خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شیر برقی هیدرولیک کنترل جهت

شیر برقی هیدرولیک کنترل جهت

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    فهرست مطالب

    شیر برقی هیدرولیک یک قطعه در هیدرولیک صنعتی بوده و در حالت کلی به شیری اطلاق می گردد که به کمک نیروی الکتریسیته فعالیت می کند. وظیفه این قطعه این است که میزان جریان سیال و یا مایع را در یک سیستم هیدرولیک کنترل کرده و در مواقع لزوم قطع و وصل و یا تنظیم نماید. شیر برقی کنترل جهت هیدرولیک از نظر شکل دارای دو نوع می باشد که به ترتیب شیر یک کله و شیر دو کله نامیده می‌شوند. شیر برقی هیدرولیک از نوع یک کله در یک سمت دارای بویین می‌باشد و شیر برقی هیدرولیک از نوع دو کله در دو سمت خود دارای بویین می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با معرفی کامل شیر برقی هیدرولیک و انواع و کاربرد های آن در مصارف و صنایع مختلف بپردازیم.

    کاربرد شیر برقی هیدرولیک

    شیر برقی هیدرولیک که نام دیگر آن شیر کنترل می باشد برای مصارف مختلفی کاربری دارد که از جمله مهمترین آنها برای قطع و وصل کردن و در حالت کلی تنظیم جریان مایع سیال هیدرولیک تحت فشار می باشد. مدل های مختلف شیر برقی هیدرولیک در مصارف و صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که در زیر به لیست مهمترین آنها اشاره می کنیم:

    • استفاده از انواع شیر هیدرولیک برقی در اتوماسیون صنایع فولاد و آلیاژ سازی
    • استفاده از انواع شیر هیدرولیک برقی در صنایع مختلف سنگین
    • استفاده از انواع شیرهیدرولیک برقی در صنایع خودرو سازی
    • استفاده از انواع شیر هیدرولیک برقی در صنایع هیدرولیک و خطوط ساخت ماشین آلات هیدرولیکی و تجهیزات صنعتی
    • ...
    شیر برقی هیدرولیک دو بوبین

    انواع شیر برقی هیدرولیکی

    شیر برقی هیدرولیک در انواع مختلفی عرضه و تولید می گردد که در زیر به لیست مهمترین آنها اشاره می کنیم:

    • شیر هیدرولیکی برقی از نوع توزیع کننده پیلوت دار
    • شیر هیدرولیک برقی از نوع کنترل فشار ورودی و خروجی
    • شیر هیدرولیک برقی از نوع پروپشنال هیدرولیک
    • شیر برقی کنترل جهت هیدرولیک
    • شیر هیدرولیک برقی از نوع فشار شکن هیدرولیک

    طرز کار شیر برقی هیدرولیک

     شکل شیر هیدرولیک برقی در دو تیپ یک کله و دو کله عرضه و تولید می گردد که در نوع یک کله در یک طرف شیر بویین وجود داشته و در نوع دو کله در دو طرف شیر بویین وجود دارد. در شیر برقی هیدرولیک یک سوکت وجود دارد که این سوکت می‌تواند در داخل و یا خارج آن مورد استفاده قرار گیرد و یا به صورت سیمی به شکل Y به کار آید. در حالت کلی باید بگویم نحوه کار شیر برقی هیدرولیک به این صورت است که از طریق سوکت موجود بر روی شیر، فرمان الکتریکی مورد نظر به بویین موجود وارد می گردد. درون محفظه شیر برقی هیدرولیک یک اسپول وجود دارد که در دو طرف این اسپول دو عدد واشر و دو عدد فنر جایی دارند. با استفاده از تحریک الکتریکی که از طریق سوکت به بویین انتقال داده می شود وضعیت فیزیکی اسپول دچار تغییر شده و با توجه به موقعیتی که ایجاد می کند باعث قطع و وصل شدن جریان روغن موجود در شیر برقی هیدرولیک می‌گردد.

    شیر برقی هیدرولیک 3/4 اینچ دو بوبین

    معرفی سلونوئید شیر برقی هیدرولیک

    در شیر برقی هیدرولیک یک قسمت وجود دارد که مکانیزم فعالیت آن به صورت باز و بستن شیر می باشد و به آن سلونوئید می‌گویند. ساختمان و طراحی سلونوئید به گونه ای است که از سه قسمت عمده و اساسی تشکیل شده که شامل قاب، سیم پیچ و سنبه سلونوئید می باشد. قاب هایی که برای سلونوئید در نظر گرفته شده اند از ورق های فولادی می باشد و زمانی که جریان برق به سیم پیچ متصل می گردد قاب ها خاصیت آهنربایی پیدا می کند با توجه به خاصیت آهنربایی که در قاب های ایجاد می شود، سنبه سلونوئید جذب این قاب ها شده و به حرکت در می آید. با توجه به همین موضوع، سلونوئید به عنوان قسمت دارای تحرک در درون شیر به حساب می آید. شیر برقی هیدرولیک در نمونه های مختلفی می باشد که از جمله مهمترین آنها شیر برقی هیدرولیک سروو، شیر برقی هیدرولیک NO ، شیر برقی هیدرولیک NC  و غیره می باشند.

    سلونوئید شیر برقی هیدرولیک

    از نظر تقسیم بندی راههای خروجی انواع مختلف شیر برقی هیدرولیک در تیپ ‌های دو راه، سه راه و چهار راهه در دسترس می باشند که در مدل سه راه یک رله برای یک راه ورودی جدید و یک رله کانتکت دیگر برای دو راه خروجی مشترک  وجود دارد. که با باز شدن یکی از این مسیرها دیگری به صورت اتوماتیک بسته و در صورت بسته شدن یکی از آنها دیگری به صورت اتوماتیک باز می گردد. در مورد مکانیزم فعالیت شیر برقی هیدرولیک چهار راه باید بگویم که این شیر به گونه ای فعالیت می‌کند که انگار دو شیر برقی به یکدیگر متصل شده اند، یعنی در این گونه شیر برقی دو مسیر ورودی و دو مسیر خروجی وجود دارد.

    نکات لازم در هنگام انتخاب شیر برقی هیدرولیک

    با توجه به اینکه شیر برقی هیدرولیک در انواع و طرح های مختلف ارائه می گردد لازم است که ما یک شیر برقی هیدرولیک متناسب با کاربری مورد نظر خود را انتخاب کنیم و در هنگام انتخاب شیر برقی هیدرولیک بهتر است به یکسری نکات توجه کنید که در زیر به لیست مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

    • اولین نکته ای که در هنگام انتخاب شیر برقی هیدرولیک باید به آن توجه کنیم میزان ولتاژ ورودی در شیر است. همچنین باید توجه کنیم که ولتاژ آن از نوع جریان متناوب و جریان مستقیم می باشد و میزان ولتاژ چقدر است و در چه ولتاژی بهترین بازدهی صورت می گیرد.
    • مورد دیگر در هنگام انتخاب شیربرقی توجه به حداکثر زمان روشن بودن شیر برقی است که بسیار مهم و ضروری می باشد.
    مدار فرمان شیر برقی هیدرولیک
    • همچنین در هنگام انتخاب شیر برقی باید توجه کنیم که دهانه آن دارای چه سایز و ابعاد می باشد تا بتوانیم مطابق با آن لوله مناسب جهت وصل کردن و راه اندازی آن انتخاب کنیم.
    • همچنین در هنگام انتخاب شیر برقی هیدرولیک مناسب باید به میزان فشاری که می تواند شیربرقی مورد نظر تحمل کند توجه ویژه داشته باشیم و و سعی کنیم شیر برقی را انتخاب کنیم که بتواند فشار مورد نظر ما که بر حسب بار تعیین می‌گردد را تحمل نماید.
    • مورد بعدی توجه به ماده قابل استفاده و انتقال در شیر برقی است. در شیر برقی انواع مایعات که دارای خواص و کاربردهای ویژه و در عین حال خطرناک هستند انتقال داده می‌شوند که گاهی نیز این مایعات ممکن است قابل انفجار و اشتعال باشند.

    شیر برقی هیدرولیک برند دیپلمات

    شیر برقی هیدرولیک دیپلمات در انواع مختلف ارائه و تولید می گردد که دارای کیفیت و دوام بسیار بالایی بوده و از جمله معتبرترین برند های مورد استفاده در بازار داخلی کشور عزیزمان ایران است. تمامی مدل های تولید شده توسط برند دیپلمات ساخت کشور ایتالیا می باشد و در سیستم های هیدرولیک دارای کاربری ها و کاربردهای فراوانی هستند. از مهمترین کاربری‌های شیر برقی هیدرولیک دیپلمات می توان به تنظیم و کنترل جهت فشار جریان و سایر پارامترهای مهم این چنینی اشاره نمود. از آنجایی که در سیستم های هیدرولیک نیاز است تا پارامترهایی مثل جریان، فشار و جهت به صورت ویژه و خاص مورد کنترل و تنظیم قرار گیرند استفاده از شیر برقی هیدرولیک دیپلمات می تواند بهترین گزینه پیش روی شما باشد چرا که قطعات تولید شده توسط این برند معتبر ایتالیایی دارای کیفیت و دوام و مقاومت بسیار بالایی هستند و در نوع خود بی نظیر می باشند. شیر برقی هیدرولیک دیپلمات با عمل تنظیم و قطع و وصل نمودن میزان فشار روغن ورودی باعث می شود تا روغن اضافی به صورت کامل به مخزن بازگشته و همچنین افزایش و کاهش فشار موجود را به صورت کامل تحت کنترل خود قرار می‌دهد.

    شیر برقی دیپلمات ایتالیا

    مزیت ها و کاربرد های شیر برقی هیدرولیک دیپلمات

    پارامتر سرعت در شیر برقی هیدرولیک دیپلمات بر اساس میزان بار و تغییرات فشار تغییر کرده و کاملاً بر این پارامتر ها تاثیر گذار می باشد. از مهمترین کاربری و کاربردهای شیر برقی هیدرولیک دیپلمات می توان به مواردی مانند سیستم های برقی سیستم های کنترل و فرمان در لوکوموتیوهای قطار سیستم های مورد استفاده در دستگاه های پرس و سایر تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و پر کاربرد و در حالت کلی تمامی صنعت ها و سیستم هایی که به شیر برقی هیدرولیک نیاز دارند می باشد. از مهم ترین موارد صنعتی که شیر برقی هیدرولیک دیپلمات می تواند در آنها کاربرد فراوان داشته باشد که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد:

    • استفاده از شیر برقی هیدرولیک دیپلمات در صنایع فولاد و آلیاژهای مختلف
    • استفاده از شیر برقی هیدرولیک دیپلمات در صنایع ذوب فلزات در انواع گوناگون
    • استفاده از شیر برقی هیدرولیک دیپلمات در صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی
    • استفاده از شیر برقی هیدرولیک دیپلمات در صنایع معدنی و زیرساختی

    شیر برقی هیدرولیکی رکسروت آلمان

    یکی از بهترین برند های ارائه دهنده شیر برقی هیدرولیک شرکت رکسروت آلمان می باشد که زیر مجموعه شرکت بوش یکی از بزرگان صنعت فناوری به حساب می آید. از جمله مهمترین فعالیت های انجام شده توسط شرکت رکسروت می توان به فناوری های عمده در زمینه هیدرولیک صنعتی اشاره نمود. شرکت رکسروت یکی از شرکت های بسیار معتبر و شناخته شده در کل دنیا می باشد که دارای به روزترین تکنولوژی ها در زمینه تولید شیر برقی هیدرولیک می باشد. در حالت کلی شرکت رکسروت یکی از معتبرترین تولید کنندگان انواع پمپهای هیدرولیکی و وسایل هیدرولیکی و همچنین شیر برقی هیدرولیکی می باشد. محصولات ارائه شده توسط این شرکت دارای کیفیت و کارایی و دوام و طول عمر بسیار عالی بوده و استفاده کنندگان محصولات این شرکت به صورت تمام و کمال از کیفیت محصول دریافتی خود راضی خواهند بود.

    شیر برقی هیدرولیک رکسروت آلمان

    برای انتخاب شیر برقی هیدرولیک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

    دبی خروجی پمپ هیدرولیک سیستم: برای انتخاب سایز مناسب شیر برقی کنترل جهت هیدرولیک حتماً باید به دبی خروجی پمپ و مقدار روغن در گردش سیستم هیدرولیک توجه کرد. شیر برقی های هیدرولیک در سایز های 1/4 اینچ تا 1/4 1 اینچ تولید می شود. شما باید با آگاه بودن از حجم روغن خروجی پمپ هیدرولیک سیستم و بیان آن به فروشنده، سایز مناسب با توجه به آن خریداری کنید. به عنوان مثال معمولاً برای دبی های تا 40 لیتر/دقیقه سایز 1/4 اینچ، 60 الی 80 لیتر/دقیقه سایز 3/8 اینچ، 80 الی 100 لیتر/دقیقه سایز 1/2 اینچ و بالاتر از 100 لیتر/دقیقه سایزهای 3/4 اینچ و بالاتر استفاده می شود. انتخاب سایز درست و مناسب شیر برقی از آن رو اهمیت بالایی دارد که در صورت اشتباه در انتخاب سایز مشکلاتی نظیر داغ کردن سیستم به علت سایز کوچک پورت های شیر برقی به وجود خواهد آمد. فرمان شیر برقی: شما باید برای خرید شیر برقی با توجه به منطق و نیاز مدار شیر برقی با فرمان مناسب انتخاب کنید. شیر برقی های هیدرولیک معمولاً در مدل های ضربدر-موازی، ضربدر –H، وسط بسته، وسط باز، P بسته، وسط H و ... تولید می شوند که هر یک برای انجام کاری خاص به کار گرفته می شوند. فرمان شیر برقی در نقشه ای که بر روی پلاک شیر برقی قرار دارد نمایان است. همچنین فرمان شیر برقی در کد فنی حک شده روی شیر برقی قابل شناسایی می باشد.

    ولتاژ شیر برقی: در صورتی که ولتاژ برق شیر برقی کنترل جهت مورد استفاده در سیستم را ندانید، نوع ولتاژ در دو جا قابل شناسایی است. معمولاً ولتاژ شیر برقی بر روی بوبین شیر برقی حک شده است و در اکثر مدل ها بر روی سوکت بوبین شیر برقی هم عددی که درج شده ولتاژ شیر برقی را نشان می دهد. در غیر این صورت در اکثر شیر برقی های هیدرولیک در انتهای کد فنی اعداد 24، 220، 230 بیانگر ولتاژ شیر برقی هستند. در این بین شیر برقی های 110 ولتی و 48 ولتی هم در بعضی از سیستم های هیدرولیک وجود دارد اما بسیار کم کاربرد هستند. ابعاد شیر برقی: اگر قصد جایگزینی شیر برقی با برندی متفاوت نسبت شیر برقی که داشتید را دارید میتوانید از طریق کاتالوگ محصول ابعاد شیر برقی جدید را با شیر برقی خودتان مقایسه کنید. معمولاً سازندگان شیر برقی هیدرولیک از یک استاندارد ابعادی در سایز های مختلف پیروی میکنند و مشکل کمبود فضای مناسب جهت نصب شیر برقی جدید به ندرت پیش می آید. اما به هر حال جهت جلوگیری از مشکل در نصب شیر برقی حتماً قابلیت نصب شیر برقی جدید با برندی دیگر را از فروشنده مطمئن شوید.

    شیر برقی هیدرولیک بر روی چه تجهیزی نصب می شود؟

    جهت نصب شیر برقی کنترل جهت هیدرولیک شما به بلوک زیرشیری نیاز دارید. این بلوک ها که در شکل زیر قابل مشاهده اشت در مدل های ساده و فشارشکن دار تولیید می شود و با توجه به سایز شیر برقی و آرایش پورت های آن ساخته می شوند. همچنین این بلوک ها به صورت یک خانه (تک طبقه) یا به صورت چند خانه یکپارچه متصل به هم ساخته می شود تا بتوان چندین شیر برقی را کنار همدیگر نصب کرد. شما می توانید در 3 مدل از نظر قرار گیری پورت ها خریداری کنید. مدل اول: 4 پورت از زیر بلوک مدل دوم: 4 پورت از کنار (4 تا از بغل) مدل سوم: 2 پورت از زیر و 2 پورت از بغل (2 زیر 2 بغل)

        مرتب‌سازی مقالات:

      • پیش‌فرض
      • جدید‌ترین
      • پربازدیدترین
      • بیشترین امتیاز

        جدید‌ترین مقالات:

      مشاهده مقالات بیشتر
      دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
      کاربر میهمان

      تایید و ارسال
      انصراف
      دیدگاه کابران:
        نمایش دیدگاه‌های بیشتر