خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شمشه ماله ویلسون WILSON

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
شمشه موتوری بنزینی برند ویلسون
  • شمشه موتوری بنزینی برند ویلسون
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

در بین مراحلی که برای پردازش بتن صورت می گیرد، نخستین اقدامی که بعد از بتن ریزی باید انجام شود، کشیدن شمشه ماله است. کشیدن شمشه ماله برای این است که بتن صاف، یکدست و اماده ی ماله کشی شود؛ بتن بعد خشک شدن بسیار سخت و غیر قابل انعطاف می شود برای همین کشیدن شمشه ماله در زمان رطوبت داشتن بتن  باید صورت بگیرد تا بتن به راحتی با تغیرات جدید سازگار شود.

شمشه ماله ویلسون WILSON

آشنایی با شمشه ماله

شمشه ماله وسیله ای جهت صاف و تراز کردن سطح بتن قبل از عمل ماله کشی می باشد؛ این وسیله در طول های مختلف 1تا 6 متر، با موتور های بنزینی و برقی خود لرزشی بر روی تیغه ی دستگاه ایجاد می کند که این لرزش باعث از بین رفتن روزنه و سوراخ های سطح بتن در مدت صاف کردن  می شود. از کاربرد های شمشه ماله می توان به تراز و صاف کردن سطح بتن، حذف آب اضافی که برسطح بتن تجمع کرده است، محکم و متراکم کردن سطح بتن، پر کردن حفره های ایجاد شده با بتن های اضافی روی سطح ، آماده سازی بتن جهت عملیات ماله کشی و... اشاره کرد. همان طور که گفته شد شمشه کاری به منظور برطرف کردن بتن اضافی از روی سطح و یکدست کردن بتن برای مرحله ماله کشی می باشداین عملیات بایدزمانی انجام شود که آب انداختن بتن صورت نگرفته است که این مرحله قبل از ماله کشی و پرداخت نهایی اتفاق می افتد. توجه کنید که شمشه کشی باید زمانی انجام شود که بتن رطوبت کافی و مناسب داشته باشد.

معرفی شمشه ماله ویلسون

شمشه ماله ویلسون یکی از بهترین و کارامد ترین شمشه ماله های موجود در بازارمی باشد. موتور بنزینی این دستگاه در قسمت بالا قرار دارد و تیغه بلند آن باعث می شود سطح بتن بسیار صاف و یکدست شود. شمشه ماله ویلسون با برند معتبر خود وسیله ای قابل اعتماد برای کسانی است که نتیجه درست را سر لوحه کار خویش قرار دادند.

شمشه موتوری ویلسون

مشخصات کلی دستگاه شمشه ماله

برند شاسی دستگاه

ویلسون

برند موتور دستگاه شمشه ماله

هوندا

کشور تولید کننده

تایلند

نوع دستگاه و کاربری

شمشه موتوری

نوع شمشه موتوری

موتور بالا

مشخصات فنی دستگاه شمشه ماله

طول تیغه شمشه ماله

3 متر

تعداد تیغه

1 عدد

وزن دستگاه

15.8 کیلوگرم

میزان ارتعاش

9000 ضربه در دقیقه

نیروی سانتریفیوژ

200 کیلو پاسکال

مشخصات موتور شمشه ماله

مدل موتور

هوندا GX35

قدرت موتور

1.6 اسب بخار

سوخت

بنزین

نوع استارت

هندلی

میزان دور موتور

7000 دور در دقیقه

گنجایش باک بنزین

0.7 لیتر

گنجایش مخزن روغن

0.1 لیتر

نوع سیستم خنک کاری

هوا خنک

روغن مناسب موتور شمشه

روغن 40

وزن موتور

3.3 کیلوگرم

 انواع شمشه ماله

به طور کلی دو نوع شمشه ماله وجود دارد 1- شمشه ماله دستی 2- شمشه ماله موتوری

شمشه ماله دستی:

این وسیله بیشتر در مکان های کوچک با حجم بتن ریزی کم کاربرد دارد و همان طور که از اسمش معلوم است ، از دست برای انجام این صاف کردن بتن استفاده می شود. شمشه ماله دستی تاثیر چندانی در از بین بردن خلل ها و روزنه ها و حذف آب اضافی از بتن ندارد و بیشتر در صاف و یکدست کردن سطح بتن، استفاده می شود.

شمشه ماله دستی تیغه آلومینیمی

 شمشه ماله دستی به دو دسته تقسیم می شود:

1- شمشه ماله تسطیح: این وسیله با حرکت نرمی که روی بتن انجام می دهد، جهت صاف کردن وتراز نمودن بتن استفاده می شود.

2- شمشه ماله صیقل: این شمشه ماله جهت پرداخت و صیقل دادن سطح بتن استفاده می شود. 

شمشه ماله موتوری: این وسیله در وسعت های زیاد با حجم بتن ریزی بالا بیشتر استفاده می شود. این نوع شمشه ماله بر روی تیغه خود یک موتور دارد که با تولید ارتعاش سبب پر شدن فضای خالی سطح بتن و رفع آب اضافی از سطح بتن می شودهمین طور تیغه ای که در نزدیکی موتور قرار دارد باعث صاف و تراز شدن سطح بتن می شود.

شمشه ماله موتوری خود شامل دو دسته می شود 1- شمشه ماله بنزینی2- شمشه ماله برقی؛ که نوع بنزینی آن پر استفاده تر از نوع برقی آن می باشد.  بعضی از موتور ها در قسمت بالا و بعضی در قسمت پایین قرار می گیرد که پیشنهاد ما این است که دستگاهی را تهیه کنید که موتور در قسمت بالا باشد چرا که ممکن است بتنی که وارد موتور می شود عمر مفید آن را کاهش دهد.

شمشه ماله برقی:

شمشه ماله برقی دارای یک موتور الکتریکی می باشد که با ایجاد ارتعاش خلل و فرج سطح بتن را از بین می برد. این وسیله مانند تمام وسایل برقی باید به صورت مستقیم به برق متصل باشد و برای مکان هایی که دسترسی خوبی به برق وجود ندارد مناسب نمی باشد. از مزایای این دستگاه می توان به هزینه پایین در نگه داری و قیمت، سبک بودن، شرایط نگه داری آسان و... می توان اشاره کرد.

شمشه ماله بنزینی: 

این نوع از شمشه ماله با داشتن موتور بنزینی نیازی به اتصال مستقیم به برق ندارد و به راحتی می توان آن را جا به جا کرد. این وسیله با اینکه پر استفاده ترین شمشه ماله موتوری محسوب می شود اما معایبی هم دارد که می توان به آلودگی محیط زیست، هزینه نگه داری و تعمیر بالا اشاره کرد. یکی از برند های با کیفیت این محصول شمشه ماله ویلسون می باشد که می توانید آن را از سایت سفارش دهید.

نکات لازم در هنگام استفاده از شمشه ماله موتوری:

قبل از اینکه شروع به کار کردن با دستگاه شمشه ماله ویلسون یا هر شمشه ماله دیگر بکنید، کلاه ایمنی، عینک و دستکش و دیگر لوازم ایمنی لازم جهت کار راآماده کنید.

درهنگام سوخت گیری از سرد بودن موتور اطمینان حاصل کنید.

دستگاه را به حالت روشن بر روی زمین قرار ندهید و اگر قصد دست زدن به اجزای موتور را دارید ابتدا دستگاه را خاموش کنید.

در محیط های بسته به دلیل تولید گاز مونواکسید کربن، موتور را به مدت طولانی روشن نگه ندارید و اگر مجبور بودید ابتدا از تهویه هوا اطمینان حاصل کنید.

در نگه داری شمشه ماله ویلسون به تمیزکاری و امور فنی آن دقت کافی داشته باشید و آن را در محیطی گرم، خشک و ایمن نگه داری کنید.

استفاده از دستکش ارتعاش گیر برای اپراتور لازم و ضروری می باشد.

در طول مدت جایگزینی سوخت از موادی اشتعال زا مانند سیگار اجتناب کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه شمشه ماله، کتابچه راهنمای آن را بررسی کنید .

شاخصه های یک شمشه ماله مناسب

برای داشتن یک شمشه ماله مناسب باید به چند ویژگی مهم توجه کنید که شامل موارد زیر است:

داشتن وزن مناسب و ایده آل، موتور قدرتمند و دسته ارگونمیک و قابل تنظیم باشد.

دارای قطعات باکیفیت و با قابلیت تعویض آسان باشد.

دارای سیستم هدایت مناسب باشد تا بتوان بدون انحراف صافکاری را انجام داد.

نکات لازم در خریداری شمشه ماله

 برای داشتن یک خرید موفق با کمترین ضرر ابتدا باید نیاز های خود را مشخص کنید؛ برای مثال وسعت محلی که می خواهید شمشه کشی شود چه قدر می باشد؟ یا زمانی که برای انجام کار خود دارید چه قدر است؟  و... بعد از مشخص کردن نیاز خود به نوع دستگاه شمشه موتوری باید مقدار اعتباری که برای خرج کردن دارید را مشخص کنید و براساس آن نوع برند و دستگاهی که می خواهید انتخاب کنید.

دربین انواع مختلف شمشه ماله، وسیله ای را انتخاب کنید که موتور در قسمت بالا آن قرار دارد چرا که دور بودن موتور از بتن باعث افزایش عمر مفید دستگاه می شود.

کیفیت تیغه شمشه موتوری را از لحاظ مختلف مورد بررسی قرار دهید. برای مثال از لحاظ صافی و نداشتن انحراف بر روی تیغه بررسی شود.

از برند های معتبر و باکیفیت استفاده کنید که برای این می توانید با متخصصین شرکت نیکا از طریق شماره ۰۲۶۳۳۵۱۰۳۳۰ در این زمینه ارتباط بر قرار کنید.

شمشه موتوری با موتور هوندا

همیشه وسیله ای انتخاب کنید که گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد.

ویژگی های انواع شمشه ماله

هر کدام از شمشه ماله های نام برده شده در زمینه و شرایط خاصی استفاده می شود. برای همین لازم است نگاه مختصری به خصوصیات هر کدام بیندازیم.

شمشه ماله بنزینی: این وسیله بیشتر در ساخت مناطق مسکونی، سالن های بزرگ و سازه هایی که وسعت های زیاد استفاده می شود. از خصوصیات این وسیله می توان به قابلیت تعویض سریع تیغه ها نام برد، کنترل سرعت متغیر، طراحی ارگونومیک و دسته های تنظیم شونده اشاره کرد. بیشتر بودن طول تیغه های شمشه ماله به این معنا است که سطح بیشتری صاف می کند ولی در مقابل برای عبور از مکان های تنگ مناسب نمی باشد.

 از دیگر ویژگی های که یک شمشه ماله بنزینی باید داشته باشد می توان به سرعت بالا، دستگیره های تنظیم شونده، تیغه های قابل تعویض، سیستم راندن با دوام با کلاج برای ایجاد نیروی ملایم، شفت انعطاف پذیر نشکن و ایجاد ارتعاش با فرکانس بالا با پرده منحنی پراکنده و... اشاره کرد. یکی از شمشه ماله های باکیفیت بنزینی که دارای همه شرایط مناسب گفته شده می باشد، شمشه ماله ویلسون است که اشا ره ای به آن شد. 

شمشه ماله دستی: این وسیله تیغه ای دارد که با نیرو محرکه دست کار می کند و در مقایسه با نوع موتوردار شمشه ماله مزایای کمتری دارد زیرا نبودن موتور از سرعت ودقت این وسیله کاسته است. همچنین فقدان ارتعاش حاصل از موتور باعث شده که خلل ها و سوراخ های روی بتن به طور کامل پر نشود و از دقت کار می کاهد.

از ویژگی هایی که در شمشه ماله دستی حائز اهمیت است می توان به وزن سبک، طراحی پیشرفته و نوین به طوری که شمشه ماله بر روی بتن دستگاه گیر نکند، داشتن جنس تیغه مناسب و... اشاره کرد.

شمشه ماله برقی: این وسیله نیز همانند شمشه ماله بنزینی می باشد بااین تفاوت که باید موتور الکتریکی آن متصل به برق باشد. این وسیله دردسرهای موتور مکانیکی گونه دیگر،  یعنی نیاز به سرویس تعمیر و نگه داری پرهزینه را ندارد و همین طور وزن سبک آن باعث ایجاد مانور بهتری نسبت به نوع بنزینی می شود.

بررسی قیمت گونه های متفاوت شمشه ماله

برای اینکه بتوانیم تحلیل جزئی بر قیمت شمشه ماله های مختلف داشته باشیم ابتدا باید خصوصیات هر کدام آشنا باشیم. به  جرات می توان شمشه های موتوری که شامل بنزینی و برقی هستند را پر استفاده ترین شمشه ماله بنامیم و از میان این دو نیز نوع بنزینی آن کاربرد بیشتری نسبت به گونه برقی آن دارد. این وسیله با داشتن تیغه هایی به طول های مختلف 2 تا 6 متری باعث می شود که سطح وسیعی از بتن را آماده ماله کشی کند که قیمت شمشه ماله با طول تیغه آن نسبت مستقیم داشته و با افزایش طول تیغه قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.  براساس لیست قیمت شمشه موتوری می توان دسته بندی تقریبی انجام داد ولی به طور کلی نوع بنزینی به خاطر داشتن موتور گران قیمت تر، در مقایسه شمشه ماله با نوع برقی از قیمت بیشتری برخوردار است و در درجه بعدی که شمشه ماله برقی قرار دارد که داشتن وزن سبک و هزینه نگه داری کمتر از ویژگی های این وسیله به شمار می رود. بدون شک جایگاه ارزان ترین شمشه ماله را به نوع دستی آن باید داد و از خصوصیات آن کاربرد راحت،  وزن سبک می توان اشاره کرد.

تعمیر و نگه داری شمشه ماله

برای داشتن یک وسیله سالم و بدون عیب لازم است هر چند وقت یکبار از لحاظ فنی آن را بررسی کنید؛ برای همین در موارد زیر اشاره مختصری به این نکات شده است.

        بعد از استفاده از شمشه ماله حتما گرد و غبار و بتنی که بر روی آن وجود دارد را برطرف کنید.

        در هنگام شستشو با آب دقت کنید که آب به قسمت های داخلی موتور سرایت نکند و باعث ایجاد اتصال و سوختن آن قسمت شود.

        شمع ها و کابل های فشار قوی را در بررسی شمشه ماله برقی متصل به برق  لمس نکنید.

        فیلتر هوای دستگاه را چک کنید و اگر نیاز به تعویض یا نظافت داشت حتما اقدام کنید چرا که فیلتر هوای فرسوده باعث اصطحکاک و آسیب موتور شمشه ماله می شود.

        قسمت هواکش موتور که می تواند متسعد آلودگی با گرد و غبار یا ذرات بتن باشد را حتما چک بکنید و آن را با پارچه های مرطوب نظافت کنید.

        همان طور که اشاره شد دستگاه شمشه ماله را در محیطی خشک و کم رطوبت با فضایی تمیز نگه داری کنید.

        در هنگام تعویض قطعات شمشه موتوری حتما از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید و از قطعات اورجینال استفاده کنید.

        در زمانی که از شمشه ماله برقی استفاده می کنید در اتصال به برق دست به تعویض قطعات نزنید.

        هر 100 کاری با شمشه ماله برقی، سوکت، کابل و اتصالات این وسیله را مورد بررسی قرار دهید تا از آسیب احتمالی مطلع شوید.

        سعی کنید در یک بازه زمانی خاص ذغال دینام موتور را بررسی کنید و در صورت بروز مشکل دست به تعویض این قطعه بزنید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5