خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

مقایسه، بررسی و خرید انواع تیلر کشاورزی

کولتیواتور

فهرست مطالب

تیلر کشاورزی مزرعه

انواع تیلر کشاورزی شبیه به یک تراکتور کوچک هستند که برای اموری همچون: شخم زنی، هوادهی خاک و آماده سازی زمین برای کشت بذر، از بین بردن علف های هرز و... به کار گرفته می‌شود که در زمین‌های زراعی کمک حال بسیاری از کشاورزان می‌باشد.شما می‌توانید این تجهیز را در انواع و اقسام خاص خود خریداری کنید که از نظر سوخت مصرفی با یکدیگر متفاوت می‌باشند. دستگاه شخم زنی را شما می توانید از نظر سوخت در انواع گازوئیلی و بنزینی خریداری کنید که هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و مشخصات فنی مخصوص به خود را دارند.البته به غیر از دسته بندی از نظر سوخت، آن‌ها را در دسته بندی‌های دیگری نیز قرار می‌دهند که در ادامه به منظور بررسی بیشتر به این مسائل پرداخته می‌شود.

انواع دستگاه شخم زنی مزرعه بر حسب نوع سوخت 

همان طور که اشاره شد؛ این دستگاه را از نظر سوخت مصرفی و نوع موتور به دو نوع بنزینی و دیزل یا گازوئیلی تقسیم بندی می‌کنند که یکی از عمده ترین تفاوت‌های میان این دو نوع را می‌توان در اندازه‌های آن‌ها دانست که نوع بنزینی آن‌ها در قالب کوچکتری تولید و در بازار عرضه شده اند و به همین علت این مدل را در زمین‌های کوچکی مورد استفاده قرار می‌دهند.از طرفی دیگر نوع دیزل در اندازه‌های بزرگتر و با قدرت و کارایی بیشتر مناسب زمین‌های زراعی بزرگتری می‌باشند که متناسب با نیاز مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شخص در حال شخم زدن مزرعه به کمک تیلر

انواع تیلر بر حسب چگونگی روشن کردن 

این دستگاه بر حسب چگونگی روشن کردن به دو نوع استارتی و هندلی تقسیم می‌شود که طبیعتاً نوع هندلی آن را با کشیدن طناب هندل روشن می‌کنند و نوع استارتی نیز با استفاده از باتری، سوییچ و استارت راه اندازی می‌شود.

تیلر کشاورزی

مقایسه انواع تیلر شخم زنی 

در صورتی که برای انجام فرآیندهای مختلف کشاورزی از جمله شخم زدن خود نیاز به خرید این تجهیز دارید؛ بهتر است به مقایسه و بررسی انواع مختلف آن‌ها پرداخته شود تا بتوان تصمیم بهتری مبنی بر خرید این نوع از تجهیزات کشاورزی گرفت. به طور کلی اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم از ساده ترین نوع آن ها تا بهترین و بزرگترین تیلرهای شخم زنی اشاره می شود که در زمین های کشاورزی بزرگ تر مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین می توان به ترتیب آن‌ها را طبق دسته بندی های زیر تقسیم بندی و مقایسه کرد:

نوع موتور بنزینی

نوع بنزینی کولتیواتورهای کشاورزی به صورت موتوری بوده ولی با توجه به اندازه آن ها در زمین های زراعی کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی نوع موتور بنزینی با قدرت و توان 5/5 تا 7 اسب بخار و با سیستم‌های انتقال قدرت تسمه‌ای و گیربکسی در بازار موجود است.

تیلر بنزینی

نوع موتور گازوئیلی 

نوع موتوری دیگر تیلر با قدرت و توان بالاتر، دیزلی می‌باشد که با اندازه‌های بزرگتر خود در زمین‌های کشاورزی بزرگتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضمن اینکه قدرت و توان این نوع از تیلر نسبت به سایر مدل‌های دیگر بالاتر هستند و برای خرید در زمین‌های زراعی مناسب تر می‌باشند. این مدل با موتور در توان‌های 5.5 اسب الی 14 اسب تولید می‌شود.

کولتیواتور گازوئیلی

خرید تیلر مزرعه

با در نظر گرفتن انواع مختلف و مقایسه ای که صورت گرفت؛ می‌توان این گونه اذعان داشت که اگر شما صاحب یک باغ یا باغچه کوچک هستید؛ کولتیواتور دستی هم می تواند نیاز شما را پاسخ دهد. اما در صورتی که زمین زراعی شما بسیار بزرگ می‌باشد؛ شما نیاز به یک تیلر گازوئیلی دارید که با اندازه‌های بزرگ و قدرت و توان بزرگتر خود می‌تواند بهترین گزینه برای زمین‌های زراعی بزرگتر باشد. ضمن اینکه مصرف نوع دیزل نسبت به بنزینی کمتر است. در صورتی هم که زمین زراعی شما کوچک تر است؛ می‌توانید مدل بنزینی را خریداری کنید که با اندازه و توان کمتر از دیزل و به طبع با قیمت پایین تر نسبت به نوع دیزلی، می‌تواند برای زمین‌های زراعی کوچک تر مناسب مزرعه داران مختلف باشد.

 

  • شمع تیلر کجا قرار دارد؟

    شمع موتور فقط در تیلرهای بنزینی وجود داشته و جایگاه آن برای بازدید یا تعویض بر روی بلوکه سیندر (بالای سرسیلندر) است.

  • روغن موتور تیلر هر چند ساعت یک بار باید تعویض گردد؟

    برای زمان تعویض روغن موتور پیشنهاد می‌شود هر 50 ساعت کاری روغن نو را جایگزین روغن کارکرده کنید. البته بازدید روغن قبل از از هر بار راه اندازی موتور الزامی است.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر