خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بتونیر چیست؟

دستگاه بتونیر

فهرست مطالب

جهت هم زدن، مخلوط کردن، میکس و ترکیب مواد جهت ساخت بتن در مقادیر مختلف، از دستگاه بتونیر استفاده می‌کنند. همانطور که می دانید بتن از ترکیب سنگ، شن، ماسه، سیمان و آب با مقادیر مختلف تشکیل شده است که به نسبت های مرتب داخل این دستگاه ریخته شده و به مدت زمان مشخص هم می‌خورند تا بتن تشکیل شود. اما اینکه دقیقا بتونیر چیست؟ سایزهای آن کدامند؟ مزیت‌های استفاده از آن چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟ سوالاتی است که در این مقاله قصد پاسخ به آن را داریم.

سایزهای بتونیر چیست؟

این نمونه از دستگاه‌ها را بر اساس سایز بتنی که می‌توان در آن تولید نمود در مدل‌های 120 لیتری، 250، 400، 500 ، 750 و 1000 لیتری تولید می‌کنند. که در این میان مدل 250 لیتری از کاربرد بیشتر نسبت به نمونه‌های دیگر برخوردار است. 

دستگاه میکسر بتن

نحوه کار میکسر چیست؟

طرز کار دستگاه بتونیر یا میکسر بتن بدین صورت بوده که نیروی محرکه تولید شده توسط موتور از طریق تسمه به یک پولی بزرگ و سپس به دیگ منتقل گردیده و با گردش دیگ مواد داخل دستگاه هم خورده و به طور کامل با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا بتن تولید شود.

انواع مختلف میکسر کدامند؟

از مدل‌های مختلف بتونیر می‌توان به نمونه‌های بنزینی، برقی و دیزل اشاره نمود.

 در این میان نمونه برقی پرکاربردترین مدل به شمار آمده که در اکثر پروژه‌های بتن‌ریزی از آن استفاده می‌گردد و مدل‌های بنزینی و دیزلی در مواقع عدم دسترسی به برق کارآیی خود را نشان می‌دهند.

 مدل بنزینی در پروژه‌های با حجم متوسط و سبک با عدم دسترسی به برق و نمونه دیزل در پروژه‌های سنگین و مناطق دارای آب و هوای گرم و خشک به کار گرفته می‌شوند.

انواع بتونیر

انواع مکانیزم حرکت میکسر چیست؟

از لحاظ مکانیزم حرکت این نمونه از دستگاه ها را در سه مدل دنده کمر، دنده زیر و رولیک لاستیک فشرده تولید می‌نمایند. که نمونه دنده کمر و دنده زیر بسیار مرسوم‌تر می‌باشند.

کاربردهای میکسر چیست؟

از کاربردهای اصلی این دستگاه می‌توان به ساخت بتن در مقادیر مختلف و با سرعت بالا اشاره نمود. اما کاربرد آن تنها به بتن محدود نبوده و امکان مخلوط کردن مواد با مقادیر گوناگون جهت کاربردهای مختلف در صنعت را فراهم می‌آورد.

جهت بتن ریزی در پروژه های ساخت و ساز از ابعاد کوچک گرفته مانند ساخت ساختمان ها تا ابعاد بسیار وسیع همچون پروژه های سد سازی، ساخت راه آهن، فرودگاه و پروژه‌های بتن‌ریزی با ابعاد بسیار بالا را می‌توان با این دستگاه انجام داد. 

دستگاه بتونیر در کنار ناری ساز

مزیت‌های میکسر کدامند؟

در جواب این سوال که مزیت استفاده از بتونیر چیست؟ می‌توان به موارد زیادی اشاره نمود که از جمله این موارد:

  • ساخت بتنی با کیفیت و تراکم بالا بدون حباب  و خلل و فرج
  • افزایش سرعت ساخت بتن به صورت چشمگیر، نسبت به روش‌های دستی
  • نیاز به نیروی انسانی کمتر جهت ترکیب مواد و ساخت بتن
  • صرفه جویی در هزینه‌ و زمان 
  • امکان ترکیب مواد مختلف با یکدیگر در مدت زمان کوتاه با تعیین نسبت مشخص

 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر