به موارد ذیل خلاصه نمود.

مزایای سمپاش زنبه ای:

  •         امکان کوچک ‌سازی دستگاه سمپاش زنبه ای در اندازه هایی که به راحتی می توان آن را در هر فضایی قرار داد.
  •         حمل و نقل آسان بدون نیاز به نصب چرخ هایی برای جا به جایی دستگاه.
  •         امکان به کارگیری مخزن ها در حجم های متنوع که باعث می ‌شود مصرف کنندگان با در نظر داشتن حجم باغات خود مخزن مورد نظر را خریداری کنند.
  •         قیمت کمتر آن،  چرا که در این ایده از طراحی شاهد حذف مخزن در کنار به کارگیری از شاسی های به مراتب کوچکتری هستیم.

برند ها در تکاپوی تولید سمپاش زنبه ای

آنچه از سمپاش زنبه ای در بازار های داخلی می ‌توان خریداری نمود، همگی محصول برند های خوش نام و نشان از کشور های شرق آسیا می باشد. البته ممکن است در جایی همراه با یک فروشنده خاص از بازار بتوانید شاهد فروش سمپاش زنبه ای با برند های غربی و یا بسیار کم نام و نشان نیز باشید؛ اما عمده فروش سمپاش زنبه ای در سطح بازار های داخلی بیشتر متوجه برند های آمده از چین، ژاپن و حتی تایوان می باشد.

در این بین سمپاش های زنبه ای روبین محصول کشور ژاپن در کنار سمپاش زنبه ای هوندا از برند خوش نام و نشان هوندا اما تولید شده در کشور چین حضور پررنگ تری به نسبت دیگر رقبا در بازار های داخلی دارند.

 سمپاش زنبه ای روبین، کوچک اما قدرتمند

سمپاش زنبه ای روبین یکی از جمع و جور ترین سمپاش های موجود در بازار است. یک سمپاش زنبه ای که در ساختار آن از یک موتور بنزینی دو سیلندر چهار زمانه قدرتمند اما خوش ساخت در همراهی با یک پمپ هیدرولیک دیده می شود. سمپاش زنبه ای روبین از جمله سمپاش هایی است که مخزن را به عنوان یک عنصر همراه با دستگاه در نظر گرفته است. از این رو در این سمپاش زنبه ای شاهد یک شاسی کوچک و جمع و جور هستیم که تمام اجزای سمپاش در آن سوار است.

حذف مخزن و شیلنگ ها در طراحی سمپاش زنبه ای روبین، دست این سمپاش را در رسیدن به تنوع بالایی از مخزن ها تا طول های گوناگون از شیلنگ ها باز گذاشته است. محل استفاده این سمپاش زنبه ای بیشتر در باغات می باشد. حالتی که می توان به راحتی آن را حمل نمود و در مرکز باغ میان درختان قرار داد و با اتصال شیلنگ های طولانی، ابعاد بسیار بزرگی از باغ را پوشش داد.

در موتور های روبین همراه شده با سمپاش زنبه ای روبین می توانید شاهد مدل های EY20 باشید. تفاوت ها در مدل های گوناگون از سمپاش زنبه ای روبین بیشتر متوجه تفاوت در پمپ استفاده شده در آن می باشد. پمپ ها در سمپاش زنبه ای روبین از برند لوشانگ و در مدل‌ های  LS30 و LS50 در کنار پمپ چینی از برند NGF خواهد بود.

سمپاش زنبه ای هوندا، همراه با نامی پر آوازه

از دیگر برند های صاحب سبک موجود در بازار در عرصه انواع سمپاش ها، سمپاش زنبه ای هوندا می ‌باشد. یک سمپاش که با استفاده از موتور های بنزینی برند هوندا در کنار پمپ های سمپاش برند لوشانگ طراحی شده است. این سمپاش زنبه ای توان تولید فشاری بالغ بر ۳۰ بار را در خود دارد و می ‌تواند تا طول ۵۰ متر را همراه با لانس سمپاشی کاملا پاسخگو باشد. سمپاش زنبه ای هوندا این قدرت را از طرف موتور بنزینی با توان ۶ اسب‌ بخاری تامین خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌ های برتر در سمپاش زنبه ای هوندا توان تامین دو خروجی در آن است. به این ترتیب می توان همزمان همراه با اتصال دو شیلنگ، خروجی های متفاوت از سمپاش زنبه ای هوندا در اختیار گرفت.

اصول ایمنی در راه اندازی سمپاش زنبه ای

سمپاش زنبه ای به مانند تمام سمپاش ها که می شناسید قرار است ابزاری باشد که بتوان با کمک آن فضای باغی را سمپاشی نمود. از این رو وقتی با سیال به مراتب خطرناک مانند سموم نباتی مواجه هستید، لازم است که اصول صحیح در راه اندازی سمپاش زنبه ای را در نظر گیرید.

دقت در اتصالات هنگام راه اندازی سمپاش زنبه ای به همراه آشنایی کامل با اسلوب راه اندازی موتور های بنزینی همراه با فراگیری کامل چگونگی تنظیم فشار مطلوب پاشش، قواعد کلی در هنگام راه اندازی سمپاش زنبه ای می باشند. این آگاهی ها را می توانید با مطالعه ی دقیق دفترچه راهنما در هنگام خرید سمپاش زنبه ای بدست آورید. به یاد داشته باشید که هر فروشنده ای در هنگام فروش سمپاش زنبه ای موظف است که این دفترچه راهنما را در اختیار شما گذاشته و در امر راه اندازی سمپاش زنبه ای راهنمایی های مقدماتی را برای شما فراهم سازد. چرا که این تجهیز یک دستگاه با مصرف مواد سمی و خطرناک است و هرگونه کارکرد ضعیف و خارج از عرف می تواند خطرات جدی به دنبال داشته باشد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5