خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

فیلتر آزود Azud

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

معرفی آبیاری قطره ای

در ابتدا می خواهیم شما را به طور مختصر و مفید با آبیاری قطره ای آشنا کنیم. آبیاری قطره ای در واقع  به معنای آبرسانی و رساندن مواد غذایی به صورت تدریجی و پیوسته به گیاهان می باشد. به این صورت که گیاه همیشه و در هر زمانی رطوبت مورد نیاز و همچنین مواد غذایی لازم خود را در اختیار داشته باشد.

این آبیاری دارای مزایای زیادی می باشد که بهتر است شما با آن ها آشنایی داشته باشید.

با آبیاری قطره ای می توانید بیشترین بازدهی را از آب داشته باشید. و به طور بهینه از آن استفاده کنید و آب زیادی هدر ندهید و صرفه جویی در آب را نیز به همراه داشته باشید. گیاهان با این نوع از آبیاری بسیار بهتر رشد می کنند زیرا شرایط مناسب برای آن ها که همان میزان رطوبت مناسب است فراهم می باشد. علف های هرز و آفات و بیماری های گیاهی با این روش به حداقل خود می رسد. شما می توانید در کنار آبیاری به کار های زراعی خود نیز برسید. همچنین شما می توانید کود های شیمیایی را درون این سیستم ریخته و از آن بهره ببرند.

کیفیت آب جهت انجام  آبیاری بسیار حائز اهمیت  می باشد. اگر کیفیت آب آبیاری مناسب نباشد به احتمال زیاد قطره چکان ها می گیرد و باعث می شود تا عملیات آبیاری با مشکل رو برو شود. به همین سبب احتیاج مبرم به فیلتراسیون در سیستم آبیاری قطره ای مشاهده می شود. باید قبل از اینکه آب به سیستم آبیاری وارد شود عملیات های مخصوص مربوط به فیلتر شدن آن انجام شود. به این جهت که آب نهایی که برای آبیاری احتیاج داریم تصفیه شده و صاف باشد. در ادامه به معرفی انواع فیلتر های آبیاری و همچنین فیلتر دیسکی آزود خواهیم پرداخت.

فیلتر آزود Azud

انواع فیلتر آبیاری

فیلتر آبیاری دیسکی

این مدل از فیلتر ها در مقایسه با فیلتر های توری دارای کارایی بیشتری می باشد که توان جداسازی ذرات را تا بیش از 80 میکرون دارا می باشد. این فیلتر ها قابلیت و توانایی شست و شو معکوس را دارد. این فیلتر آزود با توجه به جنسی که دارند امکان زنگ زدگی و خوردگی در آن ها بسیار کم می باشد. بعد از آبیاری باید حتما دیسک های موجود را تمیز و کنترل کنند. باید این نکته را متذکر شد که شست و شوی این نوع فیلتر می تواند به صورت خودکار و یا نیمه خودکار باشد.

فیلتر آبیاری توری

این فیلتر نسبت به فیلتر های تانک شن و سیکلون کارایی بهتری دارد و ذرات ریز بیشتری را می تواند از آب جدا کند که به این معنی می باشد که تصفیه بهتری را می توانیم با این فیلتر داشته باشیم. در نتیجه آبی که بعد از فیلتر به دست می آید، آبی مناسب برای آبیاری می باشد. این فیلتر ها توانایی این را دارند که ذرات کوچک مواد آلی را جدا کند اما این توانایی را ندارد که قطعات و ذرات بزرگ تر مواد آلی را جدا کند به همین سبب این ذرات باعث گرفتگی و بسته شدن شبکه های توری می شود.

برای شست و شوی این نوع از فیلتر توری می توان از دو روش دستی و خودکار استفاده کرد که برای این مدل از فیلتر روش دستی مناسب تر و کارا تر می باشد زیرا که شما با این روش علاوه بر شست و شو می توانید از معایب آن نیز در صورت وجود آگاه شوید.

ویژگی های فیلتر آبیاری دیسکی و فیلتر توری

این دو فیلتر نصب آسانی دارند.

هر دو قابل استفاده در سیستم های آبیاری می باشند.

این دو دستگاه فیلتر آزود هر دو در صنعت و کشاورزی استفاده می شود.

شست و شوی سریع و آسان با صرفه جویی در آب از دیگر مزایای این دو دستگاه می باشد.

فضای اشغال شده بسیار کم و همچنین هزینه پایین استفاده از این دستگاه ها جزء دیگر مزایا می باشند.

فیلتر تانک شن

اگر شما از آب رودخانه و یا استخر ها  و به طور کلی از آبی که میزان زیادی ذرات معلق داشته باشد، استفاده می کنید باید برای فیلتر کردن آب از دستگاه تانک شن استفاده کنید. این دستگاه شامل چند صافی شنی، محفظه ی فلزی می باشد.

برای تمیز کردن این فیلتر  و صافی های موجود در آن از شست و شوی معکوس استفاده می شود. این شست و شوی معکوس ممکن است خودکار و یا دستی انجام شود. بعد از هر بار استفاده از این دستگاه باید ماسه های داخل آن خارج شده و پاک شود و مجددا آماده ی انجام عملیات فیلتراسیون گردد.

 

فیلتر سیکلون

این فیلتر زمانی استفاده می شود که آب مورد استفاده، از آب راکد داخل مخزن و یا حوضچه باشد. این روش در بین روش های فیلتر کردن مقرون به صرفه ترین و کم هزینه ترین آن ها می باشد. شکل این فیلتر به صورت یک مخزن مخروطی شکل می باشد که به صورت وارونه و تو خالی نیز می باشد.

برای تمیز کردن این فیلتر باید محفظه ی موجود در این دستگاه را در مدت مشخص تخلیه کنید و تمیز کنید و سپس به کار ببرید. این محافظ وظیفه ی نگهداری ذرات آب است که از آب جدا شده اند. اگر شما این تمیز کاری را انجام ندهید این محفظه پر خواهد شد و در نتیجه دیگر نمی تواند عمل فیلتر را انجام دهد.

فیلتر آبیاری آزود

در یک سیستم آبیاری کیفیت آب مصرفی بسیار مهم می باشد زیرا اگر به کیفیت آب توجهی نکنید می تواند منجر به مشکلاتی نظیر گرفتگی قطره چکان های آبیاری و اختلال در فرآیند آبیاری شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی شما باید آب را قبل از ورود به شبکه آبیاری تصفیه کرده و ناخالصی های آن را فیلتر کنید. فیلتر های آبیاری در انواع سیکلون، تانک شن، توری و دیسکی تولید می شود که در این مطلب قصد داریم فیلتر دیسکی تولید کمپانی آزود اسپانیا را معرفی کنیم.

فیلتر آزود Azud

فیلتر دیسکی آزود

فیلتر دیسکی نام دیگر فیلتر ثانویه می باشد. ساختمان این نوع فیلتر ها بسیار ساده بوده و صفحات توری آن پلاستیکی می باشد. اگر آب مصرفی شما همیشه شن های بسیار ریز و مقدار کمی جلبک وجود دارد بهترین انتخاب برای فیلتراسیون آب، فیلتر آبیاری دیسکی می باشد. درون این فیلتر ها صفحات دیسکی (حلقوی) لاستیکی شیار دار که بر روی هم چیده شده اند قرار گرفته است . تمامی این اجزا درون محفظه فیلتر مونتاژ شده اند. فیلتراسیون آب در فیلتر دیسکی آزود به این صورت است که آب از پورت ورودی وارد فیلتر شده و در ادامه مسیر مجبور است که از لا به لای دیسک ها عبور کند. با این عمل ذراتی نظیر شن ها، جلبک ها، رسوبات و املاح آب درون شیار های دیسک فیلتر به دام می افتد. میزان کیفیت آب فیلتر شده وابسته به اندازه شیار های دیسک ها بوده و مش بندی این شیار ها بین 40 تا 600 مش متغیر است. فیلتر دیسکی آزود می تواند ذراتی با قطر 25 تا 400 میکرون را از آب خارج کند.

تعریف مش: منظور از مش تعداد دانه بندی (شبکه) موجود در هر اینچ می باشد.

تعریف میکرون: میکرون نمایانگر بزرگترین سایز ذره ای است که می تواند از فیلتر عبور کند. به عنوان مثال یک فیلتر آبیاری 40 میکرونی نمی تواند ذراتی کوچکتر از 40 میکرون را فیلتر و تصفیه کند.

مزایای فیلتر دیسکی آزود

  •         راندمان بالاتر فیلتر در مقایسه با فیتر های آبیاری توری
  •         عدم واکنش شیمیایی با آب
  •         مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  •         قابلیت شست و شوی معکوس

فیلتر آزود Azud

دسته بندی فیلتر آزود AZUD

فیلتر آزود مدولار:این فیلتر نیز به دو صورت مدولار فلزی و پلاستیکی موجود می باشد. نوع پلاستیکی این فیلتر آزود در کیفیت های پایین آب و همچنین جریان های کم مورد استفاده قرار می گیرد. مورد دیگر استفاده ی آن در مکان هایی می باشد که ذرات بسیار ریز وجود دارد و به راحتی قابل دیدن نمی باشند.

 فیلتر آزود هلیکس:این فیلتر شامل دو سایز 2 اینچ و 3 اینچ می باشد. مدل 2 اینچی در دو صورت سوپر و ساده در بازار موجود می باشد. توانایی فیلتر دیسکی هلیکس از نوع سوپر در فیلتر کردن ذراتی می باشد که حتی با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند.

مشخصات فنی فیلتر آزود

این نوع فیلتر آزود نمونه های متفاوتی دارد که با رنج های مش متفاوتی نیز همراه است اعم از 20، 50؛ 100، 130، 150، 200 میکرون. به هر اندازه که این مش فیلتر ها بیشتر باشد قدرت تصفیه کنندگی این فیلتر آزود دیسکی نیز بیشتر می شود.  استفاده از این فیلتر دیسکی در واقع قبل از استفاده از روش های دیگر به مانند سیستم اسمز معکوس و یا سیستم اولترافیلتراسیون می باشد. هرچقدر که ناخالصی های آب بیشتر باشد از فیلتر های دیسکی با کیفیت تر نیز استفاده می شود.

سایز بندی فیلتر دیسکی آزود

فیلتر آزود دیسکی در کل در سایز های متفاوتی ساخته و ارائه می شود. این سایز ها شامل موارد زیر می باشد:

1 اینچ، 2 اینچ، 3 اینچ، 4 اینچ، 6 اینچ.

فیلتر دیسکی 1 اینچ آزود

جنس بدنه ی فیلتر آزود دیسکی از پلی آمید می باشد. این فیلتر توانایی عبور آب را تا 3 متر مکعب در ساعت را دارند. فیلتر دیسکی 1 اینچ آزود در سیستم های آبیاری کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلتر دیسکی 2 اینچ آزود

این فیلتر ها می توانند فشار بیش از 10 بار را تحمل کنند. بیشترین مقدار آبی که می تواند از این فیلتر گذر کند 30 مترمکعب آب در ساعت می باشد. وزن فیلتر دیسکی 2 اینچ آزود حدود 6/7 کیلوگرم می باشد.

فیلتر دیسکی 3 اینچ آزود

جنس بدنه ی این دیسک های 3 اینچی نیز مانند سایز های دیگر بوده و از جنس پلی آمید بسیار فشرده است. در سایز 3 اینچ می ت.ان آب با دبی 50 متر مکعب بر ساعت را عبور داد. توانایی تحمل فشار این فیلتر دیسکی 3 اینچی به مانند فیلتر دیسکی 2 اینچی می باشد و 10 بار فشار می باشد.

فیلتر دیسکی 4 اینچ آزود

ماکزیمم دبی خروجی این سایز از فیلتر 70 متر مکعب بر ساعت می باشد. اتصالات این دستگاه از نوع فلنجی می باشد. قابلیت حذف ذرات معلق آب را تا 130 میکرون می باشد. فیلتر 4 اینچی آزود تشابهات زیادی با مدل 6 اینچی خود دارد که در ادامه شما را با آن نیز معرفی می کنیم.

فیلتر دیسکی 6 اینچ آزود

ماکزیمم دبی فیلتراسیون این فیلتر 100 متر مکعب بر ساعت می باشد. اتصالات سایز 6 اینچ از نوع فلنجی می باشد و قابلیت حذف ذرات معلق آب را تا 130 میکرون می باشد.

فیلتر آزود Azud

روش شست و شوی فیلتر دیسکی آزود

در مورد روش شست و شوی فیلتر های دیسکی می توان گفت که در ابتدا باید شیر ورودی آب را به فیلتر آبیاری ببندید، پس از آن کمربندی که دور و اطراف دستگاه فیلتر دیسکی بسته شده است را به آهستگی باز کنید و کمربند را خارج کنید. با این کار درپوشی که روی فیلتر می باشد آزاد می شود و به راحتی می توانید آن را بردارید. پس از آن به راحتی می توانید دیسک های فیلتر را که عموما قرمز رنگ هستند را مشاهده کنید. شما می توانید با آزاد کردن مهره هایی که در بالای دیسک ها موجود است دیسک ها را آزاد کنید و به آسانی آن ها را شست و شو دهید. شما می توانید به راحتی زمان شست و شوی این فیلتر های دیسکی را تشخیص دهید و اقدام به تمیزی آن کنید. بر روی این فیلتر های دیسکی دو مانومتر نصب شده است یکی در قسمت ورودی آب و دیگری در قسمت خروجی آن می باشد. هر زمان که فشار آب خروجی در مانومتر کمتر از فشار آب ورودی در مانومتر باشد، این امر نشان دهنده ی این است که دستگاه شما کثیف شده و زمان شست و شوی آن رسیده و باید اقدام به تمیزی آن کنید.

قیمت فیلتر دیسکی

قیمت فیلترهای دیسکی با توجه به نوسان قیمت ارز و سیاست های وارداتی دولت این فیلتر ها نیز دچار نوسان قیمت می باشد. همچنین با توجه به عملکرد تخصصی هر فیلتر دیسکی و فرآیند کاری آنها و نوع و جنس آن باز هم قیمت ها متفاوت می باشد.

به همین سبب از شما دوستان عزیز درخواست داریم برای اطلاع از قیمت گذاری از سایت ما دیدن فرمایید زیرا سایت ما به طور هفتگی به روز رسانی می شود و همچنین شما می توانید با یک تماس تلفنی با کارشناسان ما مشورت فرمایید و از قیمت دقیق فیلتر آزود مورد نظر خود آگاه شوید. همچنین شما می توانید علاوه بر اطلاع از قیمت دقیق و به روز از نوع عملکرد فیلتر های دیسکی مطلع شوید و فیلتر آزود دیسکی مد نظر کار خود را با توجه به بودجه ای که دارید، پیدا کنید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5