خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

موتور برق گازسوز صنعتی

موتور برق گاز سوز صنعتی برای تامین برق مجتمع تجاری

فهرست مطالب

موتور برق ها ، دستگاه های هستند که در نبود برق مورد استفاده قرار می گیرند، این موتور برق ها قادر هستند انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند. از موتور برق ها بیشتر در مکان هایی که دسترسی به برق ندارند از جمله باغ ها ، ویلاهای دور از شهر و همچنین در بیمارستان ها و هتل ها از موتوربرق استفاده می شود.موتور برق ها انواع متفاوتی دارند، ما در این  مقاله قصد داریم موتور برق گاز سوز صنعتی را مورد بحث قرار دهیم و همچنین به مسایل پیرامون این موضوع بپردازیم.

موتور برق چیست ؟

موتور برق دستگاهی می باشد که انرژی مکانیکی به دست آمده از سوخت گاز، بنزین و گازوئیل را به انرژی برق تولید می کند، هر کدام از موتور برق ها برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی سوخت های مختلفی را مصرف می کنند، از موتور برق ها در مصارف خانگی ، بیمارستان ها ، هتل ها ، رستوران ها و ویلاها استفاده می شود و همچنین موتور برق هایی که توان و قدرت بالایی دارند بیشتر در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند، در مکان هایی که دسترسی به برق نیست و همچنین در مواقعی که برق قطع می باشد برای اینکه فعالیت در کارخانه ها و مراکز دولتی مانند بیمارستان ها و ... متوقف نشود از موتور برق استفاده می شود.

ضرورت استفاده از موتور برق ها

از موتور برق ها در اندازه های کوچک و بزرگ در مصارف خانگی و صنایع و همچنین بقیه مکان های عمومی بیشتر استفاده می شود، زیرا موتور برق ها قادر هستند، تا با مصرف سوختی که دارند، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند، تا مشکل بی برقی در این مراکز رفع شود. موتور برق ها را می توان در انواع زیر دسته بندی کرد:

موتور برق بنزینی
موتور برق گازوئیلی
موتور برق گازسوز

موتور برق های گازسوز نسبت به دیگر موتور برق ها کم مصرف می باشند و همچنین قیمت پایین تری دارند. موتور برق های گازی از طریق لوله های گاز شهری و یا با استفاده از کپسول مایع کار می کنند. می توان گفت این موتور برق های گازی هنگام فعالیت آلودگی کمتری تولید می کنند.در کشورمان ایران با توجه به میزان ذخایر بالای گاز، بیشتر از موتور برق های گازی در صنایع استفاده می شود.

موتور برق گاز سوز صنعتی برای تامین برق مجتمع تجاری

موتور برق گاز سوز

 موتور برق گاز سوز یکی از موتور برق های گازی می باشد که از لحاظ سوخت به گاز شهری و همچنین کپسول مایع نیاز دارد تا بتواند انرژی مورد نیاز را در نبود برق تامین کند. از این موتور برق ها در مکان هایی که دسترسی به برق ندارند استفاده می شود.

مزیت های موتور برق گاز سوز

موتور برق گاز سوز نسبت به دیگر موتور برق ها آلودگی کمتری تولید می کنند، در مکان هایی مانند ویلاها و هتل ها و ... که لوله کشی گازی دارند، در نبود برق از موتور برق های گازی استفاده می شود، این موتور برق ها به راحتی انرژی برق را تولید می کنند مزیت دیگر این موتور برق ها این است که مقرون به صرفه می باشند زیرا که مصرف پایین سوخت را دارند و همچنین کم هزینه می باشند.این موتور برق ها قیمت پایینی دارند و بیشتر در دسترس می باشندبه صورت اتوماتیک روشن و راه اندازی می شوند و نیاز به اپراتور برای راه اندازی مجدد ندارند.

معایب موتور برق های گاز سوز

امکان نشتی گاز و انفجار در این موتورهای برقی نسبت به دیگر موتور برق ها بیشتر می باشدبه دلیل متصل شدن به لوله های گاز شهری و کپسول مایع حمل و جابه جایی آنها کمی دشوار می باشددر فصول سرما، افت فشار گاز وجود دارد و به سختی روشن می شودموتور برق های گازی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند توان و قدرت بالایی دارند و هنگام فعالیت سرو صدای زیادی می دهند.

کاربرد موتور برق گاز سوز

1-از موتور برق گاز سوز در بیمارستان ها ، بانک ها ، رستوران ها و .... استفاده می شود.
2-در مکان هایی که دسترسی به برق نیست مثل کوه ها و مکان های تفریحی
3-از موتور برق گاز سوز برای انواع دستگاه پمپ لجن کش ، پمپ کف کش و....استفاده می شود.

موتور برق گاز سوز صنعتی چیست؟

موتور برق گاز سوز صنعتی یکی از انواع موتور برق ها می باشد که سوخت مصرفی آن برای تامین انرژی برق گاز می باشد، امروزه در بسیاری از فرایندهای صنعتی از موتور برق گاز سوز صنعتی استفاده می شود، این موتور برق ها حجم و وزن سنگینی دارند و فضای بیشتری را اشغال می کنند. برای اینکه در صنعت دستگاه های تولید از خط تولید خارج نشوند از موتور برق گاز سوز صنعتی استفاده می شود.

موتور برق گازسوز صنعتی شاسی ثابت

استفاده از موتور برق های گاز سوز در صنعت بسیار مهم می باشد به این دلیل که در نبود و قطع برق دستگاه تولید هم متوقف می شود و همین امر بر میزان سود دهی تولیدات تاثیر بسزایی می گذارد، به همین خاطر از موتور برق های گاز سوز در صنعت استفاده می شود تا در زمان نبود و قطع برق خط تولید به فعالیت خود ادامه دهد و صنایع متحمل ضرر و زیان نشوند.موتور برق های که در صنعت استفاده می شود سایز بزرگتری دارند و همچنین توان و قدرت بالاتری هم دارند تا بخش عظیمی از انرژی برق مورد نیاز را در صنایع تامین کنند.

موتورهای برقی گاز سوز اتوماتیک در صنعت

همان طور که گفتیم یکی از مزیت های موتور برق های گازی، اتوماتیک بودن آنهاست، موتور برق های گاز سوز که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند توان و قدرت بالایی دارند به همین خاطر یکی از مزیت های موتور برق گازی در صنعت اتوماتیک کار کردن این نوع از موتور برق ها می باشد. این موتور برق ها هنگام شروع و راه اندازی مجدد نیاز به اپراتور ندارند و به صورت اتوماتیک راه اندازی می شوند، اتوماتیک بودن این موتور برق ها یکی از مزیت های مهم آن نسبت به دیگر موتور برق ها می باشد.

قیمت موتور برق های گاز سوز صنعتی 

شرکت ها و برندهای زیادی موتور برق های گاز سوز صنعتی را با توان های مختلفی تولید می کنند، در واقع قیمت موتور برق های گاز سوز با توجه به قطعات و تجهیزاتی که در آن به کار رفته متفاوت می باشد و هر کدام از این موتور برق های گاز سوز صنعتی قیمت های متفاوتی در بازار دارند.

خرید موتور برق 

در هنگام خرید موتور برق ها دقت داشته باشید با توجه به توان و قدرت مورد نیاز و همچنین حجم کاری موتور برق را خریداری کنید، موتور برق ها با توجه به میزان سوختی که مصرف می کنند انواع متفاوتی دارند، دقت داشته باشید که از فروشگاه های معتبر و همچنین فروشگاه های آنلاین،  موتور برق مورد نظر را خریداری کنید، چون خدمات پس از فروشی که این فروشگاه ها ارائه می دهند یکی از نکات مهمی است که باید هنگام خرید موتور برق زیاد به آن توجه داشته باشید.

موتور برق گازسوز صنعتی جهت تامین برق ادارات دولتی

چه نکاتی را در زمان استفاده از موتور برق باید رعایت کنید ؟

دقت داشته باشید در فضای بسته از موتور برق ها استفاده نکنید
در شرایط آب و هوایی و مکان هایی که رطوبت خاک وجود دارد از موتور برق استفاده نکنید چون احتمال خراب شدن آن وجود دارد
پس از هر بار استفاده روغن موتور برق را چک کنید
بعد از هر فعالیت موتور برق مخزن آن را بررسی کنید و سوخت موتور برق را پر کنید
کابل های برق موتور برق ها را پس از هر بار استفاده بیرون آورید

میزان کارکرد موتور برق ها

موتور برق ها با توجه به سوختی که مصرف می کنند توان و قدرتشان با هم متفاوت می باشد، اما اگر بخواهیم به طور کلی میانگینی را برای میزان کارکرد موتور برق ها بیان کنیم، این طور باید گفت که میزان کارکرد موتور برق ها 8  ساعت می باشد، بعد از هر بار فعالیت موتور برق ها باید این اجازه را به موتور دستگاه داد تا خنک شود و برای فعالیت بعدی آماده شود، اگر به این شکل عمل شود، عمر و دوام موتور برق بالا می رود و میتوان سالهای زیادی را از موتور برق استفاده کرد.

سخن پایانی

موتور برق ها مولد انرژی برق هستند و می توانند انرژی برق مورد نیاز را تامین کنند، موتور برق ها انواع متفاوتی از نظر سوخت دارند و هر کدام هم توان مصرفی متفاوتی دارند، از موتور برق های گاز سوز صنعتی بیشتر در صنعت و کارخانه ها استفاده می شود، این نوع از موتور برق ها توان بالایی دارند و به دلیل حجم و وزنی که دارند در کارخانه ها بیشتر فضای کارخانه را به خود اختصاص می دهند. در این موتور برق ها سوخت از نوع گاز شهری و همچنین گاز مایع کپسولی بوده و همچنین طراحی این نوع موتور برق بر پایه گاز بوده و به صراحت می توان گفت این موتور برق با سوخت دیگری کار نمی کند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر