خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

معرفی تولید کننده بتونیر یا میکسر بتن

میکسر بتن با موتور 3 اسب تکفاز 1400 دور

فهرست مطالب

همان طور که می دانید میکسرهای بتن امروزه از پرطرفدارترین و ضروری ترین دستگاه ها در ساخت و سازهای ساختمانی محسوب می شوند که بدون آن ها بسیاری از کارها مختل شده و به درستی انجام نمی شوند.

میکسر بتن دستگاهی است که اغلب از آن برای مخلوط کردن مواد تشکیل دهنده بتن مانند ماسه، سیمان و آب استفاده می شود. به گزارش آخرین سفر به فرانسه شرکت پارس موتور یکی از برترین و بزرگترین نماینده ماشین آلات ساختمانی می باشد که با دانش و تجربه بسیار توانسته است احتیاج کاربران را در این صنعت برآورده کند.

در این مقاله قصد داریم به محصول میکسرهای بتن که توسط این تولید کننده میکسر تامین می‌شود پرداخته و آن را مورد بررسی قرار دهیم.  


انواع بتونیر یا میکسر های بتن


بتونیرها که نام دیگر آن ها میکسرهای بتن می باشد؛ مانند سایر دستگاه ها توسط برترین تولید کننده ها در انواع مختلفی تولید شده و عرضه می شوند. در این قسمت از مقاله قصد داریم انواع این دستگاه پرکاربرد را معرفی کرده تا بیشتر با آن آشنا شویم.
 ۱. نخستین نوع همزن بتن، بتونیر ۲۵۰ لیتری می باشد. ۲. دومین نوع میکسرهای بتن، بتونیر ۳۵۰ لیتری می باشد.
 ۳. یکی دیگر از انواع این دستگاه های پرکاربرد میکس های ۴۰۰ لیتر می باشد.
 ۴. از انواع بتونیر ها می توان به میکسر های بتن ۵۰۰ لیتری اشاره کرد.
۵. یکی دیگر از انواع این دستگاه ها، بتونیر ۷۵۰ لیتری می باشد.
 ۶. میکسر بتن ۱۰۰۰ لیتری نیز یکی از انواع بتونیر ها است.
 ۷. میکسر ۱۲۰ لیتری آزمایشگاهی نیز آخرین نوع بتونیر ها به حساب می آید.


نکات حائز اهمیت درانتخاب بهترین تولید کننده میکسر بتن


از آن جا که از میکسرهای بتن یا بتونیر ها استفاده های متعددی می شود؛ باید در هنگام انتخاب آن ها به نکاتی توجه کرد تا در این زمینه بهترین خرید حاصل شود.
 1. نخستین نکته حائز اهمیت در هنگام انتخاب و خرید بتونیر نوع ورق آهن به کار رفته در میکسر بتن می باشد. همچنین توجه داشته باشید که جنس ورق آهن باید حتما خوب و با کیفیت بوده و ضد سایش باشد.
 ۲. پس از توجه به نوع ورق آهن، نوع موتور به کار رفته در دستگاه بتونیر از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این دستگاه ها می توان هم از موتور های سه فاز و هم از موتور های تک فاز استفاده کرد که نوع سیم پیچی در هر دو موتور از جنس سیم مس بوده و باید دارای آمپر مناسبی باشد. در نتیجه در هنگام خرید میکسر بتن باید به موتور آن توجه لازم را داشت.
 ۳. سومین معیاری که برای خرید بتونیر یا میکسرهای بتن باید مورد توجه به قرار بگیرد؛ شاسی مقاوم آن می باشد که از قوطی های آهنی با ضخامتی بالا در نظر گرفته شده است.
 ۴. مورد بعدی که در هنگام  انتخاب و خرید بتونیر ها اهمیت دارد؛مدل دنده میکسرهای بتن می باشد.دنده های بتونیر ها دارای دو مدل هستند که یکی از این دو مدل دنده دور دیگ می باشد که این مدل قدرت چرخش و میکس بتن را توسط موتور دنده ای که در دور دیگ قرار گرفته منتقل می کند. نوع دیگر دنده دستگاه میکسر بتن نیز به گونه ای است که قدرت دورانی آن از دنده ای که در کف دستگاه وجود دارد؛ تامین می شود.
 ۵. توجه داشته باشید که در ساخت بتونیر هایی با سایز کوچک به طور مثال بتونیر ۲۵۰ لیتری تا بتونیر ۴۰۰ لیتری از ورق آهن ۳ استفاده می شود. همچنین نیروی گردش برای تخلیه دیگ به وسیله یک فرمان که به گیربکس آن منتقل شده به دیگ انتقال می یابد.

در نتیجه عملیات تخلیه و پس از آن بارگیری صورت می گیرد. بهتر است بدانید که اغلب پیمان کاران جهت کارهای کوچک و مکان هایی که دسترسی کمتری دارد؛ از این ملات ساز ها استفاده می کنند.
 ۶. میکسر بتن های عظیم مانند بتونیر ۵۰۰ لیتری تا بتونیر ۱۰۰۰ لیتری به ورقه ضخیم تری نسبت به سایز کوچکتر احتیاج دارند که دارای یک پیمانه برای بارگیری و جک هیدرولیک برای جا به جایی پیمانه هستند.


قیمت بتونیر ها و عوامل موثر بر آن ها


عوامل بسیاری وجود دارند که در قیمت بتونیر یا میکسر بتن تاثیر بسیاری می گذارند. این عوامل متفاوت هستند. در این قسمت قصد داریم به این عوامل مهم اشاره کرده و هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.


 ۱. الکتروموتور میکسرهای بتن:

یکی از عواملی که روی قیمت بتونیر و نقش بسیاری دارد الکتروموتور آن می باشد که دارای سیم پیچی مس و سیم پیچی آلومینیوم است. شرکت های معروف و به نام تولید کننده بتونیر اغلب از موتورهایی با سیم پیچی مس و همچنین با دور خروجی ۱۴۰۰ دور استفاده می کنند. 

میکسر بتن با موتور 3 اسب تکفاز 1400 دور


 ۲. نوع ورق آهن:

عامل دیگری است که روی قیمت میکسرهای بتن تاثیر می گذارد؛ نوع ورق آهن دستگاه بتونیر است. توجه داشته باشید که بهتر است این ورق آهن ضد سایش بوده تا از خورندگی در برابر بتن جلوگیری کند.


 ۳. جنس دنده های بتونیر:

نوع جنس به کار رفته در فرآوری دنده های میکسر بتن و ضخامت ورق شاسی اصلی دستگاه و همچنین گیربکس آن از عوامل مهمی هستند که در تعیین قیمت این دستگاه منحصربه‌فرد و پرکاربرد تاثیر می گذارند. توجه داشته باشید که بهتر است گیربکس دستگاه از نوع دنده برنجی باشد زیرا جنس آن نسبت به دنده چدنی بهتر است.  

میکسر بتن دنده زیر دنده فولادی


نگه داری و تعمیر بتونیر ها


برای تعمیر و نگه داری میکسرهای بتن باید به عواملی توجه کرد که در این قسمت از مقاله قصد داریم به آن ها پرداخته و هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.
 ۱. توجه داشته باشید که برای شروع کار با بتونیر تک فاز ابتدا باید سیستم برقی آن یعنی کلید موتور و کابل برق را به طور دقیق چک کنید.
 ۲. برای نگه داری هرچه بهتر دستگاه میکسر بتن باید دنده های آن را گریس کاری کنید. این کار از استهلاک دنده ها جلوگیری می کند و موجب می شود تا صدای دستگاه در هنگام کار کاهش پیدا کند. همچنین این کار موجب روان‌تر شدن عملیات میکس می شود.
 ۳ بهتر است به مقدار گنجایش دیگ نسبت به بارگیری مصالح توجه کنید. علت این امر این است که به موتور دستگاه فشار وارد نشود و در زمان تخلیه گیربکس آن آسیبی نبیند.
 ۴. توجه داشته باشید که در هنگام کار با میکسر بتن این دستگاه در جای صاف و مسطحی قرار گرفته باشد. همچنین هر چند ساعت یک بار تایرهای دستگاه را بررسی کنید.
 ۵. نکته حائز اهمیت دیگر در هنگام کار با دستگاه میکسر بتن این است که پس از اتمام کار بتن های مانده در دستگاه را از روی دیگ و بدنه آن پاک کنید.  

میکسر بتن 400 لیتری دنده فولادی


قیمت بتونیر یا خلاطه


قیمت بتونیر یا خلاطه نیز عامل مهمی است که شرکت های تولید کننده این محصول به آن توجه می کنند. این محصول نسبت به کارایی فوق العاده ای که دارد؛ از قیمت مناسبی برخوردار می باشد که یکی از عوامل تاثیر گذار روی آن انواع آن می باشد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر