خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

ماله پروانه ای 90 سانت

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
ماله موتوری سایز 90 بنزینی
  • ماله موتوری سایز 90 بنزینی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

ماله پروانه ای 90 سانت:

ماله پروانه ای 90 سانت رایج ترین و پرکابردترین سایز ماله پروانه ای بوده که در اکثر پروژه های عمرانی جهت صیقلی نمودن، پرداخت و صاف سازی سطح بتن به کار گرفته می شود. دستگاه ماله موتوری 90 سانت به دلیل وزن متعادل، راهبری آسان توسط اپراتور و حجم پوشش دهی مناسب در حین ماله کشی از انواع 60 و 120 سانت که در کاربری های خاص مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار پرکاربردتر است. در مورد قیمت ماله پروانه ای می توان این نکته  را بیان نمود که قیمت این نوع از دستگاه ها به طور معمول از شمشه ماله ها پایین تر است ماله پروانه ای 90 سانت قابل مونتاژ با انواع موتور روبین و هوندا می باشد.

ماله پروانه ای 90 سانت موتور هوندا

موارد استفاده ای ماله پروانه ای 90 سانت:

یکی از کاربردهای اصلی ماله پروانه ای 90 سانت یا ماله هلیکوپتری که طیف وسیعی از عملیات بتن ریزی را در برمی گیرد، کف سازی و مسطح نمودن سطح بتن می باشد. این نوع از ماله موتوری ها برای ساخت کف پارکینگ ها، پمپ بنزین ها، پیاده روها و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرند.

نکته مهمی که در هنگام به کارگیری ماله پروانه ای 90 سانت که طرز کار اندکی با ماله ترازدار و ماله دستی متفاوت بوده و  باید به آن توجه نمود آن است که عملیات ماله کشی باید حدودا 15 الی 20 دقیقه پس از بتن ریزی انجام گیرد. بدین صورت که بتن تا حدی خود را گرفته باشد و به اصطلاح حالت نیمه سفت داشته باشد. (در هنگام ماله کشی با ماله پروانه ای بتن باید به صورتی باشد که اولا دستگاه و اپراتور در آن فرو نرود و ثانیا آن قدر سفت نشده باشد تا قابلیت فرم دهی و تغییر شکل را از دست داده باشد.)

مزایای ماله موتوری 90 سانت:

1- دسته قابل تنظیم که کاربری راحت برای اپراتور را فراهم می نماید

2- طراحی دقیق و بالانس برای گرفتن تمامی ارتعاشات در حین عملیات

3- دارای سوئیچ قطع اضطراری جهت جلوگیری از به وجود آمدن حوادث غیرمترقبه

4- در دسترس بودن تمامی قطعات و لوازم یدکی ماله پروانه ای

5- گیربکس قدرتمند که باعث افزایش طول عمر دستگاه و انجام عملیات ماله کشی به صورت ایده آل می گردد.

راندمان بالا در کار با ماله پروانه 90

در تکمیل عملیات های بتن ریزی نیاز است تا سطوح مورد بتن ریزی قرار گرفته شده به ترتیبی مسطح شوند. برای انجام این کار از ابزار هایی مانند ماله و یا ماله موتوری استفاده می شود و در نهایت عملیات مذکور را با عنوان ماله کشی یاد می کنند.

 ماله کشی در زیباسازی فضا های ساخت، حذف آب های زائد از بتن، همگن سازی و خروج حباب ها از داخل بتن، مسطح سازی و در نهایت تراز کردن سطوح بتن ریزی شده تاثیرگذار است.

لکن دانستن دستگاه ها و یا تجهیزاتی که می توانند این عملیات با اهمیت ساختمانی را به انجام رسانند برای هر فرد فعال در فضا های ساخت و ساز با اهمیت خواهد شد.

ماله موتوری یکی از آن دست دستگاه های مهم است. این دستگاه از مدل های متنوعی در ساخت همراه شده است. یکی از مطرح ترین مدل ها که در نزد ساختمان ساز ها بسیار مورد توجه قرار دارد، ماله پروانه سایز 90 می باشد.

تقریبا تمام افرادی که به نوعی قصد خرید ماله موتوری دارند، قبل از هر اقدامی در خرید و فروش ماله پروانه به نوعی در فکر خرید یک دستگاه ماله موتوری سایز 90 خواهند شد.

البته در این بین قطعا می خواهند تا از برند های مطرح و مطمئنی محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. مانند ماله موتوری سایز 90  مدل بسیار محبوبی است که قصد معرفی آن را داریم.

آشنایی با ماله پروانه سایز 90

مطرح ترین تولیدکنندگان  در زمینه ی ماشین آلات کشاورزی نگاه ویژه ای در تولید ماله پروانه ای دارند. خصوصا ماله پروانه سایز 90 که در جمع دیگر مدل ها از روند تولید بالاتری برخوردار هستند. محبوبیت در کنار کارایی بالاتر ما را بر آن داشته تا هر چه بهتر همراه با ماله پروانه سایز 90  سعی در معرفی آن داشته باشیم.

در اولین نگاه همراه با تشریح مشخصات ماله موتوری مذکور متوجه موتور دستگاه هستیم. لازم است تا این موتور از برند های مطرحی انتخاب شده باشد.

سازنندگان مطرح در ساخت ماله پروانه سایز 90 خود از یک موتور بنزینی محصول برند روبین و یا هوندا از کشور ژاپن استفاده می کنند. در همین اولین قدم همراه با ماله پروانه  سایز 90 که از موتور روبین و یا هوندا بهره می برد، می توانیم شاهد دست بالا در ساخت یک محصول با کیفیت باشیم.

ماله پروانه ای بنزینی سایز 90

موتور در تجهیزات موتوری تقریبا همه چیز است و کیفیت در این قسمت از ماله موتوری نیز اهمیت بالایی دارد. موتور همواره از گرانترین ها در قیمت اجزای ماله پروانه ای محسوب می شود. از سوی دیگر همه می دانیم که بهترین موتور های بنزینی بازار از آن برند های مطرح روبین و هوندا می باشند.

غالبا سازندگان دستگاه های موتوری، خود سازنده موتور های بنزینی نیستند. آنها از موتور های تولید شده از سازندگان تخصصی در این عرصه استفاده می کنند. در این بین ضرورت دارد تا سراغ برندی برویم که محصول موتوری خود را همراه با موتور های بنزینی از برند های خوش نام جهانی کرده باشد.

مشخصات کلی ماله پروانه ای

برند شاسی ماله پروانه ای

ردوکس

کشور تولید کننده

چین

نوع دستگاه و کاربری

ماله پروانه ای سایز 90

برند موتور ماله پروانه ای

هوندا/روبین

مشخصات فنی

قطر حلقه ماله پروانه ای

900 میلیمتر

سرعت چرخش تیغه ماله

60-140 دور در دقیقه

سایز تیغه

151×352 میلیمتر

تعداد تیغه

4 عدد

میزان ضخامت تیغه

2 میلیمتر

میزان ضخامت سینی

2.5 میلیمتر

وزن شاسی دستگاه

84 کیلوگرم

وزن دستگاه با موتور

99 کیلوگرم

 مشخصات موتور ماله پروانه ای 90

نوع موتور

بنزینی 5 اسب بخار- 4 زمانه

میزان دور موتور

3600 دور در دقیقه

ظرفیت مخذن روغن موتور

0.75 لیتر

ظرفیت مخذن بنزین

3.8 لیتر

نحوه استارت موتور

هندلی

وزن و حجم موتور

15 کیلوگرم، 126 سی سی

تشریحی بر مشخصات فنی ماله پروانه پروانه ای سایز 90

همان طور که قید کردیم، این ماله پروانه از مدل های سایز 90 می باشد. نمونه های سایز 90 از استاندارد های جهانی در ساخت ماله موتوری هستند و به جهت کارایی تا قیمت ماله موتوری مناسب به نسبت دیگر سایز ها از محبوبیت بالاتری برخوردار شده اند.

هر شرکتی که قصد ساخت ماله پروانه ای در سر دارد، یقینا این سایز از چنین تجهیز پرمصرفی را فراموش نخواهد کرد. موتور های روبین در این سایز از ماله موتوری قادر است تا سرعت چرخش 60 الی 140 دور در دقیقه را برای ماله موتوری مذکور تامین نماید. البته این مقدار از طریق یک سیستم کنترل سرعت دستی و بسیار روان ترتیب داده خواهد شد.

در ماله پروانه سایز 90 مراد از عدد 90 سانتیمتری متوجه قطر نهایی قاب محافظ دستگاه می باشد. لکن ابعاد تیغه ها چیزی متفاوت از این اندازه است.

در ماله 90 اندازه تیغه ها برابر با طول 35 سانتیمتری در عرض 15 سانتیمتری در نظر گرفته شده است. البته ماله 90 مذکور در کارکرد خود به تعداد 4 عدد از این تیغه ها بهره مند می باشد.

در این بین جنس تیغه ماله در کارایی و کیفیت ماله موتوری اهمیت درخوری دارد. برند ها در ساخت تیغه ماله های خود سعی دارند تا این محصول را همراه با متریال هایی از فولاد سخت و ضد زنگ ساخته باشد.

تیغه ماله موتوری کاملا در برابر سایش مقاوم هستند و به این سادگی ها تحت تاثیر شرایط کاری سخت بتن دچار خط و خش نخواهند شد. البته برند های مطرح در ساخت تیغه ماله خود سبکی را فدای طراحی سرسختانه نکرده است.

قطر تیغه ها در طراحی ماله پروانه غالبا در اندازه 2 میلیمتر می باشد. اگر هم بخواهید همراه با سینی ماله موتوری از دستگاه مذکور استفاده کنید، قطر سینی ماله طراحی شده و مناسب برای دستگاه نیز از ابعاد 2.5 میلیمتری در قطر برخوردار می باشد.

در نهایت وزن شاسی در طراحی ماله پروانه سایز 90 از برندهای گوناگون چیزی در حدود 80 کیلوگرم می باشد که از این وزن شاسی همراه با دیگر قطعات اصلی تا جانبی دستگاه همراه با ساخت ماله پروانه در حدود 99 کیلوگرم می شود.

مشخصات موتور در ماله 90 

همان طور که گفتیم مهمترین مشخصه در تعیین کیفیت بالای ماله پروانه، استفاده از موتور های مطرح و جهانی روبین و یا هوندا در طرح ساخت آن می باشد؛ اما بهتر است اندکی دقیق شویم و ببینیم که در این موتور مذکور شاهد چه ویژگی هایی هستیم.

موتور مناسب برای ماله سایز 90 یک موتور بنزینی دو سیلندر 4 زمانه با حداکثر قدرت 5 اسب بخار است.

این موتور در نهایت همراه با تامین سرعت گردش 3600 دور در دقیقه کار خواهد کرد. البته این مقدار عدد بسیار قابل توجهی است و قطعا نمی تواند مورد استفاده مستقیم در کارکرد ماله پروانه ای قرار گیرد.

برای این منظور لازم است تا همراه با طراحی یک سیستم گیربکس گونه به نوعی سرعت بالای گردش موتور در ماله پروانه ای را مهار کرده و آن را برای استفاده در دستگاه مناسب ساخت.

موتور بنزینی استفاده شده در ماله 90 از برند روبین از یک مخزن روغن 0.75 لیتری برخوردار است. از این رو در هنگام کار با این دستگاه به هر ترتیبی متوجه تامین کامل روغن در سطح کیفی خوبی باشید.

مخزن بنزین نیز از حجم 3.8 لیتری برخوردار می باشد. این حجم از مخزن برای کارکرد طولانی مدت یک ماله پروانه کاملا مناسب خواهد بود.

موتور مذکور برای آغاز به کار خود از یک سیستم راه انداز هندلی استفاده می کند و در نهایت این همه را همراه با وزنی برابر با 15 کیلوگرم تامین خواهد کرد.

موضوعی که می تواند در هنگام خرید و فروش ماله پروانه بسیار حائز اهمیت باشد، قیمت ماله پروانه ای است.

مقوله ای که جدا از دیگر قسمت های دستگاه بسیار متوجه موتور و نوع آن است. موتور مهمترین و در ادامه گرانترین قطعه موجود در طرح ساخت انواع ماله پروانه می باشد. برای همین است که نقش پررنگی در تعیین قیمت ماله پروانه ای خواهد داشت.

از آنجا که در طرح ساخت ماله 90 بهتر است تا همراه با موتور های برند روبین و یا هوندا از کشور ژاپن باشیم، لذا منطقی است که قیمت ماله موتوری سایز 90 با این موتورها را در جمع ارزانترین های بازار نداشته باشیم؛ اما این دلیل نمی شود که خودمان را اسیر تجهیزات بی کیفیت کنیم.

بهتر است تا در خرید تجهیزات موتوری مانند ماله پروانه ای متوجه برند موتور باشیم و برای رسیدن به برند های صاحب سبک جهانی هرگز موضوع قیمت را چندان جدی نگیریم.

ویژگی های طراحی در ماله پروانه

جدا از مبحث بسیار مهم و قابل توجه در طراحی موتور ماله پروانهای سایز 90 نیاز است تا نگاه کاملی بر امکانات تا طراحی ویژه در ماله موتوری مذکور داشته باشیم. در طراحی ماله موتوری از یک دستگاه کاملا ارگونومیک صحبت می کنیم.

طراحی دسته در ماله موتوری باید گونه ای باشد که به راحتی در اختیار اپراتور قرار گرفته و در عین حال از کار کرد روان و بسیار نرمی برخوردار شود. در طرح دسته برای ماله پروانه ای سایز 90  غالبا حالتی شبیه به یک دسته مثلثی شکل اعمال شده است.

این طرح در ساخت دسته ها باعث خواهد شد تا اپراتور ها در حین کار با دستگاه مذکور به راحتی بتوانند دستگاه را در انواع حالت ها مورد استفاده قرار دهند. چرا که تقریبا می توان از هر زاویه ای دستگاه مذکور را در اختیار گرفت.

کاربرد ها از ماله پروانه سایز 90

اصولا هدف از طراحی تا ساخت و کارایی ماله پروانه ای، کف سازی در فضا های بزرگ عمرانی می باشد.

در هر مکانی از ساخت و ساز که قرار است سطوح بزرگی تحت پوشش بتن قرار گیرند، لازم است که بتن مذکور کاملا یکدست و مسطح مورد بهره برداری قرار گیرد.

فضا هایی مانند کف سازی پارکینگ ها، زمین های بازی، پیاده رو ها، فروشگاه ها و نمایشگاه های بزرگ شهری، پارک ها و حتی حیاط ساختمان های بزرگ مسکونی تا شهری در دسته بندی های گوناگون از ساخت و ساز همراه با استفاده از دستگاه ماله پروانه ای می باشد. در این بین لازم است تا نوع مناسب از ماله پروانه ای را انتخاب کنید.

ماله پروانه ای سایز 90 نمونه بسیار کارآمدی است و کاملا برای پاسخگویی در فضا های متنوع از ساخت و ساز مناسب می باشد. در فضا های ساخت و ساز گاها با سطوح بسیار بزرگ و در مواردی با سطوح کوچک و یا متوسط از کار مواجه می شویم.

لذا ضرورت دارد تا سراغ نمونه هایی از دستگاه ماله پروانه ای باشیم که بتواند در طیف وسیعی از فعالیت های ساختمانی و یا محوطه سازی به کار آید.

مدل های بسیار بزرگ و قدرتمند اگر چه کارایی و قدرت بالایی دارند، لکن برای فضا های محدود و یا متوسط از بتن ریزی کارایی نخواهند داشت.

از طرفی با یک ماله پروانه ای سایز کوچک نمی توان در سطح عملیات های متوسط تا مایل به بزرگ موفق بود.

از این رو است که نمونه های میانی از ماله پروانه ای کاملا متوجه حرفه ای ها در امر ساخت و ساز قرار دارد. چرا که برای تامین اهداف متنوعی از کار مناسب خواهند بود.

به هر صورت با خرید و فروش ماله پروانه سایز 90 همراه با موتور های روبین و یا هوندا با یک محصول مطمئن و قدرتمند بازار هستید که با بهترین کیفیت ساخته شده است و در اجرای بتن ماله پروانه ای دست بالایی را برای شما ارمغان خواهد آورد.

موتور مطلوب و کلاس جهانی روبین در این ماله پروانه ای، کلاس کاری سطح بالایی را برای آن تامین خواهد کرد. از طرفی دیگر، موتور مذکور از انواع بسیار متداول در سطح بازار ایران می باشد.

لذا به راحتی می توانید قطعات و لوازم یدکی تا مصرفی آن را تهیه کنید. البته برندهای گوناگون برای تامین انواع نیاز ها در مسطح سازی بتن، دستگاه خود را همراه با تیغه ماله در کنار سینی ماله طراحی می کنند.

با این نگرش در طراحی ماله پروانه می توان طیف متنوع تری از فعالیت های ساختمان سازی تا مسطح سازی بتن در اهدافی مانند محوطه سازی را به انجام رسانید.

چک لیست تعمیر و نگهداری ماله پروانه ای:

در تعمیر و نگهداری همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که نگهداری از دستگاه مهمترین عامل در افزایش طول عمر آن می باشد. هر چه نگهداری بهتر انجام گیرد و بازه های زمانی آن درست تر رعایت شود، مطمعنا طول دوره ای که نیاز به تعمیر دستگاه وجود دارد، افزایش پیدا می کند. 

سرویس روتین دستگاه

هربار استفاده

هر 1.5 ماه یا 50 ساعت

هر 3 ماه یا 100 ساعت

هر 6 ماه یا 200 ساعت

هر 9 ماه یا 300 ساعت

هر 12 ماه یا 400 ساعت

بازرسی عمومی:

-

-

-

-

-

-

محافظ ها

چک کردن

-

×

×

×

×

×

برچسب های هشدار دهنده

چک نمودن

-

×

×

×

×

×

تست در حال اجرا

چک کردن عملیات

-

×

×

×

×

×

کنترل ها:

-

-

-

-

-

-

سوئیچ اضطرای دستگاه

چک کردن

×

×

×

×

×

×

کنترل قسمت های مونتاژ شده

چک کردن

×

×

×

×

×

×

روانکاری

×

×

×

×

×

موتور:

-

-

-

-

-

-

روغن موتور

چک کردن

×

×

×

×

×

×

تعویض

-

×

-

×

-

×

فیلتر روغن موتور

جایگزین نمودن

-

-

-

×

-

×

خنک کننده روغن

تمیز نمودن

-

-

×

×

×

×

پره های خنک کننده

تمیز نمودن

-

×

×

×

×

×

تمیزکننده هوا

چک کردن- تمیز نمودن

×

×

×

×

×

×

جایگزین نمودن

-

-

-

-

-

×

مجرای ورودی هوا

چک نمودن

-

-

-

×

-

-

جایگزین نمودن

-

-

-

-

-

2 سال

تسمه پره

چک نمودن میزان سفتی

-

-

-

×

-

×

جایگزین نمودن

-

-

-

-

-

500 ساعت

تمیزکننده مجرا

چک نمودن- تنظیم نمودن

-

-

-

×

-

×

فیلتر سوخت

چک نمودن و تمیز نمودن

-

-

×

×

×

×

جایگزین نمودن

-

-

-

×

-

×

مخزن سوخت

تمیز نمودن

-

-

-

-

-

500 ساعت

سیم کشی موتور

چک نمودن

-

-

-

-

-

×

قسمت های حرکت دهنده:

-

-

-

-

-

کلاچ/عملکرد پولی

چک نمودن

×

×

×

×

×

×

مونتاژ صفحات عنکبوتی

چک نمودن

×

×

×

×

×

×

روانکاری

×

تسمه V شکل

چک نمودن

×

×

×

×

×

×

تیغه ها

چک نمودن

×

×

×

×

×

×

گیربکس

-

-

-

-

-

-

روغن گیربکس

چک کردن مقدار

-

-

-

×

-

×

تعویض

×

-

-

×

-

×

تنفس گیربکس

چک کردن عملیات

-

-

×

×

×

×

چک لیست مربوط به عیب یابی دستگاه:

علائم

مشکلات احتمالی

راه حل

موتور کار نمی کند

سوئیچ ایمنی؟

مطمئن شوید که سوئیچ روشن است یا با سوئیچ جدیدی جایگزین کنید.

سوخت؟

سیستم سوخت را چک کنید. اطمینان حاصل کنید که سوخت به موتور می رسد. بررسی کنید که فیلتر سوخت مسدود نگردیده است.

احتراق؟

اطمینان حاصل کنید که سوئیچ احتراق قدرت داردو به درستی کار می کند

سوئیچ ایمنی کار نمی کند

دیگر مشکلات؟

به دفترچه راهنمای موتورمراجعه نمایید

قطعی در اتصال سیم؟

سیم برق را بررسی، در صورت لزوم جایگزین نمایید.

تماس نامساعد؟

سوئیچ را جایگزین کنید

اگر ماله پرش می کند، بتن را انباشته می کند، یا دستگاه بر روی بتن جا می اندازد

تیغه ها؟

مطمئن شوید تیغه ها در وضیعت مناسبی قرار گرفته اند.

عنکبوتی؟

مطمعن شوید که تمامی تیغه ها در یک زاویه مساوی نسبت به عنکبوتی قرار دارند (یک ابزار جهت اندازه گیری ارتفاع تیغه ها وجود دارد که جز تجهیزات جانبی است و به صورت اختیاری می باشد)

خم شدن اهرم های دستگاه در اثر فشار؟

برای خم شدگی اهرم های دستگاه، عنکبوتی را بررسی کنید. حتی اگر یکی از اهرم ها کمی خم شد، باید عنکوتی را تعویض نمود.

فشار بوش اهرم های دستگاه؟

بوش اهرم ها را جهت سفت بودن چک نمایید. این عمل را با بالا و پایین کردن اهرم ها می توان متوجه شد. اگر بالا و پایین رفتن نوک اهرم بیش از 1.8 درجه یا 3.2 میلیمتر باشد، باید بوش ها را تعویض نمود. تمام بوش ها باید همزمان تعویض گردند.

نیرو سایش بلبرینگ ها؟

فشار محوری بر روی بلبرینگ ها را بررسی و مطمعن شوید آن ها به صورت آزادانه کار می کنند.

ماشین در هنگام کار، یک حرکت غلتشی محسوس و نامناسب دارد.

شفت اصلی؟

شفت اصلی خروجی گیربکس باید از لحاظ مستقیم بودن چک شود، شفت اصلی باید به صورت مستقیم کار کند و نباید بیشتر از 0.003 درجه یا 0.08 میلیمتر نسبت به نقطه ای که به عنکبوتی متصل است، لنگ بزند.

طوقه؟

اطمینان حاصل کنید که دو زبانه طوقه به صورت مساوی بر روی درپوش پوشنده فشرده می شوند. در صورت نیاز طوقه را تعویض کنید. 

درجه تیغه؟

اطمینان حاصل کنید که تنظیمات تیغه ها و محل استقرار آن ها یکسان است. تنظیمات این قسمت در کتابچه راهنما آمده است.

لغزش کلاچ یا کند شدن دستگاه در اثر تغییر سرعت موتور

تسمه v شکل ساییده شده؟

تسمه را جایگزین نمایید

کلاچ گریز از مرکز کثیف؟

کلاچ را باز نموده و تمیز نمایید

کلاچ گریز از مرکز ضعیف یا فرسوده شده است

کل کلاچ را تعویض نمایید.

کلاچ دستی تنظیم نیست

بر اساس کتابچه راهنما و در قسمت مربوط به نگهداری کلاچ را تنظیم کنید

قطعات کلاچ دستی ساییده یا آسیب دیده می باشند

در صورت لزوم قطعات را تعویض کنید

برینگ های ساییده در گیربکس

شفت ورودی را با دست بچرخانید، اگر شفت با دشواری چرخید، ورودی و خروجی بلبرینگ های شفت را بررسی نموده و در صورت لزوم آن ها را تعویض نمایید.

چر خدنده های شکسته یا ساییده شده در گیربکس

در هنگام چرخش شفت ورودی، چرخش شفت گیربکس را بررسی کنید و دنده های ساییده یا شکتسه در هر دو را بر اساس تنظیمات جایگزین کنید

چک لیست مربوط به موتور ماله موتوری:

مشکل

دلیل احتمالی

راه حل

سخت استارت خوردن، سوخت موجود است اما جرقه ای توسط شمع ایجاد نمی شود

اتصال شمع؟

فاصله شمع ها را بررسی کنید، در صورت لزوم عایق گذاری یا شمع را تعویض کنید. 

کربن بر روی شمع ها نشسته است؟

شمع ها را تمیز یاتعویض کنید

اتصال کوتاه به دلیل کم بودن عایق ها؟

عایق شمع ها را بررسی، در صورت نیاز آن ها را جایگزین نمایید

فاصله نامناسب شمع ها؟

فاصله مناسب را تنظیم کنید

سخت روشن شدن، سوخت موجود بوده، جرقه ایجاد می شود

سوئیچ خاموش و روشن اتصالی دارد؟

سیم کشی سوئیچ را بررسی، در صورت نیاز سوئیچ را تعویض نمایید

سیستم احتراق دچار مشکل است؟

سیستم احتراق را جایگزین نمایید

فاصله نامناسب جرقه ها، نقاط کثیف؟

فاصله بین شمع ها را تنظیم و نقاط کثیف را تمیز نمایید.

خازن عایق دچار مشکل بوده و زود عمل می کند؟

خازن را جایگزین کنید

سیم پیچ ها شمع ها دچار قطعی یا اتصال کوتاه است؟

سیم معیوب را جایگزین نمایید

سخت روشن شدن، سوخت موجود بوده، جرقه ایجاد می شود، میزان تراکم متعادل است

نوع سوخت مصرفی اشتباه است؟

سوخت را تخلیه، مخزن را شستشو و با سوخت مناسب پر کنید

آب یا گرد و غبار در سیستم سوخت؟

سیستم سوخت را شستشو دهید

کثیفی تصفیه کننده هوا؟

تصفیه کننده هوا را تمیز یا تعویض نمایید

ساسات باز است؟

ساسات را ببندید

سخت روشن شدن، سوخت موجود بوده، جرقه ایجاد می شود، میزان تراکم مناسب نیست

دریچه خروجی سوپاپ گیر کرده یا جلو آمده است؟

دریچه را تنظیم کنید

رینگ پیستون یا سیلندر فرسوده شده است

پیستون یا حلقه پیستون را جایگزین نمایید.

شمع ها یا سرسیلندر به درستی بسته نشده است؟

پیچ های شمع ها و سیلندر را محکم کنید

واشر سر سیلندر یا شمع ها آسیب دیده است؟

واشرها را تعویض نمایید.

سوختی داخل مجرای سوخت وجود ندارد

سوخت در داخل مخذن موجود نیست؟

مخذن را با سوخت مناسب پر کنید

فیلتر سوخت مسدود شده است؟

فیلتر سوخت را تعویض نمایید

هواکش های درپوش مخزن سوخت مسدود شده است؟

درپوش را تمیز یا تعویض نمایید

هوا در مسیر سوخت؟

هوا را تخلیه نمایید

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5