خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق مورد نیاز برای گلخانه

نحوه محاسبه توان تجهیزات گلخانه برای انتخاب موتور برق مناسب

فهرست مطالب

یکی از تجهیزات بسیار مهمی که در زمان نبود یا قطع برق می تواند به کمک ما بیاید، موتور برق می باشد. در کل موتور برق ها در بسیاری از موارد یک نیاز اساسی برای گلخانه ها به حساب می آیند، زیرا در زمان نبود یا قطع برق، تأمین انرژی مورد نیاز برای گلخانه ها ضرورت دارد. موتور برق مورد نیاز برای گلخانه ها باید دارای ویژگی های بسیار مهمی باشد و شما بر اساس گلخانه خود می توانید موتور برق مورد نیازتان را تهیه فرمایید. در این مقاله از وب سایت نیکا کورپ قصد داریم تا به بررسی موتور برق مورد نیاز برای گلخانه بپردازیم و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

موتور برق چیست؟

می توان اذعان داشت که موتور برق تجهیزی است که انرژی مکانیکی حاصل از عملکرد موتور احتراقی را توسط ژنراتور به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند و از این طریق به کار می آید. در اختیار داشتن موتور برق امروزه به یک موهبت تبدیل شده به دلیل آن که در فصل تابستان با قطع برق مواجه هستیم و هم چنین در بسیاری از مکان های خارج از شهر نیروی برق در دسترس نمی باشد. امروزه برای استفاده از وسایل برقی در فضاهایی خارج از بافت شهری مانند ویلاها، باغ ها، استخر و آب نماها و انواع گلخانه ها که از شبکه سراسری برق محروم می باشند از موتور برق استفاده می شود. دستگاه موتور برق به یکی از پر مصرف ترین دستگاه های موجود تبدیل شده و به دلیل مزایایی که دارد، می توان آن را در مکان های مختلف مشاهده کرد.

شایان به ذکر است که در زمان قطع برق شبکه سراسری نیز برای تامین برق اضطراری دستگاه های کوچک یا خانه های مسکونی، مطب پزشکان و موارد مشابه، بسیار مهم و ضروری است بنابراین ژنراتورها به یکی از مهم ترین دستگاه ها تبدیل شده اند. خوشبختانه این دستگاه یکی از در دسترس ترین دستگاه در سرتاسر ایران می باشد. بنابراین اگر می خواهید برای گلخانه خود یا مکان های دیگر این دستگاه را تهیه کنید، می توانید به وب سایت نیکا کورپ مراجعه کرده و پس از کسب اطلاعات لازم برای خرید این دستگاه اقدام فرمایید. با ما همراه باشید تا درباره موتور برق گلخانه اطلاعاتی  را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

موتور برق گلخانه:

گلخانه ها یکی از مهم ترین مکان ها می باشند که می توانند گیاهان مورد نیاز ما را پرورش دهند. پرورش گیاهان فواید زیادی دارد و تا حدی می تواند محصولات و مواد غذایی مورد نیاز ما را تأمین نماید. در واقع گلخانه ها برای آن که بتوانند گیاهان مورد نیاز ما را پرورش دهند، به تجهیزات بسیار خاصی نیاز دارند. بدون تجهیزات نمی توان گیاهان را پرورش داد. لازم به ذکر می باشد که پرورش و کشت مناسب محصولات و گیاهان نیازمند موارد زیر خواهد بود:

  • نور مناسب
  • آب و هوا و خاک با کیفیت و مرطوب
  • تجهیزات خاص

تحهیزات در گلخانه ها بسیار مهم است و به طور معمول برای آن که بتوان از تجهیزات استفاده کرد، به نیروی برق نیاز است. در بسیاری از موارد ممکن است گلخانه ها خارج از شهر باشند و تأمین نیروی برق برای آن ها سخت باشد، یا این که در شهرها به دلیل قطع برق نتوان از تجهیزات موجود در گلخانه ها استفاده کرد. در بسیاری از موارد نیز استفاده از برق شهری یا در دسترس نمی باشند و یا این که پر هزینه می باشد و بهترین راه تامین شدن این نیروی برق گلخانه استفاده از ژنراتور یا موتور برق مخصوص گلخانه است و به وسیله آن برق اضطراری گلخانه تولید می گردد.

نحوه محاسبه توان تجهیزات گلخانه برای انتخاب موتور برق مناسب

با استفاده از ژنراتور در گلخانه ها می توان دستگاه ها و تجهیزات برقی از جمله موارد زیر را راه اندازی کرد:

  • سیستم کنترل دما (کولر، پنکه، بخاری و یا هیتر گلخانه)
  • سیستم های مدیریت روشنایی شبانه روزی جهت گیاهانی که برای رشد بهتر نیاز به نور دارند
  • سیستم های تهویه هوای گلخانه مثل فن گلخانه
  • سیستم های آبیاری گلخانه

در واقع برای آن که یک گلخانه مدرن و مجهز داشته باشید، به یک موتور برق گلخانه نیاز دارید تا در زمان نبود برق بتواند انرژی مورد نیاز را برای شما تأمین نماید.

تجهیزات مورد نیاز گلخانه چه می باشد؟

همان گونه که اشاره کردیم، برای آن که گلخانه ای مناسب و مجهز و مدرن داشته باشید و بتوانید گیاهان مختلف را در گلخانه خود رشد دهید، نیاز است که از تجهیزات ویژه ای بهره بگیرید. اکثر تجهیزات گلخانه بدون نیروی برق کارایی نخواهند داشت یا به کار نمی افتند. با نبود برق و به کار نیفتادن تجهیزات گلخانه، به زودی گیاهان شما با مشکل رو به رو می شوند و شما عزیزان برای دوری از این مسئله نیاز دارید تا برق مورد نیاز گلخانه را تأمین نمایید. برای رسیدن به منظور می توانید از موتور برق های مناسب برای گلخانه خود بهره ببرید.

لازم به ذکر است که از جمله تجهیزات و ادوات مورد نیاز در گلخانه ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • سیستم های گرمایشی و سرمایشی
  • ژنراتور یا موتور برق
  • ترموستات
  • سیستم تهویه هوا
  • سیستم آبیاری تحت فشار و ...

سیستم گرمایشی گلخانه چیست؟

یکی از مهم ترین سیستم هایی که برای گلخانه ها نیاز است، سیستم گرمایشی گلخانه است. در بسیاری از موارد سیستم گرمایشی گلخانه را می توان با استفاده از موتور برق های ویژه به کار انداخت. به صورت کلی به کار انداختن سیستم گرمایشی گلخانه در فصل زمستان بسیار مهم است. می توان اشاره داشت که سیستم گرمایشی گلخانه به دو دسته زیر تقسیم بندی می شود:

سیستم مرکزی:

شایان به ذکر است که این سیستم ها برای گلخانه های بالای 4 هکتار مورد استفاده قرار می گیرد و همان سیستم شوفاژ می باشدکه از بخار آب یا آب داغ استفاده می شود. این سیستم می تواند گرمای مورد نیاز گلخانه شما را به خوبی تأمین نماید.

موتور برق مناسب برای راه اندازی تجهیزات گلخانه

سیستم موضعی:

یکی دیگر از سیستم های گرمایشی گلخانه ها که البته بسیار پر طرفدار هستند، سیستم موضعی می باشند. شایان به ذکر است که سیستم های موضعی یا همان بخاری شامل 3 دسته زیر خواهند بود:

1_ بخاری های منفرد یا تراکی

 2_ بخاری های کنوکسیونی یا همرفتی

 3_ بخاری تابشی با انرژی پایین

سیستم سرمایشی گلخانه چیست؟

در فصل تابستان نیاز است که گیاهان از آب و هوای مناسب و خنک بهره ببرند به همین دلیل استفاده از سیستم های سرمایشی بسیار مهم است. مانند سیستم گرمایشی، سیستم های سرمایشی نیز با نیروی برق به کار می افتند بنابراین وجود ژنراتورها یا موتور برق ها در این زمینه می تواند بسیار کارساز باشد. می توان اذعان داشت که سیستم خنک کننده تابستان که خودشان شامل دسته بندی های متعددی می باشند که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

سیستم خنک کننده فن و پد:

این سیستم متداول ترین سیستم تابستانه در گلخانه ها به شمار رفته و جز سیستم های پرکاربرد می باشد. بسیاری از گلخانه ها از این سیستم برای سرمایش گلخانه خود بهره می برند و درصد رضایت از این سیستم بسیار بالا می باشد.

سیستم خنک کننده تبخیری یا مه پاش:

مه پاش ها یکی دیگر از انواع سیستم های خنک کننده می باشد که به جز گلخانه ها ممکن است در برخی مکان های دیگر مانند کافی شاپ ها و رستوران های رو باز مورد استفاده قرار بگیرد. لازم به ذکر است که این سیستم برای گلخانه های با ابعاد کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم خنک کننده زمستانه:

همان سیستم های تیوپ-پنکه می باشد که در برخی از گلخانه ها نمونه های مختلف آن را مشاهده کرده اید.

تامین انرژی برق مورد نیاز در گلخانه ها:

همان گونه که بارها در این مقاله اشاره کرده ایم، تأمین انرژی برق در گلخانه ها بسیار مهم است که در بسیاری از گلخانه های خارج از شهر از موتور برق ها یا ژنراتورها برای رسیدن به این منظور استفاده می شود. تمامی تجهیزات گلخانه با استفاده از سیستم برق به کار می افتند بنابراین برای در دسترس بودن همیشگی برق برای این تجهیزات نیاز به منبع انرژی می باشد که بهترین مورد ژنراتور یا موتور برق است. با توجه به این که در گلخانه از تجهیزات حساس استفاده نمی شود استفاده از یو پی اس در آن توجیه اقتصادی ندارد، به همین علت در گلخانه ها از موتور برق و ژنراتور استفاده می شود.

موتور برق بنزینی مورد نیاز در گلخانه ها

موتور برق و مورد نیاز برای گلخانه:

نیکا کورپ یکی از مجموعه های تأمین کننده در زمینه موتور برق مورد نیاز برای گلخانه است که بسیاری از گلخانه داران، ژنراتورهای خود را از این مجموعه بزرگ تهیه کرده اند. موتور برق هایی که برای استفاده در گلخانه ها مناسب می باشد، به صورت زیر به آن ها اشاره شده است:

سخن پایانی:

باید بیان شود که گلخانه ها محلی برای کشت گیاهان بوده که به وسیله پوشش های شفاف پوشیده شده اند. این پوشش ها باعث ایجاد اثر گلخانه ای و محبوس شدن انرژی خورشیدی درون گلخانه می گردند. هرگیاه به منظور داشتن رشد مطلوب نیاز به شرایط ویژه ای از نظر میزان نور، دمای محیط روزانه، دمای محیط شبانه، میزان رطوبت نسبی هوا و رطوبت خاک دارند. برای آن که بتوان برق مورد نیاز گلخانه ها را تأمین کرد، به تجهیزی به نام موتور برق گلخانه نیاز داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت نیکا کورپ مراجعه فرمایید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر