خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

معرفی تجهیزات کشاورزی هوشمند

معرفی تجهیزات کشاورزی هوشمند

فهرست مطالب

کشاورزی قدیمی ترین صنعت بشر

امروزه جمعیت کره ی زمین به حدود ۷ میلیارد نفر رسیده و همچنان رو به افزایش است. طبق پیش بینی که سازمان ملل انجام داده است، این جمعیت در سال ۲۰۵۰ به ۷/۹ میلیارد نفر خواهد رسید. به همین منظور صنعت کشاورزی که یکی از مهم ترین صنعت ها برا تامین نیازهای این حجم از جمعیت میباشد، باید در تولیدات پیشرفت کند و تجهیزات هوشمند کشاورزی میتواند به سریعتر شدن این روند کمک کند. طبیعی است که این جمعیت انبود و افزایش روزانه جمعیت، چالش های فراوانی را با خود به ارمغان می آورد که یکی از مهم ترین آنها تهیه مواد غذایی است. باتوجه به آماری که گفته شد، مشخص است که تهیه مواد غذایی برای این جمعیت انبوه کار آسانی نیست و نیازمند تمهیدات ویژه ایی میباشد. اما با همکاری و همفکری مهندسان و کشاورزان و پیدا کردن راه حل های کم هزینه اما فنی توسط آنها، امید های بسیاری برای آینده ی کشاورزی به وجود آمده است. این روش های اصولی و فنی همگی بر مبنای هوشمند سازی کشاورزی و کشاورزی با دقت بالا بنا شده است.

کشاورزی قدیمی ترین صنعت بشر است و از عصر حجر شکل گرفته و همچنان ادامه دارد. نباید تصور شود که به دلیل قدیمی بودن این صنعت، کشاورزی با تکنولوژی غریبه است؛ چرا که میدانیم انقلاب صنعتی قرن های ۱۹ و ۲۰ ابزارهای دستی و ابزارهای وابسته به حیوانات را با موتور های بنزینی و کود های شیمیایی جابجا کرده است. پس مشاهده میکنیم که این صنعنت با زمان درحال پیشرفت و بروز رسانی است. هم اکنون ما نیز به لطف تجهیزات هوشمند سازی در آستانه یه تغییر اساسی صنعت کشاورزی هستیم.

تجهیزات مورد نیاز برای کشاورزی هوشمند

توجه شود هوشمند کردن تجهیزات کشاورزی مورد نیاز به منظور آبرسانی، کوددهی و حفظ رطوبت و دمای محیط را میباشد.

پمپ آبرسانی

مخزن آب

مخزن کود

پمپ تزریق کود

شیر برقی آبیاری

برای هوشمند سازی تجهیزات کشاورزی موارد زیر لازم است

ماژول های ورودی و خروجی: این ماژول ها چند منظوره بوده و قابلیت کنترل تمام تجهیزات کشاورزی هوشمند مثل پمپ ها و مخازن را دارد.

ماژول های رطوبت و دما

سنسورهای مختلف: برای داشتن بازدهی بالا باید از سنسورهای مختلفی استفاده نمود.

سنسور خاک هوشمند: با استفاده از این نوع سنسور می توان عواملی مانند میزان رطوبت خاک، درجه حرارت خاک و … را اندازه گیری کرد و ثبت نمود.

سنسور هوا هوشمند: این نوع سنسور هوشمند جهت اندازه گیری دما، پیش بینی شرایط آب و هوا و … استفاده می شود.

سنسور آب هوشمند: میزان PH آب با این سنسور قابل اندازه گیری است.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر