خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

صافی آب کشاورزی چیست؟

صافی آب کشاورزی

فهرست مطالب

صافی آب آبیاری

اصولاً هر سیستم آبیاری تا آبرسانی برای بهبود کارکرد خود نیاز به فیلتر دارد.مثلاً در یک سیستم آبرسانی قطره ‌ای، هر گونه ناخالصی می‌تواند باعث مسدود شدن سوراخ‌های کوچک این سیستم باشد. در برج‌های خنک کننده نیز وجود جلبک‌ها که همواره در آب‌های راکد رشد می‌‎کنند، دردسر آفرین خواهد بود. 

در گذشته‌های نه چندان دور برای جداسازی ذرات معلق در آب، از انواع توری‌ها استفاده می‌کردند. توری‌هایی که گاهاً فلزی بودند و جدا از روزنه‌های درشتی که داشتند و نمی‌توانستند به خوبی ذرات معلق را جدا سازند و به سرعت در مسیر فرسایش قرار می ‌گرفتند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ها در ساخت انواع تجهیزات، شاهد ابداع تا طراحی و ساخت انواع فیلتر آبیاری با هدف جداسازی ذرات معلق در آب هستیم. یکی از بهترین این طراحی ها می تواند فیلتر دیسکی باشد. 

صافی آب کشاورزی

ساختار صافی آب کشاورزی دیسکی

صافی‌های دیسکی را در دو نوع مدولار و هلیکس طراحی و تولید می‌کنند. در انواع مدولار آب ورودی به فضای تصفیه که از اجزای گوناگون و مراحل متعدد تشکیل شده است، بدون هر گونه تغییر در شرایط تزریق آب، مورد تصفیه قرار می‌گیرد.

اما در انواع فیلتر دیسکی هلیکس، پروانه ای در ابتدای ورود آب در فضای داخل فیلتر آبیاری تعبیه شده است. این پروانه همراه با قدرت آب به گردش درآمده و می‌ تواند یک گرداب کوچک در آب، قبل از ورود به مرحله تصفیه تولید کند. این گرداب کوچک که توانایی تولید نیروهای گریز از مرکز را دارد، قادر خواهد شد تا ذرات سنگین آب را از دیگر ذرات سبکتر جدا سازد و آنها را در فضایی دیگر به دام اندازد. بدین ترتیب آب عاری شده از ذرات بزرگ، در مدت زمان دیرتری می ‌تواند سطح فیلتر دیسکی را از ذرات معلق در آب پر نماید. 

صافی آب کشاورزی

طراحی صافی آب کشاورزی دیسکی

طراحی فیلتر دیسکی براساس یک استاندارد تعریف شده در سایز های فیلتر دیسکی ۲ اینچ، فیلتر دیسکی ۳ اینچ، فیلتر دیسکی ۴ اینچ، صورت می ‌گیرد. جدا از سایز مربوط به اتصال فیلتر به لوله ‌های آب، برای درجات فیلتراسیون آن نیز دسته بندی های استانداردی مانند فیلتر های ۵،  ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۱۳0 و ۲۰۰ میکرون وجود دارد.

صافی آب کشاورزی

ویژگی‌های صافی آب آبیاری 

  • نصب آسان و سریع: کسانی که با هدف تامین آب کشاورزی قصد تهیه این فیلتر ها را دارند باید بتوانند به راحتی فیلتر آبیاری را نصب و استفاده کنند. از این رو نصب این مدل فیلتر کاری ساده و آسان خواهد بود.
  • افت فشار پایین: افت فشار آب در خروجی این مدل فیلتر نسبت به سایر روش‌های فیلتراسیون آب پییین تر است.
  • بازدهی بالا: حذف ناخالصی و ذرات کثیف موجود در آب در این نوع فیلتر با کیفیت بالا انجام شده که منجر به آب خروجی تمیز و زلال خواهد شد.
  • مقاومت در مقابل زنگ زدگی: در این نوع صافی اجزای آن را عموماً از جنس پلاستیک مرغوب تهیه می‌سازند و شاهد هیچ نوع از زنگ زدگی نخواهیم بود.
صافی آب کشاورزی

توصیه های فنی در هنگام خرید صافی آب کشاورزی

  • در هنگام خرید فیلتر آبیاری حتما متوجه سطح فیلتراسیون که به اصطلاح به آن عدد مش می گویند، باشید.
  • در هنگام نصب فیلتر آبیاری، متوجه جهت ورود و خروج آب باشید. برای این منظور غالباً یک فلش بر روی بدنه فیلتر آبیاری حک شده است که جهت حرکت آب را نشان می‌ دهد.
  • بهترین صافی آب کشاورزی دیسکی بازار ایران متعلق به کدام برندها می‌باشد؟

    برند ایرانی ورسک و برند اسپانیایی AZUD از برندهای با کیفیت بازار هستند.

  • چگونه المنت داخل فیلتر را تمیز کنیم؟

    برای این کار آب ورودی به فیلتر را قطع کنید سپس المنت را از درون محفظه بیرون کشیده و با آب تحت فشار آن را تمیز کنید.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر