خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

مه پاش کشاورزی چیست و چه کاربردی دارد؟

فوگر گلخانه

فهرست مطالب

کاربرد مه پاش گلخانه

ثابت ماندن رطوبت، یکی از علل با اهمیت در گلخانه ها می باشد. رطوبت زیر 30 درصد برای گیاهان خطر ساز بوده و حتی شاید سبب از بین رفتن آن ها گردد. از دستگاه مه پاش کشاورزی یا گلخانه یا مه ساز در تابستان برای افزایش رطوبت و خنک کردن و در زمستان برای پیشگیری از خشک شدن هوا استفاده می شود. دسترسی به رطوبت مطلوب و بهینه در گلخانه ها به 3 عامل بستگی دارد:

  1. تهویه مناسب
  2. وجود سایه
  3. رطوبت

سیستم مه پاش یا میست دستگاهی که توسط آن فضای گلخانه ها، مرغداری ها و سالن های بزرگ طی پروسه تبخیر آب و بدون خیس نمودن و ریزش آب روی خود گیاهان، خنک می گردد. دستگاه مه پاش یا سیستم مه پاش هم در فضای باز و هم در فضای بسته قابل استفاده است. در فضای بسته هدف دستگاه مه پاش یا مه ساز، خنک کردن و تامین رطوبت محیط در جاهایی مثل گلخانه ها می باشد. در محیط باز هدف از ایجاد سیستم مه پاش یا دستگاه مه پاش، تنها خنک کردن و شاداب نمودن فضا و اطرافیان می باشد. در این پروسه ذرات پودری شکل آب که توسط دستگاه مه پاش یا مه ساز تولید شده اند، حرارت هوا را گرفته و خود تبخیر شده و در نهایت خنک سازی انجام می شود. این کار توسط نازل های برنجی متصل به شیلنگ های تحت فشار دستگاه مه پاش انجام می شود. با دقت داشتن به اینکه اساس کار سیستم مه پاش یا رطوبت ساز تبخیر است، بنابراین در محیط های شرجی سیستم مه پاش یا مه ساز کاربرد ندارد. 

معرفی اجزا دستگاه مه پاش کشاورزی

بخش های اصلی دستگاه مه پاش کشاورزی یا دستگاه مه پاش که به آن سیستم میست یا مه ساز هم گفته می شود شامل موارد زیر است:

  • پمپ دستگاه مه پاش گلخانه یا سیستم مه پاش
  • سختی گیر
  • شیر تنظیم فشار
  • شیلنگ فشار قوی سیم دار پرسی یا پلی آمید
  • نازل یا افشانه دستگاه مه پاش گلخانه
  • پایه نازل دستگاه مه پاش گلخانه
  • تابلو کنترل
  • فیلتر

همه این بخش ها بسته به نوع سیستم مه پاش، میزان رطوبت مورد نیاز و مطلوب قابل تغییر می باشد. دسترسی به رطوبت مورد نیاز به نوع نازل، مکان قرار گیری نازل، فاصله نازل ها از هم و فشار آب گلخانه بستگی دارد. البته تمامی موارد فوق با نام پکیج مه پاش یا پک کامل مه پاش عرضه می گردد.

فوگر گلخانه

کاربرد دستگاه مه پاش چیست؟

دستگاه های مه پاش گلخانه یا کشاورزی در سالن های گلخانه، مرغداری و دامداری ها، گلخانه های کوچک خانگی، سالن های پرورش قارچ و زعفران، آزمایشگاه های صنعتی، مه پاش ویلا و باغ تالار و رستوران، دامداری، در فضا های سبز، آلاچیق ها، محل های پذیرایی و سایر موارد مشابه قابل استفاده می باشند. سیستم مه پاش یک روش مناسب جهت خنک کردن، ایجاد رطوبت و نیز کاهش گرد و خاک است. همچنین یکی دیگر از کاربرد های اساسی سیستم مه پاش گلخانه یا دستگاه مه پاش برای کاهش گرد و خاک در کارگاه های مختلف چوب و .... می باشد.

سیستم مه پاش یا مه ساز افزون بر این قابل استفاده در معدن، سیستم های نقاله، سنگ شکن، کارخانه های فولاد، توربین های خنک کننده، سیستم های تهویه مطبوع، برج های خنک کننده، قالب گیری، ریخته گری فولاد، فرآوری مواد غذایی و تمیز کردن هوا هستند. سیستم مه پاش گلخانه یا مه ساز در معدن به منظور کاهش گرد و غبار در معدن استفاده می شود که برای بهبود سلامت و ایمنی کارکنان بسیار مهم می باشد، افزون بر این استفاده از لوازم طولانی مدت در معدن که خطر انفجار دارند، سیستم مه پاش گلخانه خطر انفجار را به حداقل می رساند. پس سیستم میست یا فوگر می تواند در بهبود کیفیت بسیار موثر باشد.

سیستم مه پاش گلخانه یا دستگاه مه پاش افزون بر این قابل استفاده در سردخانه ها، سالن های نساجی، سالن های چاپ، هتل ها، استراحتگاه ها، پارک ها، زمین های ورزشی، انبار ها، اسکله بارگیری، مناطق تفریحی، بیمارستان ها، بازیافت و دفن زباله، ایستگاه های انتقال زباله، مکان های جمع آوری زباله و در نهایت کارخانه های کاغذسازی است. سیستم مه پاش فوگر یا سیستم مه پاش صنعتی دارای 3 قسمت است. نخست پمپ سیستم مه پاش یا مه ساز است که فشار تولیدی آن 220 بار است آب را به داخل شلنگ های مه پاش پمپ مینماید. آب از طریق پمپ مه پاش به داخل شلنگ های دستگاه رطوبت ساز یا سیستم مه پاش پمپ می گردد و بعد از آن توسط نازل برنجی مه پاش که بستگی به طول و نوع کاربرد دستگاه مه پاش گلخانه یا فوگر گلخانه دارد به داخل محیط قرار گیری مه پاش پاشیده می شود. نازل های مه پاش به خاطر پاشش یکنواخت بدون چکیدن کوچکترین قطره در محیط کار میکنند. 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر