خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

ماله پروانه ای سرنشین دار

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
ماله بنزنی سرنشین دار
  • ماله بنزنی سرنشین دار
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

ماله موتوری سرنشین دار

مهم ترین تفاوت ماله موتوری سرنشین دار با ماله موتوری دستی این است که ماله موتوری سرنشین دار دارای دو قسمت پروانه ای است که توسط اهرم های کنار صندلی آن کنترل می شود.  تفاوت دیگر این است که ماله موتوری سرنشین داربرای فضاهای وسیع  به کار می رود، از ماله موتوری سرنشین دار  معمولا برای سطوح تماما هموار و بدون مانع با متراژ حداقل 1000 متر استفاده می شود. که پیمانکاران حرفه ای برای داشتن سرعتی مناسب از این وسیله استفاده می کنند. 

ماله پروانه ای سرنشین دار

ماله موتوری سرنشین دار دارای یک صندلی قابل تنظیم برای قرار گرفتن اپراتور، یک پدال که زیر پای شخص هدایت کننده برای سرعت دادن به تیغه ها قرار می گیرد و دو فرمان می باشد که یکی در حرکت دادن وسیله به جهات مختلف شرکت دارد و دیگری برای حرکت و زاویه دادن به تیغه ها مورد استفاده قرار می گیرد. همین طور دارای دو موتور یا پروانه بوده که توسط شخص اپراتور کنترل می شود.

بدنه ی مقاوم و مکانیکی ماله موتوری سرنشین دار دارای یک کنترل کننده دریچه گاز است که با پدال عمل می کند. علاوه بر این واجد نازل های اسپری آب بوده که به منبع آب متصل می باشد. همین طور برای بالا برده امنیت در شب برای اپراتور و کسانی که در نزدیکی ماله موتوری سرنشین دار مشغول فعالیت اند چراغ هایی در آن تعبیه شده است.

ماله موتوری سرنشین دار چگونه عمل می کند

قبل از اینکه بخواهیم شروع به ماله کشیدن بکنیم باید با شمشه ویبره سطح بتن را یکدست و یکنواخت بکنیم و در مرحله بعد ماله کشیدن بوسیله ماله موتوری سرنشین داررا شروع می کنیم. بهطور کلی تمام ماله های موتوری در دو مرحله صیقل دادن سطوح بتنی را انجام می دهد.

الف -  هموارسازی: در آن پستی و بلندی های سطح بتن برطرف شده و سطح آماده پرداخت می شود.

ب – پرداخت نهایی: در آن سطح بتن یک نواخت و متراکم می شود.(البته پرداخت بیش از حد سطوح بتنی، فرایند خشک شدن بتن را به دلیل پر کردن منافذ سطح بتن به تاخیر می اندازد که باید از این کار پرهیز کرد.)

استفاده ازماله موتوری سرنشین داربخاطر سرعت بیشتری که نسبت به ماله های موتوری دیگر دارد تمام مراحل لازم برای صیقل دادن سطوح بتنی را در کمترین زمان انجام می دهد که این خود امتیازی برای این وسیله است.همین طور ماله موتوری سرنشین داردقت و کیفیت کار را بالا برده و به دلیل فشار ناشی از وزن اپراتور و خود دستگاه، سطوح بتنی را بسیار صاف و هموار می کند.

ماله پروانه ای بنزینی سرنشین دار

برند های معروف سازنده ماله موتوری سرنشین دار

برند های قدیمی بسیاری در جهان وجود دارند که می توان به فرانسه، دایناکاک سوئد، هویت سنگاپور، باریکل ایتالیا، یوری چین، میکاسا ژاپن، کوپاژ کره جنوبی، هیساکی چین، اشاره کرد. از بین برند های نام برده شده باریکل ایتالیا، در بازار ایران از محبوبیت بیشتری در مقایسه با سایر برند ها برخوردار است. در درجه بعدی  می توان به برند هویت سنگاپور اشاره کرد که به جرات می توان از آن  به عنوان یکی از برند های جا افتاده در ایران نام برد. برند هیستاکی چین مخصوصا در ماله های بدون سرنشین با عرض سینه ای 90 سانت کارایی زیادی دارد. 

قیمت ماله پروانه ای سرنشین دار

قیمت ماله نفربر در برند های اروپایی وارد شده در ایران به دلیل واسطه بودن ارز یورو نسبت به برند های دیگر بالاترمی باشد ولی از لحاظ کارایی، بدون هیچ نقصی می تواند به طور تخمینی تا سه سال مستمر مورد استفاده قرار بگیرد. از دیگر خوبی های برند های اروپایی این است که اگر در زمان کار و پس از آن، سرویس های نگه داری مناسب و خوبی داشته باشید، نیازمند تعویض گیربکس و سایر قطعات یدکی آن نخواهید بود. در برند های دیگر مانند برند هویت سنگاپور و هیستاکی چین، قیمت ماله نفربر در مقایسه برند های رقیب اروپایی کمتر می باشد و برای کسانی که می خواهند با هزینه کمتر سازه های خود را بسازند مناسب خواهد بود.

اجزای یک ماله موتوری سرنشین دار مناسب 

یک دستگاه ماله موتوری سرنشین دار همانند دیگر ماله های موجود در بازار از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که شامل موتور و شاسی می باشد. خود شاسی به تنهایی شامل بدنه اصلی، فولی، تیغه ماله و سینی ماله می باشد. از لحاظ موتور نیز به دو دسته تقسیم می شود: 1- بنزینی|دیزلی 2- برقی که با الکتروموتور کار می کند. برای اینکه یک ماله موتوری سرنشین دارمناسب را انتخاب کنید بهتر به مواردی که نام برده می شود توجه بفرمایید.

موتور ماله پروانه ای سرنشین دار:

موتور ماله: موتورهایی که در یک ماله موتوری سرنشین دار مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای کیفیتی ایده آل باشد تا بتواند در طول زمان کارایی و قدرت خود را حفظ  کند و در اثر اصطحکاک های مختلفی که ممکن است اتفاق  بیفتد، دچار فرسودگی نشود. برند های معروفی که برای موتور این وسیله وجود دارد می توان به موتور نوع روبین بنزینی، موتور نوع هوندا بنزینی و دیگر اقسام موتورهای بنزینی اشاره کرد.

سینی ماله پروانه ای سرنشین دار:

سینی ماله: پروانه ای فلزی محدب است که برای صیقل دادن سطح بتن به کار می رود. این قسمت دارای ضخامت های مختلفی می باشد. کیفیت سینی ماله پروانه ای سرنشین دار باید طوری باشد که مقاومت مناسبی در برابر سایش و اصطحکاک داشته باشد. عمر مفید این وسیله در حدود 3 تا 5 هزار مترمربع است و معمولا ضخامت این سینی حدود ۲/۵ میلی متر است. هرگاه ضخامت سینی به کمتراز یک میلی متر رسید باید آن را تعویض کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

سینی ماله پروانه ای سرنشین دار

تیغه ماله نفربر:

تیغه ماله: این قطعه ابزاری است که با اتصال به سینی ماله موتوری سرنشین دار، سبب چرخش سینی می شود. جنس اکثر تیغه ها از آلیاژ 75 CK می باشد(75/0 درصد کربن).هر چه درصد کربن پایین تر بیاید کیفیت و عمر وسیله کمتر می شود. این قطعه با اندازه های مختلف 60، 90 و 120 سانتی متر وجود دارد که با توجه به اندازه ی سینی روی دستگاه نصب می شود.

تیغه ماله پروانه ای نفربر

صندلی ماله پروانه ای:

صندلی ماله: محلی که شخص اپراتور بر روی آن قرار می گیرد باید واجد شرایط استاندارد لازم باشد تا با گذشت زمان برای شخص هدایت کننده مشکلی به وجود نیاورد.

لوازم ایمنی دستگاه ماله نفر بر:

لوازم ایمنی ماله: وسایلی مانند چراغ هشدار دهنده در شب و محافظ برای قسمت سینی و تیغه ها همین طور دیگر وسایلی که برای ایمنی دستگاه لازم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

نکات لازم در مراحل ماله کشیدن بتن

زمانی کار ماله موتوری سرنشین دار شروع می شود که بعد استفاده از شمشه ویبره بتن را صاف کنید و صبر کنید تا پس از مدتی آب بتن به طور تقریبی گرفته شود و بتوان بر روی بتن ایستاد. در ابتدای کار بهتر است ماله موتوری سرنشین دار با سرعت کم فعالیت کند. اگر هنگام کار با دستگاه متوجه شدید که آب تجمع پیدا کرده است کار را برای مدتی متوقف کنید تا آب بالا آمده تبخیر شود. همان طور که گفته شد نمی توان روی بتن تازه ریخته شده ماله کشید بلکه ابتدا باید بوسیله شمشه ویبره سطح را صاف کنید.ماله کشیدن بر روی بتن همانند دیگر پروسیجر هایی که در حوزه ساخت و ساز انجام می گیرد مرحله ای و پله پله است در اینجا به چند نکته اساسی در این زمینه می پردازیم.

برای تشخیص دادن زمان ماله کشیدن بوسیله ماله موتوری سر نشین دار، پای خود را روی بتن بگذارید اگر بتن به پای شما چسبید و یا چند میلی متر فرو رفت، به معنای این است که هنوز زمان ماله کشیدن فرانرسیده است.

برای اینکه تیغه های ماله موتوری سرنشین دار روی بتن اثری نگذارند بهتر است در زمان تغییر جهت و حرکت دادن ماله موتوری سرنشین دار به سمت چپ، دسته ماشین را کمی  به بالا بکشیم و برای رفتن به جهت راست دسته را کمی به سمت پایین کشیده.

همان طور که گفته شد هموارسازی اولین اقدام پس از ارزیابی شرایط مناسب برای ماله کشیدن است. هموارسازی به معنای آماده کردن سطح بتن برای مرحله پرداخت می باشد.

در هموارسازی سرعت موتور را در کمترین مقدار قرار دهید و روی یک نقطه متمرکز نشده و مسیر دستگاه را ناگهان تغییر ندهید.

اپراتور بهتر است از چکمه های لاستیکی استفاده کند تا اثری از خود بجای نگذارد.

زاویه سینی مورد استفاده در هموارسازی با زاویه مورد استفاده در پرداخت متفاوت است در نتیجه پیمانکاران ماهر از دو دستگاه استفاده می کنند که یکی دارای سینی با زاویه هموارسازی ودیگری دارای سینی با زاویه مخصوص پرداخت باشد.

مرحله بعد مرحله پرداخت است که برای داشتن سطح متراکم ومناسب بهتر است  سطح دو یا چند بار پرداخت شود. زاویه تیغه هایی که در مرحله پرداخت و هموارسازی به کار می روند متفاوت است درهموارسازی با سینی کاملا صاف کار می کنیم ولی در پرداخت باید سینی کمی زاویه دار شود. توجه داشته باشید که بیش از حد زاویه دار شدن سینی باعث خراشیده شدن بتن شده و تعادل دستگاه را به هم می زند.

به طور کلی باید هر مرحله کشیدن ماله باید عمود بر مرحله قبل باشد درنتیجه هموارسازی باید عمود بر مرحله صافکاری با شمشه انجام شود. همین طورقسمت هایی که در فضای آزاد قرار می گیرد، مثلا نور آفتاب زود تراز قسمت های دیگر خشک می شوند در نتیجه بهتر است کار خود را دراین قسمت ها شروع کنید.

نکات ایمنی برای استفاده از ماله موتوری سرنشین دار

  •         حتما از عینک ایمنی و چکمه با محافظ فولادی استفاده کنید.
  •         در هنگام ماله کشی، سرعت وسیله را کاهش دهید تا به بتن آسیب نرسد.
  •         اگر قصد عوض کردن تیغه های ماله موتوری سرنشین داررا دارید؛ ابتدا ماله را خاموش کرده و سپس با دستکش ایمنی تعویض کنید.
  •         در کنترل ماله موتوری سرنشین داردقت لازم را بکار برده و طبق دستورالعمل گفته شده عمل کنید چرا که انجام احتیاط های لازم نه تنها باعث افزایش طول عمر وسیله می شود بلکه از خطرات احتمالی نیز جلوگیری می کند.
  •         برای نظافت و شستشوی دستگاه نباید دستگاه را روی زمین بخوابانید چون احتمال ریزش روغن موتور وسوخت آن وجود دارد.
  •         همیشه قبل استفاده از ماله موتوری سرنشین دار،کیفیت تیغه هارا چک کنید، اگر نازک یا آسیب دیده بود آن ها را تعویض کنید.
  •         بهتر است در حدود 100 ساعت کارکرد، یکبار آچارکشی مناسب بشود زیرا ارتعاشات و ضربات وارده موجب فرسودگی این وسیله می شوند.

 ماله موتوری سرنشین دار

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5