خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شیلنگ ویبراتور بنزینی چیست؟

شیلنگ ویبره بنزینی یا مکانیکی

فهرست مطالب

دستگاه ویبراتور

همان طور که می دانید یکی از اصلی ترین تجهیزات در عملیات بتن ریزی، دستگاه ویبراتور می باشد که این دستگاه از اجزای مختلفی تشکیل شده است که یکی از آن ها شیلنگ ویبراتور می باشد که در این بخش سعی بر آن خواهد شد تا با شیلنگ ویبراتور بنزینی بیشتر آشنا شویم.

توضیح اینکه ویبراتور ها به صورت برقی و بنزینی و... وجود دارد که شیلنگ ویبراتور بنزینی مسلما در دستگاه ویبراتور بنزینی به کار گرفته می شود که کارایی خاص خود را دارد. بنابراین در بخش های بعدی تمرکز خود را روی شیلنگ ویبراتور بنزینی معطوف داشته ایم تا بیشتر و بهتر با این محصول آشنا شویم. پس ما را تا پایان همراهی کنید.

انواع شیلنگ ویبراتور

شیلنگ ویبراتور ها را به طور کلی می توان در سه نوع مکانیکی یا بنزینی، برقی و بادی خریداری نمود که هر یک از این شیلنگ ها با توجه به نوع مصرفی آن ها تفاوت هایی با یکدیگر دارند ولی به طور کلی کارکرد هر یک از آن ها یکی است و به یک جهت مورد استفاده قرار می گیرند.

در این بین شیلنگ ویبراتور بنزینی یا مکانیکی از همه انواع شیلنگ های ویبراتور رایج تر می باشد و در غالب پروژه های با حجم کم و متوسط از این نوع شیلنگ ها استفاده به عمل آورده می شود. سایر شیلنگ های ویبراتور را نیز در پروژه های بزرگتر با وجود بتن ریزی های با حجم بالاتر مورد استفاده قرار می دهند.

شیلنگ ویبره بنزینی یا مکانیکی

شیلنگ ویبراتور بنزینی چیست؟

شیلنگ ویبراتور همان طور که از نام آن مشخص و هویداست؛ به منظور ایجاد ویبره یا حالت لرزش و ارتعاش در بتن به کار گرفته می شود تا سبب از بین بردن حباب ها و خلل و سوراخ های موجود در آن شود تا شکل بتن حالت یک دست و یکنواختی به خود بگیرد و در نهایت شاهد بتنی مستحکم و فشرده خواهیم بود.

شیلنگ ویبراتور بنزینی را می توان در سایزهای مختلف از جمله 1، 1.5 تا 3 اینچ در بازار خریداری نمود و از آن ها به خوبی برای مصارف مختلف استفاده به عمل آورد.

با توجه به اینکه ویبراتور بنزینی توان خود را از نیروی بنزین تأمین می سازد؛ از قدرت و توان بالایی بهره مند می باشد و به جهت همخوانی موتور با شیلنگ ویبراتور بنزینی نسبت به سایر شیلنگ های ویبراتور به مرور زمان آسیب کمتری به  نوع شیلنگ ویبراتور بنزینی وارد می شود.

سایزهای مختلف شیلنگ ویبره ایرانکوب

عملکرد شیلنگ ویبراتور بنزینی

حال که با شیلنگ ویبراتور بنزینی اندک آشنایی حاصل شده است؛ بد نیست که در خصوص نحوه عملکرد شیلنگ ویبراتور بنزینی هم آشنا شویم. در این نوع از شیلنگ ویبراتورها بخشی به عنوان پوکر وجود دارد که این بخش حرکت چرخشی یا دورانی دریافتی از نیروی الکتریکی، مکانیکی یا پنوماتیک را دریافت می کند و آن را تبدیل به ایجاد ضربه و ارتعاش می سازد.

به همین علت است که ما شاهد حالت ارتعاش و لرزش در آن ها می باشیم.

قسمت های پوکر که به واقع می تواند اصلی ترین قسمت یک شیلنگ ویبراتور بنزینی هم باشد؛ در سر شیلنگ واقع گشته است و با بتن در تماس بوده تا در نهایت با ایجاد حالت لرزش یا ارتعاش، سبب از بین بردن حباب های موجود در دل بتن می گردد.

در این خصوص باید به بازه زمانی استفاده ازشیلنگ ویبراتور بنزینی هم توجه داشته باشیم. چرا که اگر شیلنگ ویبراتور بنزینی در یک بازه زمانی محدود و کمی داخل بتن نگهداری شود؛ سبب ایجاد اختلال در عملکرد آن می گردد و با خرد شدن دانه ها و کاهش مقاومت بتن دردسرهای را به وجود می آورد.

شیلنگ ویبراتور بنزینی ایرانکوب

ویژگی های برجسته استفاده از شیلنگ ویبراتور بنزینی

شیلنگ ویبراتور بنزینی به طور کلی دربردارنده برخی ویژگی هاست که در زیر به برخی از آن ها اشاره می شود:

1-    انعطاف پذیری شیلنگ ویبراتور بنزینی

2-    انتخاب قطر و سایز مناسب بسته به نوع نیاز شما

3-    مقاومت بالای آن ها در برابر خمیدگی یا پیچ خوردگی

4-    مقاومت بالای آن ها در برابر فشار زیاد و هر گونه ایجاد سایش یا پاره شدن

5-    تعمیر و نگهداری آسان

6-    کارکرد با ثبات شیلنگ ویبراتور بنزینی

7-    بازدهی بسیار خوب و مطلوب آن ها

8-    طراحی استاندارد

هر یک از موارد گفته شده می تواند جزء مزیت های شایان توجهی باشد که در شیلنگ های ویبراتور وجود دارد. از آنجایی که حالت ارتعاش و ضربه ممکن است در شیلنگ ویبراتور بنزینی به صورت خیلی شدید با فشار بالایی صورت گیرد؛ می بایست این شیلنگ ها از خود مقاومت بالایی به خرج دهند و تحمل هر گونه فشاری را داشته باشند که شیلنگ ویبراتور بنزینی حائز این ویژگی های منحصر به فرد می باشد.

کار با شیلنگ ویبره مکانیکی جهت ساختمانسازی

عمده ترین کاربرد استفاده از شیلنگ ویبراتور بنزینی

با توجه به این مسئله که شیلنگ ویبراتور بنزینی در عملیات ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، می توان عمده کاربرد آن را در زمینه ساختمان سازی ارزیابی نمود.

اما به این نکته توجه داشته باشید که مجموعه موتور ویبراتور و  شیلنگ ویبراتور علاوه بر آنکه سبب از بین بردن حباب های موجود در داخل بتن می گردد، ممکن است کاربردهایی به قرار زیر را هم داشته باشد:

1-    پدید آوردن حالت ارتعاش در بتن

2-    متراکم سازی یا ایجاد پدیده فشرده سازی بتن از طریق هواگیری بتن

3-    استفاده از آن ها علی رغم ایجاد رطوبت بالا به ویژه در مناطقی که احتمال برق گرفتگی نیست و نیازی به وجود برق نیست.

4-    طول عمر و دوام بالای مدل بنزینی برای پروژه های مختلف

5-    مخلوط سازی لیفت های گوناگون بتن در سطح بتن تحت شرایط سخت و دشوار به گونه ای که هیچ گونه حباب یا خط لیفتی در آن وجود نداشته باشد.

6-    از بین بردن آب های اضافی بتن که اجرای این فرآیند سبب مقاومت و تراکم بالای بتن می شود.

7-    بتن ریزی در حجم های وسیع با کیفیت و کارایی بالا در پروژه های مختلف

هر یک از این کاربردها در شیلنگ ویبراتور بنزینی سبب استفاده از آن ها در پروژه های مختلفی می گردد که شما می توانید با خرید دستگاه ویبراتور بنزینی و استفاده از شیلنگ ویبراتور بنزینی موجود در آن ها به طور کلی از آن ها بهره مند شد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر